Persoonlijk vind ik het nieuwe model mooier.quote:
Liefst wel iets sportiefs ja. Een Volvo kan altijd nog wel weet je, maar je gaat geen SLK meer kopen als gezinsauto.quote:Op zondag 16 juli 2006 02:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het nieuwe model mooier.Wil je persé een spotauto of is een luxere sedan ook prima?
Ah ja, anders was een Jaguar S Type ook een leuke mogelijkheid, maar die is niet sportief.quote:Op zondag 16 juli 2006 09:37 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Liefst wel iets sportiefs ja. Een Volvo kan altijd nog wel weet je, maar je gaat geen SLK meer kopen als gezinsauto.
Zat ook te denken aan evt. een Audi TT. Die zitten tweedehands in dezelfde klasse als een SLK.
En lekker veel onderhoudskostenquote:Op zondag 16 juli 2006 10:26 schreef zoalshetis het volgende:
waarom zou je voor dat geld geen mooie oldtimer kopen? geen wegenbelasting en vaak toch gewoon een mooiere auto.
hangt natuurlijk van de staat af. het was maar een suggestie die over smaak gaat.quote:
Je rekent wel erg optimistisch. Voor dit geld rij je vrijwel geen enkele auto (uitgaande van 12K per jaar).quote:Op zondag 16 juli 2006 02:00 schreef DonVincenzo het volgende:
Verder heb ik een beetje zitten kijken en ik denk dat ik uitkom op iets van 250 euro per maand aan kosten; wegenbelasting 35, verzekering 65, onderhoud 25, benzine 125. Als ik er zeg maar 12.000 per jaar mee rij en beperkt casco verzeker. Grote beurt bij de dealer kost iets van 500 euro, per 30 duizend km.
Nee hoor. Mercedes is vwb onderdelen redelijk geprijsd (ik kan mij nog herinneren dat mijn oom mij liet zien dat een handbediende spiegel van een Honda Civic duurder was dan een electrische van de S-klasse, hoewel dit wel een fikse tijd terug was...).quote:Op zondag 16 juli 2006 02:24 schreef ook_gek het volgende:
Mercedes is wat dat betreft erg duur qua onderdelen.
Doorgaans minder dan bij een oldtimer waarbij de jaren beginnen te tellen.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:50 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Veel onderhoudskosten heb je met een nieuwe auto zoals hierboven niet eh.
Hangt van het model af. En dan nog: betrouwbaarheid hangt voor het merendeel af van de berijder. Ga netjes om met de auto en je hebt er lang plezier van. Rag de auto af en hij gaat stuk.quote:Op zondag 16 juli 2006 02:45 schreef DonVincenzo het volgende:
Ja dat is dus waar ik een beetje bang voor ben. Mercedes is met de betrouwbaarheid niet al te best tegenwoordig volgens mij.
Niet echt goed, MT hield er wel van om de auto te gebruiken waarvoor deze gemaakt is. Daar staat tegenover dat Porsche's dat wel kunnen hebben en dat Carlo een betrouwbaar adres is (desondanks laten keuren om de hoek bij Frank Schmidt).quote:Op zondag 16 juli 2006 10:06 schreef Hyperdude het volgende:
(ex-Mental Theo, deze Boxster, is dat goed of slecht)
Leg dat eens uit. De Boxster heeft een zeer goede kap en is absoluut als 4-seizoenen auto te gebruiken. En je kan altijd nog een hardtop kopen, hoewel ik dat een beetje onzin vindt.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:23 schreef DonVincenzo het volgende:
Een Boxster is inderdaad geen optie vanwege de kap.
*pssst* heeft ook een stoffen kap (en is niet zo heel geschikt als dagelijks vervoer)quote:Op zondag 16 juli 2006 11:04 schreef yup het volgende:
Honda S2000
Volgens mij hebben alle moderne cabrio's gewoon erg goeie kappen hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
*pssst* heeft ook een stoffen kap (en is niet zo heel geschikt als dagelijks vervoer)
*pssst* is gewoon een hardtop van te krijgen.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
*pssst* heeft ook een stoffen kap (en is niet zo heel geschikt als dagelijks vervoer)
Ben ik helemaal met je eens (zie een paar posts hierboven), maar kennelijk vindt TS een stoffen kap toch niets. Vandaar dat ik mij afvraag of dat een vooroordeel is (en dan kunnen we er omheen) of dat het b.v. een kwestie van smaak is (en dan houdt het op).quote:Op zondag 16 juli 2006 11:07 schreef yup het volgende:
Volgens mij hebben alle moderne cabrio's gewoon erg goeie kappen hoor.
En als je dat niet doet hou je een auto over met wat weinig trekkracht. Hoewel de SLK 200 natuurlijk ook een gemankeerde auto is op dat punt. Maar de 230 kompressor heeft een motor die prima past bij een cabrio (veel trekkracht onderin).quote:Sjah als je elke dag tot het rood gaat doortrekken is zo een S2000 niet geschikt idd
*pssst* van de Boxster ook, maar toch vindt TS de Boxster vooralsnog een slecht idee omdat deze geen blikken dakkie heeft.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:08 schreef ijsmeis het volgende:
*pssst* is gewoon een hardtop van te krijgen.
*pssst* Dan is TS gewoon een tikkeltje dom.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
*pssst* van de Boxster ook, maar toch vindt TS de Boxster vooralsnog een slecht idee omdat deze geen blikken dakkie heeft.
*pssst* dat weet jij, dat weet ik, dat weten vele anderen ook, maar dan moeten we eerst TS aan zijn verstand peuteren dat stoffen kappen tegenwoordig ook van hoge kwaliteit zijn voordat hij op suggesties met stoffen kap ingaat.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:26 schreef ijsmeis het volgende:
*pssst* Dan is TS gewoon een tikkeltje dom.
Trekkracht van de motor is niet bijsterend hoog nee maar daar hebben ze iets op bedacht. Zoals de meeste merken wel doen:quote:Op zondag 16 juli 2006 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens (zie een paar posts hierboven), maar kennelijk vindt TS een stoffen kap toch niets. Vandaar dat ik mij afvraag of dat een vooroordeel is (en dan kunnen we er omheen) of dat het b.v. een kwestie van smaak is (en dan houdt het op).
[..]
En als je dat niet doet hou je een auto over met wat weinig trekkracht. Hoewel de SLK 200 natuurlijk ook een gemankeerde auto is op dat punt. Maar de 230 kompressor heeft een motor die prima past bij een cabrio (veel trekkracht onderin).
Als TS naar een SLK kijkt denk ik niet dat hij op deze (overigens bizar lelijke) Toyota zit te wachten.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:50 schreef Estolan het volgende:
Als je 20K maximaal wilt uitgeven, koop dan deze wagen:
quote:Op zondag 16 juli 2006 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als TS naar een SLK kijkt denk ik niet dat hij op deze (overigens bizar lelijke) Toyota zit te wachten.
