abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39908361
voor Sjak en Schanulleke beetje laat misschien maar beter laat dan nooit. Kom op nog eventjes en jullie hebben jullie kleintje vast...

Sugar net als ik van de week al zei je mag van mij best een end weg mopperen hoor!!! Doe ik ook weleens tenslotte...

Heb hier iets leuks: als ik helemaal plat op bed ga liggen 's avonds dan gaat mijn buik van links naar rechts en zie je overal bultjes komen door het schoppen of boksen. Gisteravond had ik een scheve buik Ik voel haar de hele dag niet of bijna niet omdat ze vrij diep naar achter ligt maar op bed gaat ze de boksring in. Zelfs mijn man krijgt schoppen als ik lepeltje lepeltje met hem lig .
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_39908396
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:16 schreef dutchie het volgende:

Linda, ik denk dat je kindje aan het indalen is. Je bent nu toch iets van 30 weken? Zou goed kunnen hoor.
Indalen Hou me erover op. Had gisteravond zo'n giga pijn onderin mijn buik, meer richting liezen zeg maar. Alsof ik gigantisch ongesteld ging worden. Ik helemaal blij, , hij heeft in de gaten waar ie zijn moet. Word ik vanmorgen wakker. Is mijn buik helemaal naar beneden gezakt. Hij zat echt tot iets boven mijn navel. Maar ja dan moet ik toch een keer uit bed, sta ik op, floept ie weer terug En nu zit ie weer op zijn plekje onder mijn tieten. Zal vast geen klein homootje worden
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_39908431
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:16 schreef dutchie het volgende:
Linda, ik denk dat je kindje aan het indalen is. Je bent nu toch iets van 30 weken? Zou goed kunnen hoor.
Nu al
Oh men, wat wordt het opeens serieus dan...
Het moet er echt uit he?

Waar kan ik dat nog meer aan merken? Zakkende buik? Ik heb helaas geen camera om even wat vergelijkingsmateriaal te maken...
Oh, en een waggelende tred zeker. Volgens mij heb ik die al
Eva
pi_39908479
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:20 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Indalen Hou me erover op. Had gisteravond zo'n giga pijn onderin mijn buik, meer richting liezen zeg maar. Alsof ik gigantisch ongesteld ging worden. Ik helemaal blij, , hij heeft in de gaten waar ie zijn moet. Word ik vanmorgen wakker. Is mijn buik helemaal naar beneden gezakt. Hij zat echt tot iets boven mijn navel. Maar ja dan moet ik toch een keer uit bed, sta ik op, floept ie weer terug En nu zit ie weer op zijn plekje onder mijn tieten. Zal vast geen klein homootje worden

Die ongestelde pijn is wel erg herkenbaar ja...
Eva
pi_39909300
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:21 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Nu al
Oh men, wat wordt het opeens serieus dan...
Het moet er echt uit he?

Waar kan ik dat nog meer aan merken? Zakkende buik? Ik heb helaas geen camera om even wat vergelijkingsmateriaal te maken...
Oh, en een waggelende tred zeker. Volgens mij heb ik die al
Oi, oi, ik zit opeens helemaal in de stress...
Wil ik wel een kindje
kan ik wel bevallen
wat als ik geen leuke moeder kan zijn
wat als mijn dr niks aan vind (no way dat hij er niets aan vind, maar toch, wat als...)
het komt steeds dichterbij, en ik kan dr niets meer aan doen!
Eva
pi_39909662
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:48 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Oi, oi, ik zit opeens helemaal in de stress...
Wil ik wel een kindje
kan ik wel bevallen
wat als ik geen leuke moeder kan zijn
wat als mijn dr niks aan vind (no way dat hij er niets aan vind, maar toch, wat als...)
het komt steeds dichterbij, en ik kan dr niets meer aan doen!
Hooo effe in zijn achteruit:

Natuurlijk kan jij het en wil je het het kleintje ook net zo graag als een paar weken geleden en je zal heus wel een leuke mams zijn maar de twijfels slaan iedereen wel eens om het hart dat is niet erg maar meestal zijn ze helemaal niet terecht... En jou zal net als ieder andere ook de mijne meteen naast zijn schoenen lopen... Nog effe volhouden en dan zie je vanzelf dat alles helemaal goed komt hoor!

Alleen mijn denkt nog steeds dat ik bij de eerste de beste steek/kramp/wee de auto ingesleurd moet worden en met een gangetje van 260 km per uur richting ziekenhuis moet
pi_39909823
I know, I know, maar wat als ik nou ongeveer de enige ben die er echt niets aan vind, en de eerste die het kind er echt niet uitkrijgt, en en en en.

Ik weet, het zijn die stomme hormonen . En mijn controlfreakerigheid.

Ik zal het vast helemaal leuk vinden. En ik verheug me al op mijn als papa, want die zal de leukste van allemaal worden... (no offence )
Eva
pi_39910050
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:05 schreef linda856763 het volgende:
I know, I know, maar wat als ik nou ongeveer de enige ben die er echt niets aan vind, en de eerste die het kind er echt niet uitkrijgt, en en en en.

Ik weet, het zijn die stomme hormonen . En mijn controlfreakerigheid.
heb nog nooit gehoord dat er eentje is blijven zitten al moet er natuurlijk wel 1 de eerste zijn

Ja leuk hoor die hormonsters die altijd de kop opsteken als je ze net niet kan gebruiken (herkenbaar)...

Ik zal het vast helemaal leuk vinden. En ik verheug me al op mijn als papa, want die zal de leukste van allemaal worden... (no offence )

zo moet je denken en dan komt alles helemaal goed maar mijn is leuker
  maandag 17 juli 2006 @ 16:15:15 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39910137
Dames en meelezende heren, met trots.......

Nee hoor, we zijn gewoon weer thuis. Er was niet zoveel meer te zien op de echo omdat ik al zoveel vruchtwater heb verloren (en het loopt nog, niet te geloven, ik ben de eerste 1,5 kilo alweer kwijt ) Maar wat ze konden zien was goed, het maagje was gevuld dus het was niet de slokdarm.

Na een monsterlijke rit heen konden we dus vrij vlot alweer terug naar huis. Op de heenweg was er vlak voor ons een busje gekanteld. Gelukkig mochten we er nog langs en was er niemand gewond enzo, maar daar sta je dan een tijd te wachten tot politie en brandweer en ambu er waren. Daarna kwamen we bij een kruizing waar de stoplichten het niet deden en het ook geregeld werd door politie, traag dus. En we hadden het warm in de auto.
Door die rit zijn wel de weeën wat meer op gang gekomen, lijkt wel. Ik heb ze nu om de 5 minuten maar ze zijn nog niet heftig genoeg volgens de vervangende VK. Gelukkig heeft mijn eigen VK vanaf 17.00 uur weer dienst. Terug was het gewoon warm en met de aankomende weeën geen pretje om in een auto te zitten.

NU ga ik maar eens op bed liggen (het is alleen zo warm in de slaapkamer ) en wie weet slaap ik nog wat... Ik houd jullie op de hoogte, merk dat ik het ook wel prettig vind om het van me af te schrijven.
Lekker douchen!
  maandag 17 juli 2006 @ 16:18:44 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39910254
Oh Sjak, wat spannend is het toch, zo'n bevalling! Wel goed dat de weeën steeds meer op gang komen. Maar lekker van je afschrijven, hoor, want dat vinden wij maar al te leuk!

Ik denk aan je, dikke kus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_39910255
Sjak hier nog een paar flinke richting je slaapkamer en een beetje wind toe geblazen en hopen dat het nu door gaat zetten...
pi_39910265
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:15 schreef sjak het volgende:
Dames en meelezende heren, met trots.......
quote:
Nee hoor, we zijn gewoon weer thuis.

Maar je bent wel bezig....'t Is wel warm ja, maar het einde van de dag, en totnutoe koelt het 's avonds wel lekker af.

succes, sterkte, en hou ons zeker op de hoogte!!!
Eva
pi_39911108
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:04 schreef linda856763 het volgende:
Sjak

hmm, een bijna genant probleempje hier.... Ik heb het gevoel dat mijn vagina bont en blauw is. Een beetje alsof ik hem (haar?) te veel gebruikt heb

Hoe dan ook, is dat gewoon mijn meer spek krijgend kind dat op de onderkant drukt?
30 weken leek me een beetje vroeg voor indalen.
Dus ff wat opgezocht aangezien ik op 32 wk zit en er hier nog druk heen en weer gerold wordt.
En volgens mij kan het best met indalen te maken hebben

" De meeste kinderen liggen vanaf de tweeлndertigste week met hun hoofdje naar beneden en blijven zo verder liggen tot de bevalling. Soms draait een kind zich nog eens om, maar gaat dan weer snel met het hoofdje naar beneden liggen. Een enkele doet dat niet.
Wanneer je voor het eerst in verwachting bent zakt het kindje vanaf de zesendertigste week met het hoofd dieper het bekken in. Dat heet indalen. Bij een tweede kind gebeurt dat meestal pas veel later, doordat de buikspieren door de eerdere zwangerschap al meer uitgerekt zijn.....
Het indalen voel je soms zelf. Er is daarna meer ruimte bij je maag. De verloskundige controleert of het hoofdje in het kleine bekken ligt. Vanaf dat tijdstip is het praktisch onmogelijk dat het kind zich nog omdraait." bron

Deze link slaat wat meer op jou beursheid
"week 31 - Deze week kan je baby zijn definitieve positie innemen.
Pas als hij is ingedaald, verandert hij niet meer van positie. Dat indalen kun je soms voelen doordat je een steek in je vagina krijgt of kort last hebt van weeën. Na het indalen heb je meer 'lucht' doordat je baby nu dieper in je bekken zit." Bron
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 17 juli 2006 @ 16:57:20 #114
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_39911418
Klinkt hartstikke goed Sjak. Langzaam maar zeker.....

Ik ga nu slapen, en als ik wakker word, hebben jullie vast een baby'tje. Wow!
pi_39911909
sjak geen baby??

dan nog maar een paar voor strakjes, je zal ze nodig hebben!
succes en wauw .... straks heb je je kleintje in je armen ... wat onwerkelijk
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  maandag 17 juli 2006 @ 17:27:09 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39912390
Oeh Sjak, je houdt de spanning erin!
Succes hoor vrouwke!!!

Linda, paniekvogel... Hoor wie het zegt...
Lao-je-nie-gek-moaken hoor...

Saffier, nog bedankt voor je tip tegen kramp. Ik zal donderdag eens met mijn gyn overleggen.

Oh en PM, noem jij dat een 'knikkertje'.
Ik heb daar ook vaak zo'n last van, alsof je hele slokdarm vol zit met niet-doorgeslikte-prikkende-frietjes (zo benoem ik het dus altijd). Yuk, doet echt wel pijn. Rennies zijn mijn beste vrienden tegenwoordig. Ik ja, die zo principieel tegen slikken was...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_39912651
Kwam net tot de schokkende ontdekking dat ik niet meer kan fietsen
Liefde
  maandag 17 juli 2006 @ 17:42:55 #118
103793 kozakken
Living the life
pi_39912890
Oh Sjak!!! Succes meid! Dat het nu maar lekker mag gaan vlotten!!
  maandag 17 juli 2006 @ 18:04:14 #119
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_39913506
succes Sjak!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 17 juli 2006 @ 18:13:21 #120
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_39913765
Als ik die beschrijving van dat indalen lees, krijg ik spontaan last van claustrofobie
Een paar weken op je kop hangen is eigenlijk ook niet alles
*tot zover deze -ik leef mij in in de baby- sessie
  maandag 17 juli 2006 @ 19:06:10 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_39915070
lieve sjak, ik hoop dat het sinds 4 uur wat meer heeft doorgezet. helpt wel he in het begin zo hier van je afschrijven vond ik ook prettig
in de auto met weeen is niet fijn ik hoop voor je dat dat niet meer hoeft en dat je gewoon snel je kindje op je buik hebt
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 juli 2006 @ 19:13:13 #122
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39915288
Sjak, nog een paar voor jou.

En voor al die meiden die zich zorgen maken.......maak je geen zorgen....haha makkelijk gezegd toch?

Wij hebben vandaag heerlijk in een rustige en koele Ikea rondgelopen en vervolgens....hou je vast.....vier karren....ja jullie lezen het goed....4 KARREN vol met diverse kasten en 1 bed. En dus was de bus vol.....mega vol...
  maandag 17 juli 2006 @ 19:28:18 #123
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_39915667
sjak zet um op!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 17 juli 2006 @ 19:35:04 #124
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39915850
Moonah, ook bananen schijnen goed te helpen tegen kramp (heb me ooit iets laten vertellen over kalium tekort bij kramp)

Sjak, succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:00:43 #125
103793 kozakken
Living the life
pi_39916629
4 karren?? Wat heb je toch allemaal gekocht Chacama -ziet jullie in de hitte al slepen en lopen, blij dat ik het niet ben-
  maandag 17 juli 2006 @ 20:07:11 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39916845
MeNicole? niet meer fietsen, hoe dat zo?!

en Sjak zettemop heeej!!! komt goed!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 juli 2006 @ 20:10:45 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39916945
Het gaat niet vlot hier helaas. Sinds vanmiddag veel heftigere weeën. OM even over 6 de VK geweest nog geen 1,5 cm ontsluiting. Ik zit echt in het begin en zie het af en toe al niet meer zitten. Ze komt nog een keer om 23.30 en dan gaan we kijken hoe het gaat. Ik ben bang dat het pas morgen in het ziekenhuis wat gaat worden. Ik wil zo graag nog wat slapen maar word telkens wakker van de pijn. Wat doen die rugweeën pijn zeg, *&^#@*^#*&@^)
Lekker douchen!
  maandag 17 juli 2006 @ 20:12:26 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_39917009
O wat vervelend Sjak.... Heel veel sterkte! Enne: je kunt het!
pi_39917037
Oh Sjak bah. Wat naar dat je al zo'n pijn hebt zeg. En de warmte werkt ook al niet mee.
Douchen heb je zeker ook al uitgebreid gedaan? Sterkte meid
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 17 juli 2006 @ 20:12:58 #130
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39917039
meidje het komt wel goed!!!

ook als het pas morgen en in het ziekenhuis is, dan heb jij het nogsteeds geweldig gedaan hoor

laat iemand lekker hard duwen tegen je rug.

niet opgeven hoor! je kan het je kan het je kan het!!! HUPPAH!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 juli 2006 @ 20:16:34 #131
103793 kozakken
Living the life
pi_39917191
Oh Sjak..... 'k duim voor je hoor!! Hopenlijk heb je het 'voorwerk' nu gehad en gaat het nu een stukje sneller!
  maandag 17 juli 2006 @ 20:17:14 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39917208
Sjak, wat jammer dat 't niet gewoon lekker opschiet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:17:31 #133
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39917221
He meiske, wat onwijs naar! Wat doet het verdomde veel pijn he?! Laat je niet kisten hoor. Het gaat over, echt!!! Je kunt het! Probeer ze de baas te blijven, die rotzakken. Heel veel succes en kracht toegewenst de komende uren.
pi_39918531
Sjak, wat vervelend
Hopelijk zet het straks ineens lekker door, dat zou zo maar kunnen!
pi_39918625
Sjak en hubbie,heel veel sterkte de komende uren.Als de weeën nu heftiger zijn,zal het wel beter vlotten met de ontsluiting.Heel veel succes en hopenlijk heb je komende nacht een wolk van een baby

Hier de hele dag weer met het teiltje gelopen,yuk Was gisteren en eergister mijn buik zowat plat ,nu is ie weer lekker bol Mijn maag zit me enorm in de weg.
Heb macaronie staan te koken,hoe,wil je niet weten Af en toe de keuken uitstormen,omdat de geur me teveel werd,dan snel weer terug,roeren in de saus en weer opnieuw de keuken uit,getver...Morgen maar een broodje hamburger,dat red ik hopenlijk nog wel.Eerst maar es uit bed zien te komen zonder teiltje en de kids wegbrengen naar een juf,die ze mee naar school neemt.
Ow ja,ik ben zoooooo blij dat ik zwanger ben Ja hoor,ik ben nog steeds blij,maar juich nog niet te hard.Catoot,medelijdster,veel sterkte
Groetjes,Minoes
pi_39919596
Jaaaaa vers beebje on the way!!

Zettemop Sjak!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39919952
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:07 schreef pinquit het volgende:
MeNicole? niet meer fietsen, hoe dat zo?!
Kan niet meer lekker op het zadel zitten. Heb het gevoel of ik van onderen al een zware veldslag heb gehad. Gister nog nergens last van Baal er wel een beetje van want lopen ging al niet meer, in de auto is veel te warm dus fiets was enige wat nog ging.
Liefde
  maandag 17 juli 2006 @ 21:34:52 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39920051
Sjak, denk niet teveel aan alle rampscenario's die je op je werk gezien hebt. Denk maar zo, het gaat vaker goed dan fout.
Je kan het en ik denk aan je!

btw, als je nog 'puf' hebt, you've got mail
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 17 juli 2006 @ 21:37:55 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39920134
Oh Sjakkiebah, wat een gedoe, bevallen!
Ik heb wel echt álle vertrouwen van de wereld in je, Sjak, dus het komt goed, echt! Maar mén, je moet er wel voor knokken, he? Heel, heel, heel veel sterkte!!!! Ook voor Schanul!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_39920492
Sjak, gogogogogogo!! Rugwee-en schijnen vreselijk te zijn dus ik duim hier gigantisch voor je!

Minoes, sja herkenbaar hoor, moet je es proberen kipfilet in blokjes te snijden
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_39920574
Sterkte Sjak, wat een tegenvaller. Tegen de pijn mag je evt een gewone paracetamol innemen he, als je dat wilt. Heel veel succes.

Linda, indalen kan best, Myrthe was met 32 weken ook al vrijwel helemaal ingedaald (dwz zo ver dat op de echo haar hoofd niet goed meer bekeken kon worden). De vk weet het vast wel binnenkort.
pi_39920693
oh sjak (& schanulleke), wat balen en vermoeiend zo'n slepende start. sterkte de komende nacht, hopelijk gaat 't zometeen toch ineens in een hogere versnelling. veel succes, je kunt het, en straks is jullie kindje er!
  maandag 17 juli 2006 @ 22:33:41 #143
1087 Merisse
broddeltante
pi_39922085
Minoes! gefeliciteerd lieverd!!!
* Merisse was een paar weken op vakantie
Belaan, gefeliciteerd met jullie mooie kersverse zoon
Slaapmeisje, fijn dat het goed gaat
Strooit andere kusjes rond naar dierbare zwangeren als Sjoeg (you're bjoetifoel) en Snoepske
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 17 juli 2006 @ 22:34:16 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_39922101
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:10 schreef sjak het volgende:
Het gaat niet vlot hier helaas. Sinds vanmiddag veel heftigere weeën. OM even over 6 de VK geweest nog geen 1,5 cm ontsluiting. Ik zit echt in het begin en zie het af en toe al niet meer zitten. Ze komt nog een keer om 23.30 en dan gaan we kijken hoe het gaat. Ik ben bang dat het pas morgen in het ziekenhuis wat gaat worden. Ik wil zo graag nog wat slapen maar word telkens wakker van de pijn. Wat doen die rugweeën pijn zeg, *&^#@*^#*&@^)
Vraag manlief of hij tegendruk wil geven door je rug te masseren..
Tenzij je natuurlijk niet aangeraakt wil worden. Maar bij mij heeft het voor verlichting gezorgd
Succes meis, we leven met je mee!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_39922205
Sjak , balen dat het zo langzaam gaat...
  maandag 17 juli 2006 @ 22:41:34 #146
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39922364
Sjak, wat zielig dat je zoveel last hebt van rugweeën... Succes vanacht, ik hoop dat het niet lang meer duurt!
pi_39922454
Oei Sjak, ik hoop dat het straks ineens toch lekker door gaat zetten!

Sterke
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_39922516
Sjak succes de komende uren meid!

Sjoeg
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 17 juli 2006 @ 22:57:28 #149
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_39923007
Het kost Sjak nog steeds erg veel moeite. Soms kan ik helpen met het geven van tegendruk in haar rug, maar de meeste tijd sta ik er maar wat nutteloos bij. Ik heb gezegd dat jullie ook allemaal geloven dat ze het kan!
Daarstraks moest ze overgeven. Hoort dat er bij, of moet ik de VK bellen?
Life is what you make it.
pi_39923360
dat hoort erbij hoor schanulleke! (heb heel wat van die stomme spuugbakjes volgekotst, maar het was beide keren wel een relatief kort durende fase tijdens de bevalling, dus 't gaat ook weer voorbij.) sterkte voor jullie allebei. (-drie!)

[ Bericht 55% gewijzigd door bixister op 17-07-2006 23:10:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')