abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43964060
Hard gras 51
Verdriet om Feyenoord - en andere voetbalverhalen

Eens in de zoveel tijd presenteert Hard gras een nummer met losse verhalen. Dat biedt de gelegenheid om nieuw talent te tonen en om oude oorlogspaarden van stal te halen.
Toen de redactie op het Spui in 'Neerlands grootste poel des verderfs' een desperate Jos de Putter tegenkwam - Feyenoord had weer eens een speler van wereldklasse laten lopen - meenden zij in de losbarstende woordenstroom de contouren van een verhaal te zien. Het resultaat staat in dit nummer, een magistrale klaagzang van een begenadigd schrijver die het rauwe bestaan van een Feyenoord-supporter definieert. Mocht dit de opmaat tot een boek zijn, dan zal dit zonder enige twijfel tot de klassiekers van de Nederlandse sportliteratuur gaan behoren. Michel van Egmond kunnen we geen jong talent meer noemen, daarvoor heeft hij in Hard gras al te veel van zijn schrijftalent blijk gegeven; hetzelfde geldt natuurlijk voor Marcel van Roosmalen, wiens journalistieke status na het Vitesse-nummer voorgoed is gevestigd. De nieuwe naam in dit nummer is van Mariëlle van Bussel. Zij heeft twee boeken in voorbereiding die allebei over Jong Oranje gaan. Dat zij op weg is een toonaangevend voetbalschrijfster te worden laat zij zien in het tot weemoed stemmende stuk over de Ghanees Anthony Obodai, voetballer bij Sparta, inwoner van Diemen-Zuid.

Gegevens:
paperback ¤ 7,95
abonnement (zes nummers per jaar) ¤ 42,50
112 blz. 16,5 x 23 cm
omslagontwerp Betty’s Art Work
ISBN 90 468 0142 X
NUR 324/482
november 2006
http://www.hardgras.nl

pi_43964218
Ik wil de ontvoering van Heineken gaan lezen. Dat is toch ook voetbal gerelateerd?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:39:04 #153
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_43975109
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil de ontvoering van Heineken gaan lezen. Dat is toch ook voetbal gerelateerd?
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:41:50 #154
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_43975235
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:09 schreef Erasmusch het volgende:
Hard gras 51
Verdriet om Feyenoord - en andere voetbalverhalen

Eens in de zoveel tijd presenteert Hard gras een nummer met losse verhalen. Dat biedt de gelegenheid om nieuw talent te tonen en om oude oorlogspaarden van stal te halen.
Toen de redactie op het Spui in 'Neerlands grootste poel des verderfs' een desperate Jos de Putter tegenkwam - Feyenoord had weer eens een speler van wereldklasse laten lopen - meenden zij in de losbarstende woordenstroom de contouren van een verhaal te zien. Het resultaat staat in dit nummer, een magistrale klaagzang van een begenadigd schrijver die het rauwe bestaan van een Feyenoord-supporter definieert. Mocht dit de opmaat tot een boek zijn, dan zal dit zonder enige twijfel tot de klassiekers van de Nederlandse sportliteratuur gaan behoren. Michel van Egmond kunnen we geen jong talent meer noemen, daarvoor heeft hij in Hard gras al te veel van zijn schrijftalent blijk gegeven; hetzelfde geldt natuurlijk voor Marcel van Roosmalen, wiens journalistieke status na het Vitesse-nummer voorgoed is gevestigd. De nieuwe naam in dit nummer is van Mariëlle van Bussel. Zij heeft twee boeken in voorbereiding die allebei over Jong Oranje gaan. Dat zij op weg is een toonaangevend voetbalschrijfster te worden laat zij zien in het tot weemoed stemmende stuk over de Ghanees Anthony Obodai, voetballer bij Sparta, inwoner van Diemen-Zuid.
Ik parkeerde gister mijn fiets, en toen zag ik dat iemand hem onder zijn snelbinder had laten zitten. Even wilde ik hem jatten, maar mijn opvoeding verhinderde dit voor me. Nu moet ik hem kopen
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:15:28 #155
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_43976531
Weer een nieuwe. Ik moet nr 50 over Pele eerst nog lezen.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_43979010
Heeft iemand hem al, nr 51? Want van dat wazige verhaaltje hierboven word ik niet echt veel wijzer.
pi_43979660
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:39 schreef Omnifacer het volgende:
Niet dan, moet haast wel als het favo boek van alle voetballers is.

Als ik naar Argentinie ga, gaat er in elk geval een Hard gras mee en de ontvoering
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43979735
Totally Frank wordt denk ik een cadeau voor Kerst
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 woensdag 29 november 2006 @ 02:23:07 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_43981382
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 23:38 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeft iemand hem al, nr 51? Want van dat wazige verhaaltje hierboven word ik niet echt veel wijzer.
Ik heb hem. Wat wil je weten ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43985289
quote:
Op woensdag 29 november 2006 02:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb hem. Wat wil je weten ?

Nou iets over de inhoud, wat jij er zelf van vond en of het in de buurt komt bij boeken als die over Vitesse of de Coolsingel.
pi_43987202
Gisteravond in één ruk Vak 127 van Menno Pot uitgelezen. Dit boek zal hier best wel eens aan bod zijn gekomen, maar ik heb me er in ieder geval kostelijk mee geamuseerd. Hilarisch, schitterend en levensecht taalgebruik, heerlijke dialogen., kostelijk geschreven. Prachtig boek.
pi_43987475
Dat boek heb ik hier inderdaad vurig aangeprezen. Heb nog ff met hem gebabbeld voor en na Heerenveen - Ajax. Hij is nu bezig met een roman (non-voetbal)
  Trouwste user 2022 woensdag 29 november 2006 @ 21:14:31 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_44005001
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:40 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nou iets over de inhoud, wat jij er zelf van vond en of het in de buurt komt bij boeken als die over Vitesse of de Coolsingel.
Ok, ik heb hem nog niet gelezen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44150591
Waar stond er in nummer 48 over Vitesse?
pi_44150699
Ik heb nummer 48. Maar deze vraag snap ik niet.
pi_44150730
De nieuwste Hard Gras moet ik ook nog ff halen

Kijken of dat ene hoofstuk net zo goed is al num. 48 over het hele seizoen Vitesse
pi_44150920
Er stonden schijnbaar een aantal opvallende dingen over Dingsdag en Sturing in schijnbaar.

De schrijver kwam er in 49 op terug
pi_44151112
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er stonden schijnbaar een aantal opvallende dingen over Dingsdag en Sturing in schijnbaar.

De schrijver kwam er in 49 op terug
ook over o.a Theo maar hij komt er op dit nummer wat nu in de winkel ligt 51 op terug

Dan gaat het ook nog over Stijn Vreven en nog veel meer.
pi_44151277
In 48 is Vitesse een seizoen lang intensief gevolgd. Theo Janssen die rookte in de kleedkamer, Stijn Vreven die werd opgeofferd, Dinsdag die samen met zijn vader transfersgeruchten over zichzelf verspreidde op supporterssites, yakubu (???) die klokjes verkocht achter amsterdam CS. ETC.
pi_44151373
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:01 schreef TerroRobbie het volgende:
In 48 is Vitesse een seizoen lang intensief gevolgd. Theo Janssen die rookte in de kleedkamer, Stijn Vreven die werd opgeofferd, Dinsdag die samen met zijn vader transfersgeruchten over zichzelf verspreidde op supporterssites, yakubu (???) die klokjes verkocht achter amsterdam CS. ETC.
klopt allemaal , al is het van yakkie volgensmij telefoontjes wat ie verkoopt of autoradio's maar dat terzijde
pi_44152394
Gejat natuurlijk?
pi_44153246
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gejat natuurlijk?
hoe kom je daar nou bij , het is allemaal eerlijke handel !
pi_44153289
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:38 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou bij , het is allemaal eerlijke handel !
Theo Janssen rookt en zuipt ook nooit toch?
pi_44153349
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Theo Janssen rookt en zuipt ook nooit toch?
dat wel , maar dat is algemeen bekend
pi_44153397
In de Mac is hij vast ook nooit te zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')