quote:
op maandag 17 juli 2006 07:29 schreef francoise het volgende:je hebt het er wel erg moeilijk mee he?
ga er maar vanuit dat je krijgt wat je verdient. karma en zo.
![]()
ik wens jou een lang en gelukkig leven zonder vrouwen, want blijkbaar kun je er echt niet mee overweg.
voelt mooi topic opborrelen
nah nee, dit soort simplistische denkwijzes zijn geen nieuw topic waard
![]()
.
het is namelijk júist waar ik in de notabene door jezelf gequote post op doelde; de vrouw die de "schuldvraag" niet bij zichzelf legt, maar het weer wanhopig af probeert te schuiven.
en in dit geval betrek je het dus zelfs op een globaal niveau; vrouwen in het algemeen.
op zich vrij bewonderingswaardig aangezien de meerderheid van de vrouwen immers niet eens capabel genoeg is om mijn stellingen in twijfel te trekken, maar het maakt het natuurlijk niet minder naief.
of, om de vergelijking met de heilige overtuiging dat sinterklaas toch echt wel bestaat nog even door te trekken, waarbij jij de 8-jarige dochter bent die zojuist te horen heeft gekregen van haar 16-jarige dat sinterklaas toch echt niet bestaat (of in dit geval dus de stelling dat vrouwen labiele ondieren zijn)
![]()
.
het ongeloof in je ogen wanneer je het nieuws hoort, de man in kwestie die, naief als hij nog is, denkt dat je het gewoon dankbaar voor kennisgeving aanneemt...
immers, wij mannen gaan er in dat stadium nog vanuit dat ook vrouwen gewoon liever de waarheid onder ogen zien dan in hun eigen leugens te geloven.
maar in plaats van hem te bedanken voor de toegang tot de wereld die realisme heet, plaats je je handjes op je kleine meisjesoortjes, gaat keihard "lalalalalalalalala" schreeuwen en rent met spartelende beentjes en traantjes in je ogen weg.
dit vanuit de aandoenlijke vrouwelijke denkwijze dat als je niet luistert en het dus niet hoort, het vanzelf weer verdwijnt.
mocht dat echter niet helpen en zet je broertje het op papier (oh nee, wat nu, ik heb maar 2 handen en kan dus niet tegelijkertijd beide oren en beide ogen bedekken, paniek! onmacht! waarna je in snikken uitbarst en hevig begint te transpireren) dan is het hek helemaal van de dam.
eerst probeer je de eer nog te redden met de stelling dat je broertjes geen cadeautjes krijgt als hij niet in sinterklaas gelooft.
hetgeen te herleiden is naar je stelling dat ik zonder vrouwen door het leven zal gaan aangezien ik "er niet mee om kan gaan."
en mocht ook dat geen bevredigend resultaat bieden (paps en mams zal het immers aan de reet roesten of je er wel of niet in gelooft) dan probeer je krampachtig nog je eige eer te redden door te stellen dat je broertje mee in de zak moet omdat hij stout is geweest.
oftewel, je geponeerde stelling dat het aan m'n karma te wijten is.
zie je nu hoe (sowieso schattig om te zien hoe je jezelf hoger inschat dan andere vrouwen, maar daarbij hopeloos de mist in gaat) simplistisch en kinderachtig je denkwijze daadwerkelijk is?
en op zich is dat nog niet zo'n heel groot probleem, het naieve sinterklaasmeisje in kwestie is namelijks slechts 8 jaartjes oud, maar helaas zit er geestelijk bij vrouwen dus geen enkele progressie in.
je denkt en benadert immers nú nog steeds op exact dezelfde wijze alles in je omgeving
![]()
.
ik denk dat we dan ook wel kunnen stellen dat de gemiddelde vrouw de sociale weerbaarheid en mentale capaciteiten heeft van een 8-jarige bedplasser
![]()
.