abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39902631
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.
en om een kruispunt veilig te verlaten heb je echt geen TDi nodig hoor
Wel om b.v. in te voegen op de snelweg en zo zijn er nog tig voorbeelden te noemen.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:29:34 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39902757
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

niet helemaal met je eens. het heeft met inzciht te maken. je weet dat je met een normale dieselmotor langer bezig bent met inhalen. dus daar moet je dan rekening mee houden.
en om een kruispunt veilig te verlaten heb je echt geen TDi nodig hoor
En de airco aan terwijl je met z´n vieren en bagage een heuvel op probeert te rijden?

Nu kom jij waarschijnlijk met de opmerking dat een Airco niet nodig is, omdat de ramen open kunnen, hmmm?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39902759
Heb je eigelijk OOIT als met een SDI gereden? Je rijd zelf met een TDI maar omdat je DENKT dat een SDI meevalt, dan is het ok voor jou?
Want wat jij zei, zei ik vroeger ook, tot ik daadwerkelijk een tijd met een SDI gereden heb en ik kan je zeggen: NOOIT meer!

Zoals ik en andere al zeiden, het gaat hem niet om als een gek als eerste weg te zijn van het kruispunt, het gaat om de marge die je hebt. Bij een SDI is die er praktisch niet, je kan daar echt niet harder optrekken dan dat je al gaat, zelfs niet als je hoger in de toeren gaat.
En het heeft echt niets met inzicht te maken, het enige inzicht dat ik geleerd heb gij een SDI is dat voorsteken waar er enig risico is = not done is. En met risico bedoel ik dan mij voorbeeld hier hoger:
lange rechte baan met duidelijk zicht, vrachtwagen rijd 50 en je mag er 70, ik steek voorbij en dan komt er net een tegenligger uit een zijstraat, met een TDI duwt je ff bij en je bent er zo voorbij (zelfs als de vrachtwagen beslist om op dat ene moment gas bij te geven), met een SDI breekt begint alleen je hart meer toeren te maken
  maandag 17 juli 2006 @ 12:39:54 #104
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903091
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:29 schreef darkske het volgende:
Heb je eigelijk OOIT als met een SDI gereden? Je rijd zelf met een TDI maar omdat je DENKT dat een SDI meevalt, dan is het ok voor jou?
Want wat jij zei, zei ik vroeger ook, tot ik daadwerkelijk een tijd met een SDI gereden heb en ik kan je zeggen: NOOIT meer!

Zoals ik en andere al zeiden, het gaat hem niet om als een gek als eerste weg te zijn van het kruispunt, het gaat om de marge die je hebt. Bij een SDI is die er praktisch niet, je kan daar echt niet harder optrekken dan dat je al gaat, zelfs niet als je hoger in de toeren gaat.
En het heeft echt niets met inzicht te maken, het enige inzicht dat ik geleerd heb gij een SDI is dat voorsteken waar er enig risico is = not done is. En met risico bedoel ik dan mij voorbeeld hier hoger:
lange rechte baan met duidelijk zicht, vrachtwagen rijd 50 en je mag er 70, ik steek voorbij en dan komt er net een tegenligger uit een zijstraat, met een TDI duwt je ff bij en je bent er zo voorbij (zelfs als de vrachtwagen beslist om op dat ene moment gas bij te geven), met een SDI breekt begint alleen je hart meer toeren te maken
als je geen marge zou hebben dan trek je dus altijd volgas op. en dan heeft het dus met je eigen rijstijl te maken .
ik heb 2 jaar lang een sdi gehad, en heb nooit problemen gehad. tuurlijk doe je iets langer over inhalen, maar met een juist inzicht mag dat voor niemand een probleem opleveren.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:40:46 #105
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903111
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de airco aan terwijl je met z´n vieren en bagage een heuvel op probeert te rijden?

Nu kom jij waarschijnlijk met de opmerking dat een Airco niet nodig is, omdat de ramen open kunnen, hmmm?
ik denk dat als je de luxe van een airco wilt, je de luxe van een turbomotor ook wel wilt hebben.
From feudal serf to spender.
pi_39903362
Zucht
Jij mag mij uitleggen hoe ik kan inzien dat op een weg waar er geen tegenliggers zijn er uit een zijstraat waar ik geen zicht op heb, er ineens tijdens het inhalen een tegenligger gaatuitkomen? Inzicht hebben is 1 ding, de toekomst voorspellen is iets anders.

En ja, geen marge, zelfs als je niet volgas rijd. Ik reed bijna nooit volgas(tenzij de airco opstond), maar zoals in mijn voorbeeld wanneer ik het wel moest doen, dan voel je gewoon geen geschil, tuurlijk gaat hij harder rijden, maar tegen een irritant traag tempo. Als ik mijn gasindruk, wil ik reactie voelen, niet eerst 2 seconden wachten totdat de motor zin heeft om te reageren

Btw, airco noem ik tegenwoordig standaard ipv luxe
Vriend van mij met een sdi ging ooit eens naar een VW garage om airco te laten jinstalleren, garagist begon te lachen toen hij zei dat het voor een SDI was.

In ieder geval, de ene zal zeggen dat een SDI voldoende is, een ander zegt dat het rommel is, ik hoor duidelijk bij de laatste. Voor de TS, ga ze eens uittesten, maar wel ff langer dan op en af de straat want dan zal je ook zeggen: SDI is voldoende
  maandag 17 juli 2006 @ 12:49:00 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39903381
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:40 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ik denk dat als je de luxe van een airco wilt, je de luxe van een turbomotor ook wel wilt hebben.
En het heuvel op rijden?
Het invoegen op de Snelweg?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39903427
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En het heuvel op rijden?
Het invoegen op de Snelweg?
nou moet je ook niet overdrijven. Je kan in een 2CV ook elke heuvel op die je wilt, gaat alleen wat langzamer
Invoegen gaat idd langzamer, maar als je hem in 4 houdt gaat dat best goed hoor...
  maandag 17 juli 2006 @ 12:50:48 #109
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903428
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En het heuvel op rijden?
Het invoegen op de Snelweg?
ja zoals ik al zeg gaat het minder snel, maar ik vond het nooit enorm storend. je moet gewoon goed kijken en anticiperen.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:53:38 #110
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903521
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:48 schreef darkske het volgende:
Zucht
Jij mag mij uitleggen hoe ik kan inzien dat op een weg waar er geen tegenliggers zijn er uit een zijstraat waar ik geen zicht op heb, er ineens tijdens het inhalen een tegenligger gaatuitkomen? Inzicht hebben is 1 ding, de toekomst voorspellen is iets anders.

En ja, geen marge, zelfs als je niet volgas rijd. Ik reed bijna nooit volgas(tenzij de airco opstond), maar zoals in mijn voorbeeld wanneer ik het wel moest doen, dan voel je gewoon geen geschil, tuurlijk gaat hij harder rijden, maar tegen een irritant traag tempo. Als ik mijn gasindruk, wil ik reactie voelen, niet eerst 2 seconden wachten totdat de motor zin heeft om te reageren

Btw, airco noem ik tegenwoordig standaard ipv luxe
Vriend van mij met een sdi ging ooit eens naar een VW garage om airco te laten jinstalleren, garagist begon te lachen toen hij zei dat het voor een SDI was.

In ieder geval, de ene zal zeggen dat een SDI voldoende is, een ander zegt dat het rommel is, ik hoor duidelijk bij de laatste. Voor de TS, ga ze eens uittesten, maar wel ff langer dan op en af de straat want dan zal je ook zeggen: SDI is voldoende
als je een zijstraat ziet moet je gewoon helemaal niet inhalen.
en bij een vw tdi moet je ook altijd maar wachten of de turbo pakt. de meeste tdi;s van vw beginnen pas bij 1750 toeren. als je netjes 50 in 5 rijdt in de bebouwde kom moet je dus ook even wachten voordat de turbo in werking treedt.
anders moet je een hdi van peugeot nemen, die pakken direct op en zijn bijna net zo snel als de vw motoren.
From feudal serf to spender.
pi_39903536
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:40 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ik denk dat als je de luxe van een airco wilt, je de luxe van een turbomotor ook wel wilt hebben.
Airco luxe? Dat is tegenwoordig standaard.
pi_39903564
Ik ga niet zeggen dat je niet normaal kan rijden met een SDI, je kan het perfect maar je moet indd iets meer allerter zijn bij bepaalde situaties, minder rijplezier hebben en wat langer achter een vrachtwagen hangen op de autostrade in die verse uitlaatgassen die via je raam binnenkomen want de airco kan je niet aanzetten
Maar wat ik nooit zal begrijpen, is dat mensen 1000 euro minder zouden uitgeven aan een SDI als ze voor dat bedragje een TDI zouden kunnen hebben.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:55:25 #113
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903567
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Airco luxe? Dat is tegenwoordig standaard.
bij de meeste vw's mag je er voor betalen, en dan vind ik het een luxe.
From feudal serf to spender.
pi_39903758
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:53 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

als je een zijstraat ziet moet je gewoon helemaal niet inhalen.
en bij een vw tdi moet je ook altijd maar wachten of de turbo pakt. de meeste tdi;s van vw beginnen pas bij 1750 toeren. als je netjes 50 in 5 rijdt in de bebouwde kom moet je dus ook even wachten voordat de turbo in werking treedt.
anders moet je een hdi van peugeot nemen, die pakken direct op en zijn bijna net zo snel als de vw motoren.
ik kan een zijstraat niet zien als die achter een huis ligt op 100m voor mij terwijl er ook een vrachtwagen voor mij rijd, nogmaals: ben niet helderziende
En ik rijd geen 50 in 5de als ik van plan ben om een vrachtwagen in te halen, wat zei je nu weer ivm inzicht?

En dat turbogat valt goed mee, als je indd 50 rijd in 5de zal het wat langer duren om op 100 terug te zitten maar zelfs dat gaat sneller dan met een SDI
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:55 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

bij de meeste vw's mag je er voor betalen, en dan vind ik het een luxe.
Is nochtans standaard op mijn a4 :p
  maandag 17 juli 2006 @ 13:01:48 #115
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39903790
ergo: niet inhalen met een SDI...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
ĐDiscoveryChannel
pi_39903821
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:55 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

bij de meeste vw's mag je er voor betalen, en dan vind ik het een luxe.
Uiteraard moet je ervoor betalen, voor niets gaat de zon op.
Maar als je nu een nieuwe auto koopt zonder airco ben je niet verstandig bezig (mede omdat je auto een stuk meer afschrijft.)
pi_39903854
laat maar, offtopic
  maandag 17 juli 2006 @ 13:04:08 #118
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903868
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:00 schreef darkske het volgende:

[..]

ik kan een zijstraat niet zien als die achter een huis ligt op 100m voor mij terwijl er ook een vrachtwagen voor mij rijd, nogmaals: ben niet helderziende
En ik rijd geen 50 in 5de als ik van plan ben om een vrachtwagen in te halen, wat zei je nu weer ivm inzicht?

En dat turbogat valt goed mee, als je indd 50 rijd in 5de zal het wat langer duren om op 100 terug te zitten maar zelfs dat gaat sneller dan met een SDI
dan moet je niet gaan inhalen. als het op een 80 km/h weg is hoef je niet eens in te halen.
op een 100km/h weg kan ik me niet voorstellen dat er zomaar een huis staat inclusief splitsing.
en binnen de bebouwde kom lijkt het me ook niet handig om een vrachtwagen in te gaan halen.

ik had het over de situatie binnen de bebouwde kom 50 in 5 rijden.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:05:25 #119
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39903908
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Uiteraard moet je ervoor betalen, voor niets gaat de zon op.
Maar als je nu een nieuwe auto koopt zonder airco ben je niet verstandig bezig (mede omdat je auto een stuk meer afschrijft.)
mijn ervaring is dat eventuele extra's bijna niets meer opleveren bij een eventuele inruil.
en wat is een stuk meer afschrijven? ipv 300 per maand dan 400?
From feudal serf to spender.
pi_39903935
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:03 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat is dan ook het enige, verder zit er echt geen stront standaard op een a4, en dat voor die prijs...
bwo, elek ramen vanvoor en centrale vergrendeling met remote. Airco is trouwens autom en niet half auto. Die ik gekregen heb heeft ook park assis en lederen pakketje erbij, maarja, leasebak, zou er zelf ook geen 28k aan kunnen geven, koop ik wel een peugeot,renault, full option
Maar zeker geen SDI of iets gelijkaardig
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat eventuele extra's bijna niets meer opleveren bij een eventuele inruil.
en wat is een stuk meer afschrijven? ipv 300 per maand dan 400?
Airco kost toch niet zoveel? Bij een golf5 220euro full auto. Daar ga je toch geen jaren voor in de hitte zitten?
  maandag 17 juli 2006 @ 13:08:52 #121
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39904031
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:06 schreef darkske het volgende:

[..]

bwo, elek ramen vanvoor en centrale vergrendeling met remote. Airco is trouwens autom en niet half auto. Die ik gekregen heb heeft ook park assis en lederen pakketje erbij, maarja, leasebak, zou er zelf ook geen 28k aan kunnen geven, koop ik wel een peugeot,renault, full option
Maar zeker geen SDI of iets gelijkaardig
er zijn maar bitter weinig mensen die 28k kunnen uitgeven voor een auto. de meesten lenen er namelijk voor.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:09:35 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39904061
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat eventuele extra's bijna niets meer opleveren bij een eventuele inruil.
Whahahahahaha
Wat denk jij dat na 3 jaar en 100.000 Km meer op afschrijft (verschil aankoop/verkoop)
Een Golf TDI met airco/Climatronic
Een Gold SDI zonder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:17:31 #123
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39904328
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whahahahahaha
Wat denk jij dat na 3 jaar en 100.000 Km meer op afschrijft (verschil aankoop/verkoop)
Een Golf TDI met airco/Climatronic
Een Gold SDI zonder
ja zo kan ik het ook wel.
ik heb het over een golf tdi met en zonder airco. daar zit niet een heel groot verschil in. maar dat is mijn ervaring.
From feudal serf to spender.
pi_39904466
Het is misschien geen groot verschil, maar zoals ik zei, is die 220euro extra dan wel zo groot? Vroeger koste airco meby 1000 euro meer, maar nu hoef je toch niet na te denken ofdat je het neemt of niet?
  maandag 17 juli 2006 @ 13:24:00 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39904560
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:17 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ja zo kan ik het ook wel.
ik heb het over een golf tdi met en zonder airco. daar zit niet een heel groot verschil in. maar dat is mijn ervaring.
Nee, je had het erover dat een SDI een verstandige aankoop was en een TDI niet nodig, en dat Airco luxe was en niet opleverd bij verkoop.
Goed. Dan tellen we die bij elkaar op,
Je koopt nu een TDI met Airco (geheel tegen jouw advies) en een SDI zonder (Jouw advies) en verkopen die na 3 jaar met een ton op de teller.
Waar ligt het grootste verschil schat je over drie jaar tussen de aan en verkoop prijs?
Ik wed zonder meer dat je enorm je best moet doen de SDI kwijt te krijgen, en de TDI wordt je voor de verkoop al gevraagt of je hem niet wilt verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:24:54 #126
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39904591
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je had het erover dat een SDI een verstandige aankoop was en een TDI niet nodig, en dat Airco luxe was en niet opleverd bij verkoop.
Goed. Dan tellen we die bij elkaar op,
Je koopt nu een TDI met Airco (geheel tegen jouw advies) en een SDI zonder (Jouw advies) en verkopen die na 3 jaar met een ton op de teller.
Waar ligt het grootste verschil schat je over drie jaar tussen de aan en verkoop prijs?
Ik wed zonder meer dat je enorm je best moet doen de SDI kwijt te krijgen, en de TDI wordt je voor de verkoop al gevraagt of je hem niet wilt verkopen.
goed, je gaat de zaken verdraaien. ik ben klaar met deze discussie.
From feudal serf to spender.
pi_39904643
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:56 schreef geelhoed het volgende:
Een diesel zonder turbo rijden is zondigen tegen de wetten van de thermodynamica.
Bedoel je dat een TDi efficienter is?


Is het niet zo dat een TDi en een SDi in principe evenveel vermogen uit een liter brandstof kunnen halen? Alleen heeft een SDi daarvoor een grotere en zwaardere motor voor nodig, wat niet zo efficient is. Ook is de verbranding in een turbomotor vaak iets beter. Zoiets heb ik ooit eens gehoord...
  maandag 17 juli 2006 @ 13:28:10 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39904700
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:24 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

goed, je gaat de zaken verdraaien. ik ben klaar met deze discussie.
Waar heb ik ongelijk?
Waar verdraai ik zaken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:35:41 #129
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39904963
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb ik ongelijk?
Waar verdraai ik zaken?
je hebt me nergens horen zeggen dat ik mensen afraad om een tdi te kopen, ik heb er zelf ook 1.
echter, zoals men het rijden met een sdi hier voorstelt (het zou een groot drama zijn) daar ben ik het abslouut niet mee eens.
dat heb ik aangegeven. een sdi en een tdi moet je niet met elkaar willen vergelijken. daar komen hele andere doelgroepen op af.
feit is en blijft dat de sdi minder vekocht wordt.
dat een tdi heel anders afschrijft dan een sdi lijkt me duidelijk. echter 2 tdi wagens waarvan 1 met en 1 zonder airco laten afschrijven zit niet zo heel veel verschil in.
geen appels met peren gaan vergelijken aub.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:38:24 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39905051
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:35 schreef S1nn3rz het volgende:


dat een tdi heel anders afschrijft dan een sdi lijkt me duidelijk. echter 2 tdi wagens waarvan 1 met en 1 zonder airco laten afschrijven zit niet zo heel veel verschil in.
geen appels met peren gaan vergelijken aub.
Okay, laten we deze redenering eens volgen.
Denk je dat als je nu een golf TDI koopt zonder airco, dat je die over 3 jaar goed kwijt kan? Ik denk voor duidelijk minder dan eentje met.
Airco is quasi nu al standaard, en over 3 jaar helemaal, dan is het net zo standaard als een verwarming.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:50:20 #131
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39905442
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Okay, laten we deze redenering eens volgen.
Denk je dat als je nu een golf TDI koopt zonder airco, dat je die over 3 jaar goed kwijt kan? Ik denk voor duidelijk minder dan eentje met.
Airco is quasi nu al standaard, en over 3 jaar helemaal, dan is het net zo standaard als een verwarming.
'
het kan, maar ik denk dat de golf een dusdanig courante auto is dat je deze in elk geval wel kwijtraakt. met of zonder airco.
mits prive gebruikt ben je namelijk zelf degene die de mate van afschrijving bepaald. als de afschrijving te hoog is hou je de auto.
nogmaals, ik denk niet dat het verschil heel groot zal zijn. maar dat hangt ook een beetje van je handelsdrift af en hoe je de auto gaat verkopen.
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:54:51 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39905587
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:50 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

'
het kan, maar ik denk dat de golf een dusdanig courante auto is dat je deze in elk geval wel kwijtraakt. met of zonder airco.
mits prive gebruikt ben je namelijk zelf degene die de mate van afschrijving bepaald. als de afschrijving te hoog is hou je de auto.
nogmaals, ik denk niet dat het verschil heel groot zal zijn. maar dat hangt ook een beetje van je handelsdrift af en hoe je de auto gaat verkopen.
Geen appels en peren vergelijken, schat, het enige verschil was de airco weet je nog?
Het verschil zal er zijn en over drie jaar zal het een duidelijk verschil zijn.
Over dríe jaar wil alleen een koopjesjager nog een auto zonder airco.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_40038682
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen appels en peren vergelijken, schat, het enige verschil was de airco weet je nog?
Het verschil zal er zijn en over drie jaar zal het een duidelijk verschil zijn.
Over dríe jaar wil alleen een koopjesjager nog een auto zonder airco.
Sterker nog, dat is nu al het geval.
pi_40052623
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
pi_40062895
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Ze zijn zelfs behoorlijk betrouwbaar, kunnen dan ook heel wat meer tegen koude motor-raggen dan een gewone TDi...

300k is niks voor zo een ding, zeg maar 500k ofzo...

Maarja dat is alleen als je een sloper bent, als je normaal rijd kan een TDi ook idioot lang mee...
pi_40096866
Als je een sdi neemt die is idd zuiniger en trager, een tdi is sneller en neemt iets meer, is nog minimaal trouwens.
kijk hier maar eens http://www.tdi-club.nl/ en een tdi 90 pk de eerste van bj 95 is makelijk naar 135 pk op te vijzelen, dan moeten er andere nozzels in, ik weet iemand die dat doet voor 250 euri.
Je kan ook een powerbox kopen , maar andere nozzels is sneller.
De nieuwere tdi de zogenoemde pomp verstuivers, die doen met een beetje aanpassin al makelijk een 180 pk op de test bank, een vr6 rijder wordt er dan helemaal sneu van.
Want de diesel heeft zijn vermogen al bij een veel lager toerental als de vr6, maar er zijn ook wel tdi's met een 200 pk
Natuurlijk weet ik wel dat er ook snellere vr6 golfjes rijden dan een tdi, maar ik geef alleen ff een voorbeeld
pi_40108667
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Als je normaal rijdt kan je met een TDI rustig het klokje rond. Dus niet met een koude motor wegplanken tot 5000 rpm, maar rustig tot 2000 toeren warm rijden, ongeveer 10 minuten, en dan met een ei onder je pedaal op snelheid brengen.

Waarom neem je geen Dodge Caliber? Zit een 130 pk TDI van VAG in... heb je een nieuwe voor een tweedehands-prijs!
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_40125326
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:20 schreef NightFlight het volgende:

[..]

Als je normaal rijdt kan je met een TDI rustig het klokje rond. Dus niet met een koude motor wegplanken tot 5000 rpm, maar rustig tot 2000 toeren warm rijden, ongeveer 10 minuten, en dan met een ei onder je pedaal op snelheid brengen.

Waarom neem je geen Dodge Caliber? Zit een 130 pk TDI van VAG in... heb je een nieuwe voor een tweedehands-prijs!
Ik rij 's ochtends wel rustig, maar wel gewoon tot de 3500 toeren hoor. Alleen niet vol het gaspedaal in maar wat rustig op toeren laten komen, als ik tot 2000 rpm ga rijden doet me turbo niks, dat schiet niet op.

Ik heb toevallig ook bovenstaande motor (gekieteld)
M'n signature, wat doe je :{
pi_40125588
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:50 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Ik rij 's ochtends wel rustig, maar wel gewoon tot de 3500 toeren hoor. Alleen niet vol het gaspedaal in maar wat rustig op toeren laten komen, als ik tot 2000 rpm ga rijden doet me turbo niks, dat schiet niet op.

Ik heb toevallig ook bovenstaande motor (gekieteld)
Als jij rustig optrekt, en bij zeg even 2300 toeren schakelt, val je in toeren terug tot 1900 toeren, en dat is precies boven je turbogat, dus dan trekt de motor heel normaal
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40128134
Je valt wel meer dan 400rpm terug? Volgens mij val je terug naar +- 1400-1500 als op je 2300 schakelt
pi_40132441
Neem aub de TDI, een SDI is gewoon geen pretje om in te rijden en heeft meer moeite om vooruit te komen door het geringe vermogen, aan het einde van de rit rij je dan net zo zuinig als de TDI

Ik heb een half jaar terug een golf3 van 1996 gekocht met 260.000 op de teller voor 2300 euro. Een kwestie van HEEL goed zoeken en goed kijken. En hiermee rijdt mijn vriendin constant 1:21
Let er wel op dat bij de Golf3 veel tellers maar tot 299.999km gaan en dan op 0 springen ! Het woordje 'total' is dan ook verdwenen. Een auto met tellerstand 160.000 kan dus ook 460.000 zijn !

Nadeel is wel dat veel zaken als airco/abs niet standaard zijn, of je moet heel erg goed zoeken

Oh en geef aub 1x wat extra geld uit om de verstuivers te testen of preventief te vervangen. Dit kost niet heel veel (110pk verstuivers in een 90pk voor 200 eur = 113pk / 234nm) Een (bijna) defecte verstuiver kan de gekste motorschades veroorzaken. Daarnaast kun je op www.tdiclub.nl heel veel info vinden EN zeer goedkope adressen om je auto te onderhouden.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:06:38 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40134601
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 17:11 schreef errorken het volgende:
Goeie raad, koop GEEN SDI. Zeker al helemaal niet tweedehands. De meeste redenen zijn allemaal al aangehaald.

De aller enige reden om een SDI te kopen is dan ook de bedrijfszekerheid. Dat motorblok is de basis van _alle_ andere 1.9 varianten en is oerdegelijk. Geen turbo en geen intercooler maken dat je met dat blok makkelijk 300k (en meer) kan halen zonder kosten (buiten onderhoud uiteraard).
Meer iets voor een stroomagregaat dan voor een auto dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_40156514
Ik heb 3 jaar met een caddy SDI gereden. Ik was best tevreden met de prestaties. Maar ik ben dan ook niet gehaast. Zuinig en goedkoop in onderhoud.
Langs de andere kant, een goed onderhouden 2CV trok sneller op.
Nu rijd ik, toch een beetje tegen mijn idee in ; het KISS principe "Keep It Simple Stupid" met een Opel Combo 1.3 CDTI rond. 1 van de redenen is duidelijk. In België komt de wegenbelasting en de verzekering naar gelang de CC's en nog een paar arbitraire gegevens.
Een 1.3 diesel met turbo , intercooler en alle andere snufjes kost een pak minder dan een 1.9 SDI. Daarenboven, maak VW nog caddy SDI's?
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_40157468
Mmm, op de site van VW.be zie ik bijde caddy als de nieuwe golf geen SDI niet meer staan. 6 maanden geleden stond die er nochtans wel bij de golf. Toen kon je kiezen tussen een 1.9TDI 115p of een 2.0 SDI 75pk.
Fiscaal was de SDI dus duurder dan de TDI in Belgie ...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:42:07 #145
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_40161414
Een Caddy SDI is ook wat anders dan een Golf IV SDI. Heb in beide gereden en vanwege het gewicht (weinig luxe dus weinig gewicht) van een Caddy is hij niet supertraag met die motor.

Heb echter rijles gehad in een Golf IV SDI (in 2000, vroegah ) en daarmee moest ik bij elke snelwegoprit VOLGAS planken om in te kunnen voegen met 120, en dan haalde je het zelfs soms niet en kwam je met een groot (gevaarlijk) snelheidsverschil de snelweg op.
Ik zou dus niet voor een SDI kiezen, maar als je echt bewust kiest voor een LANGZAME auto, dan is er niks mis mee. (moet je wel tegen bumperklevers en andere geirriteerde bestuurders kunnen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')