Wat je zegt, Atsmaquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
[..]
Wat doet die Atsma daar? Ik kan die vent niet uitstaan. Het erge is dat hij bijna in z'n eentje de publieke omroepen uit de wind weet te houden.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:
Die hoogste nieuwkomer lijkt me wel een goede. Zou toch een aanwinst voor de kamer kunnen zijn.
Verschil van inzicht en zo. Ik denk precies hetzelfde bij mensen die VVD stemmen bijvoorbeeld. Is geen absolute waarheid, het ligt gewoon aan je opvoeding, waar je woont, wat je meegemaakt hebt , wie je vrienden zijn en dat soort geneuzel.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen op de PvdA stemmen. Houden die mensen niet van Nederland?
Atsma is imho vrij verrassend doordat hij wat regionale affaires achter zijn naam heeft.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
[..]
Wat doet die Atsma daar? Ik kan die vent niet uitstaan. Het erge is dat hij bijna in z'n eentje de publieke omroepen uit de wind weet te houden.
Bronquote:Gat tussen CDA en PvdA verder verkleind
DEN HAAG (ANP) - In de wekelijkse opniepeiling van Maurice de Hond is het verschil tussen CDA en PvdA opnieuw kleiner geworden. De PvdA komt nu uit op 45 zetels, 2 minder dan vorige week, terwijl het CDA blijft steken op 39. In de Tweede Kamer heeft het CDA momenteel 44 zetels en de PvdA over 42.
Volgens De Hond wordt de 'onderstroom' in de peilingen steeds gunstiger voor het CDA, omdat de positie van lijsttrekker Jan Peter Balkenende is versterkt. Op de vraag wie de volgende premier moet worden kiest 53 procent voor Balkenende en maar 40 procent voor PvdA-lijsttrekker Wouter Bos. Een maand geleden lagen de twee nog gelijk.
De VVD haalt deze week bij De Hond 29 zetels, een meer dan bij de vorige verkiezingen. De SP komt uit op 17, een winst van 8 vergeleken bij de verkiezingen van 2003. GroenLinks zou dalen van 8 naar 6, D66 van 6 naar 1 en de LPF van 8 naar 0. De ChristenUnie zou met 6 zetels zijn huidige aantal verdubbelen, De SGP blijft met 2 zetels gelijk.
Van de nieuwe partijen haalt de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders 3 zetels en Een NL van Marco Pastors 2.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:11 schreef jogy het volgende:
Verschil van inzicht en zo. Ik denk precies hetzelfde bij mensen die VVD stemmen bijvoorbeeld. Is geen absolute waarheid, het ligt gewoon aan je opvoeding, waar je woont, wat je meegemaakt hebt , wie je vrienden zijn en dat soort geneuzel.
En dat noem je dan "komt goed" ?quote:Op zondag 10 september 2006 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Bron
Het gaat de goede kant op de PvdA is aan het verliezen![]()
Nu nog wat zetels er bij voor de CDA en de VVD en alles komt goed![]()
Volgens mij hadden ze 71 zetels in de laatste peiling van NOVA.quote:Op zondag 10 september 2006 14:11 schreef dVTB het volgende:
CDA en VVD, onze huidige regeringspartijen, komen in de verste verte niet aan een meerderheid. Zelfs met een derde partij erbij lukt ze dat niet. Hopelijk blijft ook dat laatste zo.
Er is dus nog hoopquote:Op zondag 10 september 2006 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze 71 zetels in de laatste peiling van NOVA.
Dat is meer dan de linksen hebben (Pvda + GL + SP + PNVD).
Valt in dezelfde groep als de bomenknuffelaars van GLquote:Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Wat is er links aan de PnvD?
Lijkt me onzinquote:Op zondag 10 september 2006 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Valt in dezelfde groep als de bomenknuffelaars van GL![]()
Ze zijn destructief, dus links.quote:Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Wat is er links aan de PnvD?
Kinderknuffelaars.quote:Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ze zijn destructief, dus links.
Ik vind de PNVD een ziekelijke partij, maar jouw gedrag is zo mogelijk nog ziekelijker. Ik snap niet waar je het gore lef vandaan haalt om 'normale' linkse politieke partijen als de PvdA, GroenLinks en de SP, hoezeer je ze ook verafschuwt, in één adem te noemen met iets belachelijks als de PNVD. Wat een belachelijke, non-inhoudelijke, misselijkmakende stemmingmakerij zeg.quote:Op zondag 10 september 2006 15:06 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij hadden ze 71 zetels in de laatste peiling van NOVA.
Dat is meer dan de linksen hebben (Pvda + GL + SP + PNVD).
Bron: De Telegraafquote:DEN HAAG - De PvdA en de SP boeken winst in de wekelijkse peiling van RTL Nieuws, die maandag is gepubliceerd. De PvdA stijgt van 38 naar 39 zetels, de SP van 23 naar 24 zetels.
Het CDA stagneert op 35 zetels. De VVD moet volgens de peiling terrein prijsgeven. Ze zakt van 29 naar 27 zetels.
Bij de laatste verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de PvdA 42, de VVD 28 en de SP 9.
De ChristenUnie zou volgens RTL 9 zetels halen, een winst van 6 vergeleken bij de laatste verkiezingen. GroenLinks zou dalen van 8 naar 6, D66 van 6 naar 1 en de LPF van 8 naar 0. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zou op 5 zetels komen en Een NL van Marco Pastors op 3.
hehequote:Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ze zijn destructief, dus links.
Ik denk idd dat bij veel kiezers de ogen opgaan en ze zien welke vruchten 4 jaar Balkenende gebracht hebben en zich irriteren aan het geschop van Bosquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:37 schreef highway101 het volgende:
Ach Balkenende is ook een stuk populairder dan Bos! Ik denk dat veel mensen toch liever de "gewone Balkenende" hebben dan die gladde Bos, met z'n quasi smile.
Bronquote:CDA wint, VVD verliest in politieke barometer
HILVERSUM (ANP) - Het CDA lijkt te profiteren van de positieve boodschap van Prinsjesdag dat het weer beter gaat met Nederland. In de politieke barometer van Interview/NSS en het tv-programma NOVA kreeg het CDA vrijdag 39 zetels, vier meer dan een week geleden.
De VVD moest het doen met 31 zetels, vier minder dan vorige week. Overigens behalen de liberalen hiermee nog steeds drie zetels meer dan bij de verkiezingen van 2003. Het CDA behaalde bij die verkiezingen 44 zetels.
De PvdA staat in de barometer op 44 zetels, een minder dan vorige week, maar wel twee meer dan in 2003. GroenLinks staat op zes zetels (nu acht) en de SP komt uit op 18 zetels, tweemaal zoveel als in 2003.
Twee zetels
De ChristenUnie (nu drie) blijft in de barometer op zes zetels staan. D66 (nu zes) en de SGP (nu twee) zouden nu allebei twee zetels halen.
De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zakt in de peiling terug van drie naar één zetel. EénNl van Marco Pastors haalt in de barometer voor het eerst een zetel. De LPF houdt van de acht zetels die zij in 2003 nog haalde, er geen over.
Dat moet dan toch echt met een breekijzer gebeuren als het aan mij ligt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik denk idd dat bij veel kiezers de ogen opgaan en ze zien welke vruchten 4 jaar Balkenende gebracht hebben en zich irriteren aan het geschop van Bos
Dat is een goede optie, lijkt mij ook wel solide coalitiepartner.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
CDA / VVD staat nu in de peilingen op in totaal 70 zetels niet voldoende helaas Misschien toch de CU er bij voor een meederheid?
Ja, ik zie de CU minders snel het kabinet laten vallen dan bijvoorbeeld een D66 of een LPFquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is een goede optie, lijkt mij ook wel solide coalitiepartner.
Nog niet door dat het instabiele vooral aan de VVD ligt? Die zijn nu bij 3 (of eigenlijk 4) vallende kabinetten achter elkaar betrokken..quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, ik zie de CU minders snel het kabinet laten vallen dan bijvoorbeeld een D66 of een LPF
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |