abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42448926
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:22 schreef Napalm het volgende:
GL weer minder. Toch wel een hele prestatie om als linkse oppositiepartij zetels te verliezen
tussen de 5 en 10 zetels is het natuurlijke electoraat van GL, is altijd zo geweest, ook voor de fusie. Is toch prima! Ik heb dat liever dan die enorme golfbewegingen bij SP of D66.
pi_42449024
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Een linkse coalitie komt er zo in ieder geval niet... Maarja PvdA stemmen is nutteloos. Je krijgt CDA er dan gratis bij. Als CDA wint kan het twee richtingen opgaan: of met PvdA of met VVD/CU.

Dat is juist verkeerd om! Je moet dus juist niet CDA stemmen! Want dan weet je nooit wat je hebt! Als je liever het huidige kabinet ziet kan je beter VVD stemmen en als je liever een linkse partij in de regering wilt hebben moet je PvdA stemmen. Want anders kan je bedrogen uitkomen, iedereen die CDA stemt om het beleid voort te zetten kan plotseling met de PvdA worden geconfronteerd of andersom mensen die CDA stemmen omdat ze ervanuit gaan dat deze met de PvdA zullen regeren kunnen weer eindigen met de VVD. Dus stem juist niet CDA als je weet wat wilt.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:48:02 #207
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42450744
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:30 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Dat is juist verkeerd om! Je moet dus juist niet CDA stemmen! Want dan weet je nooit wat je hebt! Als je liever het huidige kabinet ziet kan je beter VVD stemmen en als je liever een linkse partij in de regering wilt hebben moet je PvdA stemmen. Want anders kan je bedrogen uitkomen, iedereen die CDA stemt om het beleid voort te zetten kan plotseling met de PvdA worden geconfronteerd of andersom mensen die CDA stemmen omdat ze ervanuit gaan dat deze met de PvdA zullen regeren kunnen weer eindigen met de VVD. Dus stem juist niet CDA als je weet wat wilt.
Iedereen die CDA stemt weet dat Balkenende bij voorkeur over rechts regeert, dus met de VVD en eventueel CU. Als Bos de grootste wordt, dan krijgen we sowieso een kabinet CDA/PvdA met Bos als MP. Wil dat dus niet, dan moet je altijd Balkenende stemmen.
Pugna Pro Patria
pi_42451064
-edit-
Doe normaal

[ Bericht 83% gewijzigd door Sidekick op 07-10-2006 13:32:27 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42452195
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:48 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Iedereen die CDA stemt weet dat Balkenende bij voorkeur over rechts regeert, dus met de VVD en eventueel CU. Als Bos de grootste wordt, dan krijgen we sowieso een kabinet CDA/PvdA met Bos als MP. Wil dat dus niet, dan moet je altijd Balkenende stemmen.
Dat is niet waar, als de tweestrijd zo doorgaat en de VVD blijft verliezen en GL en SP ook dan is er straks niet anders meer mogelijk dan CDA/PvdA. Juist door niet mee te doen aan het tweestrijd idee en te stemmen op andere partijen kan je dit voorkomen. Met het CDA heb je geen enkele garantie dat je geen PvdA krijgt.

Maar het blijft lastig, door die 'titanenstrijd' wordt er nu door heel veel mensen strategisch gestemd. Daardoor krijg je deze vreemde peilingen en stuurt men aan op een PvdA en CDA kabinet. Zeer lastig om te voorspellen wat er gaat gebeuren, ik ben wat dat betreft benieuwd of deze trend zich volgende week doorzet en straks beide partijen rond 50 zetels zullen komen.

In dat geval moeten mensen zich afvragen of PvdA en CDA wel echt de coalitie is die ze willen en anders moeten ze snel op andere partijen gaan overstappen.
pi_42475550
in de laatste peiling van de hond staat het CDA nu 1 zetel voor op de pvda.

https://n18.noties.nl/peil.nl/

In de peiling van Nova staat de pvda echter 1 voor op het cda!

Erg spannend dus!

In ieder geval blijkt uit beide peilingen dat de pvda voor het eerst in lange tijd weer aan het groeien is.

[ Bericht 36% gewijzigd door Genverbrander op 08-10-2006 12:13:23 ]
pi_42475682
Goed zo, te vroeg pieken
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:17:49 #212
572 Sniper
Gull Catcher
pi_42475827
Mooi nieuws. De kans op een linkse heilstaat neemt met de week verder af! Het is zelfs geen zekerheidje meer dat kabouter Bos straks premier wordt. Hiep Hiep!
pi_42475833
Nou ja, dat wordt dus een CDA/PvdA kabinet. Weleens goed, een kabinet zonder de VVD.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:18:08 #214
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_42475838
Je krijgt nu een soort presidentsverkiezing. In de eerste ronde vallen de kleinere kandidaten af en daarna gaat idereen kiezen wie van de 2 ze liever zouden hebben.
Slechte zaak in een partijenstelsel als je het mij vraagt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:20:31 #215
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42475899
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:18 schreef kingmob het volgende:
Je krijgt nu een soort presidentsverkiezing. In de eerste ronde vallen de kleinere kandidaten af en daarna gaat idereen kiezen wie van de 2 ze liever zouden hebben.
Slechte zaak in een partijenstelsel als je het mij vraagt.
Je kunt er ook voor kiezen je niet te laten afleiden door alle media aandacht.

(Impliciet geef ik dus de media de schuld )
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_42476420
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:20 schreef ErikT het volgende:

zondag 8 oktober 2006 @ 12:48:05 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42476484
CDA + VVD hebben samen dus evenveel zetels als met de vorige verkiezingen. Dat zou toch wel een knappe prestatie zijn. Zouden ze een kabinet kunnen vormen met de CU erbij? (alhoewel de CU wel erg links is...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:48:55 #218
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42476505
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Vooral jou ja! Ga nou eens Jan, Femke, Mark, Alexander en André interviewen! Of regel een debat voor ze!
pi_42476511
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
Goed zo, te vroeg pieken
Ja, de PvdA inderdaad
pi_42476514
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:48 schreef SeLang het volgende:
CDA + VVD hebben samen dus evenveel zetels als met de vorige verkiezingen. Dat zou toch wel een knappe prestatie zijn. Zouden ze een kabinet kunnen vormen met de CU erbij? (alhoewel de CU wel erg links is...)
Rutte heeft gisteren gezegd geen 3e partij te accepteren.

En de CU links? Dat is een beetje een fabeltje hoor, een partij die tegen euthanasie, abortus en homohuwelijk is, kan ik onmogelijk erg links noemen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:50:34 #221
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42476543
CU is wel socialer dan CDA en VVD. De termen sociaal en links worden nogal eens door elkaar gebruikt.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:53:13 #222
572 Sniper
Gull Catcher
pi_42476614
De HOnd heeft onderzocht in hoeverre CU stemmers bereid waren "strategisch links" te stemmen ofwel kabouter Bos in het zadel te helpen. Resultaat : 0%.

De achterban van de CU lijkt weinig links georienteerd of in elk geval niet bereid alles voor een linkse heilstaat opzij te zetten.
pi_42476624
ErikT, het is toch vooral Maurice de Hond die inzet op de strijd tussen Bos en Balkie - ik vind dat de media relatief veel aandacht besteden aan de andere partijen. De aandacht voor de VVD is enorm, de aandacht voor D66 is gezien de peilingen zelfs wat buitenproportioneel, idem voor Pastors en Wilders.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:56:40 #224
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42476691
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:53 schreef SCH het volgende:
ErikT, het is toch vooral Maurice de Hond die inzet op de strijd tussen Bos en Balkie - ik vind dat de media relatief veel aandacht besteden aan de andere partijen. De aandacht voor de VVD is enorm, de aandacht voor D66 is gezien de peilingen zelfs wat buitenproportioneel, idem voor Pastors en Wilders.
In VN lees ik ook elke week een scoreverloop tussen Bos en Balkenende. En er komen 6 debatten tussen Balkenende en Bos. Aardige focus aldaar
Maar je hebt gelijk, het zijn vooral de berichten over de peilingen die enkel over PvdA en CDA gaan. Raar eigenlijk, een beetje vergelijkbaar met enkel de uitslagen van Ajax, Feyenoord en PSV geven na een speelronde eredivisie. Vervelend!
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:58:16 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_42476739
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Ow, dat is in elk geval duidelijk
quote:
En de CU links? Dat is een beetje een fabeltje hoor, een partij die tegen euthanasie, abortus en homohuwelijk is, kan ik onmogelijk erg links noemen.
De CU heeft inderdaad een aantal van die christelijke waarden hoog in het vaandel, maar is wel erg georienteerd op de zwakkeren in de samenleving (wat eigenlijk ook zou moeten volgens de Bijbel). Daarom noem ik het een linkse partij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_42476808
Ik sta een beetje dubbel ten opzichte van al die peilingen. Aan de ene kant vind ik het erg leuk om het te volgen. Aan de andere kant stoor ik me er ook wel aan, omdat ik denk dat de peilingen zelf een grote invloed hebben op de uiteindelijke uitslag op 22 november. Mensen gaan met deze kennis in hun hoofd 'strategisch stemmen' en dus krijg je straks geen beeld van de daadwerkelijke politieke voorkeur van de bevolking.

Ik zou er dus ook wel weer wat voor voelen om peilingen vanaf 2 maanden voor de verkiezingen gewoon te verbieden. Maar dat is dan ook wel weer moeilijk in een democratie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Genverbrander op 08-10-2006 17:32:26 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:01:53 #227
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_42476835
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:20 schreef ErikT het volgende:

[..]

Je kunt er ook voor kiezen je niet te laten afleiden door alle media aandacht.

Daar kun je voor kiezen en er zijn ook genoeg mensen die dat niet doen, maar een substantieel deel blijkbaar niet. En ik begrijp hun logica ook wel.
Zelf denk ik dat het aan de peilingen ligt. In sommige landen is het ook de gewoonte om de peilingen vlak voor de verkiezingen af te schaffen, het lijkt mij wel een goed idee. Het maakt de verkiezingen ook nog spannender en daardoor leuker ook.
pi_42476851
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ow, dat is in elk geval duidelijk
Zoals ik al zei is dta helemaal niet zo duidelijk als het lijkt. Als de verkiezingen eenmaal achter de rug zijn zul je zien dat de VVD weer voor alles openstaat.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:54:55 #229
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42478051
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:01 schreef kingmob het volgende:

[..]

Daar kun je voor kiezen en er zijn ook genoeg mensen die dat niet doen, maar een substantieel deel blijkbaar niet. En ik begrijp hun logica ook wel.
Zelf denk ik dat het aan de peilingen ligt. In sommige landen is het ook de gewoonte om de peilingen vlak voor de verkiezingen af te schaffen, het lijkt mij wel een goed idee. Het maakt de verkiezingen ook nog spannender en daardoor leuker ook.
Lijkt mij ook een goed idee. Ik vind dat de aandacht naar de programmapunten moet gaan, niet naar de 'tussenstanden'.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:57:27 #230
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42478098
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:00 schreef Genverbrander het volgende:
Ik sta een beetje dubbel naar al die peilingen. Aan de ene kant vind ik het erg leuk om het te volgen. Aan de andere kant stoor ik me er ook wel aan, omdat ik denk dat de peilingen zelf een grote invloed hebben op de uiteindelijke uitslag op 22 november. Mensen gaan met deze kennis in hun hoofd 'strategisch stemmen' en dus krijg je straks geen beeld van de daadwerkelijke politieke voorkeur van de bevolking.

Ik zou er dus ook wel weer wat voor voelen om peilingen vanaf 2 maanden voor de verkiezingen gewoon te verbieden. Maar dat is dan ook wel weer moeilijk in een democratie.
Eens: nu al staat vast dat het op 22 november straks gaat om de strijd tussen Bos en Balkenende. Wat de peilingen de komende weken tot de verkiezingen ook laten zien, heel veel Nederlanders zullen op 22 november stemmen met het idee dat hún stem bepalend kan zijn voor de vraag wie de komende vier jaar de MP is van dit land. Het zal echt Bos of Balkenende worden. Ik verwacht dat zowel CDA als PvdA 50 of meer zetels zullen halen.
Pugna Pro Patria
pi_42478136
Dat wordt dan emigreren, vrees ik

Moet toch er niet aan denken dat een vijfde kabinet Balkenende komt. Ik wordt al gewoon misselijk van het idee.

Rampspoed : In statu nascendi
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:03:16 #232
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_42478232
Het ergste is dat het een versterkend effect heeft. Uiteindelijk gaat het zo extreem worden dat ik zeker weet dat ik ook enkel op de kwestie: "wie wil ik dat van die 2 de grootste wordt" (waarvan ik het antwoord allang weet) geneigd ga zijn te stemmen. De vorige keer heb ik mij kunnen inhouden, maar ik heb me toch 4 jaar afgevraagd of ik dat misschien niet had moeten doen. M'n stem had dan iig veel meer betekenis gehad.
pi_42478346
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:03 schreef kingmob het volgende:
Het ergste is dat het een versterkend effect heeft.
Deze nek aan nek race zuigt links en rechts stemmen bij andere partijen weg.......Sure.
quote:
Uiteindelijk gaat het zo extreem worden dat ik zeker weet dat ik ook enkel op de kwestie: "wie wil ik dat van die 2 de grootste wordt" (waarvan ik het antwoord allang weet) geneigd ga zijn te stemmen.
Balkenende. Noblesse oblige
quote:
De vorige keer heb ik mij kunnen inhouden, maar ik heb me toch 4 jaar afgevraagd of ik dat misschien niet had moeten doen. M'n stem had dan iig veel meer betekenis gehad.
Het bekende dilemma: wel of niet strategisch stemmen. Ik doe hetzelf liever niet , maar ik zie mij toch genoodzaakt om weer PvdA te moetne gaan stemmen, om te voorkomen dat Balk weer premier wordt....
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:15:37 #234
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42478555
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:57 schreef Jurgen21 het volgende:
heel veel Nederlanders zullen op 22 november stemmen met het idee dat hún stem bepalend kan zijn voor de vraag wie de komende vier jaar de MP is van dit land.
Gek eigenlijk. Wat doet een MP nou helemaal. Ik vind de ministers eigenlijk veel interessanter.
pi_42479253
Ja het is een rare situatie. Ik vraag me af of dit ook zo blijft. Hoe zou het politieke bestel er over 10 jaar uitzien? Misschien gaan steeds meer partijen samenwerken of zelfs fuseren?
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:17:45 #236
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_42480170
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:06 schreef Genverbrander het volgende:
in de laatste peiling van de hond staat het CDA nu 1 zetel voor op de pvda.

https://n18.noties.nl/peil.nl/

[[url=http://aycu18.webshots.com/image/3617/2005617696673673862_rs.jpg]afbeelding][/URL]

In de peiling van Nova staat de pvda echter 1 voor op het cda!

[afbeelding]

Erg spannend dus!

In ieder geval blijkt uit beide peilingen dat de pvda voor het eerst in lange tijd weer aan het groeien is.
Er waait dus een ruk naar rechts over den Nederlanden.
pi_42480373
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:17 schreef Ippon het volgende:

[..]

Er waait dus een ruk naar rechts over den Nederlanden.
Dat is een geheel verkeerde conclusie, zie Kloof tussen links en rechts steeds groter

Iedere zetel winst voor CDA gaat ten koste van de VVD. Het linkse en het rechtse blok veranderen nauwelijks in omvang.
pi_42480427
sterker nog: denk dat je eerder van een 'verlinksing' kan spreken, want de echt rechtse partijen (VVD, LPF, Wilders, Pastors, Nawijn) staan er slechter voor dan ooit.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:06:19 #239
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42483320
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat wordt dan emigreren, vrees ik

Moet toch er niet aan denken dat een vijfde kabinet Balkenende komt. Ik wordt al gewoon misselijk van het idee.

Rampspoed : In statu nascendi
En wat gebeurd er dan volgens jou als er een volledig Links kabinet komt?

Dat zou pas emigreren worden en een rampspoed voor NL zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42483464
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar een partij die daar allemaal voor is kan wel rechts genoemd worden?

Ik zie de CU gewoon als een links-conservatieve partij
pi_42483495
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zou pas emigreren worden en een rampspoed voor NL zijn
Waarom doe jij dit soort uitspraken zonder enige onderbouwing? Een mod zou toch het goede voorbeeld moeten geven.

Ik word een beetje allergisch van het prehistorische beeld dat 'links' en 'economie' niet samen zouden gaan. Om ook in 2020 nog een rol te spelen op het wereldtoneel heeft Nederland de komende jaren een progressieve regering nodig met veel lef die durft te investeren in kennis en technologie. De linkse verkiezingsprogramma's en het VVD-program schenken hier veel meer aandacht aan dan die van het CDA, die weer kiest voor 4 jaar conservatief balanceren op de middenweg.
pi_42484038
De laatste peiling van De Hond meldt:
quote:
Onder de huidige kiezers van de SP geeft ongeveer 20% aan bij een nek-aan-nekstrijd tussen PvdA en CDA op 22 november vrij zeker PvdA te gaan stemmen (3 a 4 zetels). Bij de VVD-kiezers geeft ongeveer een kwart van de kiezers dat aan voor het stemmen op het CDA (6 a 7 zetels).
Het strategisch stemmen is dus erg 'hot'. Wel lachen als de VVD straks 6 à 7 zetels verliest om een centrumlinkse regering PvdA/CDA in het zadel te helpen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:07:32 #243
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42496886
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:28 schreef Genverbrander het volgende:
De laatste peiling van De Hond meldt:
[..]

Het strategisch stemmen is dus erg 'hot'. Wel lachen als de VVD straks 6 à 7 zetels verliest om een centrumlinkse regering PvdA/CDA in het zadel te helpen.
CDA/PvdA is centrum-rechts.
Pugna Pro Patria
pi_42497102
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:07 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

CDA/PvdA is centrum-rechts.
whatever. Onder de PvdA komt natuurlijk de linkervleugel van het CDA in actie.

In ieder geval zal het CDA/PvdA-kabinet niet rechts genoeg zijn voor het vvd-stemvee.
pi_42497325
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Een regering van PvdA en CDA is ook OK! Met Bos als premier uiteraard.
pi_42497602
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar een partij die daar allemaal voor is kan wel rechts genoemd worden?

Ik zie de CU gewoon als een links-conservatieve partij
De aanhang van die partij is in elk geval niet links kan ik je vertellen.
Overigens gaat de CU nog wel wat zetels in de peilingen verliezen aan het CDA.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:37:00 #247
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42502688
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:11 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

whatever. Onder de PvdA komt natuurlijk de linkervleugel van het CDA in actie.

In ieder geval zal het CDA/PvdA-kabinet niet rechts genoeg zijn voor het vvd-stemvee.
De linkervleugel in het CDA is de afgelopen jaren gedecimeerd. Het CDA is een rechtse volkspartij geworden en draagt dat ook uit. Dat betekent een voorkeur voor regeren met de VVD, een afkeer van de PvdA en een rechts beleid.
Pugna Pro Patria
pi_42504138
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De linkervleugel in het CDA is de afgelopen jaren gedecimeerd. Het CDA is een rechtse volkspartij geworden en draagt dat ook uit. Dat betekent een voorkeur voor regeren met de VVD, een afkeer van de PvdA en een rechts beleid.
Dat ben ik met je eens, 100%.

Maar het feit is nu dat CDA + VVD samen geen meerderheid hebben en het ook niet waarschijnlijk is dat dat gaat gebeuren. Er zal dus hoe dan ook onderhandeld gaan worden met de PvdA.

Aan de andere kant heeft de PvdA geen enkele andere optie dan te regeren met CDA, want zoals het er nu uitziet is er geen andere reële partner te vinden om aan een meerderheid te komen. Het CDA kan dus harde coalitieonderhandelingen met PvdA voeren, omdat iedereen weet dat als dat mislukt, het CDA gewoon met VVD en CU verder kan.
pi_42504199
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een regering van PvdA en CDA is ook OK! Met Bos als premier uiteraard.
Ik zou dat zelf niet zo OK vinden, maargoed het lijkt op dit moment helaas het best haalbare voor de PvdA. Ik vind het CDA zo'n stilstandpartij, altijd kiezen voor de (gristelijke) middenweg. Dan liever een progressief beleid met PvdA en VVD dan een gezapig middenbeleid met PvdA en CDA.

Helaas is een nieuw Paars kabinet verder weg dan ooit, daar gaat Bos nooit mee akkoord zolang Verdonk daar rondhangt, en ook Rutte kan dat niet maken naar zijn achterban want die wil juist het rechtse imago van de VVD weer wat oppoetsen.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:37:31 #250
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42504438
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Maar het feit is nu dat CDA + VVD samen geen meerderheid hebben en het ook niet waarschijnlijk is dat dat gaat gebeuren. Er zal dus hoe dan ook onderhandeld gaan worden met de PvdA.

Aan de andere kant heeft de PvdA geen enkele andere optie dan te regeren met CDA, want zoals het er nu uitziet is er geen andere reële partner te vinden om aan een meerderheid te komen. Het CDA kan dus harde coalitieonderhandelingen met PvdA voeren, omdat iedereen weet dat als dat mislukt, het CDA gewoon met VVD en CU verder kan.
Dat zal wel gebeuren ja. Rutte roept nu wel stoer niet met het CU te willen, maar zal dat toch wel doen als dat regeringsdeelname betekent.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:47:08 #251
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42504620
Behoort de grootste partij altijd te regeren? Nee toch?
pi_42504697
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:47 schreef Zwansen het volgende:
Behoort de grootste partij altijd te regeren? Nee toch?
Je hebt bij de vorige formatie gezien hoe raar het CDA met de uitslag om ging dus het antwoord is wel duidelijk.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:56:15 #253
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42504808
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:19 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Idd, het CDA zit in een comfortabele positie. De partij is namelijk nodig bij elke mogelijke coalitie, zelfs al wordt de PvdA de grootste. Zeker als het CDA een coalitie met VVD en CU kan vormen staat bij voorbaat al vast dat het CDA de formatie wint.
Pugna Pro Patria
pi_42504925
Het is nog altijd erg de vraag of de CU daar wel zin in heeft. De eerste keer regeren en dat in een coalitie die al per definitie niet stabiel is. Denk dat Rouvoet daar te slim voor is. (zeker omdat je met een zetel of 5 in die regering maar erg weinig invloed zal hebben..)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:29:48 #255
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42505620
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:00 schreef du_ke het volgende:
Het is nog altijd erg de vraag of de CU daar wel zin in heeft. De eerste keer regeren en dat in een coalitie die al per definitie niet stabiel is. Denk dat Rouvoet daar te slim voor is. (zeker omdat je met een zetel of 5 in die regering maar erg weinig invloed zal hebben..)
Je blijft me verbazen.

Het zal wel een kabinet worden met CDA en PVDA. Volgens mij zitten maar weinig mensen daar op te wachten, maar het is niet anders. Het enige wat nog spannend is, is wie de MP wordt.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')