abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39754508
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:33 schreef Faithy het volgende:
yup

Als je om 3 uur s nachts op de A4 bij A'dam rijdt (of waar dan ook eigenlijk ) zonder ook maar een kip op de weg, moet 't mogelijk zijn om je gas iets verder open te trekken
Het is ook mogelijk, zolang je de eventuele boete netjes betaalt.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:45:03 #52
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_39754530
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
De (tijd)winst (waarschijnlijk slechts enkele minuten bij het doorkruisen van Nederland) die je behaalt bij het verhogen van de maximum snelheid op de Nederlandse snelwegen weegt niet op tegen het verhoogde risico dat het met zich meebrengt bij ongelukken.
pi_39754536
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
De (tijd)winst (waarschijnlijk slechts enkele minuten bij het doorkruisen van Nederland) die je behaalt bij het verhogen van de maximum snelheid op de Nederlandse snelwegen weegt niet op tegen het verhoogde risico dat het met zich meebrengt bij ongelukken.
Goed geluisterd naar de propagandakanalen van Koos Spee. Het verhoogde risico bij hogere snelheden is nog steeds niet wetenschappelijk aangetoond. Met deze wetenschappelijke onderbouwing zou Koos' natte droom waarheid worden. Maar kennelijk slaagt niemand erin dit verband aan te tonen.
pi_39754545
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:33 schreef Faithy het volgende:
yup

Als je om 3 uur s nachts op de A4 bij A'dam rijdt (of waar dan ook eigenlijk ) zonder ook maar een kip op de weg, moet 't mogelijk zijn om je gas iets verder open te trekken
Ben ik nou héél erg dom als ik de vraag 'WAAROM!?!' stel? Alleen voor de kick? Enig idee wat het aanpassen van de wegenwet en borden en instructies en weet ik veel wat gaat kosten? En dat alleen omdat een paar speedfreaks graag de rechtervoet plat willen leggen?

Daarnaast, in NL gebeurt het je meer vaak dan soms dat je zo een file inrijdt midden in de nacht: werkzaamheden. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39754553
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Goed geluisterd naar de propagandakanalen van Koos Spee. Het verhoogde risico bij hogere snelheden is nog steeds niet wetenschappelijk aangetoond. Met deze wetenschappelijke onderbouwing zou Koos' natte droom waarheid worden. Maar kennelijk slaagt niemand erin dit verband aan te tonen.
Het omgekeerde is wel aangetoond? Dat het aantal ongelukken met hogere snelheid niet toeneemt?
pi_39754675
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:46 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Het omgekeerde is wel aangetoond? Dat het aantal ongelukken met hogere snelheid niet toeneemt?
Het direkte verband is nooit aangetoond, maar als je onderstaande grafiek over de grafiek met het aantal verkeersdoden legt zul je zien dat de snelheid op de wegen toeneemt terwijl het aantal doden afneemt:

pi_39754729
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ben ik nou héél erg dom als ik de vraag 'WAAROM!?!' stel?
Je stelt de vraag verkeerd. Ga terug naar de openingspost: waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking die ooit ingevoerd is in 1974 toen de Nederlandse burger een oliecrisis aangepraat is.
pi_39754745
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Goed geluisterd naar de propagandakanalen van Koos Spee.
En jij naar het propagandablaadje van je CRX-clubje
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:52:28 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39754763
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:51 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Je stelt de vraag verkeerd. Ga terug naar de openingspost: waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking die ooit ingevoerd is in 1974 toen de Nederlandse burger een oliecrisis aangepraat is.
.. en het Den Uyl stoorde dat de fabrieksarbeider in z'n opeltje door de directeur in z'n mercedes ingehaald werd
Vampire Romance O+
pi_39754770
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ben ik nou héél erg dom als ik de vraag 'WAAROM!?!' stel? Alleen voor de kick? Enig idee wat het aanpassen van de wegenwet en borden en instructies en weet ik veel wat gaat kosten? En dat alleen omdat een paar speedfreaks graag de rechtervoet plat willen leggen?

Daarnaast, in NL gebeurt het je meer vaak dan soms dat je zo een file inrijdt midden in de nacht: werkzaamheden. .
of hun rechterhand iets meer willen draaien naar zich toe

ik zeg niet dat je dan meteen 250 moet gaan rijden, maar 80 km zones om 4 uur 's nachts (trajectcontrole) redelijk nutteloos als je de enige bestuurder op dat hele traject bent
Doei.
pi_39754809
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Het direkte verband is nooit aangetoond, maar als je onderstaande grafiek over de grafiek met het aantal verkeersdoden legt zul je zien dat de snelheid op de wegen toeneemt terwijl het aantal doden afneemt:

[afbeelding]
Dat houdt op geen enkele wijze verband met elkaar, want het aantal doden is de afgelopen jaren gedaald omdat de auto's tegenwoordig propvol veiligheidssystemen zitten en 10 jaar terug was het vaak enkel een air-bag voor de bestuurder en passagier. Moderne auto's veranderen in luchtballonnen bij een heftige aanrijding.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:56:16 #62
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39754880
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:53 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Dat houdt op geen enkele wijze verband met elkaar, want het aantal doden is de afgelopen jaren gedaald omdat de auto's tegenwoordig propvol veiligheidssystemen zitten en 10 jaar terug was het vaak enkel een air-bag voor de bestuurder en passagier. Moderne auto's veranderen in luchtballonnen bij een heftige aanrijding.
Aangezien we vroegah dat aantal doden als acceptabele evenwichtsituatie gekozen hebben kan nu de snelheid dus omhoog om het evenwicht te handhaven
Vampire Romance O+
pi_39754892
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:21 schreef Faithy het volgende:

[..]

als je het daar zoveel beter vindt, waarom ga je daar dan niet wonen
Waar zie jij staan dat ik het daar 'zoveel beter' vind?
pi_39754920
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:53 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Dat houdt op geen enkele wijze verband met elkaar, want het aantal doden is de afgelopen jaren gedaald omdat de auto's tegenwoordig propvol veiligheidssystemen zitten en 10 jaar terug was het vaak enkel een air-bag voor de bestuurder en passagier. Moderne auto's veranderen in luchtballonnen bij een heftige aanrijding.
De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
pi_39754931
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:51 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Je stelt de vraag verkeerd. Ga terug naar de openingspost: waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking die ooit ingevoerd is in 1974 toen de Nederlandse burger een oliecrisis aangepraat is.
Nouja. In bijna alle landen is toch wel iets van een snelheidsbeperkende maatregel? Alleen Duitsland kent nog stukken zonder, maar dat worden er ook steeds minder. Dus kennelijk is het besef van een beperking niet zo heel wereldvreemd.

En dan vind ik het verschil tussen 120 en 130 of 140 niet zo heel erg boeiend, eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39754957
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:56 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Aangezien we vroegah dat aantal doden als acceptabele evenwichtsituatie gekozen hebben kan nu de snelheid dus omhoog om het evenwicht te handhaven
Dat ben ik wel met je eens, omdat de auto's veiliger zijn geworden is het idd verantwoord om harder te rijden. Maar mensen die dan met het complete non-argument aankomen dat hogere snelheden de veiligheid bevorderen, die snappen het niet helemaal. Hogere snelheid zal altijd meer risico met zich meebrengen. Alleen al omdat het je remweg verlengt.
pi_39754982
Waar blijven de milieu-sekteleden?
pi_39754984
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:57 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
als je alle andere informatie/oorzaken/situaties niet meerekent.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39755007
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:59 schreef bolkedebeer het volgende:
Waar blijven de milieu-sekteleden?
Even kijken hoor, we hebben Den Uyl gehad, Koos Spee is voorbijgekomen, dan is het nu tijd voor de milieu lobby om de schuld te krijgen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39755031
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:57 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
Die grafiek toont dat helemaal niet aan, de grafiek toont het percentage overtreders op autosnelwegen aan bij 100 en 120km/uur.
pi_39755055
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, omdat de auto's veiliger zijn geworden is het idd verantwoord om harder te rijden. Maar mensen die dan met het complete non-argument aankomen dat hogere snelheden de veiligheid bevorderen, die snappen het niet helemaal. Hogere snelheid zal altijd meer risico met zich meebrengen. Alleen al omdat het je remweg verlengt.
Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
pi_39755110
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:01 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
Op hoge snelheid zul je je inderdaad beter concentreren, raad eenmaal waarom.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39755115
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Even kijken hoor, we hebben Den Uyl gehad, Koos Spee is voorbijgekomen, dan is het nu tijd voor de milieu lobby om de schuld te krijgen?
De 80-km zones hebben we voornamelijk aan de milieusektes te danken.
pi_39755139
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:01 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
Het scheelt ook wel dat Duitsers gewoon een stuk hoffelijker zijn hoor. Als je daar snel rijdt, denkt men, 'hey, een snellere auto, laat ik eens opzij gaan'. Als je dat hier doet denkt men 'gvd weer zo'n eikel die laat ik er mooi niet langs!'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39755152
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:01 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
Misschien is de rijopleiding is Duitsland wel veel beter? Jij verzint constant je eigen oorzaak - gevolg relaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')