Whatever. Als ik zie wat anderen eten en wat ik eet, eet ik aardig veel.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:51 schreef McGilles het volgende:
Ik lach me altijd ziek om die mensen die zogenaamd "superveel" eten en die mensen die maar "niet zwaarder willen worden, maakt niet uit wat ik eet"
Iedereen kan aankomen in gewicht en bijna niemand eet veel.
Je vooral niet druk over maken, ik was tot mijn 30ste 56 kilo (met 1.82) en vrat als een bootwerker, zoveel dat vrienden en kennissen altijd stomverbaasd waren over de hoeveelheden die ik at. Na mijn 30ste ben ik aan gaan komen, en ben nu 44 en hik tegen de 90 kilo aan. Wil eigenlijk weer terug naar 80, maar stoor me ook niet aan mijn dikke pens.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Whatever. Als ik zie wat anderen eten en wat ik eet, eet ik aardig veel.
En je kunt wel blijven eten, de hele dag door, maar dat gaan ten koste van mijn tijd, mijn werk en mijn humeur.
Anyway, 1.65m hier. Met een gewicht van wel liefst 50kg.
Een jaar terug ben ik nog altijd blijven hangen op de 45kg. Sinds een half jaar dus die 50kg.
Waar die 5 kg precies ineens vandaan zijn gekomen, geen idee.
Eten doe ik vooral in de avond. Het liefst 2 á 3 keer.
"Vroeger" deed ik niet aan ontbijten voor 12 uur.
Tegenwoordig merk ik dat ik ontzettende honger heb rond 9 uur, dus eet ik de hele dag door (misschien komen daar die 5 kg vandaan?).
Voor de rest krijg ik er ook niet meer aan. Maar ik ben nog jong, dus wellicht zit het er nog aan te komen.
Is het erfelijk eigenlijk? Mijn moeder is namelijk niet echt slank.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je vooral niet druk over maken, ik was tot mijn 30ste 56 kilo (met 1.82) en vrat als een bootwerker, zoveel dat vrienden en kennissen altijd stomverbaasd waren over de hoeveelheden die ik at. Na mijn 30ste ben ik aan gaan komen, en ben nu 44 en hik tegen de 90 kilo aan. Wil eigenlijk weer terug naar 80, maar stoor me ook niet aan mijn dikke pens.
Collegas zeggen wel eens wat van mijn buikje, dan zeg ik wie wil er een sixpack als je je een vat kan permiteren.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:11 schreef Anne het volgende:
[..]
Is het erfelijk eigenlijk? Mijn moeder is namelijk niet echt slank.
Mijn vader daarentegen (met uitzondering van zijn ouderdomsbuikje nu dan) is altijd slank geweest. Dus mocht het erfelijk zijn, dan weet ik hoe mijn toekomst eruit ziet.
Ps. vinden jullie sommige opmerkingen ook altijd zo vervelend? Als ik ergens water drink of een komkommer eet, omdat ik het lekker vind, krijg ik altijd die jengelende reacties "ben JIJ aan de lijn?![]()
" Of het gemekker van mijn collega's die allemaal aan het dieten zijn "je mag wel wat van mij hebben
" of "wat loop jij nou te klagen?!"
Grmbl.
Nog steeds bijna een kcal per kg per uur, dus iemand van 80 kilo zal nog 70-75 kcal verbruiken met een uur slapen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:22 schreef codemss het volgende:
ik ben ook (naar mijn smaak) te licht: 65 op 1,85
ik krachttrain me kapot, heb nu enorm sterke spieren, maar mn gewicht blijft gelijk en ik word niet breder.
En ik geloof eigenlijk dat het wel erfelijk is. Mijn vader heeft het en van mn moeders kant mn opa en mn oom en mn moeder zelf misschien ook wel een beetje(maar ze is maar 1.50 dus het valt niet zo op).
Maar vandaag voor bio geleerd: het overschot van energie, dat kom je aan in biomassa(ofzoiets). En je scheit een deel uit, dus dat moet haast wel het probleem zijn. Het maakt namelijk geen fuck uit hoeveel ik eet.
Wat trouwens misschien ook wel een goede tip is: slaap VEEL. eet VEEL. (en voor krachttrainers: train VEEL) in je slaap bouwt je lichaam zich op en verbruik je geen caloriën. Zo heb ik me laten vertellen...
Das nog steeds veel minder dan als je actief bent. Bovendien wordt je volgens mij gewoon zwaarder in je slaap omdat dan de vertering en dissimilatie(omzetten van stoffen) voor het grootste deel gebeurt. Je kan ook een marsreep voor het slapengaan nemenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:44 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Nog steeds bijna een kcal per kg per uur, dus iemand van 80 kilo zal nog 70-75 kcal verbruiken met een uur slapen.
Misschien omdat ze er niet tevreden mee zijn qua uiterlijk?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:11 schreef Natalie het volgende:
Ik denk dat iedereen lichaam, ieder mens, een eigen goed gewicht heeft. En dan ga ik er even gemakshalve van uit dat men een gezond leef- en eetpatroon heeft. De ene is wat zwaarder of lichter dan de ander. So be it.
Waarom mensen daarmee willen knoeien als ze zich lichamelijk goed/gezond voelen is mijn een raadsel.
Goed punt, ik ben 1.80 bij 68 kg, sport veel en mn lichaam is gewoon goed in verhouding. Ook tijden gefitnesst en gegeten als dokwerker om uiteindelijk 77 kg gewogen te hebben. Echter bijna niet vol te houden omdat ik van nature niet dat gewicht moet hebben. Het is idd beter te accepteren welk gewicht gewoon bij je hoort en dat je er gezond bij bent.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:11 schreef Natalie het volgende:
Ik denk dat iedereen lichaam, ieder mens, een eigen goed gewicht heeft. En dan ga ik er even gemakshalve van uit dat men een gezond leef- en eetpatroon heeft. De ene is wat zwaarder of lichter dan de ander. So be it.
Waarom mensen daarmee willen knoeien als ze zich lichamelijk goed/gezond voelen is mijn een raadsel.
Ijdelheid, dus. Cosmetische redenen. Dat heeft niets te maken met lichamelijke gezondheid.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien omdat ze er niet tevreden mee zijn qua uiterlijk?
Dat vind ik dus ookquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:11 schreef Samson het volgende:
[..]
Goed punt, ik ben 1.80 bij 68 kg, sport veel en mn lichaam is gewoon goed in verhouding. Ook tijden gefitnesst en gegeten als dokwerker om uiteindelijk 77 kg gewogen te hebben. Echter bijna niet vol te houden omdat ik van nature niet dat gewicht moet hebben. Het is idd beter te accepteren welk gewicht gewoon bij je hoort en dat je er gezond bij bent.
Ben je gezond? Genoeg energie?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:28 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik ben 1.95 en weeg 68 kilo.. ook veels te licht dus. Ik eet gewoon voldoende vind ik.. 8 boterhammen op een dag, 's avonds een of 2 volle borden en dan voldoende tussendoortjes als peperkoek met boter, snoep en andere dingen.
Ik doe het ook absoluut niet voor de buitenwereldquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:16 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook
Ik ben, volgens de BMI, ook te licht. Maar voel me prima. Eet gezond, krijg genoeg lichaamsbeweging en heb voldoende energie. Dat is toch waar 't om gaat?
* Natalie gaat geen kilo's kweken om 'de buitenwereld' tegemoed te komen.
Join the club. Heb zelf ook veel te dunne polsen, maar daar is niks aan te doen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik doe het ook absoluut niet voor de buitenwereld.
Ikzelf vind mijn dunne polsjes maar 'eng'.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn benen. Rokjes dragen is not done, vind ik zelf.
Mij lukt het sowieso niet om 5 kilo of meer aan te komen in een maand, dus moet ik wel op de kilos letten (natuurlijk is het niet gek als je een kilo meer weegt, dat kan aan je kleren liggen en volgens mij kan je zelf op 1 dag zelfs een kilo aankomen maar ik kijk naar het gemiddelde over een lange periodequote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:32 schreef Geqxon het volgende:
Wegen jullie serieus op de kilogram nauwkeurig? Ik schommel vaak een kilo of vijf per maand, boeie. Als je er maar goed uit ziet.
Herkenbaar, hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik doe het ook absoluut niet voor de buitenwereld.
Ikzelf vind mijn dunne polsjes maar 'eng'.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn benen. Rokjes dragen is not done, vind ik zelf.
En daarnaast is het rete-irritant om bijvoorbeeld passende broeken te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |