Toevallig begon Hapertje over de sales..quote:Ja, en zoals ik al eerder zei, maar wat blijkbaar over het hoofd wordt gezien; je kunt niet aan de hand van sales figures bepalen wie beter is. Het blijft een mening, maar als hij dan toch met cijfers blijft komen
Ja, maar dat is geen excuus voor jou.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:30 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Toevallig begon Hapertje over de sales..
dan begrijp je dus de hele "formule" die je zelf gebruikt om je gelijk te halen niet. En dan ben ik gelijk klaar met je. Discussie blijkt dan zinloos met jou. Je snapt namelijk zelf niet wat je zegt.quote:Waarom is ze succesvoller als ze minder heeft verkocht?
Madonna geen gevoel voor ritme? Djeez, als iemand dat zegt vraag ik mij af wat diegene verstaat onder "gevoel voor ritme".quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:33 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Hij heeft, behalve gevoel voor melodie, ook nog eens een talent voor ritme dat je bij Madonna niet zult aantreffen.
Hmm ja, ik kap er inderdaad maar mee. Je bent té intelligent voor mij en niemand kan tippen aan jouw niveau, want ooh.. wat ben jij toch goed..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:36 schreef OutKast het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen excuus voor jou.
Want jij was degene die bleef beweren dat Madonna gezien haar verleden meer dan 9 miljoen van een recent album moet verkopen. En als argument draag JIJ aan dat Michael dan succesvoller is omdat hij er 11 miljoen heeft verkocht. Als ik jou dan uitleg dat volgens jou eigen "wiskundige" formule Madonna succesvoller is dan MJ anno Y2K en jij dan alsnog het volgende zegt:
[..]
dan begrijp je dus de hele "formule" die je zelf gebruikt om je gelijk te halen niet. En dan ben ik gelijk klaar met je. Discussie blijkt dan zinloos met jou. Je snapt namelijk zelf niet wat je zegt.
Zeg laatkomertje... ga jij ook terug naar school!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
waarom deze eindeloze discussies over sales?
gaat het niet over je eigen mening? waarom JIJ michael of madonna beter vind?
en hapertje, je bent kinderachtig bezig![]()
Dat is wel waar. Outkast IS intelligenter dan jij!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:51 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Hmm ja, ik kap er inderdaad maar mee. Je bent té intelligent voor mij en niemand kan tippen aan jouw niveau, want ooh.. wat ben jij toch goed..![]()
Je begint een discussie en je wordt er vierkant uitgeluld en nu ga je zitten huilen. Heb je het al tegen je moeder gezegd? Het leven is al zo hard als MJ fan en nu ook dit nog eens.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:51 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Hmm ja, ik kap er inderdaad maar mee. Je bent té intelligent voor mij en niemand kan tippen aan jouw niveau, want ooh.. wat ben jij toch goed..![]()
Nee, ik heb geen moeder.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:00 schreef OutKast het volgende:
[..]
Je begint een discussie en je wordt er vierkant uitgeluld en nu ga je zitten huilen. Heb je het al tegen je moeder gezegd? Het leven is al zo hard als MJ fan en nu ook dit nog eens.![]()
neuh ik heb vakantie,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:58 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Zeg laatkomertje... ga jij ook terug naar school!
Ja, en dat noemt zich volwassenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
neuh ik heb vakantie,
het enige wat ik echt kinderachtig vind is dat je eerst aangeeft de discussie te sluiten, en dat je niet meer wilt reageren omdat je een leven hebt. vervolgens doe je zelf weer mee met de discussie. met een ongelofelijk arrogant/sarcastisch toontje
Zijn we daarom minder dan jij? Of minder intelligent?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:09 schreef Hapertje het volgende:
Oh heerlijk... jullie zijn nog allemaal scholiertjes. Hoe zoet!
Uhm... nee. Dat niet perse. Maar als je jong bent, bijt je je wel eens vast in iets. Dat heeft elke tiener.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:11 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Zijn we daarom minder dan jij? Of minder intelligent?
Nee, ik vind dat niet zielig ofzo. We hebben allemaal wat.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:02 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen moeder.
Nu ben jij uitgeluld toch?![]()
Sjezus.. waar gaat deze topic nog over.
Juist!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:18 schreef OutKast het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat niet zielig ofzo. We hebben allemaal wat.
Maar laat ik het goede voorbeeld geven. Hieronder een aantal redenen waarom ik MJ heel erg goed vind:
- Goede performer
- Goede entertainer (weet het publiek te bespelen als geen ander)
- Heel erg muzikaal
- Een baanbreker in zijn prime die pop definieerde
Ik denk dat hij eens een keer een "stripped down" album moet doen waarin hij laat zien wie hij echt is i.p.v. zoete ballads over vrouwen of de wereld verbeteren. Laat de wereld eens zien wie je echt bent, Michael.
Voor het eerst ben ik het met je eens..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:18 schreef OutKast het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat niet zielig ofzo. We hebben allemaal wat.
Maar laat ik het goede voorbeeld geven. Hieronder een aantal redenen waarom ik MJ heel erg goed vind:
- Goede performer
- Goede entertainer (weet het publiek te bespelen als geen ander)
- Heel erg muzikaal
- Een baanbreker in zijn prime die pop definieerde
Ik denk dat hij eens een keer een "stripped down" album moet doen waarin hij laat zien wie hij echt is i.p.v. zoete ballads over vrouwen of de wereld verbeteren. Laat de wereld eens zien wie je echt bent, Michael.
Het grappige is dat je hetzelfde kunt redeneren voor Madonna. Vooralsnog komt het 'betere' van het één of ander dus nog steeds tot uiting in smaak.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:34 schreef DrDentz het volgende:
Tsja.. kijk eens naar HIStory, hoeveel zoete ballads over vrouwen tel je? Eentje, You Are Not Alone, die er waarschijnlijk op staat omdat het een commerciele impuls aan het album zou geven [Deed het ook, in 1 klap op nr. 1 in de US]. Vooral in het nummer Stranger In Moscow geeft hij zo'n goed beeld van zichzelf.. eenzaam, voelt zich raar, opgesloten
Eigenlijk is ieder nummer van MJ wel op een of andere manier autobiografisch.. ook de hele Ghosts film is gebaseerd op de haat die de gevestigde orde koestert tegen MJ in zijn rare landhuis met zijn excentrieke gedrag
Ik denk dat dat het grote verschil is tussen deze 2 iconen. Madonna is enorm beroemd geworden door zichzelf vooral heel expressief te uitten terwijl MJ juist beroemd geworden is door zichzelf te verhullen in een mythe.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:03 schreef MadGuy het volgende:
Dat bedoelde ik ook met de nuances in Michael's werk die ik niet ken. Toch ben ik van mening dat hij zich meer achter een masker verschuilt dan Madonna, omdat het simpelweg de aard van zijn karakter is; verlegen, schuw.
jij houd je toch ook vast aan madonnaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:14 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Uhm... nee. Dat niet perse. Maar als je jong bent, bijt je je wel eens vast in iets. Dat heeft elke tiener.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
jij houd je toch ook vast aan madonna
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:23 schreef Kptelmo het volgende:
Prince zou het niet kunnen, daar had hij toch crownprince voor moeten zijn.
Tja...voor beide artiesten valt een boel te zeggen. Beiden hebben ze hun stempel op de 80s gedrukt. Qua album sales kun je idd niet alles zeggen. Madonna heeft wellicht meer verkocht, maar heeft daar ook meer albums voor nodig gehad. MJ maakte beduidend minder albums, maar hij kon er wel makkelijker de helft van als single uitbrengen.
Op het gebied van zingen wint Michael natuurlijk met lof. Het moge bekend zijn dat Madonna qua zang nooit queen of pop kan worden, zij moet het performance hebben. Maar ook daar geen punten, want dat kan Micheal ook verdomd goed.
Wellicht op rockstar-behaviour dan : Ook hier lijkt Michael te winnen, maar gezegd dient te worden dat Madonna zich wel altijd weer weet aan te passen en dat zorgt ervoor dat je over 10 jaar nog steeds albums kunt verkopen. Endurance heb je voor koninklijke post ook nodig.
Conclusie:
Persoonlijk (en dat zal het altijd blijven) zou ik de kroon aan Michael geven.
PS. Michael is gediskwalificeerd omdat meneer zichzelf King of Pop noemt en dat is niet nobel.
De prijs gaat dus naar de Queen of pop.Michael heeft meer verkocht dan Madonna.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
*kijkt nog eens naar die Engelse lijst....heee...die begint pas in '84 te tellen. We mogen idd ook niet de Jackson 5 periode vergeten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:29 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Michael heeft meer verkocht dan Madonna.![]()
Ik bedoel natuurlijk dat als je bij MJ alle poespas weghaalt, je nog steeds een geniale zanger en danser hebt.. hij kan dan wel een imago hebben, er zit een dikke laag kwaliteit onderquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:46 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Bij Michael Jackson prik je dáár net zo goed doorheen. Popartiesten werken nu eenmaal met een imago.
Dat is waar.. tegen jouw argumenten kunnen wij niet op, want iedereen die van MJ's muziek houdt is geestelijk ziek. Mensen beoordelen op hun muzieksmaakquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:25 schreef Hapertje het volgende:
Da's waar! Maar wel met onderbouwde argumenten.
En... Madguy, lach me niet uit!![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:23 schreef Kptelmo het volgende:
PS. Michael is gediskwalificeerd omdat meneer zichzelf King of Pop noemt en dat is niet nobel.
De prijs gaat dus naar de Queen of pop.Michael Jackson noemt zichzelf helemaal niet de King of PopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Freddie is allang dood, geef 'm dan aan Paul McCartney als de titel perse niet naar MJ mag
[overigens, MJ zal altijd "King of Pop" blijven want het is gewoon een bijnaam, niet zozeer een titel. Elvis is ook "The King". Iedereen denkt aan MJ bij het horen van "King of Pop"]
Zo!![]()
Niemand, ook niet Madonna. Kijk naar de Rolling Stones, die draaien ook niet meer op volle kracht. Niemand piekt 25 jaar.quote:Wie draait er na 25 jaar nog mee op volle kracht?
Freddie is King of Rock, laat Pop maar aan MJ over.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk dat als je bij MJ alle poespas weghaalt, je nog steeds een geniale zanger en danser hebt.. hij kan dan wel een imago hebben, er zit een dikke laag kwaliteit onder
En je kunt niet met droge ogen beweren dat Madonna beter kan zingen, of zelfs beter kan dansen! Daar gaat het mij toch voornamelijk om bij het beoordelen van een artiest
[..]
Dat is waar.. tegen jouw argumenten kunnen wij niet op, want iedereen die van MJ's muziek houdt is geestelijk ziek. Mensen beoordelen op hun muzieksmaak![]()
[..]
Michael Jackson noemt zichzelf helemaal niet de King of PopEn Freddie is allang dood, geef 'm dan aan Paul McCartney als de titel perse niet naar MJ mag
[overigens, MJ zal altijd "King of Pop" blijven want het is gewoon een bijnaam, niet zozeer een titel. Elvis is ook "The King". Iedereen denkt aan MJ bij het horen van "King of Pop"]
Zo!![]()
Was maar een geintje. Nu komen natuurlijk wel de echte meningen boven tafelquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Michael Jackson noemt zichzelf helemaal niet de King of PopEn Freddie is allang dood, geef 'm dan aan Paul McCartney als de titel perse niet naar MJ mag
U2.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:43 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wie draait er na 25 jaar nog mee op volle kracht?
Nee maar in tegenstelling tot MJ ze scoort nog wel met singles en albums. Wat betreft tournees denk ik dat hij makkelijk stadiums vol krijgt, sneller dan Madge. In Europa dan. Ze staan dus bijna zij aan zij.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:54 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Niemand, ook niet Madonna. Kijk naar de Rolling Stones, die draaien ook niet meer op volle kracht. Niemand piekt 25 jaar.
Ik hoop dat MJ ooit nog eens rust kan vinden en een briljant autobiografisch album maakt.
Voor 1984 had Michael ook al 2 albums uit, in 1979 Off The Wall met inmiddels zo rond de 20 miljoen exemplaren verkocht en Thriller met rond de 60 miljoen. Ook zonder de Jackson 5 heeft ie wat meer, maar ja.. daar gaat het niet in deze topic niet om.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:41 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
*kijkt nog eens naar die Engelse lijst....heee...die begint pas in '84 te tellen. We mogen idd ook niet de Jackson 5 periode vergeten.
Anyway ... kan zijn, maar hoe je het went of keert.....kwestie van smaak. Het enige wat duidelijk is is dat het wat de 80s betreft idd tussen Michael Jackson en Madonna zou gaan. Toen al was die strijd duidelijk.
Maar Michael heeft dan toch ook wel een iets andere tijd achter de rug..quote:Nee maar in tegenstelling tot MJ ze scoort nog wel met singles en albums.
Exentriek??? Man, dat is wel heel erg je ogen sluiten. de man is gewoon helemaal van het padje af geraakt. Ik denk al vanaf zijn jeugd af aan. Niet zo zeer dat hij iets te maken heeft met kinderen en pedofilie ofzo. Daar geloof ik niet zo in.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:21 schreef Rnnz het volgende:
Wacko? Ken je hem persoonlijk? Anders, hoogstens. Excentriek. Maar zeker geen freak. Dat beeld schetst de media vooral.
Voor mij dus MJ. 100 %. Meer talent, betere performances.
Nah, ik vind hem geen freak. Misschien vind ik dat omdat ik een fan ben,quote:Exentriek??? Man, dat is wel heel erg je ogen sluiten. de man is gewoon helemaal van het padje af geraakt. Ik denk al vanaf zijn jeugd af aan. Niet zo zeer dat hij iets te maken heeft met kinderen en pedofilie ofzo. Daar geloof ik niet zo in.
Maar hij is toch op zijn minst wel redelijk freaky met zijn verbouwde gezicht. iets wat echt steeds erger begint te worden. Echt jammer. Want hij was echt geweldig.
Dat is een kwestie van smaak.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:56 schreef Komakie het volgende:
en als ze al iets zelf schrijft dan is het van slechte kwaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |