quote:
op maandag 17 juli 2006 22:23 schreef black_tulip het volgende:maar kasta, je bent ook ongevoelig. je klaagt over dingen die in goede relaties niet worden besproken maar vanzelf goed gaan zonder dat er al teveel over nagedacht wordt. en hoe gaat dat goed? omdat de partners elkaar aanvoelen. heb jij 1 relatie gehad waarbij je het gevoel had de vrouw te begrijpen zonder haar dood te hoeven analyseren?
ja hoor, regelmatig
![]()
.
om preciezer te zijn, het eventuele analyseren laat ik aan anderen over
![]()
.
maar ja, heb ook vriendinnen gehad die anti-aanvoelen waren...
rijdt je met 160, muziek keihard en open ramen over de snelweg, sigaret aansteken is dus niet echt een optie, dus geef je haar de aansteker en sigaret met het (non-verbale) verzoek hem aan te steken.
wordt ze pissig omdat je zo onbeschoft doet.
onbeschoft
![]()
.
ja! fatsoenlijke mensen vrágen dan! gebaren is zoooooo onbeleefd...
![]()
.
euuuh, waarom doe je nou zo moeilijk? moet ik dan echt eerst de ramen dichtdraaien, de radio zachter zetten en het je vragen? of gewoon tegen je schreeuwen ofzo
![]()
. dit begreep je toch ook wel?
en wat wordt er dan gezegd?
dat het asociaal is en ik chronische problemen heb met betrekking tot m'n communicatieve vaardigheden... oh men
![]()
.
quote:
je beweert rationeel te zijn, maar je bent zo ongelofelijk bitter en pessimistisch geworden dat je alleen nog maar kan praten over rampscenario's in je mislukte episodes met het vrouwelijke geslacht. en natuurlijk is dat beter leesmateriaal, maar ik vermoed dat dat werkelijk nog het enige is waar je aan kunt denken, het enige wat jij ziet als jij aan vrouwen denkt. je stapelt alle negatieve vrouwelijke kantjes op een hoop om vervolgens aan te nemen dat als een vrouw er 1 laat zien alle andere vast ook wel aanwezig zullen zijn, waardoor je dichtklapt en afgeschrokken wordt. je denkt de vrouwelijke psyche te hebben doorgrond en dat er geen tot weinig variaties bestaan daarop. je bent niet of nauwelijks in staat om vrouwen te zien als individuen. alle vrouwen zijn labiele kuthoeren, welke aanname leidt tot de logische conclusie dat je jezelf dient te vervloeken omdat je hetero bent. maar daar word je alleen maar bitterder door en deze alinea begint weer bij het begin. vicieuze cirkel zei je?
zit een behoorlijke kern van waarheid in inderdaad
![]()
.
nou ja, tot zo'n 2 jaar geleden tenminste...
pessimistisch zou ik mezelf niet noemen, maar toch wel een behoorlijke zwart/wit denker.
het was of kut, of top, geen gulden middenweg.
maar destijds een vriendin gehad waar ik wat dat betreft toch behoorlijk wat van geleerd heb en daarnaast ook nog een baan gekregen waarbij de heersende visie toch voornamelijk negatief is.
en aangezien ik geen meeloper ben en dus liever tegen de heersende visie inga ben ik sindsdien eigenlijk totaal omgeslagen richting de positieve denkwijze.
sindsdien ben ik ook eigenlijk voornamelijk op zoek geweest naar vrouwen die zoveel mogelijk van elkaar verschillen... van de ene kant gewoon om te kijken hoe het zou lopen aangezien de "normale" vrouwen me ook niet echt vast wisten te houden en van de andere kant om te zien hoe ik daar mee om zou gaan.
en, ongeloofwaardig of niet, daar ben ik toch echt met een open vizier ingegaan
![]()
.
op overeenkomsten let ik dan ook niet, eerder op de onderlinge verschillen
![]()
.
ook grappig om te zien dat m'n hele omgeving daar in meegaat, het is telkens weer een verrassing met wat ik thuiskom... in ieder geval telkens met hun eigen vrij unieke positieve eigenschappen en uiteraard ook negatieve
![]()
.
quote:
ik schrijf deze post omdat ik me geroepen voel je advies te geven. er is al eens eerder tegen je gezegd dat het niet gaat om gelijk hebben, maar om gelukkig worden. jij klopt jezelf op de borst omdat je globaal hele sterke moeilijk te weerleggen punten hebt; maar tegelijkertijd heb je partners niet de empathie geboden die vereist is om een relatie tot een succes te maken. het zou helpen als je je kop niet zoveel zou laten malen (hoewel dat wel amusante stukjes oplevert
![]()
), je partners meer zou behandelen als individuen en niet bij ieder vrouwelijk wissewasje erop zou springen en zeggen 'zie je wel dat je een labiele kuthoer bent'.
vandaar dus inderdaad ook dat ik van het positieve uitga, negatief denken is op zich ook bevredigend, maar uiteindelijk schiet niemand er ene reet mee op. hetgeen bij een positieve benadering uiteraard ook het geval is.
hell, ik ben dit weekend notabene aan het wandelen (
![]()
. ) geweest en was daarbij de motivator
![]()
.
en geloof me, dat had níemand 2 jaar geleden ook maar énigszins voor mogelijk gehouden
![]()
.
en empathie? nah, ik durf wel te stellen dat ik op het emotionele vlak heel wat meer te bieden heb dan de gemiddelde man.
ik merk zelf in vrijwel elke relatie dat vrouwen behoorlijk vreemd opkijken van m'n vrijwel onbegrenste open- en eerlijkheid en juist daardoor zich zelf ook heel snel totaal blootgeven.
dat gecombineerd met m'n chronische hulpverlenerssyndroom en daaruit voortgebrachte behoorlijke empathische vermogen, zorgt er voor dat vrouwen zich al snel volkomen op hun gemak voelen bij me.
maarrr... en dat is de conclusie die ik na lang overleg heb getrokken... dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn dat vrouwen al snel labiel worden bij me.
- ik ben verrassend open en eerlijk
- vrouw geeft zich ook bloot (geestelijk ja
![]()
.)
- vrouw wordt verliefd
- ik niet en reageer vrijwel altijd vrij.. tja, neutraal en vlak...
- vrouw wordt daar onzeker, emotioneel en (kennelijk ook) licht labiel van
althans, dat is de conclusie die enkele vriendinnen en andere betrokkenen trokken
![]()
.
dat malen? nah nee, dat zal ik nooit laten...
ben sowieso een denker en er lijkt me op zich nog steeds niet mis met een beetje overdenken...
ik acht mezelf immers rationeel genoeg om er een logische conclusie uit te trekken, beschik over de nodige zelfspot en -reflectie en kan mezelf ook redelijk goed verplaatsen in anderen.
oftewel, niks mis met het opdoen van nieuwe ervaringen en het leren van nieuwe dingen
![]()
.
and last but not least; het er direct opspringen... tja, breek me de bek niet los
![]()
.
was inderdaad iemand die altijd de confrontatie op zocht en daarbij niet altijd even tactisch was.
maar... in diezelfde relatie waar ik het eerder al over had heb ik ook geleerd dat dat simpelweg niet de meest briljante tactiek is
![]()
.
en wat toen?
toen besloot ik het toch maar eens anders te doen.
helpt het? nee
![]()
.
wat er vroeger altijd gebeurde was dat ik de confrontatie opzocht, we schreeuwende ruzie kregen en het uiteindelijk altijd eindigde in passionele seks (ja, met elke vrouw)....
vraag me niet waarom, maar kennelijk was dat voor beide partijen bij zo'n confrontatie dé manier om alle frustraties er uit te werken.
en hoe gaat het nu dan?
ik ben tegenwoordig behoorlijk gematigd geworden.
ik ontwíjk juist de confrontatie, blijf altijd rustig, houd me in als ik het idee heb dat de ander zich aangevallen voelt en ga een eventuele ruzie eerder uit de weg dan dat ik hem opzoek.
en werkt dat?
nou nee, de goedmaakseks is minder geworden, maar de frustraties bij vrouwen des te groter.
waarom?
nah, heb er zelf wel zo'n m'n ideeen over (verplaatsen in een ander enzo
![]()
.
heel simpel gesteld:
- vrouw is pissig en gefrustreerd
- kasta laat het allemaal over zich heen komen en blijft vlak en kalm
- vrouw snapt er geen reet van, waarom blijft hij zo rustig? waarom reageert hij in godsnaam niet op me?
en probeert me vervolgens te triggeren door te gaan beledigen en schelden
- ik blijf nog steeds de rust zelve
- vrouw raakt gefrustreerder en gefrustreerder... doet het hem dan helemaal níks?! beteken ík dan helemaal niks voor hem? en ze probeert me op dat moment steeds meer om me uit de tent te lokken.
- en keer op keer laat ik het maar over me heenkomen, vergeef haar al het gescheld en probeer alles weer met de mantel der liefde te bedekken
![]()
.
- en dát is dus vaak het punt waarop de emoties voor haar omslaan in onmacht en trekt ze het simpelweg niet meer en begint te huilen waarna ik haar tracht te troosten
- waarna ze weer helemaal smelt, opnieuw verliefd wordt terwijl ze me eigenlijk gewoon een klootzak wil vinden.
tja, moet daar dus nog even de gulden middenweg in vinden... maar om m'n eigen emoties nu te gaan forceren gaat me eigenlijk ook iets te ver.
quote:
dit heb ik gezegd met het risico dat ik word uitgekafferd. kasta, don't bother, ik weet al dat je daar ongelofelijk goed in bent, maar ik post dit niet om te provoceren.
meis, jammer van deze toevoeging want nu verkijk je je toch wel op me... ik kaffer mensen nooit (zomaar) uit
![]()
.