abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:41:50 #154
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_43975235
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:09 schreef Erasmusch het volgende:
Hard gras 51
Verdriet om Feyenoord - en andere voetbalverhalen

Eens in de zoveel tijd presenteert Hard gras een nummer met losse verhalen. Dat biedt de gelegenheid om nieuw talent te tonen en om oude oorlogspaarden van stal te halen.
Toen de redactie op het Spui in 'Neerlands grootste poel des verderfs' een desperate Jos de Putter tegenkwam - Feyenoord had weer eens een speler van wereldklasse laten lopen - meenden zij in de losbarstende woordenstroom de contouren van een verhaal te zien. Het resultaat staat in dit nummer, een magistrale klaagzang van een begenadigd schrijver die het rauwe bestaan van een Feyenoord-supporter definieert. Mocht dit de opmaat tot een boek zijn, dan zal dit zonder enige twijfel tot de klassiekers van de Nederlandse sportliteratuur gaan behoren. Michel van Egmond kunnen we geen jong talent meer noemen, daarvoor heeft hij in Hard gras al te veel van zijn schrijftalent blijk gegeven; hetzelfde geldt natuurlijk voor Marcel van Roosmalen, wiens journalistieke status na het Vitesse-nummer voorgoed is gevestigd. De nieuwe naam in dit nummer is van Mariëlle van Bussel. Zij heeft twee boeken in voorbereiding die allebei over Jong Oranje gaan. Dat zij op weg is een toonaangevend voetbalschrijfster te worden laat zij zien in het tot weemoed stemmende stuk over de Ghanees Anthony Obodai, voetballer bij Sparta, inwoner van Diemen-Zuid.
Ik parkeerde gister mijn fiets, en toen zag ik dat iemand hem onder zijn snelbinder had laten zitten. Even wilde ik hem jatten, maar mijn opvoeding verhinderde dit voor me. Nu moet ik hem kopen
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:15:28 #155
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_43976531
Weer een nieuwe. Ik moet nr 50 over Pele eerst nog lezen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_43979010
Heeft iemand hem al, nr 51? Want van dat wazige verhaaltje hierboven word ik niet echt veel wijzer.
pi_43979660
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:39 schreef Omnifacer het volgende:
Niet dan, moet haast wel als het favo boek van alle voetballers is.

Als ik naar Argentinie ga, gaat er in elk geval een Hard gras mee en de ontvoering
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43979735
Totally Frank wordt denk ik een cadeau voor Kerst
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 woensdag 29 november 2006 @ 02:23:07 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_43981382
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeft iemand hem al, nr 51? Want van dat wazige verhaaltje hierboven word ik niet echt veel wijzer.
Ik heb hem. Wat wil je weten ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43985289
quote:
Op woensdag 29 november 2006 02:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb hem. Wat wil je weten ?

Nou iets over de inhoud, wat jij er zelf van vond en of het in de buurt komt bij boeken als die over Vitesse of de Coolsingel.
pi_43987202
Gisteravond in één ruk Vak 127 van Menno Pot uitgelezen. Dit boek zal hier best wel eens aan bod zijn gekomen, maar ik heb me er in ieder geval kostelijk mee geamuseerd. Hilarisch, schitterend en levensecht taalgebruik, heerlijke dialogen., kostelijk geschreven. Prachtig boek.
pi_43987475
Dat boek heb ik hier inderdaad vurig aangeprezen. Heb nog ff met hem gebabbeld voor en na Heerenveen - Ajax. Hij is nu bezig met een roman (non-voetbal)
  Trouwste user 2022 woensdag 29 november 2006 @ 21:14:31 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_44005001
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:40 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nou iets over de inhoud, wat jij er zelf van vond en of het in de buurt komt bij boeken als die over Vitesse of de Coolsingel.
Ok, ik heb hem nog niet gelezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44150591
Waar stond er in nummer 48 over Vitesse?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44150699
Ik heb nummer 48. Maar deze vraag snap ik niet.
pi_44150730
De nieuwste Hard Gras moet ik ook nog ff halen

Kijken of dat ene hoofstuk net zo goed is al num. 48 over het hele seizoen Vitesse
pi_44150920
Er stonden schijnbaar een aantal opvallende dingen over Dingsdag en Sturing in schijnbaar.

De schrijver kwam er in 49 op terug
pi_44151112
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er stonden schijnbaar een aantal opvallende dingen over Dingsdag en Sturing in schijnbaar.

De schrijver kwam er in 49 op terug
ook over o.a Theo maar hij komt er op dit nummer wat nu in de winkel ligt 51 op terug

Dan gaat het ook nog over Stijn Vreven en nog veel meer.
pi_44151277
In 48 is Vitesse een seizoen lang intensief gevolgd. Theo Janssen die rookte in de kleedkamer, Stijn Vreven die werd opgeofferd, Dinsdag die samen met zijn vader transfersgeruchten over zichzelf verspreidde op supporterssites, yakubu (???) die klokjes verkocht achter amsterdam CS. ETC.
pi_44151373
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:01 schreef TerroRobbie het volgende:
In 48 is Vitesse een seizoen lang intensief gevolgd. Theo Janssen die rookte in de kleedkamer, Stijn Vreven die werd opgeofferd, Dinsdag die samen met zijn vader transfersgeruchten over zichzelf verspreidde op supporterssites, yakubu (???) die klokjes verkocht achter amsterdam CS. ETC.
klopt allemaal , al is het van yakkie volgensmij telefoontjes wat ie verkoopt of autoradio's maar dat terzijde
pi_44152394
Gejat natuurlijk?
pi_44153246
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gejat natuurlijk?
hoe kom je daar nou bij , het is allemaal eerlijke handel !
pi_44153289
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:38 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou bij , het is allemaal eerlijke handel !
Theo Janssen rookt en zuipt ook nooit toch?
pi_44153349
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Theo Janssen rookt en zuipt ook nooit toch?
dat wel , maar dat is algemeen bekend
pi_44153397
In de Mac is hij vast ook nooit te zien
pi_44153921
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de Mac is hij vast ook nooit te zien
Nee , maar bij de Febo wel
pi_44154690
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb 3 verhalen gelezen: aanvullend hoofdstuk over Vitesse, leuk. Waanzinnig verhaal over John Linford, echt prachtig (alleen daarom al lezen), en het verdriet van Feyenoord, het openingsverhaal. Best aardig, maar een beetje een calimero-verhaal. De rest leek me minder interessant, maar dat is nog nergens op gebaseerd.
pi_44156594
Ok bedankt, ik krijg hem vanavond
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:43:45 #179
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_44156777
Misschien is het ondertussen: Lezend de feestdagen in?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:12:26 #180
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_44179897
Van de Sint ontvangen !

Het grote, gezellige voetbalquizboek voor het hele gezin

Quizplezier voor jong en oud

Dit boek is verkrijgbaar in de boekhandel vanaf 1 november 2006. Bestel nu en krijg een gesigneerd exemplaar* thuis gestuurd!

Waarmee vergaart een échte man onmetelijke roem en glorie? Wanneer hij de beste is bij een voetbalquiz vol strikvragen. Om het voor vrouwen en kinderen leefbaarder te maken tussen al die échte mannen met hun triviale kennis, schreven Hugo Borst en Hans-Jörgen Nicolaï Het grote, gezellige voetbalquizboek voor het hele gezin. De 1000 vragen zijn onderverdeeld in mannenvragen, vrouwenvragen en kindervragen. Voorts is er voor de échte man de categorie ‘supermoeilijk’.

Gegevens:
paperback ¤ 14,95
240 blz. 13,5 x 21 cm
met illustraties
omslagontwerp Toni Mulder
ISBN 90 468 0174 8
NUR 494 spelen, spelletjes; 482 balspelen
1 november 2006

Categorie kinderen t/m 14 jaar:
1 Welke Nederlandse betaaldvoetbalclub heeft een ooievaar in het clubembleem?
2 Met welk rugnummer speelde Johan Cruijff, de beste Nederlandse voetballer aller tijden, bijna al zijn wedstrijden?

Categorie vrouwen:
3 Onder grote publieke belangstelling vond op 9 december 2005 de loting van het WK-voetbal in Duitsland plaats. Welk vrouwelijk topmodel presenteerde deze loting?
4 Topvoetballer David Beckham en ex-Spice Girl Victoria zijn de trotse ouders van drie zoontjes. Hoe heten de drie kinderen uit het ‘glamourgezin’ Beckham? (3 punten)

Categorie gemiddelde voetballiefhebber:
5 Na welke interland stonden op donderdag 29 oktober 1987 de volgende koppen in de krant: ‘ORANJE IN MINEUR’ en ‘DE EINDRONDE IS NOG VER WEG’?
6 Youri Mulder, Jordi, Ronald en Erwin Koeman hebben allemaal een beroemde voetbalvader. Het voetbal werd er tijdens hun jeugd met de paplepel ingegoten. Dit in tegenstelling tot de jeugd van Huub Stevens. Welk beroep had vader Stevens?

Categorie voetbalfreaks:
7 Cafu mocht in 2002 als aanvoerder van Brazilië als eerste de World Cup aan het grote publiek laten zien. Voor aanvang van het toernooi in Japan en Zuid-Korea was Cafu niet de beoogde aanvoerder, maar de eigenlijke aanvoerder haakte kort voor het begin van het WK geblesseerd af. Wie was deze Braziliaan?
8 Na vele naamswisselingen (onder meer DS’79) heet de betaaldvoetbalclub uit Dordrecht gewoon weer FC Dordrecht. In 1972 werd er een aparte stichting opgericht om het amateurvoetbal van het profvoetbal te gescheiden. Welke televisiecoryfee was destijds voorzitter van deze club?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_44179931
Ik neem 3 maal Hard gras mee naar Argentinie

En de ontvoering van Heineken ook
pi_44196608
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:12 schreef Bjoro het volgende:
Van de Sint ontvangen !

[afbeelding]

Het grote, gezellige voetbalquizboek voor het hele gezin
Leuk cadeau!

