Het gaat er om dat ze in hun briefjes dreigen met dingen die ze niet waar kunnen maken (Wat overigens volgens de voorwaarden van de NVI niet is toegestaanquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:08 schreef DennisMoore het volgende:
Hoezo zijn ze intimiderender dan andere incassobureaus?
Wat doen ze meer dan briefjes schrijven?
Een beetje wanbetaler denkt dat niet reageren helpt, maar blijkt toch te schrikken van brieven van intrum, en niet van brieven van een gerechtsdeurwaarder is mijn observatie.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:12 schreef DennisMoore het volgende:
Ah, okay. Maar weet een beetje wanbetaler dan niet hoe het werkt?
Lekker niet ingeschreven staan op het adres enzo...
Apart.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:15 schreef Alicey het volgende:
Een beetje wanbetaler denkt dat niet reageren helpt, maar blijkt toch te schrikken van brieven van intrum, en niet van brieven van een gerechtsdeurwaarder is mijn observatie.
nou, ik heb even gekeken via internet, geen wettenbundel bij de hand; kan het niet exact vinden, maar in ieder geval volgt het indirect uit BW6 art. 236 sub n jo. art. 2.quote:
je telefonisch lastig vallen en naar het schijnt zelfs wel eens aan je deurbel trekken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:08 schreef DennisMoore het volgende:
Hoezo zijn ze intimiderender dan andere incassobureaus?
Wat doen ze meer dan briefjes schrijven?
"Gezien u uw verplichtingen niet nakomt zullen wij overgaan tot verdere maatregelen, waarvoor wij ons tot de Rechtbank zullen wenden. Slechts door betaling binnen 5 dagen met de aangehechte acceptgiro kunt u dit voorkomen"quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Apart..
Weet je zo een voorbeeld van een dermate dreigende tekst?.
Het archief onzinnige stukken. Mjah, ken het.quote:Wanneer een Oxxio-achtig bedrijf (niet dat ik daar graag zaken mee zou doen) door een of andere lompe administratieve fout mij een rekening zou sturen die niet klopt, en na een briefje/telefoontje van mijn kant weet men dat niet te corrigeren, en men zou daarna Intrum op m'n dak sturen... dan zet ik na een vergeefs telefoontje/briefje ("Ga je huiswerk maar doen") naar Intrum mijn geheime wapen in: de prullemand..
Klopt. Ik heb wel eens iemand aan de deur gehad toen ik niet thuis was (Ik werd gebeld met de mededeling "Er staat een griezel voor de deur die zegt dat-ie van Intrum Justitia is"). Meneer was zelfs nog van plan om de volgende dag nog een keer langs te komen. Nadat ik via een telefoontje naar Intrum de meneer lezen leerde besloot hij echter alsnog op te rotten en niet terug te komen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je telefonisch lastig vallen en naar het schijnt zelfs wel eens aan je deurbel trekken.
tja, prettig is het natuurlijk niet, maar in geval van terechte vorderingen moet je als bedrijf watquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb wel eens iemand aan de deur gehad toen ik niet thuis was (Ik werd gebeld met de mededeling "Er staat een griezel voor de deur die zegt dat-ie van Intrum Justitia is"). Meneer was zelfs nog van plan om de volgende dag nog een keer langs te komen. Nadat ik via een telefoontje naar Intrum de meneer lezen leerde besloot hij echter alsnog op te rotten en niet terug te komen.
Die actie schoot bij mij toch wel aardig in het verkeerde keelgat kan ik je zeggen. Als de deur nog op een kier had gestaan was die dicht gegaan op dat moment.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:54 schreef dr.dunno het volgende:
tja, prettig is het natuurlijk niet, maar in geval van terechte vorderingen moet je als bedrijf wat
Alleen ervaringen als debiteur. Tot nu toe een brief gehad en naar aanleiding daarvan telefonisch contact gehad met ze. Ik vind ze zowel schriftelijk als telefonisch beleefd en schappelijk. Weet niet hoe het verder afloopt (Hoofdsom was terecht en heb ik betaald, administratiekosten van hun opdrachtgever betaal ik niet en heb ik schriftelijk aan ze meegedeeld - Zoals we ook telefonisch hadden afgesproken).quote:iemand hier trouwens ervaringen [crediteur-zijde] met Inkasso-Unie? kom er net achter dat die ook nog bestaan en die vragen geen abo-geld, vast een hoop voorschotten e.d.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Apart..
Weet je zo een voorbeeld van een dermate dreigende tekst?.
UPC en een terechte hoofdsom .... ik heb in ieder geval betaald en direct afgesloten, maar die administratiekosten van IJ vind ik hoog, dus een brief sturen met de mededeling dan ik bereid ben E4,40 administratiekosten betaal ipv E44,= ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:47 schreef Alicey het volgende:
(Hoofdsom was terecht en heb ik betaald, administratiekosten van hun opdrachtgever betaal ik niet en heb ik schriftelijk aan ze meegedeeld - Zoals we ook telefonisch hadden afgesproken).
Verwacht meer van dat soort brieven..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef janimie het volgende:
[..]
Binnenkort zal de deurwaarder uit uw regio langskomen om de dagvaarding aan u te overhandigen. In deze dagvaarding staat de datum waarop u voor de Rechter dient te verschijnen
De kosten van deze gerechterlijke procedure en een eventuele executie bedragen ongeveer E500,=
De kosten worden op u verhaald.
Gezellig he
Mijn voorbeeld betrof dan ook niet UPC maar de NS.quote:
Kun je doen, maar daar reageren ze toch niet op.quote:ik heb in ieder geval betaald en direct afgesloten, maar die administratiekosten van IJ vind ik hoog, dus een brief sturen met de mededeling dan ik bereid ben E4,40 administratiekosten betaal ipv E44,= ?
Zou dat helpen ?![]()
Nee, want je staat er vast wel ingeschreven..quote:en oja, het huis waar ik in woon staat niet op mijn naam, ben ik nu een pro ?![]()
NS is hardstikke terecht dan idd, UPC kan gewoon niet rekenen maar dat wist iedereen denk ik alquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld betrof dan ook niet UPC maar de NS.
quote:Kun je doen, maar daar reageren ze toch niet op.
jawel maar zolang het huis niet op je naam staat kunnen ze nix zomaar uit je huis halen geloof ik...quote:Nee, want je staat er vast wel ingeschreven..
UPC is leuk inderdaad. Tegenwoordig gebruikt UPC echter een ander incassobureau. Ook dat incassobureau is echter Oost-Indisch doof, dus zoveel verschil is er niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef janimie het volgende:
[..]
NS is hardstikke terecht dan idd, UPC kan gewoon niet rekenen maar dat wist iedereen denk ik al![]()
Het rapport Voorwerk-II gaat uit van bepaalde bedragen, met een minimum van iets van 37 euro ex. BTW dacht ik tegenwoordig.quote:wil er best een kwartje bij optellen
![]()
Maar ergens heb ik gelezen dat ze 10% van de hoofdsom mogen rekenen ? wat betrefd incassokosten. Waarom houden ze zich daar gewoon niet aan of heb ik dat verkeerd gelezen ? Als het gewoon om E10,= zou gaan had ik allang al betaald.
Een gerechtsdeurwaarder kan dat met een vonnis weldegelijk. Wanneer je er woont, en geen eigen ruimte hebt, wordt aangenomen dat de inboedel jouw eigendom is, behoudens tegenbewijs. Het huis zelf kan uiteraard geen beslag op worden gelegd, tenzij je gehuwd bent in gemeenschap van goederen.quote:jawel maar zolang het huis niet op je naam staat kunnen ze nix zomaar uit je huis halen geloof ik...
Ik sta wel ingeschreven maar niet als hoofd eigenaar
Drie schriftelijke aanmaningen noodzakelijk? Onzin, ik verkrijg met 1 aanmaning van de crediteur en een ingebrekestelling al een veroordelend (verstek)vonnis.quote:is voldaan aan de vereiste van drie schriftelijke (liefst aangetekende) aanmaningen van in gebreke zijn en aangeven dat de vordering uit handen zal worden gegeven, met 2 weken tussentijd?
zo nee, dan kunnen ze doen wat ze willen, maar halen ze het niet bij de rechter.
Wanneer IBG niet aan de deurwaarder doorgeeft dat het op een misverstand berust gaat de deurwaarder door met incasseren. Ik denk dat dit eerder IBG is aan te rekenen dan de deurwaarder.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:25 schreef arneaux het volgende:
Al die deurwaarderskantoren zijn zo malafide als de pest. Ik krijg echt met enige regelmaat een brief waarin staat dat ik een bedrag moet betalen omdat ik schuld heb bij de IbGroep. Ik vond dit vrij logisch, ik studeer. Ik bel de IbGroep op, geven zelf ook aan dat het onzin is. Vervolgens krijg ik 1x per 2 maanden, soms meer, een brief waarin staat dat ik moet betalen. "Omdat het geduld van de client echt op is". Altijd goed achteraan zitten.
Tuurlijk de IBG is ook kut, maar zij geven mij geld. Dusja, zeuren tegen hun vind ik kansloos.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer IBG niet aan de deurwaarder doorgeeft dat het op een misverstand berust gaat de deurwaarder door met incasseren. Ik denk dat dit eerder IBG is aan te rekenen dan de deurwaarder.
Concludeert hij na een ervaring met een bureau...quote:Op zondag 16 juli 2006 00:25 schreef arneaux het volgende:
Al die deurwaarderskantoren zijn zo malafide als de pest.
dus die E44,= is eigelijk wel terecht ???quote:Op zondag 16 juli 2006 00:05 schreef Alicey het volgende:
Het rapport Voorwerk-II gaat uit van bepaalde bedragen, met een minimum van iets van 37 euro ex. BTW dacht ik tegenwoordig.
Wanneer ze daadwerkelijk iets er voor hebben gedaan wel.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:23 schreef janimie het volgende:
[..]
dus die E44,= is eigelijk wel terecht ???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |