abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39862540
De prijzen om naar portugal of griekenland te reizen verschillen niet veel.
Maar in portugal schijn je goedkoop uit eten te kunnen gaan, wat betaal je hier ongeveer voor een avontje uiteten? En hoe zit dit in griekenland?
Is griekenland vergeleken met portugal een beetje betaalbaar?
pi_39862722
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:27 schreef tonytogo het volgende:
De prijzen om naar portugal of griekenland te reizen verschillen niet veel.
Maar in portugal schijn je goedkoop uit eten te kunnen gaan, wat betaal je hier ongeveer voor een avontje uiteten? En hoe zit dit in griekenland?
Is griekenland vergeleken met portugal een beetje betaalbaar?
Ligt er aan waar je naar toe gaat. Faro en Chersonissos of Evora en Olympia?

In de Lissabon en Athene kun je in alle prijsklassen wel wat vinden. En een beetje exclusiever hoeft niet echt veel te kosten in beide plaatsen. In de toeristenoorden weet ik de prijzen niet.
pi_39863157
Als ik naar Griekenland ga zou dit Kreta worden, portugal > Algarve. Beide toeristische locaties dus, maar van Portugal heb ik dus gehoord dat uiteten echt goedkoop is. Is dit in Griekenland ook het geval of ben je daar net zoveel kwijt als in Nederland?
pi_39863169
Ik weet dat Griekenland de laatste jaren veel duurder is geworden en echt op Nederlands prijsniveau zit. Met Portugal heb ik geen ervaring.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:12:04 #5
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_39863719
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:52 schreef tonytogo het volgende:
Als ik naar Griekenland ga zou dit Kreta worden, portugal > Algarve. Beide toeristische locaties dus, maar van Portugal heb ik dus gehoord dat uiteten echt goedkoop is. Is dit in Griekenland ook het geval of ben je daar net zoveel kwijt als in Nederland?
Altijd dat gezeik over de paar centen. Het is VERKANSIE !
Goedkoop: Dan ga toch naar Turkeye. Als je de vlucht met Onur air hebt overleefd, de salmonella-vergiftiging en het gevecht met de super onbeschofte Russen, dan heb je een verhaal te vertellen.
Kost niks, heb je ook niks.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_39863765
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:52 schreef dahei het volgende:
Ik weet dat Griekenland de laatste jaren veel duurder is geworden en echt op Nederlands prijsniveau zit. Met Portugal heb ik geen ervaring.
Wij zijn 2 weken geleden op Rhodos geweest en daar gingen wij uit eten voor ongeveer 30 euro (2 pers). En dan had je allebei 2 drankjes, een voorgerecht en een hoofdgerecht, en je krijgt gewoon normale porties. Van Portugal weet ik het niet meer eigenlijk.
pi_39865640
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef massy het volgende:

[..]

Wij zijn 2 weken geleden op Rhodos geweest en daar gingen wij uit eten voor ongeveer 30 euro (2 pers). En dan had je allebei 2 drankjes, een voorgerecht en een hoofdgerecht, en je krijgt gewoon normale porties. Van Portugal weet ik het niet meer eigenlijk.
rhodos stad?
  zondag 16 juli 2006 @ 00:21:13 #8
30560 2Mini
Official Logo
pi_39865714
Ik ga naar Porto

moest er ff uit
Camera 1... 1!
pi_39866499
als je in griekenland op vakantie bent,
de prijzen in de supermarkten komen ongeveer overeen met de prijzen hier in nederland.
daarin tegen, de prijzen in restaurants, inderdaad, in de toeristen gebieden inderdaad iets hoger, vallen een stuk lager uit dan in nederland. als ik het vergelijk met de prijzen hier ben je bijna de helft goedkoper uit, terwijl de drank weer op ongeveer hetzelfde uitkomt.
let op , dit is wel mijn ervaring, mischien andere niet
pi_39868890
Ik ben naar Madeira geweest (2j geleden) en vond het daar nogal (vrij) duur tov Belgische standaard vorig jaar ben ik naar Kreta geweest en ik vond het daar eigenlijk nogal vrij goedkoop (zeker de alcoholische dranken zoals Ouzo en Raki) ook het eten was vrij schappelijk 5-10 ¤ voor een perfect hoofdgerecht
pi_39872043
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:18 schreef iwan-dj het volgende:

[..]

rhodos stad?
Nee Trianda (ongeveer 5 km van Rhodos stad)
pi_39916993
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:50 schreef massy het volgende:

[..]

Nee Trianda (ongeveer 5 km van Rhodos stad)
Hee daar was ik ook een paar weken geleden.
Keep the faith!!
pi_39949993
daar ga ik ook naar toe nu... blue horizon hotel
pi_39960747
Ik ben 2 jaar geleden in Chersonissos geweest en ik vond de prijzen heel erg meevallen. Een halve liter (Grieks) bier was geloof ik 2 euro, pita gyros 2 euro, uiteten (hoofdgerecht) voor 6-8 euro.

Tijdens happy hour kregen wij 2 van die halve liters voor 2 euro... mooier kan niet
Klussen deel 1 en 2
pi_39965185
12 daagse viegreis rhodos kostte me tussen de 1100 en 1200 euro in totaal. dus met reis, hotel, excursies, elke dag uit eten en regelmatig op stap
Too much is never enough!
pi_39982053
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:11 schreef lookinforyou het volgende:

[..]

Hee daar was ik ook een paar weken geleden.
Oh grappig. Waar zat je ?
pi_39982063
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:35 schreef iwan-dj het volgende:
daar ga ik ook naar toe nu... blue horizon hotel
Wij zaten in D'Andrea Mare.
pi_39982795
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 17:51 schreef massy het volgende:

[..]

Wij zaten in D'Andrea Mare.
Ik was met mijn zoontje van 4. We zaten in Sunland, hoorde bij Blue Bay hotel. We waren met Kidsworld.
Keep the faith!!
pi_40104447
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:21 schreef 2Mini het volgende:
Ik ga naar Porto

moest er ff uit
Porto is mooi En heel het midden/noorden van Portugal eigenlijk (zuiden ook wel, maar minder).

Ik heb geen ervaring met Griekenland, maar Portugal vond ik ook vrij goedkoop. Voor 10-15 euro kun je daar wel eten (hoofdgerecht + drankje). Let wel op dat alles wat op tafel staat (brood, olijven, boter, etc.) in rekening wordt gebracht als je het gebruikt. Als je het niet gebruikt uiteraard niet.
Je kunt er ook duurder uit eten, maar loop even verder een hoekje om en dan zit er wel een goedkoper restaurantje. Ik kan je trouwens Lagos aanbevelen in de Algarve, ben er al 2x (in de buurt) geweest en het is een erg leuk plaatsje, niet zo groot, wel wat toeristisch, maar ook erg mooie strandjes en erg gezellig.
Een goede tip is om aan de locals daar te vragen waar je goed kunt eten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')