abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 02:39:35 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_39742866

Welkom, beste vrinden, bij het topic van Chelsea aan de Polder.

Dit is uiteraard vooral een plek om uit de kast te komen voor je AZ liefde. Je kijkt hier niet voor niks. Nog steeds constateer ik nl record-kijkhits t.o.v. de traditionele top-3 topics, maar opvallend veel kast-ontkenners.

Dat gezegd hebbende, de komende tijd staat in het teken van markt-afromen, de concurrentie aftroeven, investeren, verhuizen, elftal ombouwen en voorbereiden. Bij Dirk is het in zijn bol geslagen, van zuinige Fries naar koopverslaafd in korte tijd.

Met het gul spenderen van zijn opgepotte Frisia-kapitaal aan Dembele, Cziommer, Luirink, Gudjohnson, Agustien, Martens en Hulst voor het tweede, lijkt het nieuwe stadion getrakteerd te worden met nogal wat AZ-debutanten.

De interesse in Jenner en Leonardo voor de beide flanken, een 2e linksback achter Tim, en een tweede keeper achter Henk voor Zwarthoed, zal de komende tijd mogelijk voor nog meer rohring zorgen.

En wie gaat er weg, wie wordt verhuurd, van Gaal was immers voorstander van kleinere selectie's, en Brands meldt max 22 man als uitgangspunt.

Lul daar dus hier maar een endje over in de rondte. Of ouwehoer of AZ ditmaal wel een kampioenselftal bijelkaar heeft met 'mentale hardheid'. Betwijfel of de AZ'ers NL aan de wereldbeker helpen. Of whatever the fuck you like.

Links
www.az.nl
www.azfanpage.nl
www.forza-az.nl

Het nieuwe AZ-lied

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 12-07-2006 10:44:33 ]
Confidence through competence
  woensdag 12 juli 2006 @ 02:41:04 #2
55709 Stereotomy
pi_39742877
Sektioui gaat voor 1 miljoen EUR naar Porto en Co Adriaanse.

Tarik, ouwe Shish-Kebab van me, bedankt voor al je scharen (al dan niet mislukt). Sorry toen het publiek je uitfloot toen Tinus Meerdink na zijn blessure weer in het veld kwam: je hebt het publiek aan het eind toch weer voor je teruggewonnen.

En het gaat je goed

[ Bericht 30% gewijzigd door Stereotomy op 12-07-2006 02:50:12 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 06:53:41 #3
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_39743594
Arveladze exit, Riga Mustapha erbij.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  woensdag 12 juli 2006 @ 07:06:09 #4
137910 daaaaan
bla die bla
pi_39743619
Arveladze waarheen dan?
  woensdag 12 juli 2006 @ 08:04:26 #5
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_39743842
Ik hoop het niet. Ik heb nooit begrepen dat er mensen waren die liepen te klagen over het feit dat Arveladze op een gegeven moment, na zijn vliegende start bij AZ, ineens veel minder doelpunten ging maken.

Shota bleef echter wel goed voetballen, bleef heel belangrijk bij menig AZ-doelkans (Arveladze was ook de man met de meeste assists bij AZ afgelopen siezoen) en bleek ook nog eens uitstekend aan de linkerkant uit de voeten te kunnen.

Die man heeft echt een topseizoen gedraaid vorig jaar!
pi_39744759
AZ heeft leuk ingekocht maar de hele basis van vorig jaar lijkt zo weg te zijn.
Ben benieuwd of alle jonkies niet overschat worden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_39745011
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 07:06 schreef daaaaan het volgende:
Arveladze waarheen dan?
Schijnt net als Landzaat naar Levante te kunnen.
pi_39746416
Woei, nieuw topic

De start van het nieuwe seizoen zit er aan te komen. Mourinho vreest AZ en is dan ook bezig om snel de Italiaanse competitie nog even leeg te roven. De koopdrift is niet alleen bij AZ toegeslagen, zelfs in Katwijk is men groeiende, en met succes. Wellicht moet men in Rotterdam het onderpand in de vorm van Dirk Kuijt maar eens gaan aanwenden.

Misschien kunnen er in de OP nog linkjes gezet worden naar:

www.az.nl
www.azfanpage.nl

Een nieuw lied waar men mee bezig is op de AZ fanpage: http://www.youtube.com/watch?v=bf6e-DRHO6k

Stadion met grasmat:

Denk overigens dat het een erg leuk seizoen kan worden. PSV min of meer nog op sterkte, Ajax vorig jaar groeiende en dit jaar denk ik aan kwaliteit en sfeer gegroeid zal zijn. Hetzelfde met AZ. Alleen Feyenoord heb ik zo mijn twijfels over, maar goed, ook die werden vorig jaar totaal afgeschreven en dat viel toen nog wel mee.
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:42:17 #9
55709 Stereotomy
pi_39746483
Feyenoord heeft Huysegems die weer legio kansen om zeep helpt
pi_39746666
Ze hebben een leuk elftal gekocht. Als Van Gaal er goed team van weet te maken, kunnen ze weleens hoge ogen gaan gooien.
Alleen ze moeten wel oppassen niet te veel ervaring van de hand te doen.
pi_39750270
De selectie is mijnsinziens de derde beste van de Eredivisie. Ik ben ook erg benieuwd en heb het gevoel dat het niet lang duurt voordat Koevermans een basisplaats heeft.
That's all folks!
pi_39750349
Hoeveel zou de som uitkomen van de transferuitgaven en de inkomsten? Ik denk dat het voor het begin van het seizoen nog zelf wel dichtbij een break even zou kunnen komen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:28:11 #13
55709 Stereotomy
pi_39751575
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:53 schreef -Vaduz- het volgende:
De selectie is mijnsinziens de derde beste van de Eredivisie. Ik ben ook erg benieuwd en heb het gevoel dat het niet lang duurt voordat Koevermans een basisplaats heeft.
De Koef is niemand tegengevallen vorig jaar inderdaad. De reden waarom hij op de bank zit is omdat hij eigenlijk niet "bij de voetbal stijl van AZ past" maar er pas inkomt bij het "betere gooi en beukwerk". Ik vind dit persoonlijk onzin. Hoe bonkig hij ook is, hij kan aardig meevoetballen. En is de taak van een diepe spits niet gewoon het laatste eindstation zijn en scoren? Hoe je dat doet - als Arveladze of Koef - maakt dan niet meer uit. Het is niet zo dat Shota nou drastisch meer assist geeft in de wedstrijden: hij verliest elk kopduel terwijl Koef vaak kopduellen wint en kan terugleggen.

Ik ken ene KJH die ook niet mee kan voetballen maar wél scoort

Maargoed. Dembele is niet voor niets gehaald. Nu is de positie driedubbel bezet. Arveladze concurreert met Dembele voor de basis, Koef mag aan komen draven als het niet lukt of als BZ mag spelen.

# Danny, Danny Koeeeeef - Danny, Danny Koeeeeef
pi_39752770
Velies van Tarik is jammer, maar ik denk dat Jenner het gemis aan scharen ruimschoots gaat goedmaken. Ik verheug me behoorlijk op deze speler, want ik denk dat ie echt gaat doorbreken nu.

De Koef zal idd waarschijnlijk kind van de rekening worden. Van Gaal is toch wel een beetje een Arveladze-fan, ook toen ie niet goed speelde bleef die m.i. te lang staan, en Dembele zal veel minuten krijgen, dus dat gaat ongetwijfeld ten kostte van Danny.

Ennieweej, er komt nog een keeper voor Henk, een linksbuiten omdat Tarik samen met Lens voor de linksbuiten plek zou gaan, en wellicht nog jonge linksback voor achter Tim.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:19:50 #15
55709 Stereotomy
pi_39753677
Oplossing: Arveladze naar de kant halen en Koef laten spelen als de temperatuur lager is dan 10 graden. Arveladze, hoe clichématig ook, scoort gewoon niet als de temperatuur laag wordt. Dat is in zijn hele carriere zo geweest.
quote:
Van Gaal is toch wel een beetje een Arveladze-fan
Maar Van Gaal mag Koevermans ook heel erg als voetballer. Weet je nog met de verlenging in De Hout tegen Betis, vlak voordat Koef erin kwam als pinchhitter in de verlenging, vroeg de Fifa official aan Van Gaal wie hij erin ging wisselen en toen zei Van Gaal: "This guy. And he's going to score the winning goal." En de laatste wedstrijd in de plee-offs werd Shota naar links geplaatst terwijl Koef dan centrum mocht spelen. Geeft wel het vertrouwen aan.

Denk je dat Lens er iets van kan gaan bakken in de eredivisie, FS?
pi_39753944
Hij kan gaan verrassen ja. Lens heeft eigenlijk meer potentie dan Babel.

Hij is extreem snel, heeft meer technische bagage, fysiek sterk, en heeft een neusje voor de goal. Topscorer van de eredivisie A jeugd, ondanks dat ie veel meedeed met het tweede.

Hij staat nog niet zo in de picture in de voetbalpers, omdat Haris en Vormer meer de aandacht op eisen qua jeugdspelers van AZ, maar ik denk dat ie zeker wel van zich gaat laten horen ja. De vraag is meer hoe constant hij kan zijn op eredivisie niveau, niet of ie het kan brengen.

Hij zal niet een heel seizoen kunnen bijbenen in de basis verwacht ik, daarom zal er zeker nog iemand bij moeten. En dan wordt het gewoon stuivertje wisselen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 juli 2006 @ 14:29:28 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_39754035
Het zal erg van de start van AZ afhangen, met veel nieuwe spelers die ingepast moeten worden is de kans groot dat er in het begin nogal wat punten blijven liggen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_39754128
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:19 schreef Stereotomy het volgende:

Maar Van Gaal mag Koevermans ook heel erg als voetballer. Weet je nog met de verlenging in De Hout tegen Betis, vlak voordat Koef erin kwam als pinchhitter in de verlenging, vroeg de Fifa official aan Van Gaal wie hij erin ging wisselen en toen zei Van Gaal: "This guy. And he's going to score the winning goal." En de laatste wedstrijd in de plee-offs werd Shota naar links geplaatst terwijl Koef dan centrum mocht spelen. Geeft wel het vertrouwen aan.
Het is ook niet zo dat ie geen vertrouwen heeft in de Koef. Dat zit wel goed idd. Hij weigerde nog van Hooydonk te nemen toen die vrijkwam, doordat Koef zo goed meedraaide.

Ik zeg alleen dat zijn vertrouwen in Arveladze soms te overdreven is. Shota verliest alles in de lucht bij ballen van achteruit, en er waren afgelopen seizoen erg veel westrijden waarop daar nou juist de oorlog gewonnen moest worden om controle te krijgen. Met name tegen PSV, Groningen en Feyenoord ging het daar fout.
pi_39754462
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef rubbereend het volgende:
Het zal erg van de start van AZ afhangen, met veel nieuwe spelers die ingepast moeten worden is de kans groot dat er in het begin nogal wat punten blijven liggen.
Het grote voordeel is dat de achterhoede compleet in tact kan blijven zoals het er nu uitziet. Daar staat een muur van topspelers. En dat zal veel rust geven in de komende duels waar nog veel gesleuteld moet worden aan het team.

De 3 mans voorhoede en het 3 mans middenveld kent wel ieder 2 wisselingen, middenveld is wat dat aangaat misschien nog wel het belangrijkste voor het team. Maar ook daar komt wel met spelers als Cziommer en Mendes behoorlijk wat gelouterde slimme spelers voor in de plaats die meteen ingepast kunnen worden omdat ze al jaren op hun positie's goed meedraaien. Ze krijgen niet te maken met een drastische andere speelwijze, alleen ligt het baltempo een stuk hoger.

Voorin gaat het vooral om de vorm van de dag. Heeft een Jenner of Dembele het op zijn heupen met een actie, dan ben je al gauw 'moeiteloos' aangepast.
pi_39764178
Nou, ik ben benieuwd wat de mannen komende dinsdag kunnen brengen. Het stukje voor het programmaboekje is in ieder geval af.

En benieuwd wie de nieuwe linksbuiten wordt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:10:33 #21
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_39764650
Bobson zou een goede optie zijn, ja.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:16:05 #22
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_39764826
tvp
pi_39785355
quote:
Timmer vertrekt naar Feyenoord
13 juli 2006

AZ en Feyenoord hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Henk Timmer naar de Rotterdamse club. Omdat de keeper nog een contract tot 2008 had, dient Feyenoord een afkoopsom aan AZ te betalen. Over de hoogte van dit bedrag doen beide clubs geen mededelingen. Door het vertrek van Timmer zal AZ zich op korte termijn trachten te versterken met een andere doelman.

Marcel Brands, directeur voetbalzaken van AZ: “Na het aantrekken van Joey Didulica heeft Henk bij ons aangegeven om voor een eventueel vertrek open te staan en daaraan hebben we vervolgens meegewerkt, ook gezien de staat van dienst van Henk bij AZ. We zijn nu druk bezig om een andere keeper aan te trekken, mede omdat onze tweede doelman Theo Zwarthoed onlangs is verhuurd aan Excelsior om daar meer ervaring op te doen.”

Clubs
Timmer maakte in 2000 de overstap van FC Zwolle naar AZ. Tussentijds werd de derde doelman van Oranje uitgeleend aan Ajax en zijn nieuwe club Feyenoord. Voor beide clubs speelde Timmer twee competitieduels. Bovendien veroverde de Hierdenaar in 2002 met de Rotterdammers de UEFA Cup. Tevens speelde hij twee interlands voor het Nederlands Elftal.

130 duels
Timmer, van 3 december 1971, speelde tot nu toe 419 duels in het betaalde voetbal, waarvan 130 voor AZ.

Bron: www.az-alkmaar.nl
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:50:32 #24
55709 Stereotomy
pi_39790984
Henk, het gaat je goed

Toch concurrentie van Lodewijks , en met Vlaar voor je neus hoef je je als keeper ook geen zorgen meer te maken he.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:24:07 #25
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_39794070
Vlaar heeft een slecht seizoen achter de rug, maar is over een paar jaar gegarandeerd basisklant voor het Nederlands Elftal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')