Na te lang in 'de put' gezeten te hebben en te lang thuishangen ga ik maar eens de knoop doorhakken en vanaf vandaag spontaner, bewogener en relaxter leven. Het wordt als je eenmaal een tijdje thuis hebt gezeten zo makkelijk en snel een dagelijkse sleur om je bed uit te rollen en thuis met neutrale gemoedstand weer 'de dag door te komen' en voor je het weet ben je zo paar jaar verder.
Wachtend op een mirakel van buitenaf die het verhelpt heeft ook geen zin dus moet je zelf simpelweg gewoon een keer de knoop doorhakken en het tegenovergestelde gaan leven. Nu heb ik dit vaker wel eens gedacht uiteraard, en dan is het zo makkelijk om dan een dag later weer in die viceuze cirkel vast te zitten en voor jezelf een excuus te zoeken om het niet te doen, of het simpelweg gewoon weer vergeten.
Dus.. dit topic er maar bij open gegooit om me eraan te herinneren en om te rapporteren wat ik allemaal gedaan heb (ik doe nu helemaal niets zeg maar), zoek me vooral op om me een schop onder de kont te geven als ik gewoon niks van bak en na een tijdje aankom zetten van dat er niets verandert is
Verwacht niet meteen de gekste dingen, als je in gedachten houd dat af en toe boodschappen doen een van de weinige dingen is waar ik er voor op uit ga
![]()
Ik las pas dat er heel veel 20ers na een mislukte studie oid maar thuis zijn gaan hangen en in een vicieuze cirkel zijn beland en ondertussen nog meer in hun leven verliezen, dus lotgenoten, wie doet er mee?
En ja later zal ik wel spijt hebben van dit topic, want dan is het van 'ik heb niet geslapen, dus ben te moe, laat maar vandaag' of 'komt na het weekend wel, en dan gebeurt er niets' of 'eerst maar in huis wat doen' etc etc.
Maar ik moet gewoon me forceren om iig te beginnen met dagelijks of iig om de dag wat leuks buiten te gaan doen en dan als ik eenmaal uit die kutsleur ben gaat het daarna wel vanzelf weer hoop ik, ging vroeger ook goed
![]()
Voorbeelden; ipv thuis achter pc hangen lekker boekje lezen in het park, beetje chillen dus. Dagreisjes naar bijvoorbeeld Amsterdam en Keulen, misschien zelfs weekendreisjes naar Parijs, London oid. Elke dag gewoon even doelloos wat rondfietsen en de stad verkennen waar ik nog niet zo lang woon en beginnen met vrijwilligerswerk. Meer ideeen welkom (dingen die ook leuk zijn om alleen te doen).