Het is ook mogelijk, zolang je de eventuele boete netjes betaalt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:33 schreef Faithy het volgende:
yup
Als je om 3 uur s nachts op de A4 bij A'dam rijdt (of waar dan ook eigenlijk![]()
) zonder ook maar een kip op de weg, moet 't mogelijk zijn om je gas iets verder open te trekken
quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
De (tijd)winst (waarschijnlijk slechts enkele minuten bij het doorkruisen van Nederland) die je behaalt bij het verhogen van de maximum snelheid op de Nederlandse snelwegen weegt niet op tegen het verhoogde risico dat het met zich meebrengt bij ongelukken.
Goed geluisterd naar de propagandakanalen van Koos Spee. Het verhoogde risico bij hogere snelheden is nog steeds niet wetenschappelijk aangetoond. Met deze wetenschappelijke onderbouwing zou Koos' natte droom waarheid worden. Maar kennelijk slaagt niemand erin dit verband aan te tonen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:40 schreef SterkStaaltje het volgende:
De (tijd)winst (waarschijnlijk slechts enkele minuten bij het doorkruisen van Nederland) die je behaalt bij het verhogen van de maximum snelheid op de Nederlandse snelwegen weegt niet op tegen het verhoogde risico dat het met zich meebrengt bij ongelukken.
Ben ik nou héél erg dom als ik de vraag 'WAAROM!?!' stel? Alleen voor de kick? Enig idee wat het aanpassen van de wegenwet en borden en instructies en weet ik veel wat gaat kosten? En dat alleen omdat een paar speedfreaks graag de rechtervoet plat willen leggen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:33 schreef Faithy het volgende:
yup
Als je om 3 uur s nachts op de A4 bij A'dam rijdt (of waar dan ook eigenlijk![]()
) zonder ook maar een kip op de weg, moet 't mogelijk zijn om je gas iets verder open te trekken
Het omgekeerde is wel aangetoond? Dat het aantal ongelukken met hogere snelheid niet toeneemt?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Goed geluisterd naar de propagandakanalen van Koos Spee. Het verhoogde risico bij hogere snelheden is nog steeds niet wetenschappelijk aangetoond. Met deze wetenschappelijke onderbouwing zou Koos' natte droom waarheid worden. Maar kennelijk slaagt niemand erin dit verband aan te tonen.
Het direkte verband is nooit aangetoond, maar als je onderstaande grafiek over de grafiek met het aantal verkeersdoden legt zul je zien dat de snelheid op de wegen toeneemt terwijl het aantal doden afneemt:quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:46 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Het omgekeerde is wel aangetoond? Dat het aantal ongelukken met hogere snelheid niet toeneemt?
Je stelt de vraag verkeerd. Ga terug naar de openingspost: waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking die ooit ingevoerd is in 1974 toen de Nederlandse burger een oliecrisis aangepraat is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ben ik nou héél erg dom als ik de vraag 'WAAROM!?!' stel?
En jij naar het propagandablaadje van je CRX-clubjequote:Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Goed geluisterd naar de propagandakanalen van Koos Spee.
.. en het Den Uyl stoorde dat de fabrieksarbeider in z'n opeltje door de directeur in z'n mercedes ingehaald werdquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:51 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Je stelt de vraag verkeerd. Ga terug naar de openingspost: waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking die ooit ingevoerd is in 1974 toen de Nederlandse burger een oliecrisis aangepraat is.
of hun rechterhand iets meer willen draaien naar zich toequote:Op woensdag 12 juli 2006 14:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ben ik nou héél erg dom als ik de vraag 'WAAROM!?!' stel? Alleen voor de kick? Enig idee wat het aanpassen van de wegenwet en borden en instructies en weet ik veel wat gaat kosten? En dat alleen omdat een paar speedfreaks graag de rechtervoet plat willen leggen?
Daarnaast, in NL gebeurt het je meer vaak dan soms dat je zo een file inrijdt midden in de nacht: werkzaamheden..
Dat houdt op geen enkele wijze verband met elkaar, want het aantal doden is de afgelopen jaren gedaald omdat de auto's tegenwoordig propvol veiligheidssystemen zitten en 10 jaar terug was het vaak enkel een air-bag voor de bestuurder en passagier. Moderne auto's veranderen in luchtballonnen bij een heftige aanrijding.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Het direkte verband is nooit aangetoond, maar als je onderstaande grafiek over de grafiek met het aantal verkeersdoden legt zul je zien dat de snelheid op de wegen toeneemt terwijl het aantal doden afneemt:
[afbeelding]
Aangezien we vroegah dat aantal doden als acceptabele evenwichtsituatie gekozen hebben kan nu de snelheid dus omhoog om het evenwicht te handhavenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:53 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Dat houdt op geen enkele wijze verband met elkaar, want het aantal doden is de afgelopen jaren gedaald omdat de auto's tegenwoordig propvol veiligheidssystemen zitten en 10 jaar terug was het vaak enkel een air-bag voor de bestuurder en passagier. Moderne auto's veranderen in luchtballonnen bij een heftige aanrijding.
Waar zie jij staan dat ik het daar 'zoveel beter' vind?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:21 schreef Faithy het volgende:
[..]
als je het daar zoveel beter vindt, waarom ga je daar dan niet wonen
De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:53 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Dat houdt op geen enkele wijze verband met elkaar, want het aantal doden is de afgelopen jaren gedaald omdat de auto's tegenwoordig propvol veiligheidssystemen zitten en 10 jaar terug was het vaak enkel een air-bag voor de bestuurder en passagier. Moderne auto's veranderen in luchtballonnen bij een heftige aanrijding.
Nouja. In bijna alle landen is toch wel iets van een snelheidsbeperkende maatregel? Alleen Duitsland kent nog stukken zonder, maar dat worden er ook steeds minder. Dus kennelijk is het besef van een beperking niet zo heel wereldvreemd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:51 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Je stelt de vraag verkeerd. Ga terug naar de openingspost: waarom is er nog steeds een snelheidsbeperking die ooit ingevoerd is in 1974 toen de Nederlandse burger een oliecrisis aangepraat is.
Dat ben ik wel met je eens, omdat de auto's veiliger zijn geworden is het idd verantwoord om harder te rijden. Maar mensen die dan met het complete non-argument aankomen dat hogere snelheden de veiligheid bevorderen, die snappen het niet helemaal. Hogere snelheid zal altijd meer risico met zich meebrengen. Alleen al omdat het je remweg verlengt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Aangezien we vroegah dat aantal doden als acceptabele evenwichtsituatie gekozen hebben kan nu de snelheid dus omhoog om het evenwicht te handhaven![]()
als je alle andere informatie/oorzaken/situaties niet meerekent.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:57 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
Even kijken hoor, we hebben Den Uyl gehad, Koos Spee is voorbijgekomen, dan is het nu tijd voor de milieu lobby om de schuld te krijgen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:59 schreef bolkedebeer het volgende:
Waar blijven de milieu-sekteleden?
Die grafiek toont dat helemaal niet aan, de grafiek toont het percentage overtreders op autosnelwegen aan bij 100 en 120km/uur.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:57 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, omdat de auto's veiliger zijn geworden is het idd verantwoord om harder te rijden. Maar mensen die dan met het complete non-argument aankomen dat hogere snelheden de veiligheid bevorderen, die snappen het niet helemaal. Hogere snelheid zal altijd meer risico met zich meebrengen. Alleen al omdat het je remweg verlengt.
Op hoge snelheid zul je je inderdaad beter concentreren, raad eenmaal waarom.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:01 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
De 80-km zones hebben we voornamelijk aan de milieusektes te danken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Even kijken hoor, we hebben Den Uyl gehad, Koos Spee is voorbijgekomen, dan is het nu tijd voor de milieu lobby om de schuld te krijgen?
Het scheelt ook wel dat Duitsers gewoon een stuk hoffelijker zijn hoor. Als je daar snel rijdt, denkt men, 'hey, een snellere auto, laat ik eens opzij gaan'. Als je dat hier doet denkt men 'gvd weer zo'n eikel die laat ik er mooi niet langs!'.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:01 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
Misschien is de rijopleiding is Duitsland wel veel beter? Jij verzint constant je eigen oorzaak - gevolg relaties.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:01 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Ik heb het onderzoek niet zo snel bij de hand, maar er is aangetoond dat rijden op hogere snelheden leidt tot een aanzienlijke verbetering van de concentratie bij automobilisten en daardoor een grote bijdrage levert aan de verkeersveiligheid. Kijk maar naar Duitsland, daar wordt in het verkeer gewoon stukken beter opgelet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |