quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:27 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Edit: Ik zat daar net ook aan te denken (Maria niet goed rekenen). Maar toen leek het of jullie er nooit zouden komen
Samequote:Op woensdag 12 juli 2006 12:34 schreef Soempie het volgende:
En 't helpt natuurlijk ook als ik eerder op F5 druk![]()
mest is vruchtbaar, daarom is hij heilig?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:39 schreef knillis het volgende:
nee
Weet je dat heel zeker?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:39 schreef knillis het volgende:
nee
ik ook. En de zon moet dan als een soort mestbal gezien worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:42 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker?
Ik heb toch echt geleerd dat de Mestkever werd gezien als een incarnatie van de God Khepri die de zon voortduwt...
En ze dachten dat hij daarom de zonnegod was?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:42 schreef Soempie het volgende:
omdat de kever de reis van de zon langs de hemel laat zien in gedrag?
Ja preces zoiets dacht ik ookquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:52 schreef Mas het volgende:
Nou, ik geloof dat ze de kever ook bijzonder vonden omdat ze dachten dat er alleen maar mannetjeskevers waren, en ze dus zichzelf herboren konden laten worden. Maar volgens wij was het toch vooral het zonnetjeduwen dat ze belangrijk vonden!
De vraag ging dus over Mordechai en Haman uit het bijbelboek Esther. Mordechai, de oom van koningin Esther, boog niet voor Haman en daarom vond Haman dat alle Joden uitgeroeid moesten worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:17 schreef Soempie het volgende:
Hij boog niet
quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:23 schreef Soempie het volgende:
Goed het verhaal gaat dat de filmrollen van kodak bij de ereste maanlanding niet bestand waren tegen het hete zonlicht en daardoor waren 'gesmolten'.
De beelden van de maanlanding zouden gemaakt zijn in een filmstudio op een filmset.
Van wie was de filmset (regisseur zoek ik naar dus) + film die daar werd opgenomen (sorrie).
en de filmquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:25 schreef Asmodian het volgende:
Stanley Kubrick
Ik weet het, drukte in de haast verkeerd.quote:
Yay!quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:28 schreef Soempie het volgende:
Asmodian + 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |