abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40823839
Die hoogste nieuwkomer lijkt me wel een goede . Zou toch een aanwinst voor de kamer kunnen zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40824821
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
[..]

Wat doet die Atsma daar? Ik kan die vent niet uitstaan. Het erge is dat hij bijna in z'n eentje de publieke omroepen uit de wind weet te houden.
Wat je zegt, Atsma
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:48:45 #128
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40826257
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:
Die hoogste nieuwkomer lijkt me wel een goede . Zou toch een aanwinst voor de kamer kunnen zijn.

lijkt een capabele vent
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:11:02 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_40826973
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen op de PvdA stemmen. Houden die mensen niet van Nederland?
Verschil van inzicht en zo. Ik denk precies hetzelfde bij mensen die VVD stemmen bijvoorbeeld. Is geen absolute waarheid, het ligt gewoon aan je opvoeding, waar je woont, wat je meegemaakt hebt , wie je vrienden zijn en dat soort geneuzel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:43:44 #130
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40837160
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
[..]

Wat doet die Atsma daar? Ik kan die vent niet uitstaan. Het erge is dat hij bijna in z'n eentje de publieke omroepen uit de wind weet te houden.
Atsma is imho vrij verrassend doordat hij wat regionale affaires achter zijn naam heeft.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 10 september 2006 @ 14:04:24 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41673788
quote:
Gat tussen CDA en PvdA verder verkleind

DEN HAAG (ANP) - In de wekelijkse opniepeiling van Maurice de Hond is het verschil tussen CDA en PvdA opnieuw kleiner geworden. De PvdA komt nu uit op 45 zetels, 2 minder dan vorige week, terwijl het CDA blijft steken op 39. In de Tweede Kamer heeft het CDA momenteel 44 zetels en de PvdA over 42.

Volgens De Hond wordt de 'onderstroom' in de peilingen steeds gunstiger voor het CDA, omdat de positie van lijsttrekker Jan Peter Balkenende is versterkt. Op de vraag wie de volgende premier moet worden kiest 53 procent voor Balkenende en maar 40 procent voor PvdA-lijsttrekker Wouter Bos. Een maand geleden lagen de twee nog gelijk.

De VVD haalt deze week bij De Hond 29 zetels, een meer dan bij de vorige verkiezingen. De SP komt uit op 17, een winst van 8 vergeleken bij de verkiezingen van 2003. GroenLinks zou dalen van 8 naar 6, D66 van 6 naar 1 en de LPF van 8 naar 0. De ChristenUnie zou met 6 zetels zijn huidige aantal verdubbelen, De SGP blijft met 2 zetels gelijk.

Van de nieuwe partijen haalt de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders 3 zetels en Een NL van Marco Pastors 2.
Bron

Het gaat de goede kant op de PvdA is aan het verliezen

Nu nog wat zetels er bij voor de CDA en de VVD en alles komt goed
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41673855
De PvdA staat nog altijd op drie zetels meer dan nu en meer dan het CDA. Verliezen zou ik het niet willen noemen. Daarnaast staat de SP in deze peiling op 17 zetels, daar gaan er ook nog wel een paar van naar de PvdA op de verkiezingsdag.
pi_41673990
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:11 schreef jogy het volgende:
Verschil van inzicht en zo. Ik denk precies hetzelfde bij mensen die VVD stemmen bijvoorbeeld. Is geen absolute waarheid, het ligt gewoon aan je opvoeding, waar je woont, wat je meegemaakt hebt , wie je vrienden zijn en dat soort geneuzel.
Als er nu één groep kiezers is die hersenloos stemt, zijn het wel CDA-stemmers. Ach ja, we zijn katholiek (of vul hier elk ander oubollig christelijk geloof in) dus stemmen we CDA. Aan de wisselende zetelaantallen van VVD en PvdA kun je wel zien dat het daar veel minder het geval is.
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:

Bron
Het gaat de goede kant op de PvdA is aan het verliezen
Nu nog wat zetels er bij voor de CDA en de VVD en alles komt goed
En dat noem je dan "komt goed" ? De PvdA schommelt trouwens al weken rond de 45 zetels. Ze staan hoger dan kort na de eerste bekendmaking van de AOW-plannen door Bos. Het verschil in zetels is in de peilingen al beduidend kleiner geweest dan 6. Het lijkt me een veilige marge

CDA en VVD, onze huidige regeringspartijen, komen in de verste verte niet aan een meerderheid. Zelfs met een derde partij erbij lukt ze dat niet. Hopelijk blijft ook dat laatste zo.
  zondag 10 september 2006 @ 15:06:03 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41675468
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:11 schreef dVTB het volgende:
CDA en VVD, onze huidige regeringspartijen, komen in de verste verte niet aan een meerderheid. Zelfs met een derde partij erbij lukt ze dat niet. Hopelijk blijft ook dat laatste zo.
Volgens mij hadden ze 71 zetels in de laatste peiling van NOVA.
Dat is meer dan de linksen hebben (Pvda + GL + SP + PNVD).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 10 september 2006 @ 15:09:45 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41675585
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er is dus nog hoop
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41675917
Wat is er links aan de PnvD?
  zondag 10 september 2006 @ 15:20:18 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41675947
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Valt in dezelfde groep als de bomenknuffelaars van GL
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41676052
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Valt in dezelfde groep als de bomenknuffelaars van GL
Lijkt me onzin .
  zondag 10 september 2006 @ 15:25:24 #139
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41676121
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Ze zijn destructief, dus links.
pi_41676195
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kinderknuffelaars.
pi_41736557
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:06 schreef SeLang het volgende:
Ik vind de PNVD een ziekelijke partij, maar jouw gedrag is zo mogelijk nog ziekelijker. Ik snap niet waar je het gore lef vandaan haalt om 'normale' linkse politieke partijen als de PvdA, GroenLinks en de SP, hoezeer je ze ook verafschuwt, in één adem te noemen met iets belachelijks als de PNVD. Wat een belachelijke, non-inhoudelijke, misselijkmakende stemmingmakerij zeg. - Je afkeer van de 'linksen' blijkt inmiddels wel duidelijk uit de stroom aan flut-topics die je over 'linksen' opent, maar je kunt ook te ver doorslaan. Bij jou heeft het nu echt een ziekelijk niveau bereikt.

Wat peilingen betreft:
De peiling van RTL Nieuws wijkt opvallend af van de andere peilingen:
quote:
DEN HAAG - De PvdA en de SP boeken winst in de wekelijkse peiling van RTL Nieuws, die maandag is gepubliceerd. De PvdA stijgt van 38 naar 39 zetels, de SP van 23 naar 24 zetels.

Het CDA stagneert op 35 zetels. De VVD moet volgens de peiling terrein prijsgeven. Ze zakt van 29 naar 27 zetels.
Bij de laatste verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de PvdA 42, de VVD 28 en de SP 9.

De ChristenUnie zou volgens RTL 9 zetels halen, een winst van 6 vergeleken bij de laatste verkiezingen. GroenLinks zou dalen van 8 naar 6, D66 van 6 naar 1 en de LPF van 8 naar 0. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zou op 5 zetels komen en Een NL van Marco Pastors op 3.
Bron: De Telegraaf

CDA en VVD komen hier slechts aan 62 zetels.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2006 14:45:42 ]
pi_41737888
Ach Balkenende is ook een stuk populairder dan Bos! Ik denk dat veel mensen toch liever de "gewone Balkenende" hebben dan die gladde Bos, met z'n quasi smile.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41739079
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

hehe
pi_41739693
Hm, CDA is zowiezo sterk in electorale come-backs. Komt denk ik omdat die partij minder gedifferentieerd is dan de VVD en zo een goede vluchtheuvel is. Die laatste partij graaft trouwens zijn eigen graf door naar het midden te gaan: het middenveld is vol en mensen weten liever waar ze aan toe zijn.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:11:08 #145
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41747025
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:37 schreef highway101 het volgende:
Ach Balkenende is ook een stuk populairder dan Bos! Ik denk dat veel mensen toch liever de "gewone Balkenende" hebben dan die gladde Bos, met z'n quasi smile.
Ik denk idd dat bij veel kiezers de ogen opgaan en ze zien welke vruchten 4 jaar Balkenende gebracht hebben en zich irriteren aan het geschop van Bos
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:34:13 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42065638
quote:
CDA wint, VVD verliest in politieke barometer

HILVERSUM (ANP) - Het CDA lijkt te profiteren van de positieve boodschap van Prinsjesdag dat het weer beter gaat met Nederland. In de politieke barometer van Interview/NSS en het tv-programma NOVA kreeg het CDA vrijdag 39 zetels, vier meer dan een week geleden.

De VVD moest het doen met 31 zetels, vier minder dan vorige week. Overigens behalen de liberalen hiermee nog steeds drie zetels meer dan bij de verkiezingen van 2003. Het CDA behaalde bij die verkiezingen 44 zetels.

De PvdA staat in de barometer op 44 zetels, een minder dan vorige week, maar wel twee meer dan in 2003. GroenLinks staat op zes zetels (nu acht) en de SP komt uit op 18 zetels, tweemaal zoveel als in 2003.

Twee zetels

De ChristenUnie (nu drie) blijft in de barometer op zes zetels staan. D66 (nu zes) en de SGP (nu twee) zouden nu allebei twee zetels halen.

De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zakt in de peiling terug van drie naar één zetel. EénNl van Marco Pastors haalt in de barometer voor het eerst een zetel. De LPF houdt van de acht zetels die zij in 2003 nog haalde, er geen over.
Bron

CDA / VVD staat nu in de peilingen op in totaal 70 zetels niet voldoende helaas Misschien toch de CU er bij voor een meederheid?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:38:17 #147
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_42065764
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat bij veel kiezers de ogen opgaan en ze zien welke vruchten 4 jaar Balkenende gebracht hebben en zich irriteren aan het geschop van Bos
Dat moet dan toch echt met een breekijzer gebeuren als het aan mij ligt.

Een zwaluw maakt nog geen zomer. De fundamentele fouten die er gemaakt zijn in de afgelopen jaren kan je niet met een tientje in de maand extra weer goed maken, zou ik zeggen.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_42070771
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

CDA / VVD staat nu in de peilingen op in totaal 70 zetels niet voldoende helaas Misschien toch de CU er bij voor een meederheid?
Dat is een goede optie, lijkt mij ook wel solide coalitiepartner.
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:52:00 #149
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42071267
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:20 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat is een goede optie, lijkt mij ook wel solide coalitiepartner.
Ja, ik zie de CU minders snel het kabinet laten vallen dan bijvoorbeeld een D66 of een LPF
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42072052
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, ik zie de CU minders snel het kabinet laten vallen dan bijvoorbeeld een D66 of een LPF
Nog niet door dat het instabiele vooral aan de VVD ligt? Die zijn nu bij 3 (of eigenlijk 4) vallende kabinetten achter elkaar betrokken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')