FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Noidea's 200sx SR20DET Part 2
noideazaterdag 15 juli 2006 @ 12:33
Inmiddels deel 2 alweer.
Nadat de dorpel gelast was, ging hij zo door de apk. AEM is ook ingesteld, turbodruk is nu ingesteld op 0,5 bar en wordt over een week of 2 ingesteld op 1 bar (eigenlijk het maximale voor de T28 turbo).

0-100 gaat in ongeveer 5,5 sec. Topsnelheid e.d. heb ik nog niet getest.



















[ Bericht 1% gewijzigd door noidea op 15-07-2006 12:52:03 ]
vossszaterdag 15 juli 2006 @ 12:34
jezus wat een plaats onder de kap; daar kan je overal lekker makkelijk bij

Bij mij onder de kap is het boem en boemvol met een 2 liter turbo
noideazaterdag 15 juli 2006 @ 12:37
Het weghalen van de standaard fan, en plastic kappen scheelt al een hele hoop.
Alexxxxxzaterdag 15 juli 2006 @ 12:57
ervaringen uit het verleden leren dat het voor een mod erg hadig is dit topic in je MyAT te hebben.

gaarne geen geneuzel over bepaalde users in dit topic dus

Ziet er goed uit Noidea
Inorbitzaterdag 15 juli 2006 @ 13:22
5.5 seconden? netjes!
vette bakken zijn het, ik ken een hoop mensen die ze niet mooi vinden, maar hij heeft gewoon wat. (achterwielaandrijving voornamelijk )
heb je trouwens geen carterpan. lijkt me gevaarlijk. een vriend van me heeft pasgeleden zijn rs2000 aan barrels gereden op de snelweg door dat er een grote steen door zijn onderblok geslagen is.
Five_Aceszaterdag 15 juli 2006 @ 13:36
Vlakke plaat er onder maken, kan aerodynamisch ook nog wel eens beter zijn. Alleen dan opletten dat je wel genoeg oliekoeling hebt
#ANONIEMzaterdag 15 juli 2006 @ 13:38
Als de zomer aan zn einde komt is wel de bedoeling alle plastic kappen, zoals in de wielkasten en onder het blok, terug te monteren. Die zijn momenteel niet aanwezig, en met het mooie weer maakt dat ook niet zo uit

Maar dat is idd nodig als bescherming en ter voorkoming van roest

Verder word de auto dus nog afgesteld, hogere druk. Nu is er een boost-Cut bij 10Psi, en de begrenser staat aan bij 7000rpm.

Dat kan allemaal nog bijgewerkt worden, en dan op naar de volgende tunignsbeurt. De kop aanpassen voor de Tomei Cams ( die zijn al aanwezig ), en achter de Camberarms monteren die afstelbaar zijn, zodat hij weer naar de 0graden kan ( ipv -3 )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2006 13:38:58 ]
Five_Aceszaterdag 15 juli 2006 @ 13:42
Dragrace? Anders zou ik tussen -1 en -2 zetten, afhankelijk van je gebruik (-1 road en voor meer sportwerk -2)
#ANONIEMzaterdag 15 juli 2006 @ 13:43
Gewoon voor straatgebruik, eerst is zien hoe snel deze banden slijten met de Camber, dan kan je altijd nog aanpassen
zBuszaterdag 15 juli 2006 @ 19:13
Ziet er strak uit, alleen nog een ander kleurtje of blijf je die sloopauto-look houden?
ook_gekzaterdag 15 juli 2006 @ 22:30
was het leuk op de westduinweg?
#ANONIEMzaterdag 15 juli 2006 @ 23:18
Ghehe gespot? vandaag ff gecruised, die kleur komt nog wel is,
ook_gekzaterdag 15 juli 2006 @ 23:24
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Estolan het volgende:
Ghehe gespot? vandaag ff gecruised, die kleur komt nog wel is,
nu ik die auto zie wel ja
HansUzondag 16 juli 2006 @ 00:52
Gaaf ding zeg, dat heb je mooi gedaan. 5.5 seconden is absoluut niet verkeerd
De grijze kleur van de voorkant staat trouwens heel mooi bij de velgen. Wordt de witte achterkant ook ooit grijs of had je iets anders in de planning?
noideazondag 16 juli 2006 @ 09:45
Ik was eigenlijk van plan de voorkant wit te laten spuiten, anders moet echt alles overgespoten worden, zowel binnen als buiten.

Nog een paar foto's:





erik-de-perikzondag 16 juli 2006 @ 20:47
fantastisch, het is echt een wolf in schaapskleren...
mijn mond zou open vallen als ik zou zien dat een porschje door deze bak eruit gereden zou worden...
#ANONIEMzondag 16 juli 2006 @ 21:08
Zou best kunnen, een Carrera 4S heeft het er zwaar mee iig
Jimmiezondag 16 juli 2006 @ 22:32
Hoeveel pk'tjes heeft ie nu dan?
#ANONIEMzondag 16 juli 2006 @ 23:06
geen id, stock blok heeft iets meer dan 200pk, maar hij is nog niet volledige geprogrammeerd, nu nog soft
noideamaandag 17 juli 2006 @ 08:15
Uh Ian, ik denk dat je een Porsche Boxter bedoelt, een nieuwe Carrera 4S gaat in 4,8sec naar de 100 met een top van 288. En heeft vierwielaandrijving.
Dat is wel heel erg optimistisch om te zeggen dat ik dat eruit kan rijden.
Fiets-toetermaandag 17 juli 2006 @ 08:51
Een top wagen is het geworden!
noideamaandag 17 juli 2006 @ 09:21
quote:
Op maandag 17 juli 2006 08:51 schreef Fiets-toeter het volgende:
Een top wagen is het geworden!
Thnx, waarneer gaan we een sprintje trekken?
Fiets-toetermaandag 17 juli 2006 @ 15:26
Dat heeft geen nut, dat win je hehe
noideamaandag 17 juli 2006 @ 15:42
Ja daarom, als ik het ging verliezen had ik het niet gevraagd.....
VanDreadmaandag 17 juli 2006 @ 16:13
oudere 4S wel als de boel nog een tikkie sneller kan
95' - 98' model : acceleratie 0-100 km/h 5,3 s

Vette bak trouwens, mooi 1 kleur spuiten, niet te veel mee fukken en klaar is kees.
noideamaandag 17 juli 2006 @ 16:47
Oh dat moet wel haalbaar zijn dan, kijken wat tie op 1 bar doet.

M'n plan is alleen nog een face lift bumper erop te zetten en em dan laten spuiten, dan is het uiterlijk van de auto af.
Geen spoilers, skirts e.d. ik geef liever m'n geld uit aan performance upgrades (onderstel, motorisch etc).
Tommy_Kuklinskimaandag 17 juli 2006 @ 16:54
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:47 schreef noidea het volgende:.
Geen spoilers, skirts e.d. ik geef liever m'n geld uit aan performance upgrades (onderstel, motorisch etc).
Fantastisch

Waar wil je de revlimiter eigenlijk hebben op 1 bar?
noideamaandag 17 juli 2006 @ 16:58
Zoals tie nu staat denk ik op 7200.
Hij gaat wel hoger als de andere nokkenassen, veren e.d. erin zitten.
Tommy_Kuklinskimaandag 17 juli 2006 @ 16:58
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:58 schreef noidea het volgende:
Zoals tie nu staat denk ik op 7200.
Hij gaat wel hoger als de andere nokkenassen, veren e.d. erin zitten.
Op hoeveel wil je max uitkomen?
noideamaandag 17 juli 2006 @ 16:59
Ik heb op dit moment geen idee.
Tommy_Kuklinskimaandag 17 juli 2006 @ 17:18
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:59 schreef noidea het volgende:
Ik heb op dit moment geen idee.
We zullen zien
#ANONIEMmaandag 17 juli 2006 @ 17:58
RPM zou niet erg meer omhoog gaan bij 1bar, hij kan tot 7800rpm max, dan moet er wel het 1 en ander gaar gaan
StefanPvrijdag 21 juli 2006 @ 04:02
Hij is dus af? Voor het moment dan

Filmpjes!

Hoe vind je dat hij rijdt?
noideavrijdag 21 juli 2006 @ 08:02
haha ja idd voor dit moment. Filmpjes moet ik nog editten....
Hij rijdt echt goed vind ik, de vering is alleen superhard maar de bochtensnelheid is mede daardoor echt geweldig.
Tommy_Kuklinskivrijdag 21 juli 2006 @ 08:16
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:02 schreef noidea het volgende:
haha ja idd voor dit moment. Filmpjes moet ik nog editten....
Hij rijdt echt goed vind ik, de vering is alleen superhard maar de bochtensnelheid is mede daardoor echt geweldig.
Ik neem aan dat je met zo'n auto niet voor comfort gaat
Hoe "pakt" de motor op, lekker soepel?
noideavrijdag 21 juli 2006 @ 08:48
Nee precies, geen comfort nodig.
Ja ff op het gas en 100 is er zo in de 2de versnelling.
#ANONIEMvrijdag 21 juli 2006 @ 14:41
Nieuwe koppeling en drukgroep
Tommy_Kuklinskivrijdag 21 juli 2006 @ 15:32
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:41 schreef Estolan het volgende:
Nieuwe koppeling en drukgroep
#ANONIEMvrijdag 21 juli 2006 @ 18:29
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

jij vraagt hoe de motor oppakt, nou met behulp van mijn reactie, begrijp je dat dat wel helpt, als dat namelijk nieuw is, verder draait de motor prima, maarja alles is nog erg easy geprogrammeerd

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2006 18:29:58 ]
zBusvrijdag 21 juli 2006 @ 18:33
Je reactie kwam denk ik een beetje uit de lucht vallen, zo zonder quote...
#ANONIEMvrijdag 21 juli 2006 @ 21:56
Scuzy, Stefan was vandaag nog even langs mij, en de auto klinkt nog steeds super, stationair lekker rustig, zachte diepe brom, maar niet eens hard. Hoorde hem niet eens de straat inkomen


Wel ff wassen he dit weekend
Intelligencezaterdag 22 juli 2006 @ 17:32
Hoe heb je die 0 tot 100 gemeten dan? Gewoon uit de losse hand?
noideazaterdag 22 juli 2006 @ 18:14
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Intelligence het volgende:
Hoe heb je die 0 tot 100 gemeten dan? Gewoon uit de losse hand?
Er zat iemand naast me met een stopwatch die telde af, en dan op het gas. Dus nee erg nauwkeurig is het niet gemeten.
Dromermaandag 24 juli 2006 @ 12:16
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 18:14 schreef noidea het volgende:

[..]

Er zat iemand naast me met een stopwatch die telde af, en dan op het gas. Dus nee erg nauwkeurig is het niet gemeten.
Aan de hand van snelheidsmeter of hectometerpaaltjes? In eerste geval heb je ook nog kans op afwijking van zo'n 5 tot 10% (tenzij je 'm geëikt hebt )
noideamaandag 24 juli 2006 @ 15:00
GPS snelheid, dus zal ook wel een afwijking in zitten, alleen wat lager dan snelheidsmeter.
t0nmaandag 24 juli 2006 @ 16:34
Jullie weten vast wel iemand die 'n RB25DET wilt kopen... Alles er bij, behalve de bak.. 80dkm. Komt uit R33'tje.. 2500,= moettie opbrengen..
Kluupkluupmaandag 24 juli 2006 @ 17:42
Welke kleur spuit je hem?..
Een 'fabriekskleur' lijkt me het mooist staan. Dan ziet ie er niet zo 'opgeleukt' uit van de buitenkant..
Die grijze kleur van de voorkant bijvoorbeeld
noideamaandag 24 juli 2006 @ 18:07
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:34 schreef t0n het volgende:
Jullie weten vast wel iemand die 'n RB25DET wilt kopen... Alles er bij, behalve de bak.. 80dkm. Komt uit R33'tje.. 2500,= moettie opbrengen..
Nee op dit moment niemand die daar naar op zoek is. Maar je kan misschien wat neerzetten op het sxoc forum. www.sxoc.nl/forum

@kluupkluup: Ik denk in het wit, omdat het gewoon simpelweg het goedkoopst is. Anders zit je met een witte binnenkant en grijze buitenkant.
VanDreadmaandag 24 juli 2006 @ 20:02
Is nog een pure Japanse kleur ook Krijg je nog geluk ook
noideamaandag 24 juli 2006 @ 20:04
Nou dan wordt tie zeker wit.
t0ndinsdag 25 juli 2006 @ 08:41
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:07 schreef noidea het volgende:

[..]

Nee op dit moment niemand die daar naar op zoek is. Maar je kan misschien wat neerzetten op het sxoc forum. www.sxoc.nl/forum
Daar zit die gozer zelf al, rijndenn.
noideadinsdag 25 juli 2006 @ 08:45
Oooh, ja dan schiet het niet op. Misschien wil Arnout van Supras.nl em wel.
Boinkzondag 6 augustus 2006 @ 20:15
Ik heb je gister in delft zien rijden bij de Hoven. rond 13.30
_The-Master_zondag 6 augustus 2006 @ 21:03
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:45 schreef noidea het volgende:
Oooh, ja dan schiet het niet op. Misschien wil Arnout van Supras.nl em wel.
Waarom dat? Hij heeft naar mijn beste weten een RB26DETT erin liggen...
noideazondag 6 augustus 2006 @ 21:13
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:15 schreef Boink het volgende:
Ik heb je gister in delft zien rijden bij de Hoven. rond 13.30
Zou goed kunnen, ik woon er vlak bij.
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:03 schreef _The-Master_ het volgende:

[..]

Waarom dat? Hij heeft naar mijn beste weten een RB26DETT erin liggen...
Omdat hij een bedrijf heeft, en een aantal motorblokken heeft liggen. En vaak op zoek is naar verschillende type blokken.
#ANONIEMzondag 6 augustus 2006 @ 21:25
Neh man een RB25DET zijn schijt blokken, de RB26DETT is dan een heel stuk beter, maarja das nog niet echt alles ( je kan het leuk maken iig )


eindelijk ben je dan is een keer gespot
-Eddow-dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:46
Heb je gisteren ook gespot. Reed voor de AH rond 1745
noideadinsdag 8 augustus 2006 @ 12:06
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 11:46 schreef -Eddow- het volgende:
Heb je gisteren ook gespot. Reed voor de AH rond 1745
haha klopt, moest nog boodschappen doen.
#ANONIEMdinsdag 8 augustus 2006 @ 12:53
Heerlijk zo'n daily driver
-Eddow-dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:04
Volgende keer maak ik ee n Pic. weet je gelijk wie ik ben
noideadinsdag 8 augustus 2006 @ 13:16
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:04 schreef -Eddow- het volgende:
Volgende keer maak ik ee n Pic. weet je gelijk wie ik ben
Is goed, is ook wel handig.
#ANONIEMwoensdag 16 augustus 2006 @ 17:08
Oja voor mensen die sommige engelse termen niet begrijpen

spam! niet doen dus!



Moest eigenlijk in een ander topic, maar ach, komt hier ook van toepassing LOL

[ Bericht 6% gewijzigd door ThaFreak op 16-08-2006 18:42:42 ]
noideawoensdag 16 augustus 2006 @ 17:23
Oh ja, jij hoer ga lekker ergens anders spammen.
Boinkwoensdag 20 september 2006 @ 18:22


noideadonderdag 21 september 2006 @ 11:48
quote:
Oeh ik ben gespot. Was dinsdag dan zeker.....

[ Bericht 4% gewijzigd door noidea op 21-09-2006 11:54:57 ]
#ANONIEMdonderdag 28 september 2006 @ 18:37
Deze Week heeft Doki ( Edwin_S ) nog het 1 en ander gedaan,

- Cusco rear camberarms gemonteerd ( zodat de 3graden camber iets minder kan worden )
- Olie + Filter ververst
- ABS gemaakt, die werkte nog niet
- AEM A/F Meter is binnen, en word nog in de auto gemonteerd

as. Weekend gaat de auto weer Gemapped worden door Supras.nl op naar de 1Bar Boost!!
#ANONIEMzaterdag 30 september 2006 @ 19:57
succes / tevredenheid tot nu toe door het mappen van vandaag:

Auto trekt em door de koppeling, tevens zijn je injectoren maxxed-out. Hij gaat erg snel op 1 bar. Zou betekenen dat hij wel rond de 300pk zou moeten zitten ( aangezien een stock koppeling en injectoren tot zover kunnen gaan )
#ANONIEMzondag 1 oktober 2006 @ 00:22
Hij gaat als een Jekko, je zit echt zo boven de 200km/h niet normaal meer

Damn, wat een verschil! een groot applause voor Supra's.nl

Stefan is weer helemaal happy
#ANONIEMdinsdag 28 november 2006 @ 18:59
Auto is op de Dyno geweest, resultaat word later op de avond gepost
#ANONIEMdinsdag 28 november 2006 @ 20:06
zBusdinsdag 28 november 2006 @ 22:13
euhm of ik ben blind maar ik zie staan dat die scheurmachine maar 180 pk aan de wielen heeft? of moet ik corrected power kijken? want dat is zeg maar veeeel meer
zBusdinsdag 28 november 2006 @ 22:13
Anyway dikke respect voor die bak, ik vindt em echt super tof
#ANONIEMdinsdag 28 november 2006 @ 22:28
70% verlies

komt omdat ze hem in de 5e versnelling gezet hebben in de Pull, en das niet een 1:1 zoals de 4e versnelling, De Kaffers


Verder heeft het stock blok 200pk, dus nu al een stijging van +53pk met alleen een Intercooler en AEM EMS ( beter geprogrammeerd ), stock elbow / downpipe en de Cat zit er ook nog onder.

Injectoren zitten nu op 99% Duty-Cycle, de auto wilt meer, maar krijgt te weinig benzine, dat is de volgende optie om te veranderen
Tommy_Kuklinskidinsdag 28 november 2006 @ 23:44
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:28 schreef Estolan het volgende:
70% verlies

komt omdat ze hem in de 5e versnelling gezet hebben in de Pull, en das niet een 1:1 zoals de 4e versnelling, De Kaffers
Waarom dat dan?

53 pk is trouwens netjes, zeker met een stock downpipe en cat
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 00:18
geen id
MikeyManwoensdag 29 november 2006 @ 00:23
Maar; hoeveel pk heeft ie dan wél ongeveer op de wielen?
StefanPwoensdag 29 november 2006 @ 02:45
179pk aan de wielen aan het plaatje te zien
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 07:44
zal wel meer dan 179rwhp zijn met en Pull in zn 4e versnelling

maar alsnog, nu al +53pk erbij zonder echt iets te veranderen, puur door programmering = netjes
MikeyManwoensdag 29 november 2006 @ 08:25
Juist, maar dat verlies is dan toch gigantisch...? Vraag me af of dat normaal is...
noideawoensdag 29 november 2006 @ 08:35
Is niet normaal idd, het komt waarschijnlijk doordat hij in de 5de versnelling gezet is.
MikeyManwoensdag 29 november 2006 @ 08:41
En daarom vraag ik dus; hoeveel pk heeft ie wel op de wielen als het goed gemeten zou zijn?
t0nwoensdag 29 november 2006 @ 09:25
quote:
Injectoren zitten nu op 99% Duty-Cycle, de auto wilt meer, maar krijgt te weinig benzine, dat is de volgende optie om te veranderen
Tijd voor 500+ cc?
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 10:06
Ja, grotere injectoren zou beter zijn, dan krijg je het volgende probleem, 1,2bar opd e T28 is ook wel zn max, en zo ga je verder

Maar verlies zou idd zijn door 5e versnelling, ik heb Rica nog een mail gestuurd of dat klopt, maar de meeste personen op sxoc met ongv dezelfde setup ( alleen dan wel 3" uitlaat vanaf de turbo ) zitten dan op 280pk ( krukas ), dus opzich geen slechte score met gewoon een Kat er nog onder LOL
t0nwoensdag 29 november 2006 @ 11:16
Ja oke, T28 is geen wereld turbo... maar 99% DC is wel heul weinig... weinig ruimte voor error..
zBuswoensdag 29 november 2006 @ 17:15
Naja wat kost een elbow 100 euro? en dan andere injectoren zou ik niet weten, maar dat is opzich een makkelijke upgrade. Behalve dat je voor die elbow weer lekker flink mag gaan vrotten in je enginebay
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 18:35
Een goeie Elbow ost je wel 400euro geen prut merken natuurlijk
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 18:35
Reactie van Rica over de 5e versnelling:

Beste Ian,

Dat de vierde versnelling een 1 op1 verhouding is bij de meeste auto het geval.
alleen op onze bank maakt het niet uit in welke versnelling de auto gerold wordt, in de 4e of 5e versnelling krijg je `t zelfde resultaat.
als `t resultaat lager is dan verwacht, dan zal je verwachting te hoog geweest zijn.

de rollenbank is op 1 pk nauwkeurig, en maakt geen verschil in 4 of 5.

Met vriendelijke groeten,

Roel van den Brink.
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 18:36
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:16 schreef t0n het volgende:
Ja oke, T28 is geen wereld turbo... maar 99% DC is wel heul weinig... weinig ruimte voor error..
hoezo weinig ruimte voor error? wat zou er fout moeten gaan dan
-chefke-woensdag 29 november 2006 @ 18:56
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:36 schreef Estolan het volgende:

[..]

hoezo weinig ruimte voor error? wat zou er fout moeten gaan dan
je blok loopt nu veel te snel te arm en dan is het snel afgelopen de brandstodruk hoeft maar iet onderuit te zakken en dan wordt her en der de thermische belasting in je blok wat hoog en dan gaan de klepjes en cilinder voeringen beetje moeilijk doen.

kijk maar effe op het nissanforum daar waarschuwen ze ook voor te kleine stock injectors.

wat voor een sr20de is het een highport of een lowport?
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 19:47
het is een SR20DET, die volledig stock is

en ineens Te Arm gaan lopen zal niet gebeuren, er is wel een safety marge ingesteld in de AEM. Als je kijtk naar de curve is hij juist erg netjes kwa A/F

En te kleine stock injectoren? hoe kunnen ze TE klein zijn als er niks aan het motorblok gedaan is? Hij is Bone-Stock! op 1bar, daar kan niet bijz veel fout aan gaan hoor
-chefke-woensdag 29 november 2006 @ 20:55
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef Estolan het volgende:
het is een SR20DET, die volledig stock is

en ineens Te Arm gaan lopen zal niet gebeuren, er is wel een safety marge ingesteld in de AEM. Als je kijtk naar de curve is hij juist erg netjes kwa A/F

En te kleine stock injectoren? hoe kunnen ze TE klein zijn als er niks aan het motorblok gedaan is? Hij is Bone-Stock! op 1bar, daar kan niet bijz veel fout aan gaan hoor
Wel dus een fabriek zal zijn injectoren nooit laten draaien met een 99 % opensturing daar worden ze niet beter van ( ze worden goed warm de injectoren). Dat te arm lopen kan wel als de brandstof druk ietjes inzakt (rails druk) dan kan de injector niet meer brandstof toelaten en loopt hij dus al te arm. heb je daarintegen een injector met wat marge dan dan hij dat nog compenseren door nog wat langer open te staan.

en is het nu een HIGH of een lowport SR20 ? DET zegt daar nog niks over

ik dacht trouwens dat jij helemaal into supra`s was en dat de rest maar kl*te was ?
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 21:08
Ja toyota is gewoon beter dan Nissan, maar dit is ook niet mijn auto

Wat bedoel je trouwens dan met Hi of Lo port?

En de AEM zorgt er voor dat hij niet Arm zou gaan lopen, het mengels is momenteel perfect, zowieso rijd Noidea er lang niet zo in als dat hij geprogrammeerd is, dus is het helemaal wel safe
-chefke-woensdag 29 november 2006 @ 22:23
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:08 schreef Estolan het volgende:
Ja toyota is gewoon beter dan Nissan, maar dit is ook niet mijn auto

Wat bedoel je trouwens dan met Hi of Lo port?

En de AEM zorgt er voor dat hij niet Arm zou gaan lopen, het mengels is momenteel perfect, zowieso rijd Noidea er lang niet zo in als dat hij geprogrammeerd is, dus is het helemaal wel safe
Dat houdt de plaats in van de inlaatpoorten hoog of laag in de kop..

Dat heeft per uitvoering wat voordelen de ene zal met een turbo wat meer power opleveren en is beter op te voeren en de ander heeft een betere levensduur.
zBuswoensdag 29 november 2006 @ 22:42
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Estolan het volgende:
Een goeie Elbow ost je wel 400euro geen prut merken natuurlijk
hmmm toch duurder dan ik dacht.
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 22:57
Dit blok heeft de gasklep onderop zitten, de SR20DET uit een 180sx, volgens mij is dat het enige verschil waard e gasklep zit, verder zijn de internals ( olie kanalen etc ) anders bij de diverse Sr blokken,

dus als je dat bedoeld is hij Low, anders heb ik geen id waar jij het over hebt LOL, aangezien de kop verder hetzelfde is ( behalve bij de VTI )
#ANONIEMwoensdag 29 november 2006 @ 22:58
Btw de Tomei Elbow kost 550euro

wel erg mooi ding
StefanPdonderdag 30 november 2006 @ 04:58
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:44 schreef Estolan het volgende:
zal wel meer dan 179rwhp zijn met en Pull in zn 4e versnelling

maar alsnog, nu al +53pk erbij zonder echt iets te veranderen, puur door programmering = netjes
Hoe te hoger de versnelling, hoe te meer PKs... als je een turbo hebt en er meer load op je engine staat.
t0ndonderdag 30 november 2006 @ 10:10
Boys... Als jullie parts hier zoeken, die in USA goedkoop zijn en in NL kenkerduur, stuur me ff 'n PM.
#ANONIEMdonderdag 30 november 2006 @ 12:57
Wij regelen het zelf wel via Supras.nl

Verder ff kappen met de reclame
_VoiD_donderdag 30 november 2006 @ 13:08
als je het zelf ook doet estolan...
t0ndonderdag 30 november 2006 @ 13:13
Idd
#ANONIEMdonderdag 30 november 2006 @ 17:20
hoezo? ik reageer toch in het topic over ene auto die door hun getuned is

dan moet niet iemand anders reclame gaan maken als "importeur"
t0ndonderdag 30 november 2006 @ 17:25
Whehe, relax man.... Ik gaf alleen maar 'n tip... Geld verdienen doe ik wel ergens anders mee.
#ANONIEMdonderdag 30 november 2006 @ 17:27
interessante tip, maar nee dank u, ik weet wel een betere
Five_Acesvrijdag 1 december 2006 @ 08:50
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn

Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
#ANONIEMvrijdag 1 december 2006 @ 17:34
volgens de eigenaar scheelt het 1pk op de wielen ( de afstelling van hun bank )

we zien wel als hij een keer in Goes op een Dyno geweest is
Kluupkluupzaterdag 2 december 2006 @ 01:05
Wat een kutopmerking van Estolan zeg
t0n bied zijn kennis van zaken/handelen aan en het wordt echt totaaal verkeerd begrepen.
Echt, hef jezelf op
#ANONIEMzaterdag 2 december 2006 @ 09:49
Word er hier gevraagd naar Kennis/Zakenhandel? Nee. Er is al een zaak waar alle spullen vandaan komen en waar alles gedaan word, en dat weet iedereen. En wat begrijp ik verkeerd dan?

En om nou 3 dagen na dat verhaal nog een reactie neer te zetten, nee das echt nodig

Ontopic weer?
t0nzaterdag 2 december 2006 @ 13:30
Goeie bank bij verhoeventuning.nl

die ruled enorm...
#ANONIEMzaterdag 2 december 2006 @ 13:45
Ga ik liever naar Tovami TestCentre in Goes
-Muse-zaterdag 2 december 2006 @ 14:36
t0n, bespaar jezelf de moeite, Estolan weet alles toch beter
#ANONIEMzaterdag 2 december 2006 @ 14:52
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
Kluupkluupzaterdag 2 december 2006 @ 18:52
Dude, je valt iedereen aan.. het is goed bedoeld hoor..

Inzicht van sommige mensen
t0nzaterdag 2 december 2006 @ 19:19


Je kan best goed tegen opbouwende kritiek en advies of niet?
Tjabbozaterdag 2 december 2006 @ 19:38
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:52 schreef Estolan het volgende:
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
ja dat heb je met een open forum he. dat mensen hun mening geven.
post dan de zooi op een website als je geen tegenspraak of opmerkingen duld.
Repeatzaterdag 2 december 2006 @ 20:03
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:50 schreef Five_Aces het volgende:
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn

Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).

StefanPzaterdag 2 december 2006 @ 20:04
Ik vind het ook zo overkomen... chil een beetje.
#ANONIEMzaterdag 2 december 2006 @ 20:42
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc

En btw reactie op TJabbo: ( sorry )

En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd


schoon dit topic dan ook is op!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2006 17:59:04 ]
Tjabbozaterdag 2 december 2006 @ 20:54
jacco komt niet in dit topic
Alexxxxxzaterdag 2 december 2006 @ 21:26
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
schoon dit topic dan ook is op!
Al jou replies er uit?
Repeatzaterdag 2 december 2006 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc

En btw reactie op Jacco:

En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd


schoon dit topic dan ook is op!
ja precies, dus rwhp zou het meeste moeten zeggen.
Five_Aceszondag 3 december 2006 @ 17:43
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:03 schreef Repeat het volgende:

[..]

het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).

Je kan sowieso alleen PK's meten als je motor op een testbank staat, dat gelul over die wiel PK's slaat meestal kant nog wal. Als jij hem in zijn 3 zet dan heb je bijvoorbeeld minder wiel PK's als in zijn 5. Oorzaak hiervan is dat je engine internals in zijn 3 sneller moeten opspinnen als in zijn 5. Dat kost je dus inertia en dan is je RWHP waarde dus al anders als in zijn 5.

Daarom wil een tuner graag in een zo hoog mogelijke versnelling dyno'en, om jou een zo hoog mogelijke waarde mee naar huis te geven. Maar als je RWHP waarde per versnelling al anders is, wat heb je dan aan dat getal? Of trek je altijd weg uit zijn 5 of 6? Bovendien moet de load op de dyno alweer percies gelijk zijn, meer load is ook meer RWHP omdat je engine internals en driveline minder snel hoeven op te spinnen en je dus ook minder verliest.

Hieruit volgt dus ook dat de RWHP waarde op een bank niet gelijk is aan wat je op de weg gebruikt. Als jij in zijn 5 van 140 naar 250 trekt bijvoorbeeld dan gaat dat lang niet zo snel als op een dyno en dus heb je minder inertia verlies, en zou je dus al meer op de weg zetten als op een dyno.

Enige waar een dyno functioneel voor is is om een auto af te stellen, het getalletje wat er uit komt is alleen goed als referentiewaarde voor de tuner omdat hij kan bepalen of hij meer of minder vermogen haalt met een modificatie. Maar dat geld dus alleen voor 1 auto, je kan de RWHP waarde van de ene auto om die reden al niet 1:1 vergelijken met die van een andere auto of een andere bank.

De tuner lacht zich dood om die indianenverhalen, elke zaterdag een dynodag, en die bank is snel terugbetaald. Kan je mooi op een forum je RWHP nummer posten Enige wat ik wil weten op een dyno is het verloop van de koppelkromme, of het verder 260 of 280 RWHP is dat zal mij een worst wezen. Verliezen meten door middel van uitrollen is de enige manier om je vliegwiel PK's te meten, en dat getal is wel interressant omdat die constant is.
#ANONIEMzondag 3 december 2006 @ 18:00
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
-chefke-zondag 3 december 2006 @ 18:27
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:00 schreef Estolan het volgende:
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
dan nog niet dan telle er nog tig 100 andere factoren mee die de uitslag medebepalen.

tis een leuk richt getal of leuk om te zien of een aanpassing op je blok echt effect heeft.

een motor is pas echt te testen op een vermogenstest bank met een water of electrorem.
StefanPzondag 3 december 2006 @ 19:03
Echte auto's dynoen in z'n 4, omdat de 5 en de 6 de dyno naar z'n kloten helpt.

RWHP zegt trouwens wel alles, krukas PKs zijn Mickey Mouse PKs. Je weet met krukas PKs nog niets omdat je je hele aandrijflijn uit de vergelijking haalt. Het maakt inderdaad weldegelijk uit of je in z'n 3 of 5 versnelt, maar dat weet iedereen die een auto heeft die de moeite waard is.
Five_Aceszondag 3 december 2006 @ 19:08
Klopt stefan, maar het RWHP nummer zegt niks omdat je aandrijfverlies niet in elke versnelling hetzelfde is plus dat het op de dyno ook een ander percentage is. Dus ik zou eerder RWHP micky mouse PK's noemen als een waarde van een motortestbank. Want dan weet je pas echt precies hoe en wat. Vooral omdat de verschillende merken vermogensbanken het ook nog niet eens voor elkaar krijgen om bij dezelde auto hun RWHP waarde binnen 5 PK of zo te krijgen, zie die bank van Rica en bijvoorbeeld een Dynojet, daar zit 50 RWHP verschil tussen bij mijn auto. Dus wat zijn er nu micky mouse PK's dan?
#ANONIEMzondag 3 december 2006 @ 19:15
RWHP is het enige wat je kan meten, dus houd iedereen ff op met dom ouwehoeren

krukas met is emt een formule of een motorbank

rwhp meet je op een testbank, en ja dat kan bij elk bedrijf verschillend zijn,

conclusie

als je pk's wilt vergelijken met iemand, dan moeten beide rides op de zelfde bank getest zijn onder de zelfde situaties


Anders is het gewoon puur een cijfer hoe ver je bent


Ontopic maar weer!
Repeatzondag 3 december 2006 @ 22:18
Tja, maar het is toch leuk om te weten hoeveel je vermogen je auto nu eindelijk heeft na er een tijd aan gesleuteld te hebben. Kan je dus eigenlijk nooit achterkomen omdat verschillende testbanken al andere waardes geven ed.
Dus is de enige optie je motor eruit lepelen en aan zo'n motordyno hangen
Tjabbozondag 3 december 2006 @ 23:03
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Repeatzondag 3 december 2006 @ 23:07
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
maar het zijn dus altijd relatieve en nooit absolute waarden. Ook nep Kan je dus ook niet vergelijken met andere auto's...
MikeyManzondag 3 december 2006 @ 23:25
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Maar ook dat varieert nogal eens...
Tjabbowoensdag 6 december 2006 @ 19:21
uiteindelijk is alle relatief.
je moet wel ergens een getal nemen als vertrouwde basis he.
zBuswoensdag 6 december 2006 @ 19:37
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
#ANONIEMdonderdag 7 december 2006 @ 02:15
Rolkooi zou denk ik er niet eens inkomen, denk eerder injectoren en koudere bougies
noideadonderdag 7 december 2006 @ 08:39
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:37 schreef zBus het volgende:
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
Voorlopig nog niet, als ik eindelijk tegen de 400pk zit, zou ik eraan gaan denken.

Zoals Estolan al zei, eerst bougies en injectoren.
Five_Acesdonderdag 7 december 2006 @ 12:00
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
Repeatdonderdag 7 december 2006 @ 12:00
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Five_Aces het volgende:
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
Tommy_Kuklinskidonderdag 7 december 2006 @ 12:28
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.

Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
noideadonderdag 7 december 2006 @ 12:49
Dan ga ik als The Stig naar werk toe, met pak aan en helm op.
Repeatdonderdag 7 december 2006 @ 12:49
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.

Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
Five_Acesdonderdag 7 december 2006 @ 12:57
het hangt van de uitvoering van de kooi af, als je hem doorlast naar de voorste dempertorens dan heb je al wat minder kreukelzone. Maar aangezien er genoeg raceauto's crashen met meer als 200 km/u en ze daar gewoon uit lopen, denk ik dat er wel nagedacht is over gordels, stoelen en kooien
MikeyMandonderdag 7 december 2006 @ 13:09
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
t0ndonderdag 7 december 2006 @ 13:09
Idd, wie zegt dat kooien slecht zijn, moet nog maar een keer achter zijn/haar oren krabben.
Repeatdonderdag 7 december 2006 @ 13:46
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
dan niet natuurlijk Maar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
Tommy_Kuklinskidonderdag 7 december 2006 @ 16:14
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

dan niet natuurlijk Maar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
Repeatdonderdag 7 december 2006 @ 16:20
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
MikeyMandonderdag 7 december 2006 @ 16:22
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
25cm kreukelzone is zat...

Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
Repeatdonderdag 7 december 2006 @ 16:24
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

25cm kreukelzone is zat...

Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
MikeyMandonderdag 7 december 2006 @ 16:25
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
Hoe dan ook, ga je hier wel erg kort door de bocht...
zBusdonderdag 7 december 2006 @ 17:13
Naja zo als ik al zei, gedeeltelijke kooi dus een 6/10 punts kooi op de cruciale punten gelast zodat je wagentje wat minder tordeert enzo. Denk niet dat dat veel af gaat doen aan veiligheid als je het dik in pakt met van die rolkooifoam. Een goede stoel en gordels zullen uiteraard helpen maar die heb je al.
Five_Acesdonderdag 7 december 2006 @ 17:28
Die veiligheidsfoam is ook niet alles, het is tegenwoordig wel verplicht bij een aantal trackdays maar je moet nog steeds een helm op. Ik weet niet of jullie Ben Lovejoy kennen (bekend van de nurburgring) maar die heeft al eens een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht met zoiets. Stoote zijn hoofd tegen de kooidelen bij een crash, met helm op. Als hij geen helm op had gehad dan had hij het waarschijnlijk niet meer naverteld.

Het is misschien een stoer gezicht voor op straat een rolkooi, maar er zouden voor mij te veel praktische bezwaren aan kleven.

Wat je wel kan doen is een halve rolbeugel achter de stoelen, geen delen om de voorstoelen heen, dan heb je dat risico wat minder.
zBusdonderdag 7 december 2006 @ 17:39
Zou ook nog kunnen ja en dan bijvoorbeeld bij de deur posten onder langs
#ANONIEMdonderdag 7 december 2006 @ 17:42
Ja what ever

Kooi is For SHOOOOWWWWW als je nog niet eens zoveel pk's hebt, en je praat dan wel weer over een 2000euro om een complete kooi te hebben, ook niet bepaald weinig geld
Five_Acesdonderdag 7 december 2006 @ 17:47
Mag je wel eens een andere kooienbouwer zoeken, 500-800 heb je kooien zat.

Als je zonde cerificering gaat dan kan je voor 300-400 euro klaar zijn bij messink bijvoorbeeld.
#ANONIEMdonderdag 7 december 2006 @ 18:05
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf

Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
Five_Acesdonderdag 7 december 2006 @ 18:38
Dan ben je goed genaaid imho kooi voor de ZAC heb je al vanf 700 euro (FIA annex J) en een kooi voor internationale evenementen vanaf 850 bij een gecertificeerde bouwer.

Kant en klare schroefkooi van een bedrijf als Wiechers kosten zelfs nog iets minder terwijl je er gewoon een FIA certificaat bij krijgt. Kan je nog kiezen of je ST52, alu of CrMo wil

Maar het is natuurlijk weer via via van een vage bekende bij Supras.nl dus zal het wel waar wezen
#ANONIEMdonderdag 7 december 2006 @ 19:23
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter

en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi

Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2006 19:24:36 ]
-chefke-donderdag 7 december 2006 @ 21:45
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:23 schreef Estolan het volgende:
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter

en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi

Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden
wat is jouw opleiding en ding eik en wat doe en heb je zelf op auto gebied???

niet om je aan te vallen maar ben benieuwd
#ANONIEMdonderdag 7 december 2006 @ 22:50
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
-chefke-donderdag 7 december 2006 @ 22:54
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef Estolan het volgende:
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
dan laat maar hangen hoor


voor de TS is hij er al uit welke kleur hij wordt ? en ga je het interieur nog afwerken ?
Five_Acesdonderdag 7 december 2006 @ 22:56
Een schroefkooi is trouwens wel gewoon FIA gekeurd/gecertificeerd. Misschien niet toegestaan bij OSL/DHRA voor de tijden die die Supra rijd, maar raceklassen ala de ZAC mogen er gewoon mee rijden
#ANONIEMdonderdag 7 december 2006 @ 22:58
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers


Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet

maar zover ik weet No ICE
-chefke-vrijdag 8 december 2006 @ 11:44
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:58 schreef Estolan het volgende:
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers


Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet

maar zover ik weet No ICE
maar er is een verschil tussen ice en een fatsoenlijk uitziende auto nofi dit ziet er niet uit losse kabels gaten in het dash
Tommehvrijdag 8 december 2006 @ 11:48
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Estolan het volgende:
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf

Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
Tommy_Kuklinskivrijdag 8 december 2006 @ 12:37
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
Tommehvrijdag 8 december 2006 @ 15:12
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
Fia gekeurde kooien inderdaad.
t0nvrijdag 8 december 2006 @ 15:13
Idd, alles moet FIA, of KNAF gekeurd zijn..

Hebben wij ook, een gelaste KNAF kooi, door biesheuvel autosport in de Rally Kalos.. (op kenteken dus)
zBusvrijdag 8 december 2006 @ 15:46
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
tadah, weer bergje bullshit van estolan ontkracht.
#ANONIEMvrijdag 8 december 2006 @ 17:21
Tuurlijk, Jaloers ofzo?

Btw, ik heb al gezegd dat dat een kooi compleet was in een auto gelast voor die prijs. BOEIEND OF HET GOEDKOPER KAN, Noidea wilt toch geen kooi

DUS KAPPEN MET OFFTOPIC!!!


Btw, die gaten in dash moet nog een AEM A/F meter in komen, vandaar, en dashboard kastje moet nog erin, maar dat kan pas als de AEM EMS ergens anders geplaatst is,

maar dat zijn allemaal minder belangrijke punten

Gaat niet om de Looks, maar om de snelheid
Tommehvrijdag 8 december 2006 @ 17:26
Nee niet jaloers, wilde alleen aangeven dat dat nogal een hoge prijs is aangezien dat dus voor minder kan, inderdaad ook in de auto gelast. Maar inderdaad ontopic...

Ik zou een A/F meter niet als een minder belangrijk punt willen benoemen. Als er iets belangrijk is, is het dat wel samen met Boost, EGT, Koptemp, olie druk, temp en water temp.
#ANONIEMvrijdag 8 december 2006 @ 17:28
Koptemp?

A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
Tommehvrijdag 8 december 2006 @ 17:30
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:28 schreef Estolan het volgende:
Koptemp?

A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
CHT, cilinder head temperature.
#ANONIEMvrijdag 8 december 2006 @ 17:32
Daar ken ik tot nu toe nog niemand mee, die zo'n meter heeft, EGT ( in uitlaatspruitstuk ) zegt al voldoende
Five_Acesvrijdag 8 december 2006 @ 18:23
Denk dat Tommeh meters bedoeld voor een echte raceauto. A/F wil je daar eigenlijk wel in hebben ook al heb je niet al te veel mods, als je bijvoorbeeld fuel starvation krijgt in bochten dan heb je kans dat hij daardoor veel te arm loopt. CHT kan ook aardig oplopen als je continu heel veel toeren draait, ook omdat een competitieauto vaak al vrij arm afgesteld is, en dus aardig heet lopen.
#ANONIEMvrijdag 8 december 2006 @ 18:41
Aha, maar dat zou bij deze auto nodg niet nodig zijn ( ook aangezien die meter 250e kost ), tis gewoon en rappe wagen die volledig stock is, en het meeste word gebruikt als dagelijks vervoer van en naar werk
ptalovervrijdag 8 december 2006 @ 19:03
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:21 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk, Jaloers ofzo?
op die fucking onzin die je uitblaat
#ANONIEMvrijdag 8 december 2006 @ 19:06
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:03 schreef ptalover het volgende:

[..]

op die fucking onzin die je uitblaat
Wauw 1e topic waar je in reageerd en dan al op deze manier

OntopiC!
ptalovervrijdag 8 december 2006 @ 19:11
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:06 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wauw 1e topic waar je in reageerd en dan al op deze manier

OntopiC!
kun je nagaan hoe je zelf lurkers irriteerd
#ANONIEMvrijdag 8 december 2006 @ 19:35
KAPPUH NOU!
ptalovervrijdag 8 december 2006 @ 19:48
hell no
Alexxxxxvrijdag 8 december 2006 @ 19:51
Klaar met het Estolan geblaat? (op twee manieren op te vatten, dat dan weer wel. En ook als dusdanig bedoeld)


Fijn!