De auto zal ook een aanmerkelijk hogere kilometerkostprijs hebben, wat voor TS waarschijnlijk ook niet geheel onbelangrijk is.
jaquote:Op zondag 16 juli 2006 02:00 schreef DonVincenzo het volgende:
Of zouden jullie een andere gave bak aanraden?![]()
McDonalds verkoopt ook meer voedsel dan De Librije. Maar dat zegt niets over de kwaliteit.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:58 schreef Estolan het volgende:
Toyota is wel ff het best verkochte merk wat er is, en dit is een zeer exclusieve wagen, die vind je niet in NL
toch zou ik daar niet in willen rijden. doe mij dan maar een oude 6serie van bmw.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:58 schreef Estolan het volgende:
Toyota is wel ff het best verkochte merk wat er is, en dit is een zeer exclusieve wagen, die vind je niet in NL
Wat dan?quote:
tja, ik wou er niet over beginnen, maar is een Corvette niets voor je?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:02 schreef DonVincenzo het volgende:
OK de reden om geen hardtop te willen; ik kan 'm nergens goed opslaan (geen garage of schuur), je hebt bij de meeste modellen twee mensen nodig om 'm erop of eraf te tillen en je kunt niet ff spontaan de kap open gooien.
Waarom geen stoffen kap? De auto zal altijd buiten staan, bij mij voor de deur in een redelijk drukke straat. Een kap lijkt me inbraakgevoeliger, moeilijker schoon te houden (vogelpoep, hars), onpraktisch in de winter. Misschien zijn dat vooroordelen ja.
Een SLK taxi?quote:Op zondag 16 juli 2006 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij zijn de meeste mercedessen als taxi gebruikt en moet je uitkijken of de kilometerstand wel eerlijk is.
Wel een beetje foute auto hoor, maar is aan de andere kant ook wel weer tof.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:04 schreef D.Rose het volgende:
[..]
tja, ik wou er niet over beginnen, maar is een Corvette niets voor je?
Coupe heeft afneembaar dak (kun je in je eentje) en het dak kun je achterin leggen.
Cabrio zou leuk zijn, maar hoeft niet persé hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik snap sommige users niet. TS is op zoek naar een kleine sportieve cabrio. Komen mensen aan met lelijke volvo's fetish en een waanzinnig lelijke Toyota die niets met dit topic te maken hebben behalve de prijsklasse.![]()
I love it![]()
TS is op zoek naar een 'toffe bak', wat een toffe bak is is voor iedereen verschillendquote:Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik snap sommige users niet. TS is op zoek naar een kleine sportieve cabrio. Komen mensen aan met lelijke volvo's fetish en een waanzinnig lelijke Toyota die niets met dit topic te maken hebben behalve de prijsklasse.![]()
I love it![]()
Ik heb midden in Utrecht een 968 cabriolet gehad en er is nooit ingebroken in de auto (glas inslaan is sneller dan door meerdere lagen kap heen te snijden), niets is zo gemakkelijk schoon te houden als een sonnenlandkappie (afzemen onnodig) en onpraktisch? Nee, praktischer dan een metalen kap, want met open kap hou je kofferbakruimte over.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:02 schreef DonVincenzo het volgende:
Waarom geen stoffen kap? De auto zal altijd buiten staan, bij mij voor de deur in een redelijk drukke straat. Een kap lijkt me inbraakgevoeliger, moeilijker schoon te houden (vogelpoep, hars), onpraktisch in de winter. Misschien zijn dat vooroordelen ja.
Da's afhankelijk van je rechtervoet, maar 1:10 (snelweg) is goed te doen hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Wel een beetje foute auto hoor, maar is aan de andere kant ook wel weer tof.
Zuipt alleen idioot veel vrees ik?
Ok stel ik ben een autodealer en jij komt naar mij toe met de vraag of ik een Mercedes SLK heb staan. Dan zou ik meteen met mijn handelsgedachte gaan denken aan soort gelijke auto's die jij gezien de SLK ook mooi vind. Ik zou je wijzen naar een BMW Z3, Honda S2000, nieuw model Mazda MX5 dat soort bakkies. Beetje vrouwen wagens maar wel leuk.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Cabrio zou leuk zijn, maar hoeft niet persé hoor.
Klopt, maar iemand die zoekt in de cat. tweezits cabrio, die is iha niet op zoek naar een op Amerikaanse leest geschoeide sedan.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:07 schreef D.Rose het volgende:
TS is op zoek naar een 'toffe bak', wat een toffe bak is is voor iedereen verschillend
Misschien is het daarom handig om je te verplaatsen in de persoon en zijn keuze voor een SLK. Of zijn jullie niet zo verkoop minded ingesteld?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:07 schreef D.Rose het volgende:
[..]
TS is op zoek naar een 'toffe bak', wat een toffe bak is is voor iedereen verschillend
Met een corvette?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:08 schreef D.Rose het volgende:
Da's afhankelijk van je rechtervoet, maar 1:10 (snelweg) is goed te doen hoor.
quote:Op zondag 16 juli 2006 12:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar iemand die zoekt in de cat. tweezits cabrio, die is iha niet op zoek naar een op Amerikaanse leest geschoeide sedan.
Hoewel ik over het algemeen NIETS heb met Japanse auto's is de MX-5 zeker een auto die je eens mee moet nemen je gedachten. Leuke auto die je voor een redelijk bedrag kan rijden (en ik vermoed gelet op de OP dat dat voor TS van belang is).quote:Op zondag 16 juli 2006 12:08 schreef Halfgedraaide het volgende:
Mazda MX5 dat soort bakkies.
Sjonda Sjonnie 2000.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:04 schreef yup het volgende:
Honda S2000
Honda S2000 op m-p
Beestachtige motor, 9000 toeren per minuut en veel mooier dan een mercedes SLK imho...
Zijn betrouwbare auto's kan ik je vertellen uit mijn omgeving. Of de kosten extreem hoog zijn weet ik niet maar je krijgt er meestal geen gekke onkosten aan bij normaal rijgedrag en onderhoud.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef DonVincenzo het volgende:
OK, ik zal eens uitzoeken wat een Boxster kost aan verzekering, verbruik, wegenbelasting, etc.
Ziet er van model idd wel lekker uit.
M'n zus heeft er een...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoewel ik over het algemeen NIETS heb met Japanse auto's is de MX-5 zeker een auto die je eens mee moet nemen je gedachten. Leuke auto die je voor een redelijk bedrag kan rijden (en ik vermoed gelet op de OP dat dat voor TS van belang is).
Je moet alleen niet boven de 1,85 zijn... Voor mij is het bijvoorbeeld niks...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoewel ik over het algemeen NIETS heb met Japanse auto's is de MX-5 zeker een auto die je eens mee moet nemen je gedachten. Leuke auto die je voor een redelijk bedrag kan rijden (en ik vermoed gelet op de OP dat dat voor TS van belang is).
Jawel, maar wat mijn volgende auto is staat ook nog niet vast, dat kan nog alle kanten op dusquote:Op zondag 16 juli 2006 12:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Misschien is het daarom handig om je te verplaatsen in de persoon en zijn keuze voor een SLK. Of zijn jullie niet zo verkoop minded ingesteld?
Das helemaal een gay-bak...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:15 schreef DonVincenzo het volgende:
En BMW Z3 zou ook een optie kunnen zijn als ik afstap van het idee geen stoffen kap te willen.
Een Donkervoort voor 20.000?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je moet alleen niet boven de 1,85 zijn... Voor mij is het bijvoorbeeld niks...
Tsjah; als fun auto voor erbij... Zou ik misschien wel voor een donkervoort ofzo gaan... Of inderdaad een klassieker in de trant van een MG of ander engels gebakje... Oude mercedes cabrio misschien?
Die dingen worden al jaren gemaakt... Denk dat dat wel moet lukken... Zuinig zijn ze iig...quote:
Het is een geweldige auto. Onderhoud hoeft bij jouw kilometrages niet de spuigaten uit te lopen (gaat weinig stuk en de moderne Porsches hebben relatief goedkope beurtjes), verbruik is relatief goed te noemen 1:11 is makkelijk haalbaar zo lang je niet te gek doet heb ik begrepen), verzekering kan bij 12K per jaar zeer goedkoop (even zoeken op Porscheforum voor de tussenpersonen die Porsches goedkoop verzekeren en anders kun je ook eens de Algemene Verzekeringsdienst in Druten bellen) en de lage afschrijving maakt dat het onder de streep wel eens een verstandige aankoop kan zijn in de cat. aankopen met het hart.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef DonVincenzo het volgende:
OK, ik zal eens uitzoeken wat een Boxster kost aan verzekering, verbruik, wegenbelasting, etc.
Ziet er van model idd wel lekker uit.
Ligt eraan wat voor motor je erin hebt hangen. Als je een 2.0 Cosworth Turbo motor erin hebt liggen kan het hard gaan met je benzine. Bovendien is die cosworth motor behoorlijk onderhoudsgevoellig.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Die dingen worden al jaren gemaakt... Denk dat dat wel moet lukken... Zuinig zijn ze iig...
Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat iemand 1:10 kan rijden met een Corvette. Of het moet bergafwaards zijn en dan nog steeds niet harder dan 80 km/u. Dat ding zuipt gelijk een ketter.quote:
Lotus Elise en Donkervoort is niet echt geschikt voor alledag. Die hebben kapjes voor als je verrast wordt door regen. Zeker niet geschikt voor als je geen garage hebt (want lekken...).quote:Op zondag 16 juli 2006 12:17 schreef MikeyMan het volgende:
Lotus elise misschien? al heb ik geen idee wat zoiets tweedehands moet opleveren...
Dank je! Hier ga ik zeker even verder naar kijken.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een geweldige auto. Onderhoud hoeft bij jouw kilometrages niet de spuigaten uit te lopen (gaat weinig stuk en de moderne Porsches hebben relatief goedkope beurtjes), verbruik is relatief goed te noemen 1:11 is makkelijk haalbaar zo lang je niet te gek doet heb ik begrepen), verzekering kan bij 12K per jaar zeer goedkoop (even zoeken op Porscheforum voor de tussenpersonen die Porsches goedkoop verzekeren en anders kun je ook eens de Algemene Verzekeringsdienst in Druten bellen) en de lage afschrijving maakt dat het onder de streep wel eens een verstandige aankoop kan zijn in de cat. aankopen met het hart.
Klopt hoor, ik zie me er niet in rijden.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lotus Elise en Donkervoort is niet echt geschikt voor alledag. Die hebben kapjes voor als je verrast wordt door regen. Zeker niet geschikt voor als je geen garage hebt (want lekken...).
Voor erbij zijn het leuke auto's, zonder twijfel. Maar voor TS... ik twijfel.
Ik had het niet over een 35 jaar oude bigblock hequote:Op zondag 16 juli 2006 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat iemand 1:10 kan rijden met een Corvette. Of het moet bergafwaards zijn en dan nog steeds niet harder dan 80 km/u. Dat ding zuipt gelijk een ketter.
Ik dacht aan een moderne Corvette. Welk type denk jij dat zuiniger kan rijden dan 1:10? Want mijn auto, die op papier iig zuiniger is dan een Corvette, rijdt ong. 1:9 bij een normale rijstijl, 1:10 bij een wat slome rijstijl en 1:6 als ik de auto gebruik waarvoor deze is gemaakt. Gelet hierop zie ik niet hoe een Corvette zuiniger kan rijden dan 1:10...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:24 schreef D.Rose het volgende:
Ik had het niet over een 35 jaar oude bigblock he
1:10 is haalbaar zei ik, en nog zuiniger is mogelijk, als je je best doet
Ik geef wel toe dat ik het zelf zelden rijd, omdat ik een wat 'sportiever' rijgedrag heb
De kosten zijn voor TS ook belangrijk...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
635 csi is ook leuk om mee voor de dag te komen.
alle modellen vanaf de C4 kunnen 1:10 halenquote:Op zondag 16 juli 2006 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dacht aan een moderne Corvette. Welk type denk jij dat zuiniger kan rijden dan 1:10? Want mijn auto, die op papier iig zuiniger is dan een Corvette, rijdt ong. 1:9 bij een normale rijstijl, 1:10 bij een wat slome rijstijl en 1:6 als ik de auto gebruik waarvoor deze is gemaakt. Gelet hierop zie ik niet hoe een Corvette zuiniger kan rijden dan 1:10...
Ik kan me toch herinneren dat bij tests van de Daewoo Corvette C6 het verbruik meer richting de 1:7-8 lag bij rustig rijden...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:39 schreef D.Rose het volgende:
alle modellen vanaf de C4 kunnen 1:10 halen
Mijn C4 haalt het, en de modellen met minder pk rijden zuiniger
Bullshit, wij hebben een BMW 320Ci cabrio en die staat het hele jaar gewoon buiten op een drukke straat midden in Den Haag.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:02 schreef DonVincenzo het volgende:
Waarom geen stoffen kap? De auto zal altijd buiten staan, bij mij voor de deur in een redelijk drukke straat. Een kap lijkt me inbraakgevoeliger, moeilijker schoon te houden (vogelpoep, hars), onpraktisch in de winter. Misschien zijn dat vooroordelen ja.
1:7/8 gemiddeld? Dan kun je dus ook 1:10 op de snelweg halen.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan me toch herinneren dat bij tests van de Daewoo Corvette C6 het verbruik meer richting de 1:7-8 lag bij rustig rijden...
Maar goed, we kunnen het hopelijk wel eens zijn over het feit dat het zeker geen zuinigheidswonder is en ook de kosten niet echt beperkt zijn bij de Corvette.
Daarom moet je zo'n ding ook open rijden. Ga gewoon eens zo'n ding bekijken en als het ff kan rijden. Styling is idd. een beetje wennen. Maar rijden is super. Als je stijl wilt kan je ook een Alfa Spider nemen, die ziet er veel beter uit, is jammer genoeg verder een echt boat-anchor.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:36 schreef DonVincenzo het volgende:
dicht vind ik zo'n Boxster best lelijk eigenlijk. Open is wel mooi.
Lijkt me kwa betrouwbaarheid ook een minder zekere keuze...quote:Op zondag 16 juli 2006 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom moet je zo'n ding ook open rijden. Ga gewoon eens zo'n ding bekijken en als het ff kan rijden. Styling is idd. een beetje wennen. Maar rijden is super. Als je stijl wilt kan je ook een Alfa Spider nemen, die ziet er veel beter uit, is jammer genoeg verder een echt boat-anchor.![]()
Ik vind die Spider eigenlijk helemaal niet mooiquote:Op zondag 16 juli 2006 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom moet je zo'n ding ook open rijden. Ga gewoon eens zo'n ding bekijken en als het ff kan rijden. Styling is idd. een beetje wennen. Maar rijden is super. Als je stijl wilt kan je ook een Alfa Spider nemen, die ziet er veel beter uit, is jammer genoeg verder een echt boat-anchor.![]()
Ik snap ook niet welke malloot die auto vergelijkt met een SLKtje? Jij niet hoor maar een aantal posts terug. Als je bij een mercedes dealer vraagt om een SLK gaat hij je toch ook niet vertellen meneer ik denk dat u beter bij de Mercedes E-station kan gaan kijken.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:33 schreef BaraCuda het volgende:
850R kun je natuurlijk niet vergelijken met deze bak..
850 heeft voorwielaandrijving en die SLK achter de 850 wil de bocht niet echt door en slk wel
En ja ik heb een 850
Nogmaals, TS zoekt een toffe bak, dat kan dus een 2-zitter zijn, maar ook een 19 persoons SUVquote:Op zondag 16 juli 2006 13:55 schreef Halfgedraaide het volgende:
Totaal verschillende auto's en ook totaal niet wat TS zoekt. Erg domme vergelijking dus.![]()
Schijnbaar niet. TS is alleen maar aan het kijken naar kleine cabrio's gezien zijn reacties. Hieruit kun je wel raden dat hij niet op zoek is naar een 19 persoons SUV.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:57 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Nogmaals, TS zoekt een toffe bak, dat kan dus een 2-zitter zijn, maar ook een 19 persoons SUV
er staat wel dat ie een klein cabrio'tje wil, maar niet dat ie geen 19 persoons SUV wilquote:Op zondag 16 juli 2006 13:59 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Schijnbaar niet. TS is alleen maar aan het kijken naar kleine cabrio's gezien zijn reacties. Hieruit kun je wel raden dat hij niet op zoek is naar een 19 persoons SUV.Of lezen jullie zijn reacties niet?
Ik rij meestal 1:9 gemiddeld en op de snelweg 1:10... Dus wat jij zegt gaat iig niet altijd op.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:22 schreef D.Rose het volgende:
1:7/8 gemiddeld? Dan kun je dus ook 1:10 op de snelweg halen.
Die rijdt dan waarschijnlijk ook veel meer kilometers.quote:En dat van de onderhoudskosten is ook een fabeltje. Onze Passat is duurder in onderhoud.
quote:Op zondag 16 juli 2006 14:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
er staat wel dat ie een klein cabrio'tje wil, maar niet dat ie geen 19 persoons SUV wil
niet altijd wellicht, maar nu welquote:Op zondag 16 juli 2006 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik rij meestal 1:9 gemiddeld en op de snelweg 1:10... Dus wat jij zegt gaat iig niet altijd op.
[..]
klopt, maar ik bedoelde relatief (prijs onderdelen, grote beurt,...)quote:Die rijdt dan waarschijnlijk ook veel meer kilometers.
ik raad hem geen andere auto's aan, dat waren anderenquote:Op zondag 16 juli 2006 14:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
en jij hebt nu gezien zijn posts geen enkel idee wat voor soort auto hij aan het zoeken is? En toch stug andere auto's blijven aanraden.
![]()
Wat is dit voor nutteloze reaktie?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:23 schreef dr-phil het volgende:
Chrysler 300C
misschien moet je het topic ff doorlezenquote:Op zondag 16 juli 2006 14:32 schreef MikeyMan het volgende:
En ja; volledig gefundeerd en in lijn met wat de TS zoekt ook ja...
Ja, en dan?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:35 schreef D.Rose het volgende:
[..]
misschien moet je het topic ff doorlezen
Wat zit je nou slap te ouwehoeren vent...quote:
ik ga het niet eens meer uitleggen, jongetjes als jij zijn toch te eigenwijs om ergens anders voor open te staanquote:Op zondag 16 juli 2006 14:44 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat zit je nou slap te ouwehoeren vent...
Goedzo... Ik zou zeker geen poging doen het gebrek aan connectie tussen je hersenspinsels en de realiteit te verklaren...quote:Op zondag 16 juli 2006 14:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik ga het niet eens meer uitleggen, jongetjes als jij zijn toch te eigenwijs om ergens anders voor open te staan
Honda S2000. Redelijk zuinig (voor 240 pk), bulletproof techniek dus behoorlijk betrouwbaar.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef DonVincenzo het volgende:
He jongens mag het ff wat rustiger?
Ik kan zelf best aangeven wat ik wel of niet interessant wil hoor.Maar sommige suggesties zijn inderdaad nogal idioot.
Wat ik zoek is niet persé een cabrio, maar zeker géén oldtimer, geen Volvo gezinsauto en geen benzine slurpend Amerikaans monster. Ik zoek een mooie, beetje sportieve auto die je voor een redelijk maandbedrag kunt rijden en praktisch in gebruik is.![]()
Nog iemand iets op te merken over een (gesloten) TT?
Of misschien een gloednieuwe Smart Roadster?Kan ook voor 20.000.
Ja op zich best leuk maar persoonlijk wat minder aangezien mn zus er ook al een heeft.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:00 schreef twi het volgende:
Een Mazda MX-5?
Sjah dan heb je een boel keuzes hoor:quote:Op zondag 16 juli 2006 16:01 schreef DonVincenzo het volgende:
Ja goed met praktisch bedoel ik makkelijk te rijden voor dagelijks gebruik, maar er hoeft geen hele Ikea kast in te passen ofzo.
Geloof me mercedes is heel duur met reparaties. Mijn vader rijd al meer dan 25 jaar alleen maar mercedes en onderhoud er aan is erg erg duur.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. Mercedes is vwb onderdelen redelijk geprijsd (ik kan mij nog herinneren dat mijn oom mij liet zien dat een handbediende spiegel van een Honda Civic duurder was dan een electrische van de S-klasse, hoewel dit wel een fikse tijd terug was...).
Waarom denk je dat het ding zo spotgoedkoop is, dakargelb is een redelijk incourante kleurtje...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:09 schreef twi het volgende:
Maar dan niet in zo'n foeilelijke kleur natuurlijk (over die BMW).
niet helemaal mijn smaak, sorryquote:Op zondag 16 juli 2006 16:08 schreef ChRoNiC het volgende:
En wat vind je van een 3-serie cabrio? Die hebben wij hier ook en dat rijdt fantastisch en is een praktische auto.
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:09 schreef twi het volgende:
Maar dan niet in zo'n foeilelijke kleur natuurlijk (over die BMW).
vind ik eigenlijk behoorlijk lelijk. Vooral gesloten geen gezicht.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:12 schreef yup het volgende:
Opel Astra Cabrio
Wat vind je van een Opel Astra Cabrio? Ik vind het een prachtige auto, echt een geslaagd model, en ze zijn niet echt superduur!
Dit is schijnbaar voor erg veel mensen moeilijk te lezen en te begrijpen.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik zoek een mooie, beetje sportieve auto die je voor een redelijk maandbedrag kunt rijden en praktisch in gebruik is.
Vind ik ook niks, C70 is dan een stuk mooier. Wel weer duurder per maand dan de meeste bakken hier denk ik.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:13 schreef yup het volgende:
[afbeelding]
Hier een foto van een Astra Cabrio, dingen zijn echt goedkoop, je hebt er al eentje met minder dan 50k voor 15.000 euro met werkelijk alle opties die je kan bedenken!!
Ik weet niet waarmee jij het vergelijkt, maar de reden dat er veel taxi's worden geleverd door Mercedes heeft te maken met de lage kilometerprijs en die wordt beïnvloed door de prijs van het onderhoud...quote:Op zondag 16 juli 2006 16:06 schreef ook_gek het volgende:
Geloof me mercedes is heel duur met reparaties. Mijn vader rijd al meer dan 25 jaar alleen maar mercedes en onderhoud er aan is erg erg duur.
Totaal ongeschikt voor alledag.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:18 schreef twi het volgende:
Zijn er geen Opel Speedsters voor rond dat bedrag te vinden? Lotus Elise wellicht?
Van de eigenaren van S2000's begrijp ik dat het geen auto is voor alledag. Ik heb er wel eens mee gereden en ik begrijp precies waarom ze dat vinden. Onderin is de auto wat weinig bij de les. Bovenin weer wel, maar dodelijk vermoeiend op de openbare weg. Op het circuit is het weer wel leuk.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:59 schreef yup het volgende:
Honda S2000. Redelijk zuinig (voor 240 pk), bulletproof techniek dus behoorlijk betrouwbaar.
Qua sportiviteit zit het behoorlijk snor.
Praktisch in gebruikDat is een SLK net zo als een S2000: niet echt praktisch dus, maaar als je alleen bent is het geen probleem.
En de S2000 draait 9000 rpm en dat is echt een genot voor je gehoor als je vol gaat optrekken, helemaal met het dakkie open...
Kan je die nog wel nieuw krijgenquote:Op zondag 16 juli 2006 16:07 schreef DonVincenzo het volgende:
Smart Roadster is inderdaad een idee. Een nieuwe auto heeft ook zo z'n voordelen.
Ja hoe zit dat? Op de site van smart staat ie nog gewoon genoemd maar ik hoorde dat ie niet meer gemaakt wordt ofzo?quote:
Want?quote:Op zondag 16 juli 2006 18:22 schreef BaraCuda het volgende:
smart roadster is echt 3x niks...
Ga aub voor een echte auto, want zo'n roadster krijg je spijt van.
Heb er in gereden, versnellingsbak is prut, hij lijkt snel te gaan omdat je vrij laag bij de grond zit.quote:
volgens mij moet je nog even teruglezenquote:Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef DonVincenzo het volgende:
.. en geen benzine slurpend Amerikaans monster.
THE-O01 idd, heb hem zelf daar zien staan zat goed dat autotje, mooie VDO Dayton navigatie er in en klein maar krachtig boxsetje. Zijn vriendin heeft er voornaamlijk ingereden, hij rijd nu wel een nieuwe Mercedesquote:Op zondag 16 juli 2006 10:06 schreef Hyperdude het volgende:
Spaar maar door voor een Boxster!
http://www.carlovankrey.nl/foto2.htm
(ex-Mental Theo, deze Boxster, is dat goed of slecht)
Ik vind die MB Kompressor motoren maar rauwe krengen zonder veel pluspunten, kan je beter een gewone 4 cylinder nemen, genoeg om te cruisen. Als je meer PK's wilt kan je beter een Boxster kopen, dat blijft toch de beste cabrio in dit segment (en uiteindelijk één van de goedkoopste als je onderhoud, verbruik en afschrijving meetelt)
Lees nu dat je geen stoffen kap wilt.
Sowiezo kan je beter wel een garage nemen voor dit soort auto's, je hebt zo een frust kras/deuk te pakken als je niet in een stille straat woont.![]()
die discussie over het verbruik van een Corvette?quote:Op zondag 16 juli 2006 20:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
volgens mij moet je nog even teruglezen
Er stond nergens dat het veel moeite kost, alleen dat ik het met mijn rijstijl zelden rijd.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:34 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
die discussie over het verbruik van een Corvette?
Ik vind een auto die met heel veel moeite misschien 1 op 10 haalt een behoorlijke zuipschuit.
Volgens Autoweek is het testverbruik van de Boxter 13,0 l/100 km, dus die valt dan ook al af.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:04 schreef DonVincenzo het volgende:
Ja hoor een Corvette rijdt bijna even zuinig als een SLK, jij je zin.
Volgende discussie graag.
Even de verbruikscijfers van de C6 naast de Boxster (stad/buiten/combi):quote:Op maandag 17 juli 2006 08:13 schreef D.Rose het volgende:
Volgens Autoweek is het testverbruik van de Boxter 13,0 l/100 km, dus die valt dan ook al af.
Zeker als je ziet dat het onderhoud 2 keer zo duur is. Als je een Corvette niet mooi vindt mag je dat gewoon zeggen, hij past ook niet bij je, maar haal er geen zielige excuses bij.
Die mag je mij eens uitleggen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:25 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Alleen yup komt nog met wat "neutrale" voorstellen.
Ik vergelijk niet met de C6, maar met de C4, , een auto die TS kan betalen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even de verbruikscijfers van de C6 naast de Boxster (stad/buiten/combi):
C6 19,8/9,1/13,0
Boxster 14,3/7,1/9,7
De Corvette verbruikt dus ongeveer 34% meer dan de Boxster. Ook in de praktijk (ik ken iemand die een C6 heeft en die haalt 1:7 met normaal rijgedrag en 1:5 als hij flink doorrijdt naar eigen zeggen). Het testverbruik van Autoweek is leuk, maar als ze met een Boxster 1:7,5 hebben gereden, dan hebben ze bijzonder veel lol gehad (met de onzuiniger 911 haal ik dat soort verbruiken alleen op het circuit, althans, alleen op het circuit verbruikt mijn 911 meer en buiten het circuit is de 911 zuiniger).
En waarom denk jij dat het onderhoud bij de Porsche duurder is? Het is een betere auto, dus gaat minder aan stuk. Ik betwijfel derhalve sterk dat een Porsche duurder is in het onderhoud. En dan nog: een Corvette is na verloop van tijd vrijwel niets meer waard, terwijl een Porsche haar waarde wel flink behoudt. Zeker voor iemand die 12K op jaarbasis rijdt is de lage afschrijving een grote pre, want bij veel auto's is de grootste kostenpost afschrijving. Zeker als je weinig kilometers maakt.
Die komt met meer voorstellen dan een S2000quote:Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die mag je mij eens uitleggen.
Waarom is het voorstel S2000 neutraler dan mijn voorstel om ook eens te kijken naar een MX-5 (die TS dan niet wil, wat ik prima kan begrijpen) en de Porsche 968 cabriolet (de auto waar Honda naar heeft gekeken bij het ontwikkelen van de S2000 volgens mij)? Dat naast mijn ondersteuning van het voorstel Boxster omdat het m.i. de beste in zijn klasse is (een mening die door velen wordt gedeeld) en omdat met lage kilometrages de zeer lage afschrijving deze auto zeer betaalbaar maakt.
Overigens, ik beweer niet 100% objectief te zijn (als het om auto's gaat is niemand dat), maar vraag mij dus gewoon af waarom jij meent dat Yup wel objectief is en de rest niet.
Eerder gaf jij aan dat alle modellen vanaf de C4 in staat waren om 1:10 te rijden, dus ik ging er vanuit dat de verbruikscijfers vergelijkbaar zijn. De cijfers van de C4 kon ik niet achterhalen, vandaar de C6.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:40 schreef D.Rose het volgende:
Ik vergelijk niet met de C6, maar met de C4, , een auto die TS kan betalen.
Zoals gezegd, ook uit diverse tests blijkt dat de Corvette wel een slokje lust. Niet zo gek ook met een grote V8 in het vooronder.quote:Ik ken ook mensen met een C6, dus ik neem wat jouw 'kennis' zegt met een grote korrel zout.
Ik wel. De beurt van een Boxster kost bij 20K nog geen 300 euro, 500 euro bij 40K en bij 80K tegen de 700 euro. En bij Porsche gaat er zelden iets stuk, iets wat je van Amerikaanse auto's niet kan zeggen (ik druk mij voorzichtig uit...)quote:Van wat ik heb horen zeggen is een grote beurt bij een Porsche duurder, feiten ken ik niet.
Even op marktplaats gekeken. Een 95-er genomen. Nieuw 30% goedkoper, tweedehands in NL 2x zo goedkoop. Meer afschrijving dus.quote:Verder denk ik dat Corvette's zeker zo waardevast zijn, zoniet meer waardevast dan een Porsche . Iedere Corvette in redelijke tot goede staat van 25 jaar of ouder brengt nu meer op dan deze nieuw heeft gekost.
Over de Astra, BMW en Smart heengelezen... De S2000 vind ik overigens een verstandiger optie dan een Astra of een Smart...quote:Op maandag 17 juli 2006 09:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die komt met meer voorstellen dan een S2000
Ik zag een Opel Astra, een BMW en een Smart.
Ja inderdaad, ik heb het ook niet over of het verstandig is of niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Over de Astra, BMW en Smart heengelezen... De S2000 vind ik overigens een verstandiger optie dan een Astra of een Smart...
Ik betaal nog geen ¤200, dus vind jouw prijzen erg hoogquote:Op maandag 17 juli 2006 10:17 schreef DS4 het volgende:
Ik wel. De beurt van een Boxster kost bij 20K nog geen 300 euro, 500 euro bij 40K en bij 80K tegen de 700 euro. En bij Porsche gaat er zelden iets stuk, iets wat je van Amerikaanse auto's niet kan zeggen (ik druk mij voorzichtig uit...)
Vreemd, er staat geen '95 Corvette op Marktplaats bij mijquote:Op maandag 17 juli 2006 10:17 schreef DS4 het volgende:
Even op marktplaats gekeken. Een 95-er genomen. Nieuw 30% goedkoper, tweedehands in NL 2x zo goedkoop. Meer afschrijving dus.
Een Boxster viel toch al af. Te duur in de aanschaf en gesloten nogal een lelijk ding.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Volgens Autoweek is het testverbruik van de Boxter 13,0 l/100 km, dus die valt dan ook al af.
Zeker als je ziet dat het onderhoud 2 keer zo duur is. Als je een Corvette niet mooi vindt mag je dat gewoon zeggen, hij past ook niet bij je, maar haal er geen zielige excuses bij.
Het gaat je echt om de "looks" ?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Een Boxster viel toch al af. Te duur in de aanschaf en gesloten nogal een lelijk ding.
Is eerder genoemd. Is inderdaad een erg interessante optie. De aanschaf kan in ieder geval redelijk goedkoop, de rest moet ik nog uitzoeken.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef OverRoelt het volgende:
Kijk eens naar een Volvo C70... vind ik ook wel de catagorie erg mooi, en betaalbaar... zit rond hetzelfde bedrag en ook Full options meestal
Niet alleen, maar het speelt natuurlijk best een rol. Maar een Boxster is vooral boven budget in de aanschafprijs.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het gaat je echt om de "looks" ?
Bij de beun op de hoek neem ik aan? Want zelfs huis-tuin-en-keuken-merken vragen vaak meer voor een beurt dan 200 euro.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:31 schreef D.Rose het volgende:
Ik betaal nog geen ¤200, dus vind jouw prijzen erg hoog
Nooit iets stuk is overdreven. Maar veel minder dan bij een Corvette. Het is gewoon duidelijk meer auto.quote:En dat er bij Porsches nooit iets stuk gaat, geloof ik niets van, en dat dat bij alle Amerikanen wel het geval is geloof je vast zelf niet eens.
Twee dan?quote:Wel geloof ik dat een Porsche betere kwaliteit is, maar da's geen reden om er één te kopen
quote:Vreemd, er staat geen '95 Corvette op Marktplaats bij mij
Jij wil toch niet serieus beweren dat oude Corvettes meer waard zijn dan oude Porsches. Een Speedster (ooit de instap Porsche) levert nu 100.000 tot 300.000 euro op. Om maar wat te noemen.quote:Ook had ik het over oudere Corvettes, na zo'n 25 jaar stijgen deze allemaal in waarde, speciale versies vaak iets eerder (en iets meer)
Je bedoelt toch niet de 3.2 carrera die per abuis bj. 95 heeft staan en voor 18K te koop staat? Want die komt uit 1985 (21 jaar oud) en levert nu nog 34% van de nieuwwaarde (53K destijds) op. Na 21 jaar!quote:een '95 Porsche staat er wel, en die kost nu nog geen 15% van de nieuwprijs
Als jij een '95 Corvette kunt vinden voor 15% van de nieuwprijs dan zou ik 'm kopen, want die raak je met winst weer kwijt
Wat vind je dan van de 968? Heel veel auto voor relatief weinig geld. Het is een beetje zoeken (niet veel van verkocht), maar er zijn hele mooie te vinden en het zijn onverwoestbare auto's.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef DonVincenzo het volgende:
Niet alleen, maar het speelt natuurlijk best een rol. Maar een Boxster is vooral boven budget in de aanschafprijs.
Natuurlijk ben je niet de enige die naar looks kijkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:12 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Niet alleen, maar het speelt natuurlijk best een rol. Maar een Boxster is vooral boven budget in de aanschafprijs.
En als ik hier alle denigrerende opmerkingen hoor over auto's voor dameskappers ben ik niet de enige die looks een argument vindt.
idd. dit model is een beetje een vrouwenmodel.quote:Op zondag 16 juli 2006 08:22 schreef osmo het volgende:
Dat oudere model is meer iets voor kappers en vrouwen van in de 40.
Hij heeft toch al duidelijk gemaakt dat hij geen Corvette wil? Leuk dat jij er eentje hebt maar dat is verder absoluut niet boeiend.quote:
Wegenbelasting is zelden een echt probleem. De onderhoudskosten zijn denk ik eerder een probleem.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:08 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik denk dat een C70 heel duur wordt in wegenbelasting enzo.
Ja maar dat kan bij elkaar wel behoorlijk oplopen.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wegenbelasting is zelden een echt probleem. De onderhoudskosten zijn denk ik eerder een probleem.
Een tientje meer of minder wegenbelasting per maand valt wel te overzien.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wegenbelasting is zelden een echt probleem. De onderhoudskosten zijn denk ik eerder een probleem.
Ik zeg niet dat ze onbetrouwbaar zijn, maar bij mijn weten kost het onderhoud gewoon relatief veel geld. Turbomotoren verlangen over het algemeen meer onderhoud dan NA motoren.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:45 schreef MikeyMan het volgende:
Dacht dat volvo's over het algemeen ook best betrouwbaar waren?
Aanschaf geen probleem. Laten rijden... ander verhaal.quote:
Tsjah, turbo is leuk... Maar ook met een niet-turbo kun je heerlijk rijden... Hij is ook gewoon zonder turbo geleverd...quote:Op maandag 17 juli 2006 14:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze onbetrouwbaar zijn, maar bij mijn weten kost het onderhoud gewoon relatief veel geld. Turbomotoren verlangen over het algemeen meer onderhoud dan NA motoren.
En de afschrijving is kennelijk ook niet zo best. Een post die velen vergeten, maar die veel plaatjes wezenlijk beïnvloeden, zeker als het aantal kilometers op jaarbasis laag ligt.
Volgens mij (en Autoweek) niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:11 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, turbo is leuk... Maar ook met een niet-turbo kun je heerlijk rijden... Hij is ook gewoon zonder turbo geleverd...
Wat je niet meer kan afschrijven hoef je niet meer af te schrijven, dat is waar... Maar meestal zegt de afschijving de eerste jaren ook iets over de afschrijving in de jaren daarna. En niet omgekeerd evenredig.quote:En hoe meer afschrijving in de eerste paar jaar; hoe minder er nog af te schrijven valt...
De cabrio is alleen als t geleverd... De coupé ook als non-turbo (2.4)... Geloof dat het niet persé een cabrio moest zijn?quote:Op maandag 17 juli 2006 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij (en Autoweek) niet.
[..]
Wat je niet meer kan afschrijven hoef je niet meer af te schrijven, dat is waar... Maar meestal zegt de afschijving de eerste jaren ook iets over de afschrijving in de jaren daarna. En niet omgekeerd evenredig.
Ik dacht bij die C70 weer wel...quote:Op maandag 17 juli 2006 15:07 schreef MikeyMan het volgende:
De cabrio is alleen als t geleverd... De coupé ook als non-turbo (2.4)... Geloof dat het niet persé een cabrio moest zijn?
C70 Coupé is ook goed.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dacht bij die C70 weer wel...
TS? Schep even duidelijkheid...
Zo`n Chaser heeft mijn neef ook, alleen zonder al die mods.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:50 schreef Estolan het volgende:
Als je 20K maximaal wilt uitgeven, koop dan deze wagen:
Toyota Chaser JXZ100
[afbeelding]
[afbeelding]
Bouwjaar: 1996/10
Kilometerstand: 126.800km
Kleur: Parelmoer wit
Extreem mooie Toyota Chaser. Door de T&E Vertex kit en de parelmoer kleur is deze daadwerkelijk een plaatje.
Mooie modificaties die deze wagen zowel fun als praktisch maken, helemaal in de driftlook. Auto is van automatenbak veranderd naar handbak.
Film van de wagen verkrijgbaar op aanvraag
Modificaties:
6 Cylinder 1JZ 2.5 Turbo Engine
• Aftermarket Exhaust System
• T&E Vertex Look Front Aero
• T&E Vertex Look Side Skirts
• T&E Vertex Look Rear Aero
• Kazama Shift Knob
• Kazama Handbrake Button
• Factory Carbon Dash Trim
• PVC leather look Drivers Bucket Seat (Small Size)
• Dual Air Bag
• Low Mount Carbon look GT Wing (Optional, not Pictured)
• Racing Gear Coil Over Suspension (VGC)
• 18" Alloys (Different Front to Rear)
• Cusco Strut Brace
Te koop ( via Import ): http://www.prophecy-imports.com
Ik zou zelf wel voor deze gaan dan, alleen ik zou de wagen wel overspuiten.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:05 schreef yup het volgende:
[..]
Sjah dan heb je een boel keuzes hoor:
SLK, MX5, S2000, Smart Roadster.
Een auto van een hele andere orde:
BMW E36 3.2 liter cabrio
321 pk, 6 bak, sper differentieel
Supersnelle auto, en super praktisch. Weet alleen niet of jij op 321 pk zit te wachten, ik namelijk wel![]()
Aangezien je voor dat geld ook een goede Porsche 968 coupe (en misschien zelf cabrio) kan krijgen: is dat ook iets voor jou?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:28 schreef DonVincenzo het volgende:
C70 Coupé is ook goed.
Ik zag bij Autotrader al een C70 2.4 staan voor een kleine 15.000. Best aantrekkelijk op zich.
Wegenbelasting plus verzekering komt op circa 125 euro per maand. Is nog de vraag wat te rekenen voor onderhoud en benzine.
Zijn die niet een (flink) stukje ouder?quote:Op maandag 17 juli 2006 15:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien je voor dat geld ook een goede Porsche 968 coupe (en misschien zelf cabrio) kan krijgen: is dat ook iets voor jou?
1992 tot en met 1995. Dat maakt wel dat je ze goedkoop kan verzekeren om maar eens een voordeel van de ouderdom te noemen.quote:
Die blaaskaken met een watergekoeld slap aftreksel van de 911 zeker?quote:Tzijn leuke auto's, maar zoals ook het grootste gedeelte van het porsche publiek vind ik het toch een beetje "net niet"...
Onze posts hebben elkaar gekruisd... Als je de 968 niet mooi vindt houdt het op inderdaad.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Een 968 uit 1992 kost ongeveer hetzelfde als een SLK of C70 uit 2000. Dat scheelt nogal. Bovendien vind ik het niet zo'n mooie auto.
Uiteraard bij een Corvette-specialist, anderen vertrouw ik niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij de beun op de hoek neem ik aan? Want zelfs huis-tuin-en-keuken-merken vragen vaak meer voor een beurt dan 200 euro.
het is juist minder auto (trager, kleiner), alleen 2x zo duur, en iets betere kwaliteitquote:Nooit iets stuk is overdreven. Maar veel minder dan bij een Corvette. Het is gewoon duidelijk meer auto.
[..]
]Als je een goede hebt, en deze goed onderhoudt, zijn beurtjes en banden in principe genoegquote:Twee dan?Het is idd geen reden om hem te kopen, maar het is wel iets wat van invloed is op de onderhoudskosten. Onderhoud is meer dan beurtjes en banden.
[..
er zijn ook oude Corvette's die voor tonnen weggaan. Ze zullen beide hun uitschieters hebben.quote:
Honest mistake, het was autotrader waar ik keek. Korte nacht gehad, niet 100% scherp...
[..]
Jij wil toch niet serieus beweren dat oude Corvettes meer waard zijn dan oude Porsches. Een Speedster (ooit de instap Porsche) levert nu 100.000 tot 300.000 euro op. Om maar wat te noemen.
[..]
Weet niet meer welke het was.quote:Je bedoelt toch niet de 3.2 carrera die per abuis bj. 95 heeft staan en voor 18K te koop staat? Want die komt uit 1985 (21 jaar oud) en levert nu nog 34% van de nieuwwaarde (53K destijds) op. Na 21 jaar!
Was duidelijk, we hadden de hoop al opgegevenquote:Op maandag 17 juli 2006 11:17 schreef DonVincenzo het volgende:
Ehm jongens... zowel Boxster als Corvette vind ik niet echt interessant, dus laat die discussie maar zitten.
Dat was duidelijk, ik had het dan ook tegen DS4, niet tegen TSquote:Op maandag 17 juli 2006 12:08 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hij heeft toch al duidelijk gemaakt dat hij geen Corvette wil? Leuk dat jij er eentje hebt maar dat is verder absoluut niet boeiend.
Hebben ze dat inklapsysteem al voorelkaar?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:05 schreef ThaFreak het volgende:
hardtop cabrio = EOS![]()
![]()
die is alleen een stukje duurder
Wat zou daar mis mee moeten zijn?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Hebben ze dat inklapsysteem al voorelkaar?
(weer zo'n fapper)
laatste wat ik gehoord heb zijn ze er helemaal klaar mee.....er rijden al een paar testmodellen rond in europa geloof ik ben meer van audi dan vw tegenwoordigquote:Op maandag 17 juli 2006 17:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Hebben ze dat inklapsysteem al voorelkaar?
(weer zo'n fapper)
Ow wacht, het is met zo'n inklapdak.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:12 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik wil dus geen hardtop.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4224quote:Op maandag 17 juli 2006 17:10 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat zou daar mis mee moeten zijn?
Vind het ook een enorm vette auto...
das zowat een jaar geleden... Ze staan ondertussen al bij de dealer...quote:Op maandag 17 juli 2006 17:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4224
Erg mooie auto inderdaad, mooi vouw systeem ook, als het werkt
Dat is mooiquote:Op maandag 17 juli 2006 17:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
das zowat een jaar geleden... Ze staan ondertussen al bij de dealer...
maar nog niet uit te leveren als het goed isquote:Op maandag 17 juli 2006 17:24 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
das zowat een jaar geleden... Ze staan ondertussen al bij de dealer...
zal morgen eens vragen hoe het precies zit, maar volgens mij waren er alleen nog maar testmodellen in nlquote:Op maandag 17 juli 2006 18:40 schreef Domi het volgende:
EOS'en heb ik er al een fiks aantal van zien rondrijden verdeeld door nederland dus ik neem aan dat hij gewoon geleverd is
daar ben ik het wel enigszins mee eens... Wilders heeft er eentjequote:Op maandag 17 juli 2006 22:44 schreef ChRoNiC het volgende:
TT valt wel in dezelfde categorie als de Z3 en de SLK.. Zelfde personen rijden daar ook in.
Correctquote:Op maandag 17 juli 2006 22:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
daar ben ik het wel enigszins mee eens... Wilders heeft er eentje
Kut, ik vind het van ontwerp alledrie best mooie wagens.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:44 schreef ChRoNiC het volgende:
TT valt wel in dezelfde categorie als de Z3 en de SLK.. Zelfde personen rijden daar ook in.
Een goede suggestie in dit topic was een C70.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:14 schreef eer-ik het volgende:
TS, ben je er inmiddels al een beetje achter wat voor auto je wilt kopen?
Blijf je bij de SLK? Of heb je andere ideëen opgedaan naar mate dit topic gevorderd is?
Mvg, Eer-ik
Dan is er toch geen bezwaar? Je koopt de auto toch niet om wat anderen er van vinden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:37 schreef DonVincenzo het volgende:
Kut, ik vind het van ontwerp alledrie best mooie wagens.
Daarom ook dequote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is er toch geen bezwaar? Je koopt de auto toch niet om wat anderen er van vinden?
"Je zal ze de kost moeten geven"quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan is er toch geen bezwaar? Je koopt de auto toch niet om wat anderen er van vinden?
Liever niet.quote:
Mail me maar met meer info; v_cocotti@yahoo.comquote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:12 schreef Thermo het volgende:
Ik heb nog een C70 convertible te koop staan mocht je interesse hebben
Niets mis met de SLK.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:24 schreef DonVincenzo het volgende:
Kun je aangeven wat er dan mis is met de SLK en Smart?
Eigenlijk alleen het schakelen. En dat gaat dusdanig irritant dat die hele auto voor mij al niet meer hoeft.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:24 schreef DonVincenzo het volgende:
Kun je aangeven wat er dan mis is met de Smart?
ik heb een keer in een smart de snelweg mee gereden, damn wat een horror. leek wel een blinde bromvlieg. smart is vooral leuk als invalide karretje (maar je mag hem niet op je stoep zetten) in de stad, verder is het een onhandig, veel te dure nepauto.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:47 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen het schakelen. En dat gaat dusdanig irritant dat die hele auto voor mij al niet meer hoeft.
Je geeft een tik op de pook en het duurt gewoon ruim een seconde voordat de bak daarwerkelijk schakelt. Nu kun je zeggen "ach, wat is een seconde" Maar dat merk je snel genoeg tijdens het rijden
Wij hebben het wel over een Smart Roadster heh, dat is een andere auto dan die kleine stadswagentjes.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb een keer in een smart de snelweg mee gereden, damn wat een horror. leek wel een blinde bromvlieg. smart is vooral leuk als invalide karretje (maar je mag hem niet op je stoep zetten) in de stad, verder is het een onhandig, veel te dure nepauto.
Mjah... En nogsteeds moet je een fax sturen om een schakel-aktie aan te vragen... Laat maar zitten... Als ze die dingen met handbak hadden gemaakt was het een hit geweest...quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:01 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Wij hebben het wel over een Smart Roadster heh, dat is een andere auto dan die kleine stadswagentjes.
Dat klopt maar ik doelde op dat het wel wat anders rijdt dan zo'n klein Smart ForOne geval.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah... En nogsteeds moet je een fax sturen om een schakel-aktie aan te vragen... Laat maar zitten... Als ze die dingen met handbak hadden gemaakt was het een hit geweest...
Neem voor het onderhoud maar gewoon dezelfde waarden als van de Volvo 850 / V70 / S70. Basis is hetzelfde en is zeer, zeer betrouwbaar.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:04 schreef DonVincenzo het volgende:
Hmm, ik kan niet vinden wat een C70 aan onderhoud doet.
Gebruik zal zo rond 1:10 a 1:11 liggen, afhankelijk van de motor.
Kijk eens op dat forum, dan zie je dat ik de vraag daar al gesteld had.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:28 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Neem voor het onderhoud maar gewoon dezelfde waarden als van de Volvo 850 / V70 / S70. Basis is hetzelfde en is zeer, zeer betrouwbaar.
Zie dit Volvo 850 Forum http://www.volvo850forum.nl/
De C70 Coupe / Cabrio is een geupgrade en bomvolle 850 maar dan als coupe, net als de 780 Bertone in de jaren 80 ook zo'n prachtauto (een 760 coupe met memoryseats etc en dat 20 jaar geleden!)
que?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
de C70 die meerijd in de cross op sintmaarten, dat zijn twee aan elkaar gelaste volvo's. de voorkant is van een 850
die C70 had onherstelbare schade (gaten in het plafond, schutbord krom), ze hebben de complete voorkant eraf gehaald en een 850 erop gelast.
Aha. En de link met het topic?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
de C70 die meerijd in de cross op sintmaarten, dat zijn twee aan elkaar gelaste volvo's. de voorkant is van een 850
die C70 had onherstelbare schade (gaten in het plafond, schutbord krom), ze hebben de complete voorkant eraf gehaald en een 850 erop gelast.
De 200 of de 200K?quote:Op maandag 31 juli 2006 11:36 schreef DonVincenzo het volgende:
Ik heb in principe een SLK gekocht. Ik laat 'm nog ff anwb keuren en als dat goed verloopt is ie zaterdag van mij.
Lijkt mij een verstandige keuze.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:59 schreef DonVincenzo het volgende:
De 200. Eentje uit 1999 met zo ongeveer alle opties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |