Blinde liefde voor het systeem, maakt niet uit wat het systeem doet! You'r just another brick in the wall!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:18 schreef mcyodogg het volgende:
En een groot schilderij van de koningin op hangen in de aula en de leerlingen 3x per dag laten knielen en haar eren. Iedereen die weigert kan een klap krijgen met een rood-wit-blauw gestreepte stok. Zal ze leren.
En elke ochtend oranjebitter drinken, of je het nu lekker vind of niet!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:21 schreef veldmuis het volgende:
En iedereen moet kisten aan met witte veters en een nederlandse vlag op het voorhoofd getato-weerd!!!!
?? garpje zekers want oranjebiter klinkt viesssss !!!!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En elke ochtend oranjebitter drinken, of je het nu lekker vind of niet!
En zo'n rood dasje om, of zo'n wit doek op je kop, met van die spiegeltjes!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:26 schreef ElizabethR het volgende:
Op klompen naar school!
Pas maar op, straks denken "ze" dat je een scooter bent!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En zo'n rood dasje om, of zo'n wit doek op je kop, met van die spiegeltjes!
Euh? Ik zie nu dat we in [POL] zitten... een BHFH topic veracht ik eigenlijk automatisch in [ONZ] aan te treffen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:30 schreef Icefire1971 het volgende:
schopje naar onzin?
preciesquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:34 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Euh? Ik zie nu (pas?) dat we in [POL] zitten... een BHFH topic veracht ik eigenlijk automatisch in [ONZ] aan te treffen...
Ik heb wel wat beters te doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:41 schreef veldmuis het volgende:
Edit EWK: Ga maar naar de feedback hiervoor.
Aan de andere kant, er zijn wel vele mensen die menen dat dat wél kan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:54 schreef Seneca het volgende:
Saamhorigheid kun je niet opleggen BHFH.
Omdat die mensen, net als BHFH, geloven dat het belang van de staat voor het belang van het individu gaat. Een voorstel zoals dit is best mogelijk in een land als China, waarin mensen die denkwijze met de paplepel krijgen ingegoten. Het gaat echter niet werken in een land als Nederland, waar mensen trots zijn op hun invidivualisme.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er zijn wel vele mensen die menen dat dat wél kan.
Om het dan een serieuze draai te geven, hoe zou dat komen?
Geloof me, het zal alleen maar tot verzet lijden. Ik ben niet gediend van dit soort praktijken, en velen met mij. Het feit alleen al dat je het een goed idee vindt om mensen fysiek te gaan mishandelen die het niet met jouw totalitaire denkbeelden eens zijn geeft al weer eens aan wat voor een tyrraniek figuur jij eigenlijk bent.quote:
Geschiedenislessen vind ik wel even heel wat anders dan mensen verplichten het volkslied te laten zingen. Dit vind ik zeker een goed plan!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoe zouden we dan ons nationalisme wat kunnen stimuleren? we zijn allemaal o negatief en hebben o weinig trots in vergelijking met andere natunaliteiten. Veel Nederlandrs die ik ontmoet in het buitenland zijn altijd maar negatief,terwijl je bij anderen vaak wel meer patriottisme ziet.
Het doet me gewooon pijn als ik zie dat mensen ons mooie land alleen maar de grond in kunnen praten terwijl ze er zoveel aan te danken hebben en we zoveel bereikt hebben. Iets meer trots zou wel op zijn plaats zijn en dat kun je ook maken door de jeugd wat meer te leren over de heldendaden van onze voorvaderen en het zingen van het volkslied in plaats van dat met geschiedenislessen wordt geleerd dat we wel zo slecht waren en dat iedereen als maar loopt te klagen, terwijl er eigenlijk helemaal niks te klagen is.
Ik ben soms nogal bevooroordeeld wat betreft jouw topics, maar hier heb je wel degelijk een goed punt vind ik. Wat is dan volgens jou de oorzaak dat we zo weinig nationale trots hebben? Want als je dat wilt veranderen, moet je eerst de oorzaak weten denk ik.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
incompetent? in vergelijking met welk land?? Ik denk dat we best een heel competente regering hebben. In 99% van de andere landen is het echt veel slechter. Wij hebben best een aantal zeer capabele ministers rondlopen (o.a. Bot) en er wordt door dit kabinet ook nog eens aan lange termijn planning gedaan. Er is geen naoorlogs kabinet geweest dat zo daadkrachtig was als Balkenende2. Verder zie ik in bijna alle andere landen, of veel meer corruptie, of veel meer ruzie zonder enige vooruitgang. In Nederland is het echt zo slecht niet, ook niet als je kijkt naar de politiek.
Ik denk dat het gebrek aan historisch besef een belangrijk deel is van de oorzaak van ons gebrek aan trots voor ons land idd. Ik vind het ook onvoorstelbaar dat nou juist op dit soort vakken bezuinigd wordt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Meer en beter geschiedenisonderwijs kan ik alleen maar voor zijn. Elke ochtend het volkslied is onzin. Dat past gewoon niet in onze volksaard.
Patriostisme moet je verdienen, niet afdwingen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Veel Nederlandrs die ik ontmoet in het buitenland zijn altijd maar negatief,terwijl je bij anderen vaak wel meer patriotisme ziet.
Je bent wel dol op massaal marcheren, in uniform, achter de vlag aan, het vaderland verheerlijken, heee?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
, want als de leerlingen elke ochten uit volle borst ons volkslied zingen en in uniform marcheren naar de klaslokalen ,
Vind ik ook; voortaan mag niemand meer in oranje kleding lopen en verbieden we de Nederlandse vlag en voetbalwedstrijden. Iedereen zonder minstens een arabische vaandel in zijn auto is verdacht!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:53 schreef Bluesdude het volgende:
je bent wel dol op massaal marcheren, in uniform, achter de vlag aan, het vaderland verheerlijken, heee?
Dat is inpompen van nationalisme, militairisme en het uitschakelen van het individueel denken..
Nee dank je....
Je moet ook gelijk weer doorslaan, he?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:16 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vind ik ook; voortaan mag niemand meer in oranje kleding lopen en verbieden we de Nederlandse vlag en voetbalwedstrijden. Iedereen zonder minstens een arabische vaandel in zijn auto is verdacht!
Nou, nou... ineens een intolerante panarabist geworden ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:16 schreef Napalm het volgende:
Vind ik ook; voortaan mag niemand meer in oranje kleding lopen en verbieden we de Nederlandse vlag en voetbalwedstrijden. Iedereen zonder minstens een arabische vaandel in zijn auto is verdacht!
Ik denk dat een selectief historisch besef bij veel andere landen een belangrijk deel is van de nationale trots.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik denk dat het gebrek aan historisch besef een belangrijk deel is van de oorzaak van ons gebrek aan trots voor ons land idd.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je moet ook gelijk weer doorslaan, he?
Zelden dat ik een woord moet opzoeken. Ik legde de klemtoon verkeerd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:27 schreef Bluesdude het volgende:
Nou, nou... ineens een intolerante panarabist geworden ?
Wat denk je van het andere alternatief... die we als sinds mensenheugenis uitoefenen?
De oud-hollandse traditie van scholieren geen tot weinig uniform, vlag, en volkslied opdringen ?
Dus de situatie van nu ... van NU.![]()
Is het uniform? Nee? Dan zijn het geen uniformenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:36 schreef Napalm het volgende:
Tsja,. wat is een uniform? Menig school mag je pet noch hoofddoek dragen. Blote kont is ook zelden toegestaan. ZIjn dat geen uniformen?
Je had ook naar een openbare school kunnen gaan natuurlijkquote:Bovendien weinig opdringen oud-hollandse traditie? BIj mij op school werd God nog door de strot naar binnen gestampt volgens oud-hollandse traditie of telt dat niet?
Wát een slap argument.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zing alleen het Limburgse Volkslied. Dat gezwetst over de koning van Spanje...
goede vraag ..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:58 schreef Yildiz het volgende:
Aan de andere kant, er zijn wel vele mensen die menen dat dat wél kan.
Om het dan een serieuze draai te geven, hoe zou dat komen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |