abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:26:43 #251
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40153729
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:21 schreef Aslama het volgende:
Een negatieve claim niet wetenschappelijk ?
Inderdaad, tenzij er zéér strikte definities van het fenoneem bekend zijn, dan kun je nog partiële uitspraken doen. Voor claims als 'onherleidbaar complex' zijn geen definities, noch van 'onherleidbaar', noch van 'complex'.
quote:
Kan je geen onderscheid maken tussen 'de stoel is een ontwerp' en 'wie is de ontwerper van een stoel'? Is de uitspraak een 'stoel is een ontwerp' onzinnig zonder te weten wie de ontwerper is?
In wetenschappelijke zin kun je dat onderscheid inderdaad niet maken, omdat wetenschap een proces is, niet een op één antwoord gericht onderzoek.
quote:
Weinig gegoogled ?
Integendeel, maar verlicht me
'Nuff said
pi_40153738
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom wil het zich dan wetenschap noemen?
De manier is wetenschappelijk duuh ..
quote:
[..]

Hoe willen ID'ers dan vastellen dat iets ontworpen is? Daar heb ik nog geen werkende definitie van langs zien komen.
IC, set-theoritic complement ..
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
pi_40153840
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:18 schreef srblackbird het volgende:

[..]

Waar zijn dan al die talloze voorbeelden van dingen die zijn ontworpen?

ergo, ID
Dat is een andere vraag. Ik discussieer hier de methode's.
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:32:58 #254
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_40153878
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:27 schreef Aslama het volgende:

[..]

De manier is wetenschappelijk duuh ..
Nee dat is het niet
quote:
IC, set-theoritic complement ..
IC is een waardeloos instrument. de 2de ken ik niet. Wat houd dat in?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:34:09 #255
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_40153914
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:31 schreef Aslama het volgende:

[..]

Dat is een andere vraag. Ik discussieer hier de methode's.
Denial

De methodes worden ook afgeschoten als niet wetenschappelijk
Jumps from perfectly good airplanes.
Dear aunt, let's set so double the killer delete select all
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:34:28 #256
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40153921
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:12 schreef Aslama het volgende:

Op het moment dat een deel bij een object onmisbaar is voor het functioneren van het object, dat het tegelijkertijd in zijn geheel moet ontstaan daar anders het object niet kan functioneren dan is het object niet via evolutie ontstaan: het is niet geleidelijk tot stand gekomen.

nu begrijp ik ook waarom je ID wetenschap vind..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40154033
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:21 schreef Doffy het volgende:

[..]

Over woordspelletjes gesproken... ID is geen wetenschap, want haar methoden zijn niet wetenschappelijk. Of blijf je dat punt negeren?
Je kunt beter zeggen dat jij bent bezig met beweren dat de methoden niet wetenschappelijk zijn. Of dat zo is is een andere vraag. Wat is niet wetenschappelijk aan de methoden?
quote:
En nogmaals, als IC het enige "zinnige" zou zijn, waarom noemen we het dan ID?
Waarom stel je die vraag aan mij?
quote:
[..]

Dat is een ongeldige conclusie, zoals in menig evolutietopic, en ook hier, herhaaldelijk voorbij is gekomen. Nogmaals, IC is een onwerkbaar begrip waaruit niets te concluderen, niets te voorspellen en niets te leren valt.
Waarom is IC een onwerkbaar begrip .. argumenten ? Hoe kan ik je stelling falsificeren als je geen argumenten geeft?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:44:38 #258
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_40154156
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:39 schreef Aslama het volgende:
Wat is niet wetenschappelijk aan de methoden?
Je mag niet concluderen na een observatie dat is IC is.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:44:49 #259
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40154157
quote:

[..]

Je kunt beter zeggen dat jij bent bezig met beweren dat de methoden niet wetenschappelijk zijn. Of dat zo is is een andere vraag. Wat is niet wetenschappelijk aan de methoden?
[..]

[..]

Waarom is IC een onwerkbaar begrip .. argumenten ? Hoe kan ik je stelling falsificeren als je geen argumenten geeft?
Is er uberhaupt al iet uit ID onderzoek gekomen. Behalve argumenten tegen evolutie wat dus zou inhouden dat ID de waarheid heeft?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:48:45 #260
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40154256
quote:

Omdat IC van zichzelf een onwerkbaar begrip is. iedereen kan zeggen dat in zijn perceptie iets IC is. Maar is dat het dan ook?
Is er al een vaststaand feit dan wat IC is? Zodat je daaraan kan afleiden of iets wel of niet wetenschappelijk is?
Als de methode niet wetenschappelijk onderbouwd is dan is je onderzoek niet wetenschappelijk en dus ID geen wetenschap.
And that is the news.''
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:51:06 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_40154309
quote:

[..]

[..]

[..]

In 1 van de vorige topics kwam een wetenschappelijk artikel langs over een nieuw ontdekte soort bacterie die TNT at. Deze stof komt nog niet heel lang voor in de natuur. Het mechanisme dat dit mogelijk maakte bestond uit meerdere delen die samen moesten werken. Iest onreduceerbaar complex's dat in de natuur ontstaan was, ergo IC kapoet.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:53:04 #262
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40154363
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:51 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

In 1 van de vorige topics kwam een wetenschappelijk artikel langs over een nieuw ontdekte soort bacterie die TNT at. Deze stof komt nog niet heel lang voor in de natuur. Het mechanisme dat dit mogelijk maakte bestond uit meerdere delen die samen moesten werken. Iest onreduceerbaar complex's dat in de natuur ontstaan was, ergo IC kapoet.
Of de ontwerper heeft iets nieuws gemaakt....
And that is the news.''
pi_40154445
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:26 schreef Doffy het volgende:

[..]

Inderdaad, tenzij er zéér strikte definities van het fenoneem bekend zijn, dan kun je nog partiële uitspraken doen. Voor claims als 'onherleidbaar complex' zijn geen definities, noch van 'onherleidbaar', noch van 'complex'.
Je discussieert in de trant van 'nee .. er is geen bewijs voor evolutie'.
quote:
[..]

In wetenschappelijke zin kun je dat onderscheid inderdaad niet maken, omdat wetenschap een proces is, niet een op één antwoord gericht onderzoek.
Deze is in de trant van: je mag niets vaststellen omdat het geen wetenschap is. Of, ik zeg de manier is wetenschappelijk dan zeg je nee hoor de wetenschap is een proces .. Het is langs elkaar praten wat je doet. Als je wilt kan ik dat ook doen.
pi_40154481
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee dat is het niet
Ja dat is het wel
quote:
[..]

IC is een waardeloos instrument. de 2de ken ik niet. Wat houd dat in?
nee IC is niet waardeloos. Zoek het zelf
Ik zin in betere manier van discussie voeren.
pi_40154529
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:34 schreef srblackbird het volgende:

[..]

Denial

De methodes worden ook afgeschoten als niet wetenschappelijk
Dat mag je zeggen op FOK want hier hoef je geen argumenten te voeren ..
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:01:17 #266
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_40154580
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:56 schreef Aslama het volgende:
Deze is in de trant van: je mag niets vaststellen omdat het geen wetenschap is. Of, ik zeg de manier is wetenschappelijk dan zeg je nee hoor de wetenschap is een proces .. Het is langs elkaar praten wat je doet. Als je wilt kan ik dat ook doen.

Als je iets vast stelt hoeft dat niet op een wetenschappelijke manier te gaan...
<= deze smiley is rond ( vaststelling)

Maar die vaststelling zegt mij verder niets over bijvoorbeeld deze smiley:

Het probleem met IC is dat het een vaststelling is...
Er zijn echter geen voorbeelden te vinden van systemen / dingetjes in de natuur die IC zijn.
pi_40154636
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

nu begrijp ik ook waarom je ID wetenschap vind..
Je mag alles beweren hoor. Je mag ook moeite hebben om inhoudelijk in te gaan .. geeft niet.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:03:37 #268
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_40154643
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:58 schreef Aslama het volgende:
Waarom vind je het niet waardeloos?

als je argumenten geeft zal ik ze persoonlijk stuk voor stuk behandelen...

btw, omschrijf ook ff wat volgens jou IC inhoud zodat we niet langs elkaar heen praten
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:04:25 #269
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_40154661
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:58 schreef Aslama het volgende:

[..]

Ja dat is het wel
Wetenschap zoekt naar de werking van achterliggende mechanismen. ID probeert die zo hard mogelijk weg te stouwen. Dus nee, ID is niet wetenschappelijk te noemen.
quote:
Kan jij met zekerheid zeggen dat iets ontworpen moet zijn? Zou voor het eerst zijn dat iemand daar een goed voorbeeld voor aanlevert
Onikaan ni ov dovah
pi_40154787
Ik vind sommige posts hier onwaardig (zonder argumenten, langs elkaar praten, vragen stellen die al beantwoord zijn .. enz. ) Dat maakt het onplezierig. Neem me niet kwalijk. Maar ik heb wel users gezien die wel altijd goed inhoudelijk op mijn posts reageren, hoewel ze andere meningen hebben.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:19:29 #271
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40154995
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:56 schreef Aslama het volgende:
Je discussieert in de trant van 'nee .. er is geen bewijs voor evolutie'.
Bepaald niet, want ik sta nog altijd open voor één goed argument dat IC en/of ID (?) tot een geldig principe maakt. Intussen heb jij gezegd dat ID is te reduceren tot IC, en dat er niet één enkele reden is om IC te accepteren als methodiek. Verder ga je niet in op de methodologische vragen die ik en anderen je hier stellen.
quote:
Deze is in de trant van: je mag niets vaststellen omdat het geen wetenschap is. Of, ik zeg de manier is wetenschappelijk dan zeg je nee hoor de wetenschap is een proces
Je mag vaststellen wat je wilt, maar dan stel ik vast dat dat geen wetenschap is. Wetenschap gaat geen vragen uit de weg, schoffelt de moeilijke kwesties niet onder een theologisch tapijt. Want wetenschap wil weten, niet geloven. Dat laatste noemen we religie, en daarom noemen we ID creationisme.
'Nuff said
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:23:12 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_40155070
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:09 schreef Aslama het volgende:
Ik vind sommige posts hier onwaardig (zonder argumenten, langs elkaar praten, vragen stellen die al beantwoord zijn .. enz. ) Dat maakt het onplezierig. Neem me niet kwalijk. Maar ik heb wel users gezien die wel altijd goed inhoudelijk op mijn posts reageren, hoewel ze andere meningen hebben.
Nou speciaal om jou blij te maken gaan we maar weer eens in repeat modus

Waarom IC waardeloos is:
quote:
Niall Shanks and Karl H. Joplin, both of East Tennessee State University, have shown that systems satisfying Behe's characterization of irreducible biochemical complexity can arise naturally and spontaneously as the result of self-organizing chemical processes.[25][26] They also assert that what evolved biochemical and molecular systems actually exhibit is "redundant complexity"—a kind of complexity that is the product of an evolved biochemical process. They claim that Behe overestimated the significance of irreducible complexity because his simple, linear view of biochemical reactions, resulting in his taking snapshots of selective features of biological systems, structures and processes, while ignoring the redundant complexity of the context in which those features are naturally embedded. They also criticized his over-reliance of overly simplistic metaphors, such as his mousetrap. In addition, it has been claimed that computer simulations of evolution demonstrate that it is possible for irreducible complexity to evolve naturally.[27]
http://en.wikipedia.org/w(...)reducible.22_systems
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 25 juli 2006 @ 02:24:10 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_40155095
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:19 schreef Doffy het volgende:

[..]

Bepaald niet, want ik sta nog altijd open voor één goed argument dat IC en/of ID (?) tot een geldig principe maakt. Intussen heb jij gezegd dat ID is te reduceren tot IC, en dat er niet één enkele reden is om IC te accepteren als methodiek. Verder ga je niet in op de methodologische vragen die ik en anderen je hier stellen.
[..]

Je mag vaststellen wat je wilt, maar dan stel ik vast dat dat geen wetenschap is. Wetenschap gaat geen vragen uit de weg, schoffelt de moeilijke kwesties niet onder een theologisch tapijt. Want wetenschap wil weten, niet geloven. Dat laatste noemen we religie, en daarom noemen we ID creationisme.
hear hear
Onikaan ni ov dovah
pi_40155822
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou speciaal om jou blij te maken gaan we maar weer eens in repeat modus

Waarom IC waardeloos is:
[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)reducible.22_systems
Les 1. Behandel je discussiepartner met respect. Als je hierin slaagt kan je een hoop bereiken.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:25:39 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_40160870
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 03:05 schreef Aslama het volgende:

[..]

Les 1. Behandel je discussiepartner met respect. Als je hierin slaagt kan je een hoop bereiken.
Het is dan ook behoorlijk vervelend om telkens weer dezelfde discussies langs te zien komen. Al die dingen zijn al meerdere keren uitgebreid ontkracht.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')