Hans-Jörgen Nicolaï kan zich trouwens beter fulltime op zijn spelletjeswerkzaamheden gaan richten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 7 december 2006 @ 16:15:37 #183
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_44226213
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:31 schreef methodmich het volgende:
Hans-Jörgen Nicolaï kan zich trouwens beter fulltime op zijn spelletjeswerkzaamheden gaan richten.
nou als hij dan nog mensen zoekt houd ik me aanbevolen
256 goals !
pi_44244515
Zelf maar ff de nieuwe Hard Gras gehaald ( als de sint het niet doet )

Voor kerst maar ff het boek van Guus Hiddink vragen , of kopen

Dan ga ik eerst maar ff het hoofdstuk over Vitesse lezen
pi_44250918
De beste verhalen uit Johan oid gehaald voor pa.
pi_44250996
Is Het wonder van Castel nog ergens te halen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_44251040
Weekje terug autobiografie van Jaap Stam gelezen, best een aanrader.

Weet iemand anders nog leuke voetbalbiografiën? Stam ken ik dus al, Kluivert ook. Hiddink misschien iets?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_44251340
Gazza en Best
pi_44251767
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:31 schreef RayMania het volgende:

Weet iemand anders nog leuke voetbalbiografiën? Stam ken ik dus al, Kluivert ook. Hiddink misschien iets?
Seedorf , Beckham , Bogarde

Hiddink lijkt mij ook wel leuk , en waar heb je het boek van Stam gevonden ?
pi_44251809
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Seedorf , Beckham , Bogarde

Hiddink lijkt mij ook wel leuk , en waar heb je het boek van Stam gevonden ?
Stam heb gekocht bij de AKO op Schiphol, toen ik op mijn trein moest wachten .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_44251820
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Is Het wonder van Castel nog ergens te halen?
Ik heb hem ooit bij Donner besteld ( aan de lijnbaan in Rotterdam )

Moet je maar ff een kijkje nemen op hun site

of je moet zoon anti feyenoorder zijn dan moet je verder zoeken
pi_44251936
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:55 schreef RayMania het volgende:

[..]

Stam heb gekocht bij de AKO op Schiphol, toen ik op mijn trein moest wachten .
Dan zoek ik nog wel ff op een paar internetwinkel(s)

Daar kom ik namelijk niet zo 1 - 2 - 3
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 december 2006 @ 16:04:43 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_44254243
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:31 schreef RayMania het volgende:

Bert Hiddema schrijft goeie bio's. Ik heb ze van Gullit en Cruijff.

pi_44387621
Voetbaljaarboek 2007 van VI en Brinvest.

Heel veel statistieken van afgelopen seizoen 05-06. Nederlandse competities, amateurvoetbal, en europa. Ook CL en Uefa cup.

Doelpuntenmakers, scheidsrechters, wissels etc.

Veeeel info dus
  woensdag 13 december 2006 @ 12:45:23 #195
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_44388402
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:20 schreef TerroRobbie het volgende:

Heel veel statistieken van afgelopen seizoen 05-06. Nederlandse competities, amateurvoetbal, en europa. Ook CL en Uefa cup.

Veeeel info dus
Ik heb die van 2004 geloof ik, maar dan van Infostrada geloof ik !
256 goals !
pi_44388504
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Heb 3 verhalen gelezen: aanvullend hoofdstuk over Vitesse, leuk. Waanzinnig verhaal over John Linford, echt prachtig (alleen daarom al lezen), en het verdriet van Feyenoord, het openingsverhaal. Best aardig, maar een beetje een calimero-verhaal. De rest leek me minder interessant, maar dat is nog nergens op gebaseerd.
Mooie verhalen over Linford en Obiku idd, die over Feyenoord werd ik een beetje droevig van
  woensdag 13 december 2006 @ 12:54:25 #197
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_44388736
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:20 schreef TerroRobbie het volgende:

Veeeel info dus
VI en statistieken gaat niet samen dus ik kan er niet warm voor lopen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_44721182
Is de nieuwste Hard Gras het lezen waard?
pi_44721259
Zoals je hierboven in posts van mij en Erasmusch kunt lezen: ja.
pi_44721337
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:18 schreef MaxPower het volgende:
Zoals je hierboven in posts van mij en Erasmusch kunt lezen: ja.
Ok, dan ga ik hem van de week maar eens halen.
  Trouwste user 2022 maandag 25 december 2006 @ 19:40:46 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_44737023
Hij is altijd de moeite waard

pi_44744538
Ik ga maar weer eens aan een Hard Gras beginnen, de nieuwe Grisham is inmiddels uit
  dinsdag 26 december 2006 @ 15:24:47 #203
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_44750093
Ik ben stiekum weer in Hand in Hand begonnen... Als ik dat boek 1 keer lees kan ik niet meer stoppen, echt erg
pi_44758683
Andere clubs hebben snelle negers, wij hebben Frankel en Amoah

Er zit een gek in het bos. Zit je nu weer Sturing af te zeiken?

Echt leuk geschreven die Hard Gras oer Fietstas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')