Ik parkeerde gister mijn fiets, en toen zag ik dat iemand hem onder zijn snelbinder had laten zitten. Even wilde ik hem jatten, maar mijn opvoeding verhinderde dit voor me. Nu moet ik hem kopenquote:Op dinsdag 28 november 2006 16:09 schreef Erasmusch het volgende:
Hard gras 51
Verdriet om Feyenoord - en andere voetbalverhalen
Eens in de zoveel tijd presenteert Hard gras een nummer met losse verhalen. Dat biedt de gelegenheid om nieuw talent te tonen en om oude oorlogspaarden van stal te halen.
Toen de redactie op het Spui in 'Neerlands grootste poel des verderfs' een desperate Jos de Putter tegenkwam - Feyenoord had weer eens een speler van wereldklasse laten lopen - meenden zij in de losbarstende woordenstroom de contouren van een verhaal te zien. Het resultaat staat in dit nummer, een magistrale klaagzang van een begenadigd schrijver die het rauwe bestaan van een Feyenoord-supporter definieert. Mocht dit de opmaat tot een boek zijn, dan zal dit zonder enige twijfel tot de klassiekers van de Nederlandse sportliteratuur gaan behoren. Michel van Egmond kunnen we geen jong talent meer noemen, daarvoor heeft hij in Hard gras al te veel van zijn schrijftalent blijk gegeven; hetzelfde geldt natuurlijk voor Marcel van Roosmalen, wiens journalistieke status na het Vitesse-nummer voorgoed is gevestigd. De nieuwe naam in dit nummer is van Mariëlle van Bussel. Zij heeft twee boeken in voorbereiding die allebei over Jong Oranje gaan. Dat zij op weg is een toonaangevend voetbalschrijfster te worden laat zij zien in het tot weemoed stemmende stuk over de Ghanees Anthony Obodai, voetballer bij Sparta, inwoner van Diemen-Zuid.
Niet dan, moet haast wel als het favo boek van alle voetballers is.quote:
Ik heb hem. Wat wil je weten ?quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeft iemand hem al, nr 51? Want van dat wazige verhaaltje hierboven word ik niet echt veel wijzer.
Nou iets over de inhoud, wat jij er zelf van vond en of het in de buurt komt bij boeken als die over Vitesse of de Coolsingel.quote:
Ok, ik heb hem nog niet gelezen.quote:Op woensdag 29 november 2006 10:40 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou iets over de inhoud, wat jij er zelf van vond en of het in de buurt komt bij boeken als die over Vitesse of de Coolsingel.
ook over o.a Theo maar hij komt er op dit nummer wat nu in de winkel ligt 51 op terugquote:Op maandag 4 december 2006 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er stonden schijnbaar een aantal opvallende dingen over Dingsdag en Sturing in schijnbaar.
De schrijver kwam er in 49 op terug
quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:01 schreef TerroRobbie het volgende:
In 48 is Vitesse een seizoen lang intensief gevolgd. Theo Janssen die rookte in de kleedkamer, Stijn Vreven die werd opgeofferd, Dinsdag die samen met zijn vader transfersgeruchten over zichzelf verspreidde op supporterssites, yakubu (???) die klokjes verkocht achter amsterdam CS. ETC.
quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gejat natuurlijk?
Theo Janssen rookt en zuipt ook nooit toch?quote:Op dinsdag 5 december 2006 01:38 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
hoe kom je daar nou bij , het is allemaal eerlijke handel !
dat wel , maar dat is algemeen bekendquote:Op dinsdag 5 december 2006 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Theo Janssen rookt en zuipt ook nooit toch?
Nee , maar bij de Febo welquote:Op dinsdag 5 december 2006 01:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de Mac is hij vast ook nooit te zien
Heb 3 verhalen gelezen: aanvullend hoofdstuk over Vitesse, leuk. Waanzinnig verhaal over John Linford, echt prachtig (alleen daarom al lezen), en het verdriet van Feyenoord, het openingsverhaal. Best aardig, maar een beetje een calimero-verhaal. De rest leek me minder interessant, maar dat is nog nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeft iemand hem al, nr 51? Want van dat wazige verhaaltje hierboven word ik niet echt veel wijzer.
Leuk cadeau!quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:12 schreef Bjoro het volgende:
Van de Sint ontvangen !
[afbeelding]
Het grote, gezellige voetbalquizboek voor het hele gezin
nou als hij dan nog mensen zoekt houd ik me aanbevolenquote:Op woensdag 6 december 2006 16:31 schreef methodmich het volgende:
Hans-Jörgen Nicolaï kan zich trouwens beter fulltime op zijn spelletjeswerkzaamheden gaan richten.
Seedorf , Beckham , Bogardequote:Op vrijdag 8 december 2006 14:31 schreef RayMania het volgende:
Weekje terug autobiografie van Jaap Stam gelezen, best een aanrader.
Weet iemand anders nog leuke voetbalbiografiën? Stam ken ik dus al, Kluivert ook. Hiddink misschien iets?
Stam heb gekocht bij de AKO op Schiphol, toen ik op mijn trein moest wachtenquote:Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Seedorf , Beckham , Bogarde
Hiddink lijkt mij ook wel leuk , en waar heb je het boek van Stam gevonden ?
Ik heb hem ooit bij Donner besteld ( aan de lijnbaan in Rotterdam )quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Is Het wonder van Castel nog ergens te halen?
Dan zoek ik nog wel ff op een paar internetwinkel(s)quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:55 schreef RayMania het volgende:
[..]
Stam heb gekocht bij de AKO op Schiphol, toen ik op mijn trein moest wachten.
Bert Hiddema schrijft goeie bio's. Ik heb ze van Gullit en Cruijff.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:31 schreef RayMania het volgende:
Weekje terug autobiografie van Jaap Stam gelezen, best een aanrader.
Weet iemand anders nog leuke voetbalbiografiën? Stam ken ik dus al, Kluivert ook. Hiddink misschien iets?
Ik heb die van 2004 geloof ik, maar dan van Infostrada geloof ik !quote:Op woensdag 13 december 2006 12:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Voetbaljaarboek 2007 van VI en Brinvest.
Heel veel statistieken van afgelopen seizoen 05-06. Nederlandse competities, amateurvoetbal, en europa. Ook CL en Uefa cup.
Doelpuntenmakers, scheidsrechters, wissels etc.
Veeeel info dus
Mooie verhalen over Linford en Obiku idd, die over Feyenoord werd ik een beetje droevig vanquote:Op dinsdag 5 december 2006 08:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heb 3 verhalen gelezen: aanvullend hoofdstuk over Vitesse, leuk. Waanzinnig verhaal over John Linford, echt prachtig (alleen daarom al lezen), en het verdriet van Feyenoord, het openingsverhaal. Best aardig, maar een beetje een calimero-verhaal. De rest leek me minder interessant, maar dat is nog nergens op gebaseerd.
VI en statistieken gaat niet samen dus ik kan er niet warm voor lopenquote:Op woensdag 13 december 2006 12:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Voetbaljaarboek 2007 van VI en Brinvest.
Heel veel statistieken van afgelopen seizoen 05-06. Nederlandse competities, amateurvoetbal, en europa. Ook CL en Uefa cup.
Doelpuntenmakers, scheidsrechters, wissels etc.
Veeeel info dus
Ok, dan ga ik hem van de week maar eens halen.quote:Op zondag 24 december 2006 23:18 schreef MaxPower het volgende:
Zoals je hierboven in posts van mij en Erasmusch kunt lezen: ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |