quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:11 schreef popolon het volgende:
Fox crew shot at in Israel
Published: Thursday July 13, 2006
After revealing detailed information about the movement of Israeli troops, a Fox News crew has been shot at on live television.
Doen ze toch nog wat goeds daaro!
Denk dat het wat simpel gedacht is. Als het namelijk escaleert dan vliegt de vlam ook in de pan in Irak en dat kan de VS niet gebruiken dus die raken er sowieso bij betrokken. Zelfde geldt voor Saudi Arabie.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:30 schreef Bensel het volgende:
ik hoop dat het eens goed escaleerd daar, maar dan zonder enige ingrijpen van westerse landen. (al zal dat waarschijnlijk wel gebeuren als het escaleert).. Na een tijdje lost het probleem zichzelf wel op.. Weliswaar met veel slachtoffers, maar ik denk dat dat zolangzamerhand onvermijdelijk is geworden.. Ik betreur het uiteraardd wel als het mocht gebeuren, maar alles is beter dan het langslepende conflict, waarbij uiteindelijk nog meer doden gaan vallen
Eerst zegt de verslaggever een paar keer dat het moeilijk vast te stellen is wie er nu precies schiet. Later zegt hij (in de auto) dat hij waarschijnlijk onder Israëlisch vuur is genomen met de bedoeling om hun bang te maken en dat laatste is in elk geval gelukt. Ook oppert hij de mogelijkheid dat er niet gezien is, dat het om journalisten ging.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:16 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De Israeliers zijn de enige die GEEN baat hebben bij het bekend worden van hun troepenbeweging, dus die zullen wel geschoten hebben.
Het kan zichzelf alleen oplossen als alle betrokken partijen tevreden zijn met de eindsituatie, anders krijg je dus weer een periode van onderdrukking van de zwakste door de sterkste, en dan heb je te maken met niets anders dan een veenbrand, of zie 't als een pressure cooker, op een gegeven moment barst de bom weer, en zo zal 't tot in de eeuwigheid door blijven gaan, totdat BEIDE partijen vrede hebben met de situatie en kunnen accepteren dat ze samen door moeten.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:30 schreef Bensel het volgende:
ik hoop dat het eens goed escaleerd daar, maar dan zonder enige ingrijpen van westerse landen. (al zal dat waarschijnlijk wel gebeuren als het escaleert).. Na een tijdje lost het probleem zichzelf wel op.. Weliswaar met veel slachtoffers, maar ik denk dat dat zolangzamerhand onvermijdelijk is geworden.. Ik betreur het uiteraardd wel als het mocht gebeuren, maar alles is beter dan het langslepende conflict, waarbij uiteindelijk nog meer doden gaan vallen
heb een beetje jhet idee dat het doodgezwegen word.. er zijn nog weinig statements gemaakt..quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:33 schreef Dementor het volgende:
Ik kan het even niet meer volgen hoor.
Wat vind de UN van deze acties?
Wat zegt Bush?
of dat 1 van de partijen zo onderdrukt word, dat er geen verzet meer komt, of dat 1 partij totaal vernietigd word, of 1 partij zelf besluit te vertrekkenquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het kan zichzelf alleen oplossen als alle betrokken partijen tevreden zijn met de eindsituatie, anders krijg je dus weer een periode van onderdrukking van de zwakste door de sterkste, en dan heb je te maken met niets anders dan een veenbrand, of zie 't als een pressure cooker, op een gegeven moment barst de bom weer, en zo zal 't tot in de eeuwigheid door blijven gaan, totdat BEIDE partijen vrede hebben met de situatie en kunnen accepteren dat ze samen door moeten.
Ja klopt, maar zoals je ziet zitten er lokale mensen naast hem die waarschijnlijk bevooroordeeld zijn. Het kunnen ook gewoon verdwaalde kogels zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Eerst zegt de verslaggever een paar keer dat het moeilijk vast te stellen is wie er nu precies schiet. Later zegt hij (in de auto) dat hij waarschijnlijk onder Israëlisch vuur is genomen met de bedoeling om hun bang te maken en dat laatste is in elk geval gelukt. Ook oppert hij de mogelijkheid dat er niet gezien is, dat het om journalisten ging.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:33 schreef _The_General_ het volgende:
Bertus Hendriks beleefd weer gouden tijden
Rob de Wijk !quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:38 schreef Steijn het volgende:
[..]Die ene van Clingendael zal ook wel weer op komen draven een dezer dagen.
Waarom Israel? Valt er uberhaupt partij te kiezen? De modder stroomt van beide kanten.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:34 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoeveel asfalt is er nodig om van Israel een kartbaan te maken?
Dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn waarom Israel het vliegveld heeft gebombardeerd.quote:Hizbullah wants soldiers moved to Iran
Israel has information that Hizbullah guerrillas who captured two Israeli soldiers are trying to transfer them to Iran, Foreign Ministry spokesman Mark Regev said.
Regev did not disclose the source of his information.
The IDF released the names of the two soldiers on Thursday. According to the IDF Spokesperson, the two reserve are Ehud Goldwasser, 31, from Nahariya, and Eldad Regev, 26, from Kiryat Motzkin.
Hizbullah guerrillas, who are backed by Iran, seized the soldiers Wednesday in a cross-border raid.
OC Northern Command Lt.-Gen. Udi Adam said Thursday evening that the army has hit hundreds of targets in Lebanon since Wednesday night.
Adam added that Israel has not ruled out sending ground forces into Lebanon. He told reporters that even Northern Command had come under Katyusha fire during the day.
"I imagine over time that we will be able to rid ourselves of this threat entirely," he said.
Earlier in the day, IDF Chief of Staff Lt.-Gen. Dan Halutz confirmed Thursday that the soldiers who had been kidnapped by Hizbullah a day before were still alive.
"We know the soldiers are alive and we hold the Lebanese government completey responsible," he said during a tour of the North.
Israel was not at war with Lebanon but at a "high volume crisis," he added.
He said that a new reality has been created on the northern border that started yesterday with the deaths of eight soldiers.
The focus of the operation in Lebanon would be to restore Israel's deterrent capability against those in Lebanon, referring to Hizbullah, who thought the IDF was irrelevant, he explained.
"The goal is to create a new reality in the north," Halutz told reporters, "Such attacks will not be tolerated."
Halutz said the north was well protected by shelters but he could not guarantee that Israeli civilians would not be harmed during the current campaign in Lebanon.
He also revealed that OC Northern Command Maj.-Gen. Udi Adam had set up an investigative committee into Wednesday's kidnapping, which would be headed by a major general.
quote:
Hezbollah's Al-Manar television showing the 333mm Iranian-made Raad rocket of the type that was fired at an IDF base on Thursday. (Haaretz)
Laat ze hun eigen boontjes doppen daar.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ben voor een actieve steun aan Israel tegen deze terroristen, het mag duidelijk zijn dat wij als beschaafde landen terroristische groepen moeten laten zien dat wij als beschaafde landen niet wijken voor de terreur van hen.
Ze hebben geen helicopters in dat land?quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:43 schreef Roi het volgende:
Dat zou natuurlijk een reden kunnen zijn waarom Israel het vliegveld heeft gebombardeerd.
Hmm, okay, that's it then, ik ben 't zat, ik trek de stekker d'r uit, sorry guys, you did well, some other folks just fucked it up for ya, laters !quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:42 schreef Bensel het volgende:
Ik denk trouwens dat de kans groot is dat dit een vrij globaal conflict kan worden.. de VS beschermt Israel, en de palestijnen worden waarschijnlijk gesteund door de landen in het midden-oosten.. Kan dus uitmonden in een oorlog vanwege geloof tussen christenen/joden en islamieten.. en dan heb je nog de complicerende factor Noord-Korea, die de boel nog wel extra wil ophitsen... (het aloude verdeel en heers)
Het ging helemaal niet om die militairen, dit zat al lang in de planning.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:43 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Laat ze hun eigen boontjes doppen daar.
Terreur komt overigens van twee kanten. Vind de Israëliërs al net zo fout als de Palestijnen (Hamas) en Libanezen (Hezbollah). Een oorlog, want dat is het nu gewoon, beginnen om een paar ontvoerde militairen.
tjah, valt inderdaad niet uit te leggen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef stukovich het volgende:
Dus er zijn nu al in Libanon meer dan 50 burgers vermoord, waarvan 10 kinderen, omdat 2 soldaatjes ontvoerd zijn
Dit is allang niet meer om die 2 soldaten.. dat was slechts een excuus... over en weer worden al jarenlang mensen vermoord/ontvoert/enz..quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef stukovich het volgende:
Dus er zijn nu al in Libanon meer dan 50 burgers vermoord, waarvan 10 kinderen, omdat 2 soldaatjes ontvoerd zijn
quote:Extremist group: We kidnapped 2 Palestinians
‘Gilad Shalhevet Brigades’ organization claims it kidnapped two Palestinians, residents of the Jerusalem area. Group says hostages will be released only in exchange for Israeli soldiers abducted in Gaza, Lebanon
Efrat Weiss
An extremist organization called the “Gilad Shalhevet Brigades” claimed it kidnapped two Palestinians, residents of the Jerusalem area. In a statement issued by the groups it was said that the hostages will be released only in exchange for the Israeli soldiers abducted in Gaza and Lebanon.
Jerusalem District Police said they are looking into the group’s claim.
Thursday afternoon the Ynet news desk received a statement reading: “For your information, a few minutes ago we kidnapped two Palestinian workers in the Jerusalem area. The two are being held in a hidden location and we will conduct negotiation for their release through the media.
“We demand the immediate release of the kidnapped (Israeli) soldiers; if they will not be released within the next 48 hours, the lives of the Palestinians will be in danger.”
The announcement has not been confirmed as of yet.
The “Shalhevet Gilad Brigades” is an extremist organization that has claimed responsibility for past shooting attacks in which Palestinians were murdered in the territories, but until now no proof has surfaced linking the group to the actual incidents, and no arrests have been made.
Net nog op tv, Israel kent de diensplicht. Als Israel niet alles doet om zijn mensen terug te krijgen wilt er straks geen hond meer dienen.quote:
Wat denk jij?quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef _The_General_ het volgende:
Wat als de ontvoerde soldaten in Iran terecht komen? Zou Israel actie's uit durven te voeren tegen Iran ?
Inderdaad. Het vrije westen moet laten zien dat zij vierkant achter Israël staat. De slappe houding van het vrije westen tegenover de terroristen die Israël terroriseren geeft de verkeerde boodschap.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:46 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ben voor een actieve steun aan Israel tegen deze terroristen, het mag duidelijk zijn dat wij als beschaafde landen terroristische groepen moeten laten zien dat wij als beschaafde landen niet wijken voor de terreur van hen.
Ik ben er bang voor dat ze dat gewoon doen, met steun van Amerika die dan meteen weer een land dat "tot de as van het kwaad" behoort binnen kan vallen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef _The_General_ het volgende:
Wat als de ontvoerde soldaten in Iran terecht komen? Zou Israel actie's uit durven te voeren tegen Iran ?
Doet me denken aan die Israelische moordbrigades in Duitsland na de oorlog. Op jacht naar oorlogsmisdadigers.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:45 schreef Roi het volgende:
[Extremist group: We kidnapped 2 Palestinians]
Hezbollah heeft anders ook geen schone handen. Ik vind het niet meer terecht om altijd naar Israel te wijzen, Hezbollah had die soldaten niet moeten ontvoeren. Verder geef ik Israel het voordeel van de twijfel inzake het optreden tegen de Palestijnen, Israel heeft de eerste stap gezet door zijn nederzettingen te ontruimen maar van de kant van Palestijnen is die eerste stap naar meer vertrouwen achterwege gebleven. Sterker nog zij zijn het die met de ontvoering van de militair dit hele circus in gang hebben gezet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef stukovich het volgende:
Is Beiroet ook geen prachtige stad?quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:46 schreef OldSchoolFool het volgende:
Ben 3 jaar terug nog een maand in Zuid-Libanon geweest. Toch interessant te zien hoe je ongemerkt sympathie begint te krijgen voor mensen met wie je veel optrekt (Libanezen in dit geval). En dat terwijl ik helemaal geen voorkeur van origine heb voor israeliers of libanezen. Op een gegeven moment begin je zelf ook argwanend over Israel te denken, zeker als je verderop de grens ziet liggen. Zelfs de Hezbollah krijgt opeens sympathieke trekjes. Alleen maar aardige lui daar ontmoet trouwens.
Kan de VS dat nog wel betalen? De steun van het volk is ook een stuk minder aan het worden, alsmede de internationale steun.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat denk jij?
Ik weet het wel zeker.
De VS steunt Israel direct.
Iran bezit voldoende oliequote:Op donderdag 13 juli 2006 22:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kan de VS dat nog wel betalen? De steun van het volk is ook een stuk minder aan het worden, alsmede de internationale steun.
Beiroet was voor de burgeroorlog de Las Vegas van het midden-oosten.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Is Beiroet ook geen prachtige stad?
Inderdaad. Het vrije westen moet laten zien dat zij vierkant achter de Palestijnen staat. De slappe houding van het vrije westen tegenover de Israëli's die Palestijnse gebieden onrechtmatig bezetten geeft de verkeerde boodschap.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het vrije westen moet laten zien dat zij vierkant achter Israël staat. De slappe houding van het vrije westen tegenover de terroristen die Israël terroriseren geeft de verkeerde boodschap.
De VS is vrij duidelijk geweest over het verbond met Israel.. Ze zullen misschien niet meer direct kunnen helpen, maaar reken maar dat er heel wat heimelijke operaties uitgevoerd worden mocht dat nodig zijn..quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kan de VS dat nog wel betalen? De steun van het volk is ook een stuk minder aan het worden, alsmede de internationale steun.
Was er laatst niet een topic over de kleinzoon (ook een ayatollah geloof ik) van ayatollah Khomeini die heel graag zou zien dat de VS Iran zou binnenvallen om af te rekenen met het regime daar.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat denk jij?
Ik weet het wel zeker.
De VS steunt Israel direct.
Zij hebben die nederzettingen terug gegeven, maar behouden wel de volledige controle over de toevoerswegen. Hierdoor zetten zij grensposten op en zijn de bewoners van de nederzettingen totaal afhankelijk van Israelquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:47 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hezbollah heeft anders ook geen schone handen. Ik vind het niet meer terecht om altijd naar Israel te wijzen, Hezbollah had die soldaten niet moeten ontvoeren. Verder geef ik Israel het voordeel van de twijfel inzake het optreden tegen de Palestijnen, Israel heeft de eerste stap gezet door zijn nederzettingen te ontruimen maar van de kant van Palestijnen is die eerste stap naar meer vertrouwen achterwege gebleven. Sterker nog zij zijn het die met de ontvoering van de militair dit hele circus in gang hebben gezet.
Het vrije westen moet laten zien dat zij vierkant billenkoek uitdelen aan iedereen die betrokken is, als ze niet snel ophouden met kibbelen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:49 schreef Clourhide het volgende:
Inderdaad. Het vrije westen moet laten zien dat zij vierkant achter de Palestijnen staat. De slappe houding van het vrije westen tegenover de Israëli's die Palestijnse gebieden onrechtmatig bezetten geeft de verkeerde boodschap.
Zo ik report je even.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
52 Burgers en kinderen zijn vermoord door terroristische nazi-Israel
Precies!quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het vrije westen moet laten zien dat zij vierkant achter Israël staat. De slappe houding van het vrije westen tegenover de terroristen die Israël terroriseren geeft de verkeerde boodschap.
Door mensen zoals jij zal zo'n conflict altijd blijven bestaan!quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
52 Burgers en kinderen zijn vermoord door terroristische nazi-Israel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |