abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40572302
Powel naar de graafschap
pi_40574517
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Powel naar de graafschap
Pfff... ik denk en hoop dat ie gaat floppen, maar owee als ie er weer zoveel in gaat schieten .
pi_40578472
Daar ben ik wel bang voor ja. Maar ik hoop inderdaad dat hij een lachertje word. Kut powel
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:23:43 #204
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40594295
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Powel naar de graafschap
Ach, een tyfuslijer naar een tyfusclub, soort zoekt soort.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40594461
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 00:23 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ach, een tyfuslijer naar een tyfusclub, soort zoekt soort.
We hebben een fan
pi_40612884
Hoeveel buscombi's zouden we hebben dit jaar? Dezelfde als afgelopen jaar?

Cambuur, Oss, Deventer, haarlem
pi_40613023
Ja, weer lekker met de marathon-combi naar Haarlem .

De blaren staan nu nog op m'n poten van dat stuk lopen .
pi_40614802
quote:
Eerste divisie-wedstrijden op Omroep Brabant TV

Omroep Brabant TV gaat in het nieuwe seizoen de wedstrijden uit de eerste divisie uitzenden. Daarover heeft de regionale omroep overeenstemming bereikt met Talpa, dat de tv-rechten van de Jupiler League bezit.

Iedere Zaterdagavond zullen in het programma FC Brabant samenvattingen te zien zijn van nde wedstrijden van de Brabantse clubs in de eerste divisie.

Het programma wordt opgenomen in een van de Brabantse stadions.
Zaterdag-avond half zeven is de eerste uitzending.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:33:13 #209
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_40616452
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:36 schreef Yeahinho het volgende:
Ja, weer lekker met de marathon-combi naar Haarlem .

De blaren staan nu nog op m'n poten van dat stuk lopen .
Maar goed dat de 4 daagse gestaakt is dan.....
Een Bosschenaar ben je niet voor even, maar heel je leven! Bosschenaren!!!
pi_40617035
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:33 schreef LadyFCDB het volgende:

[..]

Maar goed dat de 4 daagse gestaakt is dan.....
Wehehe. Ik zat al op dat inkoppertje te wachten .

Maar wel uitgelopen he (die tocht in Haarlem dan ).
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:25:29 #211
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40628811
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoeveel buscombi's zouden we hebben dit jaar?
0
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:29:14 #213
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40628900
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Uhm?
zucht, ik en combi's?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40628933
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:29 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

zucht, ik en combi's?
Ah natuurlijk, Ben niet zo helder meer.

Maar je gaat dus lopen naar oss?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:31:18 #215
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40628959
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:30 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ah natuurlijk, Ben niet zo helder meer.

Maar je gaat dus lopen naar oss?
auto.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40642716
quote:
WE ARE THE M-SIDE!

Open brief aan de selectie!

Aan het begin van het seizoen 2006-2007, in wat vanaf dit seizoen als gevolg van het veranderen van sponsor “De Jupilercompetitie” heet, wordt het tijd om ons nog eens voor te stellen. Waarom dat? Nou, aangezien er een flinke bezem door de selectie is gehaald en er daarna 8 “nieuwe”spelers zijn aangetrokken kan het geen kwaad, en is het misschien zelfs bittere noodzaak!

Afgelopen twee seizoen is de wisselwerking tussen de supporters en de selectie namelijk tot een nulpunt gedaald. Niet alleen de vele huurlingen, die weinig tot geen binding met de club toonden, zijn daar schuldig aan maar de wederom frustrerende degradatie die gevolgd werd door een net niet jaar in de eerste divisie, de verkoop van onze beste spelers en in mijn ogen een bepaalde angst voor onze M-side zijn daarvoor belangrijke redenen. Doelpunten en overwinningen werden nauwelijks met het (fanatieke deel van) publiek gedeeld en een gevoel van afstand werd ook behoorlijk in de hand geholpen door van een meter of 30 van de M-side te gaan staan juichen als er wat te vieren viel. Ook onszelf valt veel te verwijten. Weinig tot geen beleving op de tribunes. Zonder er een “kip en het ei”-verhaal van te willen maken is het duidelijk dat de wisselwerking tussen spelers en publiek totaal verdwenen is. Opvallend was daarom het fanatiek juichen van Wim Raymakers in de thuiswedstrijd tegen Emmen toen hij gelijk maakte. Hij was zo blij met zijn goal dat hij bij ons de hekken in vloog! Heel de M-side sprong eindelijk eens ouderwets omhoog en deelde dat gevoel. Iets wat de afgelopen twee seizoenen eigenlijk behoorlijk is weggeëbd. En dat is niet alleen zonde voor de sfeer, het kan ook de prestaties op het veld beïnvloeden. Er lijkt wel een angst te heersen voor de reacties op onze tribune.

Het deed mij dan ook ontzettend deugd om in “het buukske” van FCDB het interview van de Piedie met Anthony Lurling te lezen die eigenlijk een oproep deed aan ons om er vanaf het begin van het seizoen achter te gaan staan en wat geduld te hebben. Anthony kent ons als geen ander en snapt hoe het werkt.

De sfeer rondom een voetbalwedstrijd wordt namelijk mede door genoemde gebeurtenissen bepaald. Kunstmatige sfeer lokt kunstmatige acties op. Pure vreugde, woede, teleurstelling en wil om te winnen roept altijd een soortgelijke reactie op. Met alle nieuwelingen die op Anthony na, een vast contract hebben getekend, en de rest van de selectie die ook voor langere tijd is vastgelegd, voel ik me verplicht om duidelijk te maken wie WIJ zijn en hoe we met zijn allen een frisse herstart kunnen maken.

De doelstelling van komend seizoen is namelijk kristalhelder. PROMOVEREN GODVERDOMME!

Zo, het ijs is gebroken, Wij zijn de M-side. Hier bij ons op het oostelijk deel van de lange zijde zit het fanatieke deel van de Den Boschsupporters. Een mengeling van jong en oud, van hooligan en “sjaal- en petsupporter”, van advocaat en crimineel, van Bosschenaren en niet-Bosschenaren, met één gedeelde passie. FC DEN BOSCH!!! Grof gebekt (het woord kut wordt hier sneller gebruikt dan een Kafelnikov kogels in een minuut schieten kan, en nog sneller ben je er eentje als het niet goed gaat) wij zijn altijd in voor een verzetje, en kritischer dan welk publiek in Nederland dan ook. Hier geen geslijm, hier geen overdreven optimistisch gedoe.

Op deze tribune wordt gezongen, geschreeuw, gejuicht, gevochten, gejankt en gelachen. Vanaf dit deel van de tribune ben je na één goede pass “God” en na een mislukt schot, “een schele kut”. Weinig geduld, veel passie en enorme toewijding aan de club zijn zo maar enkele eigenschappen van de M-side. Het klinkt misschien allemaal negatief de voorgaande opsomming van de prachtige kwaliteiten van onze side, maar als wij ervoor gaan zullen jullie dat merken! De al langer aanwezige spelers kunnen dat bevestigen.

Hier wordt verlangd dat je hart en ziel hebt voor onze club, hier wordt geëist dat je elke wedstrijd tot het gaatje gaat en dat je enkel verliest “over je lijk”. Iedere speler die genoemde kwaliteiten toont, kan hier niet stuk, als de selectie toont dat zij met net zoveel bereidheid “vechten voor de club”, zoals wij dat letterlijk en figuurlijk bereid zijn om te doen, dan kunnen we leven met elk resultaat, ongeacht welke doelstelling dan ook. Iedereen weet dat de wisselwerking tussen elftal en publiek resultaat- en sfeerverhogend werkt. Maar dat mag en kan geen kunstmatig iets zijn, daar prikt iedereen doorheen!

In dit stuk laat ik onze kant van het verhaal zien. Wij zijn dan misschien geen lieverdjes, wij zijn niet allemaal voorbeeldsupporters, maar wij zijn er. WIJ ZIJN DEN BOSCH! Jullie moeten de komende jaren hier presteren, geld verdienen en plezier hebben. Wij komen de komende jaren wederom geld inleveren, bloed, zweet en tranen vergieten, en willen daarvoor prestaties zien en daar plezier aan beleven. Wij zijn dan ook geen vijanden maar bondgenoten en als we dat met zijn allen voor ogen houden, en er met zijn allen voor gaan dan komen de prestaties vanzelf!

HEYA DEN BOSCH!!!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:37:25 #217
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_40644011
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:58 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]
Mooi stukske!
pi_40644641
Prachtige column. Krijg er kippenvel van .
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:26:25 #219
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_40645816
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_40646406
Geinig. Hoe is de brief ondertekend?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_40649888
Niet? Alleen met de naam van de columnist. Brief is vooralsnog ook alleen op de grootste supporterssite te lezen.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:49:34 #222
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40671547
1
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:49:45 #223
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40671554
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:49 schreef DutchGooner het volgende:
1
2
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40671565
Nee nee
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:50:00 #225
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40671569
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:49 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

2
3
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 01:50:13 #226
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40671579
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nee nee
Tyfuszooi!
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40680702
Dat was zeker één of ander HOOLS-grapje? Ik lig dubbel ....
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:42:53 #228
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40681065
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:25 schreef Yeahinho het volgende:
Dat was zeker één of ander HOOLS-grapje? Ik lig dubbel ....
He kneus, als je nergens iets vanaf weet...
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40681161
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:42 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

He kneus, als je nergens iets vanaf weet...
....en geen zin hebt om 593 topics vol bagger terug te lezen .
pi_40681340
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:46 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

....en geen zin hebt om 593 topics vol bagger terug te lezen .
5 (!!) posts man, stel je niet zo aan. En jij rakelt het alleen weer op...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:55:50 #231
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40681470
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:51 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40681654
Grappig dat die columnist het over een Kafelnikov heeft.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:02:34 #233
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40681684
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:01 schreef MaxPower het volgende:
wat is nuhet verschil tussen een tennisser en een geweer?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40681785
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:51 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik had het niet over die paar posts hierboven, maar over de Danny-rel. Daar heb ik geen zin in om dat allemaal terug te lezen, en dus snap ik er geen zak van. Ik neem althans aan dat die nachtelijke DG-posts daarmee te maken hebben .

Maar goed, terug naar FC. Morgen beginnen we weer!
pi_40681787
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:01 schreef MaxPower het volgende:
Dat is een inside joke tussen hem en nog iemand. Wat wel een slip of the pen is dat Raymaekers niet de gelijkmaker thuis tegen Emmen maar de winnende thuis tegen Volendam maakte.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:47:24 #236
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40683264
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:05 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat is een inside joke tussen hem en nog iemand. Wat wel een slip of the pen is dat Raymaekers niet de gelijkmaker thuis tegen Emmen maar de winnende thuis tegen Volendam maakte.
Het is zo'n inside joke dat Emmen is veranderd in Volendam en Kalashnikov nu wel goed is geschreven nadat Maxpower het vermelde
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40683325
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:47 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Het is zo'n inside joke dat Emmen is veranderd in Volendam en Kalashnikov nu wel goed is geschreven nadat Maxpower het vermelde
Nee hoor, is al sinds gisterenmiddag veranderd. Smartpants. En anders vraag je het vrijdag zelf even...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:49:53 #238
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40683369
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nee hoor, is al sinds gisterenmiddag veranderd. Smartpants. En anders vraag je het vrijdag zelf even...
Uiteraard
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40683596
Zucht, Ik ben eigenlijk ook gek ook:
quote:
----- Original Message -----
From: Bosschenaren gmail
To: redactieATm-sidePUNTcom
Sent: Wednesday, August 09, 2006 2:01 PM
Subject: Re: Column

Bedoel je met een "Kafelnikov" niet een "Kalashnikov" ?
quote:
From: Bosschenaren gmail
Sent: Wednesday, August 09, 2006 2:06 PM

En Raymaekers scoorde niet in de thuiswedstrijd tegen Emmen
quote:
From: Frans Grol
Sent: Wednesday, August 09, 2006 9:47 PM

Hehehe...dat kafelnikove = een grapje tussen Hansie R. en mij...

En de wedstirjd ...dat klopt...was in het vuur van de pen...hehe

tot vrijdag!
pi_40683880
Maar het is wel veranderd... inside grapje dus toch niet zo grappig?
pi_40683982
Als maar 2 mensen het grappig vinden, denk ik niet nee . Ik ken de grap verder ook niet. Bovendien had ik ervan uitgaande dat het inderdaad een fout was het smiddags al veranderd. Toen kreeg ik savonds pas de reply.

Maargoed zo boeiend is het allemaal niet
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:13:17 #242
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_40689005
Heb vandaag mn kaartje voor Omniworld uit ook maar even gehaald. Uitvak daar is gezelliger als de hoofdtribune....
pi_40703766
quote:
Lurling wil nooit meer weg uit Den Bosch

Van onze speciale verslaggever

DEN BOSCH, vrijdag
Het nieuws dat Anthony Lurling zou terugkeren naar jeugdliefde FC Den Bosch, leverde vele verbaasde reacties op. ,,Ik heb veel mensen verrast met mijn keuze. Ze vinden me te jong voor een terugkeer op het oude nest.” Maar zelf ligt de kleine aanvaller daar geen moment wakker van. ,,Dit voelt voor mij als thuis en dat is het altijd gebleven. Ik hoef hier nooit meer weg.”

Lurling is de dertig nog niet gepasseerd en aan afbouwen denkt hij dan ook geen moment. ,, Ik wil hier juist iets opbouwen. FC Den Bosch moet terug naar de eredivisie en daar wil ik graag bij helpen.” De Brabantse club is ook altijd zijn club gebleven. Ook in de jaren dat hij elders onder contract stond, bleef hij een trouw bezoeker van De Vliert. ,,In al die jaren heb ik geen thuiswedstrijd gemist.”

Hij beschouwt zichzelf dan ook niet als nieuwkomer. ,,Voor de oefenwedstrijd tegen Bemmel stond ik met de trainer te praten en ging het over het aantal nieuwe spelers in de selectie. Hij telde er acht, ik kwam tot zeven. ‘En jijzelf dan?’ zei hij toen. Dat was ik vergeten, maar zo voelt het niet voor mij. In mijn hart ben ik hier nooit weg geweest.”

Bij FC Den Bosch zijn ze zielsgelukkig met Lurling. Manager voetbalzaken Fred van der Hoorn spreekt van ‘de slagroom op de taart’ en ook trainer Theo Bos is zeer content met de komst van de ervaren speler. ,,Een enorme impuls voor de selectie, de club en de stad Den Bosch”, zegt hij. Lurling zelf wordt bijna verlegen van al die mooie woorden. ,,Ze wilden me écht graag hebben omdat ze hier vinden dat ik goed kan voetballen. Dat geeft een heerlijk gevoel.”

De eerstedivisionist huurt Lurling dit seizoen van FC Köln en als de club promoveert tekent hij voor vier jaar. Van der Hoorn polste Lurling al tijdens zijn periode bij RKC Waalwijk over een terugkeer naar Den Bosch. ,,Het begon als een geintje, maar werd steeds serieuzer. Toen ben ik er over gaan nadenken en heb ik besloten het gewoon te doen. Eerder dan gepland, maar het voelt goed. Ik ga hier elke dag met plezier naar de training.”

Want soms, zo heeft Lurling geleerd, loopt een carrière niet zoals gehoopt. ,,Van hier naar SC Heerenveen, dan naar een topclub in Nederland en daarna nog een paar jaar in het buitenland. Zo had ik het in mijn hoofd en uiteindelijk is het ook zo gegaan. Maar het is niet allemaal even succesvol geweest.” Toch heeft hij nergens spijt van. ,,Ik heb een mooie carrière en die hoop ik bij FC Den Bosch nog mooier te maken.”

Van wedstrijden tegen Borussia Dortmund voor 81.000 supporters naar 1500 toeschouwers op vrijdagavond in Veendam. Het zal even wennen worden. ,,Maar geef mij een grasveld en een bal en dan doe ik mijn stinkende best.” Vanavond, als zijn club de jacht op de titel in de Jupiler League opent tegen Stormvogels/Telstar, komt hij daar nog niet aan toe door een blessure aan zijn peesplaat. Over twee weken hoopt hij er weer te staan. ,,Dan ga ik laten zien dat ik het echt nog wel kan.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:37:03 #244
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40708615
Oud stukje
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40708756
zo hopen op een stuntje vanavond in DB!
volgende wedstrijden:
pi_40708831
Cales achter de spits vanavond.... hoe krijgt die Bos het toch voor elkaar zeg . Cales is niks, en zal nooit iets worden. Al twee jaar lang faalt ie elke week, en vorige week tegen WBC stond ie ook op 10, en was het echt 3x niks. En dan vanavond toch weer erin.....

KUT-CALES BREEK JE BEEN .
pi_40708888
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef DutchGooner het volgende:
Oud stukje
Stond vandaag in de Telegraaf
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:50:21 #248
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40708938
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:49 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Stond vandaag in de Telegraaf
Maar dat is een kutkrant, dat stukje heb ik een paar weken geleden al elders gelezen.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40709295
Ja al die interviews komen op hetzelfde neer. Hier nog 1, uit de Metro van vandaag:

vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:37:09 #250
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_40710189
Ik ben blij dat het vanavond allemaal weer gaat beginnen!

Heya Den Bosch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')