abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44021307
Idd
pi_44028666
hoezo? ik reageer toch in het topic over ene auto die door hun getuned is

dan moet niet iemand anders reclame gaan maken als "importeur"
pi_44028816
Whehe, relax man.... Ik gaf alleen maar 'n tip... Geld verdienen doe ik wel ergens anders mee.
pi_44028906
interessante tip, maar nee dank u, ik weet wel een betere
  vrijdag 1 december 2006 @ 08:50:13 #105
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44046425
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn

Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44060564
volgens de eigenaar scheelt het 1pk op de wielen ( de afstelling van hun bank )

we zien wel als hij een keer in Goes op een Dyno geweest is
pi_44071701
Wat een kutopmerking van Estolan zeg
t0n bied zijn kennis van zaken/handelen aan en het wordt echt totaaal verkeerd begrepen.
Echt, hef jezelf op
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_44073920
Word er hier gevraagd naar Kennis/Zakenhandel? Nee. Er is al een zaak waar alle spullen vandaan komen en waar alles gedaan word, en dat weet iedereen. En wat begrijp ik verkeerd dan?

En om nou 3 dagen na dat verhaal nog een reactie neer te zetten, nee das echt nodig

Ontopic weer?
pi_44077757
Goeie bank bij verhoeventuning.nl

die ruled enorm...
pi_44078078
Ga ik liever naar Tovami TestCentre in Goes
pi_44079168
t0n, bespaar jezelf de moeite, Estolan weet alles toch beter
pi_44079494
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
pi_44084972
Dude, je valt iedereen aan.. het is goed bedoeld hoor..

Inzicht van sommige mensen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_44085593


Je kan best goed tegen opbouwende kritiek en advies of niet?
  zaterdag 2 december 2006 @ 19:38:18 #115
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44086047
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:52 schreef Estolan het volgende:
Wie zegt dat? ik vroeg toch niet om advies ofzo
ja dat heb je met een open forum he. dat mensen hun mening geven.
post dan de zooi op een website als je geen tegenspraak of opmerkingen duld.
pi_44086687
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 08:50 schreef Five_Aces het volgende:
Die RWHP waarden van Rica moet je niet naar kijken. Hun meten met een andere load als bijvoorbeeld een Dynojet bank en dus kloppen die waarden niet. Kan je meteen zien dat RWHP flauwekul waarden zijn

Bijvoorbeeld een E36 M3 3.2 zoals die van mij deed 273 RWHP op een Dynojet bank en bij Rica's maar iets van 220 RWHP. Hun gecorrigeerde waarden voor krukas PK's kloppen wel gewoon.
het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).

pi_44086722
Ik vind het ook zo overkomen... chil een beetje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44087893
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc

En btw reactie op TJabbo: ( sorry )

En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd


schoon dit topic dan ook is op!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2006 17:59:04 ]
  zaterdag 2 december 2006 @ 20:54:09 #119
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44088288
jacco komt niet in dit topic
pi_44089316
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
schoon dit topic dan ook is op!
Al jou replies er uit?
pi_44091029
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:42 schreef Estolan het volgende:
Klopt RWHP meten ze altijd, krukas na formule etc

En btw reactie op Jacco:

En als ik negatief commentaar geef krijg ik gelijk een Ban en worden al mn reacties verwijderd


schoon dit topic dan ook is op!
ja precies, dus rwhp zou het meeste moeten zeggen.
  zondag 3 december 2006 @ 17:43:34 #122
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44108613
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 20:03 schreef Repeat het volgende:

[..]

het kan aan mij liggen hoor, maar pk aan het wiel is het enige wat je écht kan meten, voor gecorrigeerde krukas pk's moet je altijd gaan rekenen (tenzij je die motor los aan een testbank hangt).

Je kan sowieso alleen PK's meten als je motor op een testbank staat, dat gelul over die wiel PK's slaat meestal kant nog wal. Als jij hem in zijn 3 zet dan heb je bijvoorbeeld minder wiel PK's als in zijn 5. Oorzaak hiervan is dat je engine internals in zijn 3 sneller moeten opspinnen als in zijn 5. Dat kost je dus inertia en dan is je RWHP waarde dus al anders als in zijn 5.

Daarom wil een tuner graag in een zo hoog mogelijke versnelling dyno'en, om jou een zo hoog mogelijke waarde mee naar huis te geven. Maar als je RWHP waarde per versnelling al anders is, wat heb je dan aan dat getal? Of trek je altijd weg uit zijn 5 of 6? Bovendien moet de load op de dyno alweer percies gelijk zijn, meer load is ook meer RWHP omdat je engine internals en driveline minder snel hoeven op te spinnen en je dus ook minder verliest.

Hieruit volgt dus ook dat de RWHP waarde op een bank niet gelijk is aan wat je op de weg gebruikt. Als jij in zijn 5 van 140 naar 250 trekt bijvoorbeeld dan gaat dat lang niet zo snel als op een dyno en dus heb je minder inertia verlies, en zou je dus al meer op de weg zetten als op een dyno.

Enige waar een dyno functioneel voor is is om een auto af te stellen, het getalletje wat er uit komt is alleen goed als referentiewaarde voor de tuner omdat hij kan bepalen of hij meer of minder vermogen haalt met een modificatie. Maar dat geld dus alleen voor 1 auto, je kan de RWHP waarde van de ene auto om die reden al niet 1:1 vergelijken met die van een andere auto of een andere bank.

De tuner lacht zich dood om die indianenverhalen, elke zaterdag een dynodag, en die bank is snel terugbetaald. Kan je mooi op een forum je RWHP nummer posten Enige wat ik wil weten op een dyno is het verloop van de koppelkromme, of het verder 260 of 280 RWHP is dat zal mij een worst wezen. Verliezen meten door middel van uitrollen is de enige manier om je vliegwiel PK's te meten, en dat getal is wel interressant omdat die constant is.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44109015
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
  zondag 3 december 2006 @ 18:27:23 #124
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44109680
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:00 schreef Estolan het volgende:
Je moet daarom ook anar een echte Dyno-bank gaan en in zn 1ner hoogste versnelling testen, dan kloppend e resultatenw el, en kan je dat vergelijken
dan nog niet dan telle er nog tig 100 andere factoren mee die de uitslag medebepalen.

tis een leuk richt getal of leuk om te zien of een aanpassing op je blok echt effect heeft.

een motor is pas echt te testen op een vermogenstest bank met een water of electrorem.
  zondag 3 december 2006 @ 19:03:48 #125
46960 StefanP
polemicist
pi_44110596
Echte auto's dynoen in z'n 4, omdat de 5 en de 6 de dyno naar z'n kloten helpt.

RWHP zegt trouwens wel alles, krukas PKs zijn Mickey Mouse PKs. Je weet met krukas PKs nog niets omdat je je hele aandrijflijn uit de vergelijking haalt. Het maakt inderdaad weldegelijk uit of je in z'n 3 of 5 versnelt, maar dat weet iedereen die een auto heeft die de moeite waard is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 3 december 2006 @ 19:08:30 #126
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44110691
Klopt stefan, maar het RWHP nummer zegt niks omdat je aandrijfverlies niet in elke versnelling hetzelfde is plus dat het op de dyno ook een ander percentage is. Dus ik zou eerder RWHP micky mouse PK's noemen als een waarde van een motortestbank. Want dan weet je pas echt precies hoe en wat. Vooral omdat de verschillende merken vermogensbanken het ook nog niet eens voor elkaar krijgen om bij dezelde auto hun RWHP waarde binnen 5 PK of zo te krijgen, zie die bank van Rica en bijvoorbeeld een Dynojet, daar zit 50 RWHP verschil tussen bij mijn auto. Dus wat zijn er nu micky mouse PK's dan?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44110865
RWHP is het enige wat je kan meten, dus houd iedereen ff op met dom ouwehoeren

krukas met is emt een formule of een motorbank

rwhp meet je op een testbank, en ja dat kan bij elk bedrijf verschillend zijn,

conclusie

als je pk's wilt vergelijken met iemand, dan moeten beide rides op de zelfde bank getest zijn onder de zelfde situaties


Anders is het gewoon puur een cijfer hoe ver je bent


Ontopic maar weer!
pi_44116783
Tja, maar het is toch leuk om te weten hoeveel je vermogen je auto nu eindelijk heeft na er een tijd aan gesleuteld te hebben. Kan je dus eigenlijk nooit achterkomen omdat verschillende testbanken al andere waardes geven ed.
Dus is de enige optie je motor eruit lepelen en aan zo'n motordyno hangen
  zondag 3 december 2006 @ 23:03:18 #129
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44118483
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
pi_44118647
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
maar het zijn dus altijd relatieve en nooit absolute waarden. Ook nep Kan je dus ook niet vergelijken met andere auto's...
  zondag 3 december 2006 @ 23:25:34 #131
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44119220
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Maar ook dat varieert nogal eens...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 6 december 2006 @ 19:21:00 #132
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44202315
uiteindelijk is alle relatief.
je moet wel ergens een getal nemen als vertrouwde basis he.
pi_44202868
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
pi_44213417
Rolkooi zou denk ik er niet eens inkomen, denk eerder injectoren en koudere bougies
pi_44214629
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:37 schreef zBus het volgende:
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
Voorlopig nog niet, als ik eindelijk tegen de 400pk zit, zou ik eraan gaan denken.

Zoals Estolan al zei, eerst bougies en injectoren.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 7 december 2006 @ 12:00:19 #136
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44218642
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44218650
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Five_Aces het volgende:
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
pi_44219411
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.

Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
pi_44219976
Dan ga ik als The Stig naar werk toe, met pak aan en helm op.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_44219990
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.

Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
  donderdag 7 december 2006 @ 12:57:19 #141
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44220215
het hangt van de uitvoering van de kooi af, als je hem doorlast naar de voorste dempertorens dan heb je al wat minder kreukelzone. Maar aangezien er genoeg raceauto's crashen met meer als 200 km/u en ze daar gewoon uit lopen, denk ik dat er wel nagedacht is over gordels, stoelen en kooien
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 7 december 2006 @ 13:09:08 #142
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44220553
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44220568
Idd, wie zegt dat kooien slecht zijn, moet nog maar een keer achter zijn/haar oren krabben.
pi_44221732
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
dan niet natuurlijk Maar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
pi_44226184
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

dan niet natuurlijk Maar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
pi_44226352
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:22:41 #147
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44226443
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
25cm kreukelzone is zat...

Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44226511
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

25cm kreukelzone is zat...

Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:25:54 #149
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44226553
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
Hoe dan ook, ga je hier wel erg kort door de bocht...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44228378
Naja zo als ik al zei, gedeeltelijke kooi dus een 6/10 punts kooi op de cruciale punten gelast zodat je wagentje wat minder tordeert enzo. Denk niet dat dat veel af gaat doen aan veiligheid als je het dik in pakt met van die rolkooifoam. Een goede stoel en gordels zullen uiteraard helpen maar die heb je al.
  donderdag 7 december 2006 @ 17:28:44 #151
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44228893
Die veiligheidsfoam is ook niet alles, het is tegenwoordig wel verplicht bij een aantal trackdays maar je moet nog steeds een helm op. Ik weet niet of jullie Ben Lovejoy kennen (bekend van de nurburgring) maar die heeft al eens een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht met zoiets. Stoote zijn hoofd tegen de kooidelen bij een crash, met helm op. Als hij geen helm op had gehad dan had hij het waarschijnlijk niet meer naverteld.

Het is misschien een stoer gezicht voor op straat een rolkooi, maar er zouden voor mij te veel praktische bezwaren aan kleven.

Wat je wel kan doen is een halve rolbeugel achter de stoelen, geen delen om de voorstoelen heen, dan heb je dat risico wat minder.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44229208
Zou ook nog kunnen ja en dan bijvoorbeeld bij de deur posten onder langs
pi_44229329
Ja what ever

Kooi is For SHOOOOWWWWW als je nog niet eens zoveel pk's hebt, en je praat dan wel weer over een 2000euro om een complete kooi te hebben, ook niet bepaald weinig geld
  donderdag 7 december 2006 @ 17:47:03 #154
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44229485
Mag je wel eens een andere kooienbouwer zoeken, 500-800 heb je kooien zat.

Als je zonde cerificering gaat dan kan je voor 300-400 euro klaar zijn bij messink bijvoorbeeld.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44230002
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf

Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
  donderdag 7 december 2006 @ 18:38:14 #156
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44230796
Dan ben je goed genaaid imho kooi voor de ZAC heb je al vanf 700 euro (FIA annex J) en een kooi voor internationale evenementen vanaf 850 bij een gecertificeerde bouwer.

Kant en klare schroefkooi van een bedrijf als Wiechers kosten zelfs nog iets minder terwijl je er gewoon een FIA certificaat bij krijgt. Kan je nog kiezen of je ST52, alu of CrMo wil

Maar het is natuurlijk weer via via van een vage bekende bij Supras.nl dus zal het wel waar wezen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44231495
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter

en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi

Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2006 19:24:36 ]
  donderdag 7 december 2006 @ 21:45:01 #158
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44234688
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:23 schreef Estolan het volgende:
Ja maar Schroef is niet officieel FIA gekeurd, Het moet volledig gelast zijn met zelfs een bepaalde diameter

en ik ben niet genaaid want ik heb geen kooi, de Toyota MK2 Dragster wel, maar ik weet wel de kosten voor een 100% goedgekeurde kooi

Maar aanegzien Noidea die er toch niet in plaatst, kan dit onderdeel ook weer gesloten worden
wat is jouw opleiding en ding eik en wat doe en heb je zelf op auto gebied???

niet om je aan te vallen maar ben benieuwd
pi_44236487
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
  donderdag 7 december 2006 @ 22:54:39 #160
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44236592
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:50 schreef Estolan het volgende:
Wat heeft dat nou weer met Noidea's project topic te maken!
dan laat maar hangen hoor


voor de TS is hij er al uit welke kleur hij wordt ? en ga je het interieur nog afwerken ?
  donderdag 7 december 2006 @ 22:56:26 #161
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44236650
Een schroefkooi is trouwens wel gewoon FIA gekeurd/gecertificeerd. Misschien niet toegestaan bij OSL/DHRA voor de tijden die die Supra rijd, maar raceklassen ala de ZAC mogen er gewoon mee rijden
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44236708
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers


Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet

maar zover ik weet No ICE
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:44:53 #163
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44245576
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:58 schreef Estolan het volgende:
Dat zou ook best kunnen, maar voor dit moment is het voor Ricers


Kleur is en blijft wit ( front moet er alleen nog op ), interieur word niks aan gedaan, eventueel zwart tapijt zodat je de draden niet ziet

maar zover ik weet No ICE
maar er is een verschil tussen ice en een fatsoenlijk uitziende auto nofi dit ziet er niet uit losse kabels gaten in het dash
pi_44245692
quote:
Op donderdag 7 december 2006 18:05 schreef Estolan het volgende:
Dat is echt gelul, voor een 100% gekeurde ( dus ook voor circuit ) ben je inclu buigen / zagen en erin lassen rond de 2000e kwijt bij een prof. bedrijf

Zo is dat ook wel is gedaan voor iemand bij Supras.nl ( het kan goedkoper, maar dan is de kwaliteit ook een stuk minder )
Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
pi_44247195
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
pi_44252375
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

"Jullie" hebben in de Porsche en de BMW toch ook een FIA kooi zitten?
Fia gekeurde kooien inderdaad.
pi_44252419
Idd, alles moet FIA, of KNAF gekeurd zijn..

Hebben wij ook, een gelaste KNAF kooi, door biesheuvel autosport in de Rally Kalos.. (op kenteken dus)
pi_44253604
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:48 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Dit is echt niet waar hoor. Er zijn meerdere kooienbouwers die gekeurde kooien kunnen maken voor je auto. Model naar keuze, Fia keur, buizen zonder naad chromoly of niet, wat je wilt voor dik onder de 2000 euro.
tadah, weer bergje bullshit van estolan ontkracht.
pi_44256920
Tuurlijk, Jaloers ofzo?

Btw, ik heb al gezegd dat dat een kooi compleet was in een auto gelast voor die prijs. BOEIEND OF HET GOEDKOPER KAN, Noidea wilt toch geen kooi

DUS KAPPEN MET OFFTOPIC!!!


Btw, die gaten in dash moet nog een AEM A/F meter in komen, vandaar, en dashboard kastje moet nog erin, maar dat kan pas als de AEM EMS ergens anders geplaatst is,

maar dat zijn allemaal minder belangrijke punten

Gaat niet om de Looks, maar om de snelheid
pi_44257050
Nee niet jaloers, wilde alleen aangeven dat dat nogal een hoge prijs is aangezien dat dus voor minder kan, inderdaad ook in de auto gelast. Maar inderdaad ontopic...

Ik zou een A/F meter niet als een minder belangrijk punt willen benoemen. Als er iets belangrijk is, is het dat wel samen met Boost, EGT, Koptemp, olie druk, temp en water temp.
pi_44257099
Koptemp?

A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
pi_44257148
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:28 schreef Estolan het volgende:
Koptemp?

A/F / EGT / OIL Temp / Boost, dat zijn de enige die belangrijk zijn, maar aangezien de A/F erg netjes is bij deze auto, is die meter nog niet van belang ( zeker niet bij een stock blok )
CHT, cilinder head temperature.
pi_44257188
Daar ken ik tot nu toe nog niemand mee, die zo'n meter heeft, EGT ( in uitlaatspruitstuk ) zegt al voldoende
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:23:12 #174
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44257872
Denk dat Tommeh meters bedoeld voor een echte raceauto. A/F wil je daar eigenlijk wel in hebben ook al heb je niet al te veel mods, als je bijvoorbeeld fuel starvation krijgt in bochten dan heb je kans dat hij daardoor veel te arm loopt. CHT kan ook aardig oplopen als je continu heel veel toeren draait, ook omdat een competitieauto vaak al vrij arm afgesteld is, en dus aardig heet lopen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44258139
Aha, maar dat zou bij deze auto nodg niet nodig zijn ( ook aangezien die meter 250e kost ), tis gewoon en rappe wagen die volledig stock is, en het meeste word gebruikt als dagelijks vervoer van en naar werk
pi_44258428
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 17:21 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk, Jaloers ofzo?
op die fucking onzin die je uitblaat
pi_44258475
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:03 schreef ptalover het volgende:

[..]

op die fucking onzin die je uitblaat
Wauw 1e topic waar je in reageerd en dan al op deze manier

OntopiC!
pi_44258580
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:06 schreef Estolan het volgende:

[..]

Wauw 1e topic waar je in reageerd en dan al op deze manier

OntopiC!
kun je nagaan hoe je zelf lurkers irriteerd
pi_44259303
KAPPUH NOU!
pi_44259715
hell no
pi_44259813
Klaar met het Estolan geblaat? (op twee manieren op te vatten, dat dan weer wel. En ook als dusdanig bedoeld)


Fijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')