Al kankerend en verbijtend uit frustratie stemmen op Wilders, Verdonk, Smit, Pastors en onderwijl op fok! in hun spaarzame vrije tijd Tubgirlplaatjes posten, begrip hebben voor Voetbalvandalen en weelies maken op hun brommers en scooters.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:35 schreef Furia het volgende:
Aan de lopende band in elk langskomend blikje een plastic lepeltje doen
En daar liepen dezelfde soort types langs. Ik sleep me er dan nog door met de gedachte aan het geld en aan het feit dat ik het de rest van mn leven niet hoef te doen, maar hoe trekken zij het
Ik zou er met veel plezier doorheen gelopen hebbenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gezien jouw soort "humor" pas jij ook wel bij die mensen..
Dus eigenlijk loop je te miepen dat je betaald werd voor sportschooltraining?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:27 schreef Sport_Life het volgende:
Goed, mijn verhaal is een beetje lang geworden, korte samenvatting:
Vakantiewerk in een kaasfabriek, man die er al 16 jaar hetzelfde werk doet, namelijk kaas inpakken, 40 uur per week, dag in, dag uit...
Vertel hier over jouw simpele (vakantie)baan!
[/b]
Ze doen het ook een beetje zichzelf aan hoor. Eentje was na het VBO gestopt met school, en had geen zin om te leren. Heb ik dan wel zin om te leren? Nee, ik vind er geen ruk aan, maar ik wil wat bereiken, dus doe er ook wat voor.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:46 schreef kreeft79 het volgende:
@ Sport_Life
Dat je liever niet in een fabriek werkt kan ik begrijpen. Lopende band werk is ook geestdodend. Maar moet je daarom zo neerbuigend praten over de mensen die daar wel (jarenlang) werken, omdat ze, in tegenstelling tot jou, geen andere mogelijkheid hebben? Ik vind dat een beetje meer respect wel op zijn plaats zou zijn. Zeker voor iemand met jouw 'niveau'.![]()
Regelmaat iddquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef wendywendy het volgende:
Dat soort baantjes zoals TS beschrijft zijn echt verschrikkelijk ja. Ik heb 1 dag in een bloemengroothandel gewerkt. Dat is ook geen aanrader. Continu irritant en eentonig lopende band werk. En de verschrikkelijke regelmaat op zo'n werkdag. In eens realiseerde ik me weer welke mazzel ik heb met m'n eigen weekendbaantje heb. Eigen pauze tijden regelen enzo. Ideaal.
DDF?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:47 schreef Keeto het volgende:
Aan mensen vragen of ze greenpeace willen steunen, en dan vooral aan mensen vragen waaraan je al ziet dat ze het toch niet willen.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ze doen het ook een beetje zichzelf aan hoor. Eentje was na het VBO gestopt met school, en had geen zin om te leren. Heb ik dan wel zin om te leren? Nee, ik vind er geen ruk aan, maar ik wil wat bereiken, dus doe er ook wat voor.
Een enkeling heeft gewoon de capaciteit niet om te leren, daar zeg ik niks over!
Ik heb een van die mensen wel eens horen zeggen dat ze 't zalig vonden. Gewoon de knop om en niet denken. Moet je ook maar kunnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:51 schreef kevin85 het volgende:
Voor die mensen die jij omschrijft heb ik overigens wel heel veel respect, het lijkt me afschuwelijk om dag in dag uit hetzelfde eentonige werk te moeten doen, en je hebt ze toch echt voor een heleboel klusjes nodig.
Absoluut.quote:Hulde voor die mensen
Ik doe ook ander werk hoorquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:25 schreef longinus het volgende:
Het is eigenlijk best erg dat je je vakantie moet gebruiken om geld te verdienen, mijn saaiste baantje was bollenpellen.
Het leukste baantje was duikinstructeur aan de rode zee, dat deed ik zelfs gratis.
Het is wel eentonig, maar zodra ze klaar zijn met werken, zijn ze ook klaar. Geen verantwoordelijkheden, nergens aan hoeven denken, geen stress (denk ik). Het heeft z'n voordelen (maar is niks voor mij, ik heb het maarliefst twee dagen volgehouden bij de wielenmakerij van Sparta, hele dag binnen&buitenbanden op velgen leggen en oppompenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:51 schreef kevin85 het volgende:
Voor die mensen die jij omschrijft heb ik overigens wel heel veel respect, het lijkt me afschuwelijk om dag in dag uit hetzelfde eentonige werk te moeten doen, en je hebt ze toch echt voor een heleboel klusjes nodig.
Hulde voor die mensen
Hee, dat doe ik nu ook voor 3 weekies! 2 jaar geleden ook gedaan en bevalt prima moet ik zeggen. Het werk zelf is redelijk kut (schoffelen) maar de collega's zijn relaxed (ik zit bij redelijk intelligente gasten van in de 30) en zo heel druk maken ze zich nu ook weer nietquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:47 schreef kevin85 het volgende:
Tevens ben ik hovenier geweest gedurende mn vakantie, dat klinkt heel mooi maar het komt erop neer dat ik plantsoentjes mocht schoffelen..
En al die mensen je maar aankijken met een blik van:
"Wat heb jij geflikt dat je voor bureau HALT hier moet schoffelen"
![]()
Ik heb ook wel eens een paar dagen soortgelijk werk gehad, maar ik had te laat in de gaten dat 't vooral de bedoeling was om lekker met de werknemer die daar in vaste dient was te kleppen. En eigenlijk had ik daar ook niet zo'n zin in. Plus dat-ie waarschijnlijk liever een lekkere studente had gehadquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Nachtoperator ICT. Een bedrijf dat s'nachts een van de IT'ers de printbatches af liet handelen had nog iemand nodig om aan de ARBO-voorwaarden te voldoen. Er moest blijkbaar minimaal twee mensen aanwezig zijn. Ik hoefde enkel aanwezig te zijn en kon in die tijd internetten, lezen, koffie halen en spellen spelen
Ze zullen zeker liever een aantrekkelijke studente hebben gehadquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een paar dagen soortgelijk werk gehad, maar ik had te laat in de gaten dat 't vooral de bedoeling was om lekker met de werknemer die daar in vaste dient was te kleppen. En eigenlijk had ik daar ook niet zo'n zin in. Plus dat-ie waarschijnlijk liever een lekkere studente had gehad
Daarom school afmaken. Ik vind dat ze alle middelbare scholieren één week per jaar dit werk meoten laten doen (stage). Dan is het vast weer stoer om tienen te halen op school.quote:[b]Op vrijdag 14 juli 2006 18:27 schreef Sport_Life het volgende
Goed, mijn verhaal is een beetje lang geworden, korte samenvatting:
Vakantiewerk in een kaasfabriek, man die er al 16 jaar hetzelfde werk doet, namelijk kaas inpakken, 40 uur per week, dag in, dag uit...
Als je niet dom bent kun je ook zonder opleiding nog wel ergens komen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Daarom school afmaken. Ik vind dat ze alle middelbare scholieren één week per jaar dit werk meoten laten doen (stage). Dan is het vast weer stoer om tienen te halen op school.
Ik denk dat je na 2 dagen al van gedachte bent veranderd...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:33 schreef ForumGek het volgende:
Zo'n baantje zoek ik in de omgeving van Assen !
Voor 3 maandjes full-time, niet nadenken maar gewoon doen !
Lijkt me heerlijk !
Geen stress zou ik niet willen zeggen, meer een ander type stress dan de stress van een leidinggevende (de stress van wat als ik mijn target van zoveel stuks niet haal is juist een stresspunt). Dat ze geen verantwoordelijkheden hebben ben ik het ook niet echt mee eens. Moet je eens zien hoe een leidinggevende reageert wanneer datgeen wat gedaan moet worden niet gebeurd op de juiste manierquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:39 schreef lost95 het volgende:
[..]
Het is wel eentonig, maar zodra ze klaar zijn met werken, zijn ze ook klaar. Geen verantwoordelijkheden, nergens aan hoeven denken, geen stress (denk ik).
HK Plasticsquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:11 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik heb verschillende baantjes gehad die hier mee overeen komen...
- beugeltjes van ijzer of plastic om emmers heen doen (2 weken lang gedaan toen kon ik mijn duim nie meer bewegen een maand lang)
jaaaa... ook gedaan?quote:
Nee, maar mijn vriend en een aantal andere vrienden wel. Je verhaal is zó herkenbaar, dat kan alleen maar HK zijnquote:
idd, en toen kwam ik bij uitzendbureau:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nee, maar mijn vriend en een aantal andere vrienden wel. Je verhaal is zó herkenbaar, dat kan alleen maar HK zijn
Geen reclame van het uizendbureau.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
idd, en toen kwam ik bij uitzendbureau:
*hallo, vanaf volgende week doe ik dit niet meer, ik moet nog naar lloret en wil me duim nog behouden.
-oh is goed, 2 weken is best lang volgehouden, goed zo
Da's wel een heel simpel baantjequote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:33 schreef kree het volgende:
Het mooiste was nog dat ze in de pauze "koffie koffie, lekker bakkie koffie" gingen zingen.....
heel oldenzaal heeft t baantje al gehad zo ongeveer. iedereen gaat na paar dagen weer weg.. in die 2 weken heb ik ook 5 verschillende mensen langs zien komen voor een en dezelfde functie.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:33 schreef frederik het volgende:
[..]
Geen reclame van het uizendbureau.
(niets doen met signalen waar eigenlijk de arbo achteraan zou moeten)
Boom?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:57 schreef Gompy58 het volgende:
In een speculaas fabriek in Zwollywood. Aan de lopende band stapeltjes maken van 3 speculazen...
De eerste keer dat je aan komt en de geur ruikt denk je nog, hee lekker, na 3 dagen komt de lucht je neus uit. Je bent dol blij met de pauze om de 2 uur. Pakt de 2e dag je walkman mee want dat heeft de rest ook op, reuze gezellie1 week volgehouden... Betaalde wel goed, was nacht dienst...
Ik heb precies hetzelfde gedaan, 1 dag volgehouden jezus wat een klotewerk. En allemaal mensen die het al jaren deed dat werk, dag in dag uit ik moet er niet aan denken zeg.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:57 schreef francoise het volgende:
Industriële wasserij. Moest o.a. handdoeken en vaatdoeken op de band leggen, lakens ophangen, was sorteren en opruimen.
Heb dit drie halve dagen volgehouden, ik moest toch iets
Ergste waren de flauwe grapjes, idd elke dag dezelfde... En, als je 2 uur had gewerkt kreeg je pauze en na de pauze mocht je op een andere plek gaan staan (collega: Ja, zo blijft het lekker afwisselend hé, en dit zonder een spoortje cynisme), steevast werd er door enkele gerend naar de favoriete plekjes
van de Bor in Nijkerk toevallig?quote:Op zondag 16 juli 2006 20:18 schreef Typmuts het volgende:
Bij een kippenboer in Nijkerk (jaren geleden):
- bevroeren kipfilets in een doos (per 10)
- kleine stukjes kipfilet nog kleiner snijden
- soort van slavinkjes maken, maar dan met kip
- kipfilets op platen gooien die de vriezer in gaan
- kijken of er geen kipfilets naast een bak vallen wanneer deze van de bovengenoemde platen af worden gegooid..
Bij een cosmetica-achtig-bedrijf:
- tandpastadoosjes vouwen
- tandpastatubes in de doosjes doen
- tandpastatubes en doosjes in een grotere doos doen
Dat waren de meest hersenloze bijbaantjes die ik ooit gehad heb!
heb ik ook gedaan, bij de greenery, vooral dat van die paprika's is herkenbaarquote:Op zondag 16 juli 2006 21:46 schreef Walek het volgende:
Tussen de veiling en de supermarkt zit er een verpakkingsstap voor groenten. Zo heb je onder andere:
- De tomatenmachine. Pallet na pallet mag je dozen tomaten leeggooien op een lopende band, de verotte en te groene tomaten moeten er uit maar je mag niet te streng zijn.
- De paprikamachine. Op een (erg snelle) lopende band moeten steeds een rode, gele en groene gelegd worden om in een plastikje gesealed te worden.
- Dozen ompakken. Plastic doosjes druiven in een andere kartonnen doos doen. Tenzij ze rot zijn natuurlijk.
- Trostomaten. Ze moeten per acht in een plastic doos. Heb je er negen dan moeten er minstens drie af, een losse trostomaat is immers geen trostomaat. Rocketscience.
- De komkommermachine, de ergste. Dit is waar komkommmers hun plastic jasje krijgen. Een persoon zet de dozen komkommers klaar en twee personen leggen ze in de machine.
Je begint om een uur of zes en werkt door tot het af is. Als je hard werkt is dat te traag. Je hebt twee typen collega's, mongolen en polen. Elke dag wordt er gekeken hoeveel mensen er morgen nodig zijn, met een beetje geluk mag je om de dag komen (anders hou je dat niet vol, hoe de vaste mensen het doen weet ik ook niet).
Sindsdien koop ik groente op de markt of in een toko.
Ah, ik kon het ook niet en heb er niet lang achter gezeten. Helaas werd het er niet beter op.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
heb ik ook gedaan, bij de greenery, vooral dat van die paprika's is herkenbaar
Als je er ook 1 teveel had ofzo liep die hele verpak machine vasten dat ding ging veels te snel, dus dat ding stond om de minuut vast bij mij ofzo
In de milieustraat spreek je nog mensen, is er nog enige vorm van afwisseling etc. maar in zo'n fabriek.Ik heb ooit 8 uur per dag bakjes van lopende band 1 naar lopende band 2 verplaatst... Rill als ik daar aan terug denkquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:36 schreef Snarf het volgende:
Op een milieustraat werken, de zooi van anderen opruimen, mensen vertellen dat papier niet bij metaal mag. Ik deed het 4 weken, er liepen daar mensen rond die het al bijna 40 jaar deden...
Dat is ook zo, heb jarenlang als vakantiebaantje in een kas gewerkt. Bloemen bossen (oftewel, bloemen uit de grond trekken, bosje van 5 maken en op een lopende band leggen), dat ging dan de hele dag door, vaak van 6 tot 6. Af en toe is dat echt heerlijk werken omdat je je verstand helemaal op nul kan zetten en als het ware op de automatische piloot staat..echter word je (ik tenminste wel) dat na een week ook wel weer zat. Gelukkig mocht je het afwisselen met hoezen (diezelfde bossen aan een machine in een hoesje proppen en in een doos leggen), of poten, de jonge planten in een vakje op de grond zettenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb een van die mensen wel eens horen zeggen dat ze 't zalig vonden. Gewoon de knop om en niet denken. Moet je ook maar kunnen.
Dat kan ik dus niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:26 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Af en toe is dat echt heerlijk werken omdat je je verstand helemaal op nul kan zetten
Mediteren kun je lerenquote:
Dat denk je maar.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:42 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen als ik niets lichamelijks hoef te doen.
dat was ik bijna vergeten. Ik was toen 13 of 14 en heb toen 4 weken pallets gerepareerd. Prachtig werk was dat. Ik heb toen wel leren timmeren, ik had niks geen spijkerpistool gewoon ''ouderwets'' met de hamer. Destijds verdiende ik toen 150 gulden in de week machtig werk als je erop terug kijkt, heerlijk simpelquote:Op maandag 17 juli 2006 14:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Jaaaah! Krattenwassen bij een bakkerij.
Krat op band, krat op band, krat op band, krat op band, enz....
Huisgenoot stond aan de andere kant: Krat van band, krat van band, krat van band.....
Na 2 dagen bedankt voor de eer...
Voor de mensen met palletfixatie:
Ik heb ook ooit 3 weken pallets gerepareerd
Stapeltje kapotte pallets, plankies aftrekken en op de volgende knallen met een spijkerpistool of nieuwe klossen ertussen. Briljant!![]()
Zo ken ik er nog wel een. Zit een mevrouw bij de kassa in Nijmegen bij de ijsbaan, die dus overdag ook gewoon geopend is van 9 tot 5... Nou dan komt er de eerste helft van de dag echt geen mens geloof me, 2 of 3 personen of zo... Echt zielig want da's best een leuk vrouwtje trouwens, van de keer dat ik m'n pols verstuikt had en m'n ov kwijt was en zo heel behulpzaam, vriendelijk...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:02 schreef Palomar het volgende:
Verder ook es doordeweeks achter de kassa gezeten van een pretpark in het begin van het seizoen, wanneer er dus helemaal NIEMAND kwam (soms max. 10 mensen per dag ofzo). Dat was zo helllllllls saai om de hele dag alleen in zo een hokje te zitten
quote:Op maandag 17 juli 2006 14:49 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Jaaaah! Krattenwassen bij een bakkerij.
Krat op band, krat op band, krat op band, krat op band, enz....
Huisgenoot stond aan de andere kant: Krat van band, krat van band, krat van band.....
Na 2 dagen bedankt voor de eer...
Hoe kom je aan zo'n baantje?? Ik heb een verneukt slaapritme en ik ben lui. Klinkt als een droombaanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 03:53 schreef arneaux het volgende:
Ik heb echt zowieso t beste vakantiebaantje ooit. Ben nu dus ook aan het werk. Ik ben nachtreceptionist bij een ziekenhuis. Er is nog 1 andere beveiligingsbeamte maar die loopt constant rond, dus spreek ik heel af en toe. Verder kan ik tv/dvd kijken en internetten. Mijn enige taak is de deur electronisch opendoen vanaf mijn werkplek voor als er mensen voor de huisartsenpost komen. That-is-all. Het verdient ook noggis echt ontzettend goed i.v.m. nachttoeslagen.
Dit heb ik ook ooit gedaan. Je hele ritme gaat naar de klote bij dat post sorteren... Ik moest van 0500 tot 0730 ofzo. Van 12 tot 4:45 slapen (ik woonde bij dat postkantoor in de straat) vervolgens werken, en dan weer slapen van 7:15 -12:00... ongelofelijk wat voelde ik me altijd verrot.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:02 schreef Palomar het volgende:
Later ook nog es post gesorteerd bij PTT. Ingebonden pakketjes lossnijden en dan de brieven op postcode in bakken gooien. Dat was 's nachts van 4 tot 7 in zo'n hal waar alles naar 'post' rook en zelf rook je er na afloop ook naar. Was echt gaar werk. Vooral omdat je het zelf nog best redelijk snel deed en er zo'n trage negert naast je staat die heel langzaam is en alles in de verkeerde bakjes gooit, waarna de chef maar even opmerkt dat 'wij' sneller moeten werkenBetaalde wel redelijk voor die paar uurtjes.
Nou, ik bedoelde meer dat ze (bijna) altijd het bedrijf in het gelijk stellen, ook al zijn de arbeidsomstandigheden nog zo embarmelijk. Als je vroegtijdig kapt met het werk dan wordt je in 80% van de gevallen niet serieus genomen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:48 schreef MaxPower het volgende:
Ja die moeten dan weer aan het werk om een nieuw slachtoffer te zoeken.. zou ik ook pissig van worden.
das toch logisch?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:57 schreef PDOA het volgende:
[..]
Nou, ik bedoelde meer dat ze (bijna) altijd het bedrijf in het gelijk stellen, ook al zijn de arbeidsomstandigheden nog zo embarmelijk. Als je vroegtijdig kapt met het werk dan wordt je in 80% van de gevallen niet serieus genomen.
Ik snap eigenlijk niet waar jullie de luxe vandaan halen om werk wat jullie als 'saai' beschouwen te weigeren. In mijn tijd (opa spreekt) was je allang blij dat je wat bij kon beunen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:45 schreef PDOA het volgende:
En het leuke is is dat bijna altijd het uitzendbureau over de zeik gaat als je er vroegtijdig mee kapt. Jammer dat die gasten niet snappen wat voor een ontzettend geestdodend klotewerk ze hun uitzendkrachten voorschotelen. Vroegah ook wel eens enorm gezeik gehad met zo'n intercedent over dat soort werk.
Ik had bij het UZB gezegd dat niet níet in een kas wilde werken omdat ik niet tegen de hite kan. Ze hadden een 'mooi' baantje voor me: snijbloemen sorteren in een gekoelde ruimte. Stom saai geestdodend werk, maar goed. Na een paar uur was alles gesorteerd en zei de aanwezige baas: "nu onkruid wieden in de kas!". Ikquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik raad iedereen bij deze STERK af om met dit weer in een kas te werken.
Blij dat ik morgen vrij ben, de tering.
...en omdat iedereen nu croissantjes gezond wil eten, kun je brood wat een halve dag oud is de vuilnisbak inflikkeren?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:13 schreef MaxPower het volgende:
in jouw tijd at men ook bloembollen, dat doe je nu toch ook niet meer?
Tegenwoordig is er nou eenmaal de luxe om te kiezen, je zou toch gek zijn om een rot baantje aan te nemen omdat dat vroeger ook gebeurde?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:35 schreef gronk het volgende:
[..]
...en omdat iedereen nu croissantjes gezond wil eten, kun je brood wat een halve dag oud is de vuilnisbak inflikkeren?![]()
Als je inderdaad de keuze hebt tussen een leuke baan en een zware kutbaan, dan lijkt 't me logisch dat je voor de leuke baan gaat. In mijn tijd (begin jaren 90) had ik de keuze tussen een paar dagen kutwerk of geen werk. Da's anders.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Tegenwoordig is er nou eenmaal de luxe om te kiezen, je zou toch gek zijn om een rot baantje aan te nemen omdat dat vroeger ook gebeurde?
Het welvaartsniveau is natuurlijk gestegen, en dus is de noodzaak er vaak niet. School wordt betaald door de ouders, een bijbaantje is puur om kleding in uitgaan te bekostigen. Dat is dus een keuze die je nu kan maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:43 schreef gronk het volgende:
Maar ik krijg hier het idee dat mensen liever in hun nest blijven meuren dan dat ze achter een lopende band gaan staan. En dan mogen ze wat mij betreft die studiefinanciering nog wel harder korten.![]()
Jouw tijd was een andere tijd dan nu het geval is, ouwe.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet waar jullie de luxe vandaan halen om werk wat jullie als 'saai' beschouwen te weigeren. In mijn tijd (opa spreekt) was je allang blij dat je wat bij kon beunen.
Hear, hearquote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:51 schreef MaxPower het volgende:
Maar je praat over begin jaren '90, ik ben ongeveer van dezelfde leeftijd denk ik, want ik had destijds ook gewoon bijbaantjes. En genoeg keuze... dus vraag ik me af hoe goed je gezocht hebt.
Ik ben er niet geheel van overtuigd dat voor iemand met een WO-denkniveau een lopendebandwerk hetzelfde psychische effect oplevert als voor iemand met een sub-MBO denkniveau.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:43 schreef gronk het volgende:
Maar ik krijg hier het idee dat mensen liever in hun nest blijven meuren dan dat ze achter een lopende band gaan staan. En dan mogen ze wat mij betreft die studiefinanciering nog wel harder korten.![]()
Zelf langsgaan bij bedrijven, supermarkten? Ik heb me in mijn middelbare schooltijd nooit ingeschreven bij een uitzendbureau. Als student wel, omdat ik toen te laks was om bij bedrijven langs te gaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:01 schreef gronk het volgende:
Ik heb me destijds bij een stuk of wat uitzendbureau's ingeschreven, maar 't was meer een kwestie van 'hopen dat 't een beetje klikt met de intercedente zodat ze je kaart een beetje vooraan in de bak zette' dan dat er echt werk was.
Ik woon mijn hele leven al in het Noorden des lands. Je gaat me niet vertellen dat het economisch daar allemaal fantastisch is.quote:Ander puntje is dat economische neergang in 't oosten veel duidelijker voelbaar was dan in de randstad, en dat 't ook langer duurde voordat economische opgang merkbaar was.
Joh, je zou 't goed doen bij 't UWV.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:11 schreef MaxPower het volgende:
Zelf langsgaan bij bedrijven, supermarkten? Ik heb me in mijn middelbare schooltijd nooit ingeschreven bij een uitzendbureau. Als student wel, omdat ik toen te laks was om bij bedrijven langs te gaan.
Achgossie, meneer voelt zich in z'n kruis getast.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:29 schreef MaxPower het volgende:
Blijkbaar bleef je zelf dus ook liever in je bed meuren dan actief achter een (leukere) baan aan te gaan.Ga dat dan anderen ook niet lopen verwijten in dit topic joh.
Overigens, ik had bijna bij 't GAK gewerkt als bijbaan, totdat ze zich daar bedachten en me bij de intercedente afbelden. Als reden gaven ze aan dat 'mijn werkhouding niet in het team zou passen'.quote:
Doe jij eens lezen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:37 schreef MaxPower het volgende:
Welnee. Ik heb mijn kutte vakantiebaantjes gewoon zonder morren afgemaakt. Alleen ik kan wel begrijpen dat als je de keuze hebt, je deze klotebaantjes na een paar dagen vaarwel zegt.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:43 schreef gronk het volgende:
Als je inderdaad de keuze hebt tussen een leuke baan en een zware kutbaan, dan lijkt 't me logisch dat je voor de leuke baan gaat. In mijn tijd (begin jaren 90) had ik de keuze tussen een paar dagen kutwerk of geen werk. Da's anders.
*plonk*quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:40 schreef MaxPower het volgende:
Jij had die keuze ook. Je koos ervoor om op je luie reet af te wachten tot het uitzendbureau je belde.
Mama werkt in t zelfde ziekenhuisquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:19 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n baantje?? Ik heb een verneukt slaapritme en ik ben lui. Klinkt als een droombaan
Ik heb wel eens auto's moeten wegbrengen voor een verhuurbedrijf, en ophalen ook, wassen, olie checken.. (al liet ik dat meestal lekker zitten) etc.. was best leuk overigens en altijd de nieuwste auto's rijden.. daar deed ik het eigenlijk voor..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:45 schreef MaxPower het volgende:
Ja, denk je nou echt dat je via een uitzendbureau leuke baantjes kan regelen? Dat zal je echt zelf moeten doen. Ook in jouw tijd/mijn tijd waren er genoeg leuke baantjes. (heb zelf bijvoorbeeld ooit auto's van de dealer naar de wasstraat gereden en weer terug, toen ik net mijn rijbewijs had... die vind je echt niet via randstad)
Man, loop toch niet zo dom te drammen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:45 schreef MaxPower het volgende:
Ja, denk je nou echt dat je via een uitzendbureau leuke baantjes kan regelen? Dat zal je echt zelf moeten doen. Ook in jouw tijd/mijn tijd waren er genoeg leuke baantjes. (heb zelf bijvoorbeeld ooit auto's van de dealer naar de wasstraat gereden en weer terug, toen ik net mijn rijbewijs had... die vind je echt niet via randstad)
Omdat 't maar net was wat ze op dat moment in de aanbieding hadden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:14 schreef MaxPower het volgende:
Waar slaat die quote van jou dan op dat je de keuze had tussen klotewerk of geen werk?
Oh, nee. En sommige uitzendbureau's hanteerden een soort upgrading-policy, dat je eerst de kloterige baantjes kreeg, en na verloop van tijd betere.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:19 schreef MaxPower het volgende:
ok, duidelijk. ik dacht dat je echt alleen maar klotewerk had gedaan.
ga je ons ook nog vertellen wat je gedaan hebt?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef M1RR1E het volgende:
Heb een paar jaar geleden ook zo'n soort vakantiebaantje gehad, lekker geestdodend werk en het was lichamelijk nog best zwaar.. en dan in de hitte.. pff
Heb het er wel 2 weken uitgehouden voor minimumloon. Klinkt gek misschien maar na de eerste dag had ik al zoooveel bewondering voor de mensen die daar fulltime het hele jaar door werken...Ik zou het niet volhouden denk ik! die mensen die daar staan doen het ook niet voor de lol, zijn daar ook door allerlei omstandigheden terecht gekomen.
Maar ik vond het wel goed voor me om zoiets ook een keer meegemaakt te hebben. Wordt je hard vanen waardeer je weer wat je allemaal hebt, het werkt echt relativerend! Bovendien heb je daarna weer een extra motivatie om verder te studeren!
Hehe, ik gok dat dit een zgn. "Direct-Reply©®" is: reageren op de topicstarter zonder de heisa van het moeten lezen van een heel topicquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
ga je ons ook nog vertellen wat je gedaan hebt?
kenniseconomiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus eigenlijk loop je te miepen dat je betaald werd voor sportschooltraining?![]()
En, afgezien daarvan, eigenlijk vind ik 't knap lullig dat dit soort simpele baantjes verdwijnen. Niet iedereen is geschikt voor kantoorwerk, al denken ze in den haag en brussel anders. Je kunt dan wel VVD-er'ig gaan drammen dat ze dat dan maar moeten accepteren of anders mogen kreperen in de bijstand, maar da's wel knap kortzichtig.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:55 schreef Sessy het volgende:
He grappig Knoekie je bent precies 2 jaar jonger dan ik!
Dat is dat iedereen maar moet kreperen op 'n kantoortje, ook al vinden ze dat helemaal niet leuk?quote:
Dankjequote:Op woensdag 19 juli 2006 01:46 schreef Sessy het volgende:
Kenniseconomie of niet, de vuilnisman, het kassameisje, de poetsvrouw, de (bus)chauffeur/machinist, kapper, etc, dat zie ik toch echt niet zo snel verdwijnen
Zo herkenbaar, ook jaren bloemen geplukt, geplant, gebost en nog van dat soort klusjes gedaan. M'n chef wist dat ik kon lassen, heb ik eens een tuinhek voor hem gelast .. midden in die kassen, dus uiteindelijk was ik toen weer blij dat ik 'gewoon' mocht prutsen met de bloemekes. Vaak 7 dagen per week gewerkt, was voor 'toen' wel redelijk rijk door zoveel te werken.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:15 schreef kippiej het volgende:
Enigste vermaak was 538 die dan wel opstnod, maar daar draaien ze ook altijd hetzelfde.
Het was lichamelijk best zwaar ( sommige kapten na 1 paadje er al mee van de pijn) maar je moest echt je verstand op 0 kunnen zetten want er was anders geen komen meer aan. Ik ben wel blij dat ik er ervaring mee heb. Zo leer je ander werk wel meer waarderen
Typ eens effe dat statusrapport van het statusrapport uit.quote:Op woensdag 19 juli 2006 01:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is dat iedereen maar moet kreperen op 'n kantoortje, ook al vinden ze dat helemaal niet leuk?
God, wanneer ontdekken die haagse jongens eens dat 'kenniseconomie' betekent dat je dingen moet produceren, doen, maken, en dat kenniseconomie niet betekent 'elkaar doodgooien met nota's'.
Jij kreeg 16 jaar geleden al in euro's uitbetaald?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef mrPanerai het volgende:
vuil en ongezond werk maar wel bijn 3000 euro schoon in 't handje en dat 16 jaar geleden... ja de tijden zijn veranderd.
Bestaan die euro's alweer zo lang!?!quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef mrPanerai het volgende:
spreek hier over 16 jaar geleden, vakantiebaantje bij chemiereus, Asbestketels schoonmaken... pak aantrekken 1 uur spuiten en schrobben, 30 minuten pauze, 1 uur spuiten en schrobben 30 minuten pauze enz. vuil en ongezond werk maar wel bijn 3000 euro schoon in 't handje en dat 16 jaar geleden... ja de tijden zijn veranderd.
Ik mag hopen dat je bij dat pak ook een masker oid met luchtfilters kreeg, anders zouden die 3000 euro of guldens wel eens heel zuur kunnen zijn...quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:10 schreef mrPanerai het volgende:
spreek hier over 16 jaar geleden, vakantiebaantje bij chemiereus, Asbestketels schoonmaken... pak aantrekken 1 uur spuiten en schrobben, 30 minuten pauze, 1 uur spuiten en schrobben 30 minuten pauze enz. vuil en ongezond werk maar wel bijn 3000 euro schoon in 't handje en dat 16 jaar geleden... ja de tijden zijn veranderd.
Asbest is alleen gevaarlijk als 't in stofvorm ronddwarrelt, dus als je asbest platen aan 't zagen bent oid..quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je bij dat pak ook een masker oid met luchtfilters kreeg, anders zouden die 3000 euro of guldens wel eens heel zuur kunnen zijn...
Bij het schoonmaken komt geen stof vrijquote:Op donderdag 20 juli 2006 18:52 schreef Wunk het volgende:
[..]
Asbest is alleen gevaarlijk als 't in stofvorm ronddwarrelt, dus als je asbest platen aan 't zagen bent oid..
Dan bellen ze je op van: Klopt het dat u gaat over de automatisering/bedrijfspresentatie op internet?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:26 schreef JoPiDo het volgende:
ik verbaasde me steeds dat er mensen waren die meer dan 40 uur per week telemarketing deden
dus ELKE DAG acht uur lang mensen bellen met telkens hetzelfde verhaal!
Die wil ik ookquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Nachtoperator ICT. Een bedrijf dat s'nachts een van de IT'ers de printbatches af liet handelen had nog iemand nodig om aan de ARBO-voorwaarden te voldoen. Er moest blijkbaar minimaal twee mensen aanwezig zijn. Ik hoefde enkel aanwezig te zijn en kon in die tijd internetten, lezen, koffie halen en spellen spelen
klinkt gezondquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:14 schreef Crack_david het volgende:
ik heb b ij een bedrijf dat chemicalien voor zwembaden inpakt gewerkt. Dat is kut! vaten van 50 kilo chloor in poeder vorm over scheppen in kleine emmertjes. Die emmertjes had je daarvoor zelf al gestickert e.d.
En dat poeder maar stuiven
sprak over 120.000 belgische frankskes...ah die schonen tijd... en dat was 1 maandloon toen...quote:
Precies hetzelfde gedaan voor een maand. Zorgen dat iedereen z'n grof vuil in de goeie bakken gooide, of in het portiershokje stokoude Panorama's lezen en op een knop drukken als iemand aan kwam rijden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:36 schreef Snarf het volgende:
Op een milieustraat werken, de zooi van anderen opruimen, mensen vertellen dat papier niet bij metaal mag. Ik deed het 4 weken, er liepen daar mensen rond die het al bijna 40 jaar deden...
Ook gedaan, ik hield het een week vol. Bij ieder telefoontje besef je gewoon dat je precies hetzelfde doet als waar je zelf een hekel aan hebt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:26 schreef JoPiDo het volgende:
ik verbaasde me steeds dat er mensen waren die meer dan 40 uur per week telemarketing deden
dus ELKE DAG acht uur lang mensen bellen met telkens hetzelfde verhaal!
Laurus Beilenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:33 schreef ForumGek het volgende:
Zo'n baantje zoek ik in de omgeving van Assen !
Voor 3 maandjes full-time, niet nadenken maar gewoon doen !
Lijkt me heerlijk !
Da's maar goed ook, want anders had ik je moeten vermoorden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben blij dat mijn uitspraak niet goed genoeg was/is om telemarketing te gaan doen, anders had ik het waarschijnlijk wel gedaan als bijbaantje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |