ik spiek nietquote:Op maandag 17 juli 2006 00:09 schreef kevin85 het volgende:
[afbeelding]
Niet spieken
Hij moet voor de gemiddelde Amsterdammer goed te doen zijn!
En laat dat nou juist de kern van het spel zijn hequote:Op maandag 17 juli 2006 09:54 schreef glasbak het volgende:
Volgens mij een straatje in de buurt van de RAI ? Kom alleen effe niet meer op de naam
Ja, dat begrijp ik ook welquote:Op maandag 17 juli 2006 09:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
En laat dat nou juist de kern van het spel zijn he
oh sorry, dat was idd lyceumbrug aan het olympiaplein. Aan de andere kant van de brug ligt het lyceum met daarachter weer het valeriusplein en de lairessestraat. Maar dat was al geraden, de 2e foto was ter verduidelijking van de 1equote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:23 schreef laffer het volgende:
ceintuurbaan?
maar wat was de vorige foto ?![]()
Viel mij ook al op, het is overigens goedquote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:40 schreef Everett het volgende:
Rozengracht. Ziet er wel verbazingwekkend groen uit op die foto.
Nu zie ik het idd ook.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:40 schreef Everett het volgende:
Rozengracht. Ziet er wel verbazingwekkend groen uit op die foto.
oorspronkelijk natuurlijk de amstellaan, of zelfs de stalinlaan genoemd trouwens. Na de 2e WO werden de 3 assen van de rivierenbuurt omgedoopt naar de 3 leiders van de geallieerden, echter na de hongaarse opstand is de stalinlaan omgedoopt naar vrijheidslaan. De overige 2 assen (chruchillaan en rooseveltlaan) heette oorspronkelijk noorderamstel-laan en zuideramstel-laan. De Kennedylaan heette oorspronkelijk rivierenlaan en is na de dood op kennedy omgedoopt tot kennedylaan....quote:
goedquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:23 schreef Everett het volgende:
Merwedeplein.
En nog wat achtergrond info, zoals Grumpey dat doet![]()
Het Merwedeplein ligt in de symmetrische as van de Rivierenbuurt in Amsterdam, achter de Wolkenkrabber en in het verlengde van de Vrijheidslaan. Alle percelen aan het plein, alsmede de Deltastraat en de Wolkenkrabber, zijn enkele jaren geleden grondig gerestaureerd zodat de gele bakstenen gevels weer goed zichtbaar zijn. Het is één van de mooist geconserveerde pleinen van de Rivierenbuurt geworden.
Duidelijk verhaal inderdaad. Ik had verwacht dat dit wat langer zou durenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:45 schreef Grumpey het volgende:
het houten huis, lijkt me duidelijk gevalletje begijnhof
Inderdaad. Eigenlijk heb je de straat nog niet genoemd, maar die ligt nu wel heel erg voor de hand.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:28 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Das toch de vondelkerk bij het vondelpark?
Maar ja... het leids is goedquote:
Ik werkte ooit in de Vondelstraat, helaas zijn we verhuist naar de Marnixkade, ook niet onaardig overigens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:08 schreef Everett het volgende:
Ik kijk pas morgen weer, dus voor het goede antwoord kan je eventueel ook de url checken.
[afbeelding]
Ik dacht altijd dat je google niet mag gebruiken. Maar ja, als dat wel mag dan is het de Naritaweg.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:26 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Kom op everett...
Google: Klimhal, Sloterdijk
de regio is in ieder geval goedquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:37 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Pfoe.... Jordaan
prof. Durrerplantsoen is dit dus. Daarnet weer langsgekomen, en even onthouden. Het is puur het parkje waar dit kunstwerk in staat dat zo heet, het plein niet uiteraard.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:22 schreef Grumpey het volgende:
yup, dat plein kom ik elke dag langs met mijn fietsLijkt me minervaplein
oh wacht, dat kunstwerk staat dan weer in een plantsoenetje op dat plein, die naam is me wel ontschoten.
Jij, toch?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:54 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Wie post de volgende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |