ik spiek nietquote:Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef kevin85 het volgende:
[afbeelding]
Niet spieken
Hij moet voor de gemiddelde Amsterdammer goed te doen zijn!
En laat dat nou juist de kern van het spel zijn hequote:Op maandag 17 juli 2006 09:54 schreef glasbak het volgende:
Volgens mij een straatje in de buurt van de RAI ? Kom alleen effe niet meer op de naam
Ja, dat begrijp ik ook welquote:Op maandag 17 juli 2006 09:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
En laat dat nou juist de kern van het spel zijn he
oh sorry, dat was idd lyceumbrug aan het olympiaplein. Aan de andere kant van de brug ligt het lyceum met daarachter weer het valeriusplein en de lairessestraat. Maar dat was al geraden, de 2e foto was ter verduidelijking van de 1equote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:23 schreef laffer het volgende:
ceintuurbaan?
maar wat was de vorige foto ?![]()
Viel mij ook al op, het is overigens goedquote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:40 schreef Everett het volgende:
Rozengracht. Ziet er wel verbazingwekkend groen uit op die foto.
Nu zie ik het idd ook.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:40 schreef Everett het volgende:
Rozengracht. Ziet er wel verbazingwekkend groen uit op die foto.
oorspronkelijk natuurlijk de amstellaan, of zelfs de stalinlaan genoemd trouwens. Na de 2e WO werden de 3 assen van de rivierenbuurt omgedoopt naar de 3 leiders van de geallieerden, echter na de hongaarse opstand is de stalinlaan omgedoopt naar vrijheidslaan. De overige 2 assen (chruchillaan en rooseveltlaan) heette oorspronkelijk noorderamstel-laan en zuideramstel-laan. De Kennedylaan heette oorspronkelijk rivierenlaan en is na de dood op kennedy omgedoopt tot kennedylaan....quote:
goedquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:23 schreef Everett het volgende:
Merwedeplein.
En nog wat achtergrond info, zoals Grumpey dat doet![]()
Het Merwedeplein ligt in de symmetrische as van de Rivierenbuurt in Amsterdam, achter de Wolkenkrabber en in het verlengde van de Vrijheidslaan. Alle percelen aan het plein, alsmede de Deltastraat en de Wolkenkrabber, zijn enkele jaren geleden grondig gerestaureerd zodat de gele bakstenen gevels weer goed zichtbaar zijn. Het is één van de mooist geconserveerde pleinen van de Rivierenbuurt geworden.
Duidelijk verhaal inderdaad. Ik had verwacht dat dit wat langer zou durenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:45 schreef Grumpey het volgende:
het houten huis, lijkt me duidelijk gevalletje begijnhof
Inderdaad. Eigenlijk heb je de straat nog niet genoemd, maar die ligt nu wel heel erg voor de hand.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:28 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Das toch de vondelkerk bij het vondelpark?
Maar ja... het leids is goedquote:
Ik werkte ooit in de Vondelstraat, helaas zijn we verhuist naar de Marnixkade, ook niet onaardig overigens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:08 schreef Everett het volgende:
Ik kijk pas morgen weer, dus voor het goede antwoord kan je eventueel ook de url checken.
[afbeelding]
Ik dacht altijd dat je google niet mag gebruiken. Maar ja, als dat wel mag dan is het de Naritaweg.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:26 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Kom op everett...
Google: Klimhal, Sloterdijk
de regio is in ieder geval goedquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:37 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Pfoe.... Jordaan
prof. Durrerplantsoen is dit dus. Daarnet weer langsgekomen, en even onthouden. Het is puur het parkje waar dit kunstwerk in staat dat zo heet, het plein niet uiteraard.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:22 schreef Grumpey het volgende:
yup, dat plein kom ik elke dag langs met mijn fietsLijkt me minervaplein
oh wacht, dat kunstwerk staat dan weer in een plantsoenetje op dat plein, die naam is me wel ontschoten.
Jij, toch?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:54 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Wie post de volgende
je ziet ook een stuk binnenstraat wat is afgebrokenquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:03 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Dat pand ken ik echt niet, wat leeeeeelijk!
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:13 schreef Aventura het volgende:
Windroosplein
http://www.vierwindenhuis.nl/4whprojectanalyse.htmquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:14 schreef Gellius het volgende:
Hé, dat ken ik helemaal niet.
Dat is het kerkje van Schellingwoude.quote:
Correct!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:41 schreef Z het volgende:
Spaarndammerdijk. (bij sloterdijk)
De Nieuwe Nieuwstraat inderdaad, waar zich het tamelijk mythische Vaaghuyzen bevindt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:53 schreef Grumpey het volgende:
ah, juist door die foto ken ik het![]()
het is de nieuwe nieuwstraat ofzo
yep.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:33 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Hoke Panamalaan en Cruqiusweg...
Eigenlijk dacht ik het niet, maar las ik het, ik geloof in het afscheidsartikel vanquote:Op zondag 30 juli 2006 16:43 schreef Gellius het volgende:
Ik dacht altijd dat het pand naast de redactie van de Groene Amsterdammer op het Westeinde een hoerenkast was.
is het antwoord al genoemd?quote:Op zondag 30 juli 2006 14:34 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
nee, helaas
Pieter pauw is correct!quote:Op maandag 31 juli 2006 00:12 schreef Grumpey het volgende:
ik dacht eerder aan de pieter pauwstraat.
Geen noord,watergraafsmeer....quote:Op maandag 31 juli 2006 17:22 schreef kevin85 het volgende:
Ergens in Noord?
Pascalstraat.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:47 schreef fotoloog het volgende:
Vernoemd naar een Frans natuurkundige...
In de buurt,meer een plein...quote:
Yepquote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:40 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
droogbak?
ja, dat kan, ik bedoelde dat hij niet in de 17e of 18e eeuw was neergezet daar ofzoquote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:47 schreef Z het volgende:
De 'Kolenkit' bedoel je? Die staat er al jaren!
Wel slotervaart toch of overtoomseveld?quote:
Dat bedoel ik, al jaaaaren.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:51 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
In de kolenkit ben ik nog naar de peuterspeelzaal geweest
in principe goed, want dat is de voorkant van de flat, maar goed gekeurdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:09 schreef Everett het volgende:
Van Nijenrodeweg?
Je moet even wachten tot de openstaande geraden is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:30 schreef theSummoner het volgende:
Godver ik heb er 1 maar die link werkt niet hoe zet je een plaatje neer wat je hebt opgeslagen???
Dit is in ieder geval het Javapleinquote:
kloptquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:33 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Dit is in ieder geval het Javaplein
Natuurlijk is het wel een straat. In Nieuw Sloten.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:32 schreef theSummoner het volgende:
Da was nieuw-sloten en das geen straat dus die kan je moeilijk raden...
Of is het wel een straat????
ik dacht al, dat het een nieuwe sloot was ofzoquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:44 schreef Everett het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel een straat. In Nieuw Sloten.
Klopt, welke straat?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:59 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Ik dacht Bos en Lommer
Correctquote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:32 schreef Thorical het volgende:
Dit moet de Granida straat zijn met uitzicht op de RK kerk de boom en de ex MTS bij de wiltzanglaan.
Tis dat je me op dat gebouw attendeerde anders had ik waarschijnlijk veel grachten opgesomdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:14 schreef Grumpey het volgende:
yup, kruizing lijnbaansgracht met de reguliersgracht. (Ik woon zelf overigens precies op de kruizing van reguliersgracht met de prinsengracht, 100 meter verder dus)
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:37 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Dat is correct en tevens juist!
Eet smakelijkquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:47 schreef BwennieBren het volgende:
En nu lieve mensen ga ik heerlijke tapas maken...![]()
![]()
Ik wens u nog veel spelplezier!
nope. Let vooral op de bouwstijl van de gebouwen aan de overkant, kan misschien helpen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:17 schreef pos het volgende:
Westlandgracht?
Welke buurt...of mag ik dat niet vragen?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
nope. Let vooral op de bouwstijl van de gebouwen aan de overkant, kan misschien helpen.
Volgens mij in Zuid, daar waar Patty Brard woont/woonde.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:31 schreef pos het volgende:
[..]
Welke buurt...of mag ik dat niet vragen?
Hee Scrut, hard gewerkt?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij in Zuid, daar waar Patty Brard woont/woonde.
Wedde van niet?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben echt afgepeigerd, vanavond lig ik er om 10 uur in![]()
Was maar een grapje hoorquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Half 11, hooguit!
on topic: De Stadionkade bedoelde ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |