En de PVND doet niet mee, dus weer een linkse partij minder voor een almachtig links blokquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:22 schreef Napalm het volgende:
GL weer minder. Toch wel een hele prestatie om als linkse oppositiepartij zetels te verliezen
tussen de 5 en 10 zetels is het natuurlijke electoraat van GL, is altijd zo geweest, ook voor de fusie. Is toch prima! Ik heb dat liever dan die enorme golfbewegingen bij SP of D66.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:22 schreef Napalm het volgende:
GL weer minder. Toch wel een hele prestatie om als linkse oppositiepartij zetels te verliezen
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Een linkse coalitie komt er zo in ieder geval niet... Maarja PvdA stemmen is nutteloos. Je krijgt CDA er dan gratis bij. Als CDA wint kan het twee richtingen opgaan: of met PvdA of met VVD/CU.
Iedereen die CDA stemt weet dat Balkenende bij voorkeur over rechts regeert, dus met de VVD en eventueel CU. Als Bos de grootste wordt, dan krijgen we sowieso een kabinet CDA/PvdA met Bos als MP. Wil dat dus niet, dan moet je altijd Balkenende stemmen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:30 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
![]()
Dat is juist verkeerd om! Je moet dus juist niet CDA stemmen! Want dan weet je nooit wat je hebt! Als je liever het huidige kabinet ziet kan je beter VVD stemmen en als je liever een linkse partij in de regering wilt hebben moet je PvdA stemmen. Want anders kan je bedrogen uitkomen, iedereen die CDA stemt om het beleid voort te zetten kan plotseling met de PvdA worden geconfronteerd of andersom mensen die CDA stemmen omdat ze ervanuit gaan dat deze met de PvdA zullen regeren kunnen weer eindigen met de VVD. Dus stem juist niet CDA als je weet wat wilt.
Dat is niet waar, als de tweestrijd zo doorgaat en de VVD blijft verliezen en GL en SP ook dan is er straks niet anders meer mogelijk dan CDA/PvdA. Juist door niet mee te doen aan het tweestrijd idee en te stemmen op andere partijen kan je dit voorkomen. Met het CDA heb je geen enkele garantie dat je geen PvdA krijgt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:48 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Iedereen die CDA stemt weet dat Balkenende bij voorkeur over rechts regeert, dus met de VVD en eventueel CU. Als Bos de grootste wordt, dan krijgen we sowieso een kabinet CDA/PvdA met Bos als MP. Wil dat dus niet, dan moet je altijd Balkenende stemmen.
Je kunt er ook voor kiezen je niet te laten afleiden door alle media aandacht.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:18 schreef kingmob het volgende:
Je krijgt nu een soort presidentsverkiezing. In de eerste ronde vallen de kleinere kandidaten af en daarna gaat idereen kiezen wie van de 2 ze liever zouden hebben.
Slechte zaak in een partijenstelsel als je het mij vraagt.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:20 schreef ErikT het volgende:
(Impliciet geef ik dus de media de schuld)
quote:
Rutte heeft gisteren gezegd geen 3e partij te accepteren.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef SeLang het volgende:
CDA + VVD hebben samen dus evenveel zetels als met de vorige verkiezingen. Dat zou toch wel een knappe prestatie zijn. Zouden ze een kabinet kunnen vormen met de CU erbij? (alhoewel de CU wel erg links is...)
In VN lees ik ook elke week een scoreverloop tussen Bos en Balkenende. En er komen 6 debatten tussen Balkenende en Bos. Aardige focus aldaarquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:53 schreef SCH het volgende:
ErikT, het is toch vooral Maurice de Hond die inzet op de strijd tussen Bos en Balkie - ik vind dat de media relatief veel aandacht besteden aan de andere partijen. De aandacht voor de VVD is enorm, de aandacht voor D66 is gezien de peilingen zelfs wat buitenproportioneel, idem voor Pastors en Wilders.
Ow, dat is in elk geval duidelijkquote:Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Rutte heeft gisteren gezegd geen 3e partij te accepteren.
De CU heeft inderdaad een aantal van die christelijke waarden hoog in het vaandel, maar is wel erg georienteerd op de zwakkeren in de samenleving (wat eigenlijk ook zou moeten volgens de Bijbel). Daarom noem ik het een linkse partij.quote:En de CU links? Dat is een beetje een fabeltje hoor, een partij die tegen euthanasie, abortus en homohuwelijk is, kan ik onmogelijk erg links noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |