abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39883457
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:38 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van smaak.

Ook Michael is overigens tegenwoordig meer beroemd door zijn doen en laten dan door zijn muziek.

@ Rnnz: ik denk dat Michael vooral het slachtoffer is geworden van zichzelf. Het is in mijn ogen vooral een naïeve man. Excentriek ook wel. Of je dat een freak vindt is inderdaad een tweede. Ik denk echter wel dat er psychisch iets flink bij hem geknapt is, hetzij door de media, hetzij het wereldje waarin hij leeft. Ik hoop gewoon dat hij hulp krijgt en weer een beetje greep op zijn leven krijgt.
Ik denk dat hij uiteindelijk niet om kon gaan met het feit dat-ie wereldberoemd is.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:53:44 #152
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39884001
Ja, een beetje lullig voor hem dus. De één gooit zijn neus in de Colombiaanse poeersuiker, Michael trok zich terug in zijn eigen fantasiewereld...

Madonna is wat dat betreft een sterker persoon, ze heeft zich niet laten slachtofferen door haar beroemde status. Maar dat is een beetje een lullig verschil en gaat niet zozeer om talent of het beter zijn van de één of de ander...
pi_39884195
vergeet niet dat Michael Jackson al wereldberoemd was op z'n twaalfde
  zondag 16 juli 2006 @ 23:38:30 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39890575
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:38 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van smaak.

Ook Michael is overigens tegenwoordig meer beroemd door zijn doen en laten dan door zijn muziek.
Klopt, maar MJ is tenminste nog beroemd geweest om zijn muziek.
quote:
@ Rnnz: ik denk dat Michael vooral het slachtoffer is geworden van zichzelf. Het is in mijn ogen vooral een naïeve man. Excentriek ook wel. Of je dat een freak vindt is inderdaad een tweede. Ik denk echter wel dat er psychisch iets flink bij hem geknapt is, hetzij door de media, hetzij het wereldje waarin hij leeft. Ik hoop gewoon dat hij hulp krijgt en weer een beetje greep op zijn leven krijgt.
Daar is het denk ik te laat voor helaas.
De man is gewoon zover heen dat er weinig eer meer aan te behalen is denk ik. Het schijnt dat hij weer wil gaan optreden en weer een cd wil gaan opnemen. Ik denk dat het een beetje verspilde moeite is.

Sowieso is het hele gedoe rond zijn persoon een flinke smet op zijn carriere. Een soort Zidane met zijn kopstoot. Geweldige voetballer, maar je bent zo goed als je laatste actie. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen
quote:
Op zondag 16 juli 2006 19:53 schreef MadGuy het volgende:
Ja, een beetje lullig voor hem dus. De één gooit zijn neus in de Colombiaanse poeersuiker, Michael trok zich terug in zijn eigen fantasiewereld...
hehe toen ik halverwege zin was had ik verwacht dat je zou gaan zeggen:
De één gooit zijn neus in de Colombiaanse poeersuiker, de ander laat hem verbouwen
quote:
Madonna is wat dat betreft een sterker persoon, ze heeft zich niet laten slachtofferen door haar beroemde status. Maar dat is een beetje een lullig verschil en gaat niet zozeer om talent of het beter zijn van de één of de ander...
Het grote verschil is dat MJ al beroemd was toen hij nog maar een klein kind was. Madonna heeft eerst nog redelijk kunnen opgroeien en daarna is ze pas beroemd geworden. Ze heeft iig dan nog enigzins een fatsoenlijke opvoeding gehad zeg maar.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_39891039
Michael was idd al op z'n 12e wereldberoemd. Dat speelt ook zeker mee. Totaal geen jeugd gehad en ook nog mishandeld door z'n vader.
  maandag 17 juli 2006 @ 00:14:10 #156
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39891633
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:38 schreef Komakie het volgende:

Klopt, maar MJ is tenminste nog beroemd geweest om zijn muziek.
Het is een beetje zwart-wit om te zeggen dat Madonna niet beroemd is om haar muziek. Nou ja, oké, de onderwerpen van haar muziek.

En dat vroege beroemd zijn telt inderdaad mee. Madonna was een laatbloeier.
pi_39897611
Voor het echte werk, click hier!

[ Bericht 22% gewijzigd door Megalomaniac op 17-07-2006 09:21:55 ]
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_39897948
Michael Jackson !!

Heb van beide verschillende shows gezien, maar heb nog nooit een publiek zo gek zien worden als bij Michael Jackson. Daarbij vind ik zijn oeuvre veel en veeel beter. Madonna is imo nooit echt een goede vocalist geweest wat je van Michael Jackson absoluut niet kan zeggen.

Dat neemt niet weg dat beide inmiddels een karikatuur van zichzelf zijn geworden, wat ik jammer vind.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cracka-ass op 17-07-2006 09:36:42 ]
pi_39900065
Madonna heeft wel meer te vertellen gehad in haar carriere. Vooral in de jaren 90 was zij de grote voorvechter van de homoseksualiteit, sneed zij taboe-onderwerpen als AIDS en sex aan en viel zij behoorlijk het geloof, en met name de hypocriete houding van het katholicisme, aan. Ik denk dat Madonna daar ook later nog om geroemd zal worden naast haar muziek. Ik denk dat Madonna muziek maken geweldig vindt, maar ik vraag me af of dat ooit haar enige doel is geweest. Ze heeft altijd gezegd iets te willen kunnen zeggen.

Helaas is dat nu een beetje voorbij, nu ze alleen nog maar in Kaballah-taal weet te praten. Soms zitten daar goede dingen bij, maar bij veel uitspraken denk ik van: laat maar.

Verder vind ik Madonna menselijker gebleven. Maar dat komt ook doordat zij een stabiel gezinsleven heeft, die breed wordt uitgemeten in de Britse pers. Als we daar niets over wisten, zou ze ook een beetje die Kaballah-freak zijn geweest.
Nothing takes the past away like the future!
  maandag 17 juli 2006 @ 11:08:58 #160
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39900378
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:05 schreef Megalomaniac het volgende:
Voor het echte werk, click hier!
"Look at Michael moonwalking his way out of trouble"

"You've just seen your last Ray of Light"

[ Bericht 2% gewijzigd door MadGuy op 17-07-2006 11:23:47 ]
pi_39900674
You wanna see crotch-gabbing? Hahaha
pi_39900782
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:48 schreef DrDentz het volgende:
mwah.. zijn imago ligt helemaal in puin, en toch blijft de muziek populair
Ik luister nog steeds graag naar Michael Jackson. Ik heb er ook goede herrrineringen aan, die leuke clips altijd met 'Remember the time' blijft leuk
En jackson five Madonna is ook goed, maar ik ga voor Michael Jackson
pi_39901317
YouTube heeft een hoop 70's clipjes van MJ
Beeennn you're always running heeere and theeeere!!!
Hij had echt een mooie stem.
pi_39908720
http://www.youtube.com/watch?v=DbkgbNNJIUI

Als je dit filmpje helemaal bekijkt zie je ook dat hij een prachtige stem heeft

Hier zie je ook dat hij eigenlijk gewoon een klein verlegen jongetje is.
pi_39908970
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:30 schreef Rnnz het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=DbkgbNNJIUI

Als je dit filmpje helemaal bekijkt zie je ook dat hij een prachtige stem heeft

Hier zie je ook dat hij eigenlijk gewoon een klein verlegen jongetje is.
Dat issie nog steeds
  maandag 17 juli 2006 @ 16:31:25 #166
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39910632

Saampjes naar de Oscars.

Waar Madonna overigens nog een spetterend optreden gaf en Sooner Or Later zong:

Michael en Madonna trokken toen nog een tijdje met elkaar op. Een tekenende foto, want wie zit er achter het stuur?

Ze zouden zelfs samen een duet opnemen, In The Closet. Maar Madonna was het niet eens met Michael's ideeën over de clip en vice versa. Het ging niet door.
pi_39910889
Hier knijpt ie Madonna in haar reet:

pi_39911334
En Madonna vindt het blijkbaar niet zo erg..

Hier een filmpje MJ & Madonna bij de Oscars:

http://youtube.com/watch?v=h6KbTbAjCso
pi_39912050
ze is in haar Marilyn Monroe-look
zijn sommige Madonna fans hier zelf homo? Omdat ze een gay-icon krijgt ze van homo's vaak een extra lading respect
  maandag 24 juli 2006 @ 18:21:24 #170
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40139787
quote:
Madonna maakte meest baanbrekende videoclip

LONDEN - Madonna's Like A Prayer is maandag gekozen tot meest baanbrekende videoclip aller tijden. Ze versloeg onder meer Baby One More Time van Britney Spears en Thriller van Michael Jackson. De verkiezing 'video's die taboes doorbraken' was georganiseerd door MTV, ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de muziekzender.

Madonna staat overigens ook met de clips van Ray of Light en Vogue in de top tien. In de video van Like A Prayer (1989) komen brandende kruisen en bloedende beelden voor. Madonna verleidt een zwarte Jezus. „Dat leidde zelfs tot een veroordeling door het Vaticaan”, aldus een woordvoerder van MTV.

Robbie Williams staat ook in de top tien vermeld, met Rock DJ. Daarin lijkt hij zijn eigen huid af te pellen. Meer dan 10.000 mensen brachten hun stem uit.
Bron: De Telegraaf

Zo. Dat wilde ik maar even melden.

For what it's worth
pi_40139887
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:21 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf

Zo. Dat wilde ik maar even melden.

For what it's worth
Like a prayer heeft dus GEEN bijzondere clip.
Thriller had moeten winnen.
pi_40140297
lol Baby One More Time op 2
mooie lijst , echt verstand van zaken die mensen
pi_40140703
Baanbrekend? Dan had Windowlicker van Aphex Twin moeten winnen of Smack My Bitch Up van The Prodigy. Dat is baanbrekend. Thriller, Baby One More Time en Like A Prayer zijn dat geen van 3-en.
pi_40140818
Thriller was wel degelijk een baanbrekende clip. De eerste lange filmachtige clip. Eerste clip met de overbekende synchroondansroutine etc etc
pi_40140884
En de eerste videoclips van een zwarte artiest op MTV
pi_40140919
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:07 schreef Megalomaniac het volgende:
Thriller was wel degelijk een baanbrekende clip.
Ja, dat wel ja. Maar anno 2006 is het zo moeilijk voor te stellen en ben je gauw geneigd wat recentere clips te kiezen. Dus eerlijk gezegd kan ik er dan geen mening over vormen aangezien ik de impact ervan niet heb kunnen ervaren.

Laat ik het dan zo zeggen; Thriller, Like A Prayer en Windowlicker zijn allen baanbrekend alleen vind ik Windowlicker het meest interessant.
pi_40140970
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:09 schreef DrDentz het volgende:
En de eerste videoclips van een zwarte artiest op MTV
Ja, maar gezien MTV pas in 1981 begonnen is vind ik dat niet heel erg baanbrekend. Hij was echt niet de 1e.
pi_40140976
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:11 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ja, dat wel ja. Maar anno 2006 is het zo moeilijk voor te stellen en ben je gauw geneigd wat recentere clips te kiezen. Dus eerlijk gezegd kan ik er dan geen mening over vormen aangezien ik de impact ervan niet heb kunnen ervaren.

Laat ik het dan zo zeggen; Thriller, Like A Prayer en Windowlicker zijn allen baanbrekend vind ik Windowlicker het meest interessant.
JA maar TOEN was het baanbrekend. Tegenwoordig zijn de clips niet meer zo bijzonder. En het gaat om de mijlpalen, niet om de mensen die shit weer voor de zoveelste keer herkauwen. En ik snap niet waarom Like A Virgin zo hoog moet staan. Madonna heeft daarbij wel betere clips gemaakt.
pi_40141052
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:13 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

JA maar TOEN was het baanbrekend. Tegenwoordig zijn de clips niet meer zo bijzonder. En het gaat om de mijlpalen, niet om de mensen die shit weer voor de zoveelste keer herkauwen. En ik snap niet waarom Like A Virgin zo hoog moet staan. Madonna heeft daarbij wel betere clips gemaakt.
Je bedoelt Like A Prayer? Die was wel degelijk heftig qua impact omdat er een zwarte Jezus! in voorkwam en ze danste met op de achtergrond brandende kruizen. Ook had ze stigmata's op haar handen.....dus ik vind hem wel degelijk baanbrekend.

En het blijft een beetje hetzelfde als met The Beatles. Zij waren gewoon de 1en die er gebruik van maakten. Dus dan heb je dat het behoorlijk in je voordeel dat je 1 van de 1en bent. Hadden zij het niet gedaan was er wel iemand anders geweest.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:15:49 #180
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40141054
Ik vind dat soort chart-achtige dingen altijd dubieus. Het wordt altijd gedreven door de tijdgeest en zijn afhankelijk van de doelgroep die stemt.

Overigens vind ik Like A Prayer wat dat betreft wel baanbrekend. De modder die Madonna over zich heengeworpen heeft gekregen zeg. Let wel, het was 1990 en toen was de clip heel wat controversiëler dan nu; religie, rassenhaat, moord, sex, het kwam er allemaal in voor...
pi_40141091
is er een Britney-kenner die kan uitleggen waarom Baby One More Time een baanbrekende clip was?
  maandag 24 juli 2006 @ 19:19:52 #182
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40141184
Die snap ik ook niet zo.
pi_40141197
MJ om Billy Jean, maar eigenlijk zijn ze allebei kut.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_40142093
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:19 schreef MadGuy het volgende:
Die snap ik ook niet zo.
Vast omdat ze toen 15 of 16 was en in sexy kleding rond liep te kreunen?
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:15 schreef OutKast het volgende:

[..]

Je bedoelt Like A Prayer? Die was wel degelijk heftig qua impact omdat er een zwarte Jezus! in voorkwam en ze danste met op de achtergrond brandende kruizen. Ook had ze stigmata's op haar handen.....dus ik vind hem wel degelijk baanbrekend.

En het blijft een beetje hetzelfde als met The Beatles. Zij waren gewoon de 1en die er gebruik van maakten. Dus dan heb je dat het behoorlijk in je voordeel dat je 1 van de 1en bent. Hadden zij het niet gedaan was er wel iemand anders geweest.
Ja Like A Prayer bedoel ik idd.
Want laten we eerlijk zijn. Het IS een filmachtige clip en wie was haar voor? Precies.
Ben het wel eens als het gaat om het religieuze en taboe doorbrekende.
pi_40142328
quote:
Op maandag 24 juli 2006 19:52 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Vast omdat ze toen 15 of 16 was en in sexy kleding rond liep te kreunen?
[..]

Ja Like A Prayer bedoel ik idd.
Want laten we eerlijk zijn. Het IS een filmachtige clip en wie was haar voor? Precies.
Ben het wel eens als het gaat om het religieuze en taboe doorbrekende.
Oh ja, dat bedoel ik ook. De thema's zijn baanbrekend, het filmische van de clip is weinig bijzonders.
  maandag 24 juli 2006 @ 20:08:05 #186
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40142543
Nee, de manier waarop de clip is gefilmd is niet echt baanbrekend inderdaad. Dan vind ik bijvoorbeeld Bedtime Story van Madonna veel baanbrekender. Maar de thema's waren wel enorm taboedoorbrekend en daar ging het bij de verkiezing uiteindelijk om.
pi_40143514
Hm, ik vind Thriller baanbrekender dan Like A Prayer. Thriller wordt ook algemeen beschouwd als een van de beste videoclips allertijden. Wat Britney in die lijst doet weet ik ook niet, en Michael & Janet met Scream vind ik ook niet echt een baanbrekende clip, ookal is 't de duurste allertijden.

Had iemand trouwens ook gehoord dat Madonna in een boerka was gesignaleerd om zich te vermommen? Ze wilde gaan zwemmen met Lourdes, geloof ik, maar werd dus gesnapt. Ik kan ff geen bron vinden maar zag 't net op TV. Niet alleen Michael loopt er dus mee rond.. (al wordt daar wel zo'n heisa over gemaakt)

[ Bericht 19% gewijzigd door Rnnz op 24-07-2006 20:46:58 ]
  maandag 24 juli 2006 @ 20:45:40 #188
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40143642
Ja, maar Like A Virgin staat niet eens in het lijstje.
pi_40143660
Wannabe van Spice Girls wel, ook al zo'n baanbrekende videoclip
pi_40143669
Omg, wat een fout :$

Sorry.. lijkt zo op elkaar
  maandag 24 juli 2006 @ 20:50:56 #191
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40143775

Maar goed. Ik zie wel in waarom je Thriller baanbrekend zou kunnen noemen hoor, maar niet zo taboedoorbrekend. Of zie ik iets over het hoofd? Wat dat betreft vind ik Like A Prayer taboedoorbrekender.
pi_40143843
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:25 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Like a prayer heeft dus GEEN bijzondere clip.
Thriller had moeten winnen.
Like A Prayer is JUIST een bijzondere clip, vanwege de boodschap en het verhaal. Madonna pakt hier keihard racisme en de hypocrisie van de katholieke kerk aan! Een BOODSCHAP! Iets wat Thriller niet heeft!
pi_40143859
Taboedoorbrekend is Thriller niet echt, het heeft nou niet echt een boodschap. Hij is wel baanbrekender dan Like a prayer. Het werd en wordt nog steeds gezien als het begin van de videoclips, daarvoor waren videoclips leuk maar stelde ze weinig voor.

Like A Prayer is wat dat betreft taboedoorbrekender (wat een woord :x)
pi_40143907
Thriller doorbrak het taboe van de zwarten op all-white MTV
  maandag 24 juli 2006 @ 20:55:57 #195
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40143936
Ja, het woord klopt niet.

Nou ja, in ieder geval daar ging de verkiezing dus over. Qua baanbrekende benadering van het concept musicvideo vind ik dat je gelijk hebt. Like A Prayer is nu niet bepaald vernieuwend in dat aspect. Daarom snap ik ook niet dat Ray of Light erbij staat, overigens. Die was wel weer baanbrekend qua video, maar brak niet allerlei taboes ofzo.
pi_40143988
De MJ fans moeten toch eens inzien dat Michael Jackson veel entertainment heeft gemaakt, maar eigenlijk weinig zinnigs te zeggen heeft gehad! Hij staat nou niet bepaald ergens voor... sorry om te zeggen, maar het is de waarheid.

En kom niet aan met Earth Song en Man In The Mirror, want Cat Stevens was hem al jaaaaaaren voor om daarover te zingen!
pi_40144047
1. 'Like a prayer' - Madonna
2. 'Baby One More Time' - Britney Spears
3. 'Thriller' - Michael Jackson
4. 'Ray of Light' - Madonna
5. 'Vogue' - Madonna
6. 'Scream' - Michael and Janet Jackson
7. 'Rock DJ' - Robbie Williams
8. 'Call on Me' - Eric Prydz
9. 'Virtual Insanity' - Jamiroquai
10. 'Wannabe' - the Spice Girls

Het is sowieso een rare lijst. Call on Me dat was toch die clip met al die lekkere vrouwen? Ja, ik vond hem mooi hoor.. maar wat is daar baanbrekend aan? Zelfde geldt voor (zoals je zelf al zei) Ray Of Light, Baby One More Time, Wannabe en in mindere mate Scream en Vogue. Virtual Insanity ken ik niet :$
pi_40144075
@ Hapertje: waarom probeer je toch altijd ruzie uit te lokken en te provoceren? Ik snap jou niet hoor. Je weet dat je hier weer reacties op kunt verwachten van mentaal gestoorde MJ-fannetjes...
pi_40144086
Wannabe? Hahahaha.... en Call On Me was die clip dat een meisje met een rood hart door de stad loopt op zoek naar haar grote liefde! En Ray Of Light vind ik toch echt zo'n saaie clip!
  maandag 24 juli 2006 @ 21:01:18 #200
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40144096
Wannabe - hoe raar het ook klinkt - misschien weer wel. Vanwege het girlpower-idee waar The Spice Girls voor stonden. Een soort nieuwe feministische golf. Maar goed, gezien het verdere verloop van The Spice Girls en de leden individueel is dat misschien ook wel teveel krediet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')