ja dat heb je met een open forum he. dat mensen hun mening geven.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:52 schreef Estolan het volgende:
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:50 schreef Five_Aces het volgende:
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn
Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
Al jou replies er uit?quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
schoon dit topic dan ook is op!
ja precies, dus rwhp zou het meeste moeten zeggen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc
En btw reactie op Jacco:
En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd
schoon dit topic dan ook is op!
Je kan sowieso alleen PK's meten als je motor op een testbank staat, dat gelul over die wiel PK's slaat meestal kant nog wal. Als jij hem in zijn 3 zet dan heb je bijvoorbeeld minder wiel PK's als in zijn 5. Oorzaak hiervan is dat je engine internals in zijn 3 sneller moeten opspinnen als in zijn 5. Dat kost je dus inertia en dan is je RWHP waarde dus al anders als in zijn 5.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).
dan nog nietquote:Op zondag 3 december 2006 18:00 schreef Estolan het volgende:
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
maar het zijn dus altijd relatieve en nooit absolute waarden. Ook nepquote:Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Maar ook dat varieert nogal eens...quote:Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Voorlopig nog niet, als ik eindelijk tegen de 400pk zit, zou ik eraan gaan denken.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:37 schreef zBus het volgende:
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Five_Aces het volgende:
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemenquote:Op donderdag 7 december 2006 12:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.
Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
dan niet natuurlijkquote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"quote:Op donderdag 7 december 2006 13:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan niet natuurlijkMaar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
25cm kreukelzone is zat...quote:Op donderdag 7 december 2006 16:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
25cm kreukelzone is zat...
Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
Hoe dan ook, ga je hier wel erg kort door de bocht...quote:Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
wat is jouw opleiding en ding eik en wat doe en heb je zelf op auto gebied???quote:Op donderdag 7 december 2006 19:23 schreef Estolan het volgende:
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter
en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi
Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden
quote:Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef Estolan het volgende:
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
quote:Op donderdag 7 december 2006 22:58 schreef Estolan het volgende:
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers
Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet
maar zover ik weet No ICE
Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Estolan het volgende:
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf
Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
Fia gekeurde kooien inderdaad.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
tadah, weer bergje bullshit van estolan ontkracht.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
CHT, cilinder head temperature.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:28 schreef Estolan het volgende:
Koptemp?
A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
op die fucking onzin die je uitblaatquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:21 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk, Jaloers ofzo?
Wauw 1e topic waar je in reageerd en dan al op deze manierquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:03 schreef ptalover het volgende:
[..]
op die fucking onzin die je uitblaat![]()
kun je nagaan hoe je zelf lurkers irriteerdquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wauw 1e topic waar je in reageerd en dan al op deze manier
OntopiC!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |