Toen ik nog in Moerwijk Den Haag in zo'n wijk woonde vol met kansloos paupertuig (en ik me dus wel eraan ontfutseld heb) werd op een gegeven moment eindelijk wat gedaan aan die baggerwijk: al die oude huizen vol gaten en shit werden gesloopt en er kwamen eengezinswoningen voor in de plaats zodat eindelijk de neerwaartse spiraal omgedraaid kon worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat heeft de SP met deze wijken te maken?
Wat lul je nou dom?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:08 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. Rita Verdonk .. dat is haar plan![]()
Ik neem folders van de SP altijd gretig aan. Je weet maar nooit wanneer je vergeet toiletpapier te kopen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Toen ik nog in Moerwijk Den Haag in zo'n wijk woonde vol met kansloos paupertuig (en ik me dus wel eraan ontfutseld heb) werd op een gegeven moment eindelijk wat gedaan aan die baggerwijk: al die oude huizen vol gaten en shit werden gesloopt en er kwamen eengezinswoningen voor in de plaats zodat eindelijk de neerwaartse spiraal omgedraaid kon worden.
Wat komt de SP doen? Demonstreren ertegen en ze hadden zelfs het lef in m'n portiek te komen staan en die shit uit te delen.![]()
![]()
Ach, als je zo'n pauper/student/mongool die het altijd uitdeelt dan inhoudelijk van commentaar voorziet, namelijk of ze wel helemaal wijs waren om tegen het verbeteren van de wijk te zijn dan komt er niet meer uit dan eh... eh... maar... Jan zei....quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik neem folders van de SP altijd gretig aan. Je weet maar nooit wanneer je vergeet toiletpapier te kopen.![]()
En waarom kwamen ze daar demonstreren dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Toen ik nog in Moerwijk Den Haag in zo'n wijk woonde vol met kansloos paupertuig (en ik me dus wel eraan ontfutseld heb) werd op een gegeven moment eindelijk wat gedaan aan die baggerwijk: al die oude huizen vol gaten en shit werden gesloopt en er kwamen eengezinswoningen voor in de plaats zodat eindelijk de neerwaartse spiraal omgedraaid kon worden.
Wat komt de SP doen? Demonstreren ertegen en ze hadden zelfs het lef in m'n portiek te komen staan en die shit uit te delen.![]()
![]()
Omdat de SP dogmatisch als de nete is. Ook al is het een goed plan (het enige realistische plan om die wijk weer normaal te maken) ze zullen tegen zijn onder valse voorwendselen over solidariteit, goedkoop wonen bla bla bla. En je kreeg notabene duizenden euros aan verhuispremie mee, en nog was het niet goed. Nee, wat heeft de SP toen zijn debiele gezicht laten zien zeg. En ze flikken het nog steeds. Heel Den Haag Zuid-West gaat op de schop en TELKENS weer gaan ze er tegen demonstreren. Iedereen is dolblij dat de buurten opgeknapt worden (behalve het Tokkie-tuig en co) maar dat boeit de SP niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En waarom kwamen ze daar demonstreren dan?
Niet toevallig omdat er voor deze mensen met een laag inkomen weinig andere goedkope huurwoningen waren?
Maar op zich is het slopen of opknappen van achterstandswijken om ervoor te zorgen dat de bewoners zich evenredig over de stad verdelen geen slecht plan.
Kwestie van doen wat je eigen achterban wil, desnoods tegen beter weten in.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Omdat de SP dogmatisch als de nete is. Ook al is het een goed plan (het enige realistische plan om die wijk weer normaal te maken) ze zullen tegen zijn onder valse voorwendselen over solidariteit, goedkoop wonen bla bla bla. En je kreeg notabene duizenden euros aan verhuispremie mee, en nog was het niet goed. Nee, wat heeft de SP toen zijn debiele gezicht laten zien zeg. En ze flikken het nog steeds. Heel Den Haag Zuid-West gaat op de schop en TELKENS weer gaan ze er tegen demonstreren. Iedereen is dolblij dat de buurten opgeknapt worden (behalve het Tokkie-tuig en co) maar dat boeit de SP niet.![]()
klikquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat lul je nou dom?
Ben je nou dronken, groggy van de prozac of gewoon geestelijk minder begaafd?
Dat zijn hele normale regels. Toen mijn ouders en ik zijn verhuisd naar Aruba moest er ook een borg betaald worden van een paar duizend gulden, en een garantie dat ze werk hebben en hadden. Als ze zich misdragen zouden hebben in de eerste paar jaar dat ze daar woonden, waren ze er gewoon uitgeflikkerd. En terecht, want aan dat tuig heb je niets.quote:
Dus daar staat, volgens jou, dat voor Antilianen andere regels gelden omdat het vanuit de Caribische achtergrond normaal is?quote:
ik zeg dat die houding (live for the day) op een boel caribische eilanden bij bepaalde bevolkingsgroepen normaal is .. van daaruit zeg ik dat er voor de mensen uit de antillen andere eisen zouden moeten zijn .. feitelijk dus dezelde eisen als voor mij tellen als ik op de Antillen zou willen wonen ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef -IksRee- het volgende:
Dus daar staat, volgens jou, dat voor Antilianen andere regels gelden omdat het vanuit de Caribische achtergrond normaal is?
Heb je eigenlijk wel door wat je eerst gepost hebt en wat in de link staat die je nu geeft?
dat die regels zouden dus omgekeerd ook zouden moeten tellen ..quote:En wat vindt je er eigenlijk van dat het voor NLers nogal moeilijk is om de Antillen binnen te komen? Dan mogen er opeens wel regels gelden.
Komt waarschijnlijk omdat je netwerk hebt gezien, nu wil je neger zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zeg dat die houding (live for the day) op een boel caribische eilanden bij bepaalde bevolkingsgroepen normaal is .. van daaruit zeg ik dat er voor de mensen uit de antillen andere eisen zouden moeten zijn .. feitelijk dus dezelde eisen als voor mij tellen als ik op de Antillen zou willen wonen ..
en dat artikel, het zijn andere woorden maar het komt op hetzelfde neer
[..]
dat die regels zouden dus omgekeerd ook zouden moeten tellen ..
alhoewel ik makkelijkere toelatingseisen op de antillen wel zou zien zitten .. daar een bedrijfje opzetten zou vast wel lukken ..
hmz, dat idee ga ik maar eens uitdiepen
ik heb anders in dit topic een aantal mensen zien verklaren dat ze ergens best wel een beetje jaloers zijn op de mentaliteit .. misschien dat daar het success van Flodder en de Tokkies vandaan komt en de vergelijking minder achterlijk is dan zo op het eerste gezicht lijktquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk omdat je netwerk hebt gezien, nu wil je neger zijn.
Werkelijk, die tv redenatie van je!! Hulde.![]()
Ik vind Seven een toffe film. Doe je vast aangifte?![]()
ik vind je hele vergelijking in dit en meerdere topics vreemd. je vergelijkt autochtoon-schorem, wat elk land heeft, met allochtoon schorem.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb anders in dit topic een aantal mensen zien verklaren dat ze ergens best wel een beetje jaloers zijn op de mentaliteit .. misschien dat daar het success van Flodder en de Tokkies vandaan komt en de vergelijking minder achterlijk is dan zo op het eerste gezicht lijkt
wat een vreemde vergelijking trouwens .. 7even en films en docu-soaps over gerommel met gemeenschapsgeld cq gratis geld .. denk dat "gratis geld" de meeste mensen toch wat meer aanspreekt dan ritueele moorden
uhm .. niet echt .. antillianen zijn wel gekleurd maar niet allochtoon ..quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind je hele vergelijking in dit en meerdere topics vreemd. je vergelijkt autochtoon-schorem, wat elk land heeft, met allochtoon schorem.
de oudere antillianen die ik ken schamen zich dan ook rot .. maar dat is de generatie die ook niet al te veel scholing had, er zijn gewoon geen/te weinig goede scholen op de Antillen, maar er was wel werk, zowel op de Antillen alsook hierquote:vind ik raar. liever zou ik de vergelijking willen zien tussen nederlandse allochtonen en hun status in het buitenland. ik denk dat de antillen zich al jaren mogen rotschamen door hun troep hier te dumpen...
Je was toch zo ziek en kon toch niet werken?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef moussie het volgende:
[..]
dat die regels zouden dus omgekeerd ook zouden moeten tellen ..
alhoewel ik makkelijkere toelatingseisen op de antillen wel zou zien zitten .. daar een bedrijfje opzetten zou vast wel lukken ..
hmz, dat idee ga ik maar eens uitdiepen
Moeten we dan niet naar de kijkcijfers kijken?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef moussie het volgende:
[..]
ik heb anders in dit topic een aantal mensen zien verklaren dat ze ergens best wel een beetje jaloers zijn op de mentaliteit .. misschien dat daar het success van Flodder en de Tokkies vandaan komt en de vergelijking minder achterlijk is dan zo op het eerste gezicht lijkt
wat een vreemde vergelijking trouwens .. 7even en films en docu-soaps over gerommel met gemeenschapsgeld cq gratis geld .. denk dat "gratis geld" de meeste mensen toch wat meer aanspreekt dan ritueele moorden
ik zei niet dat ik niet kon werken .. ik heb een arbeidshandicap en daardoor beperkt in wat ik kan doen en ik heb een (onvoorspelbare) ziekte die mij voor elke werkgever niet bepaald aantrekkelijk maakt ..quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Je was toch zo ziek en kon toch niet werken?
En nu kan je wel een eigen bedrijf opstarten?
euh ja, precies hetzelfde .. je ziet het op een scherm hetzelfde maar voor de rest toch niet, totaal ander genre ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Moeten we dan niet naar de kijkcijfers kijken?![]()
OT:
Jij zegt dat het succes van tv-programma's afhangt van in hoeverre mensen zich kunnen identificeren met de karakters cq mensen graag eenzelfde leven zouden willen leiden als deze karakters.
Daarbij maak ik een vergelijking met de succesvolle film Seven. Dat is precies hetzelfde.
Het geeft alleen aan dat jouw vergelijking nergens op slaat.![]()
Dat zei hij niet letterlijk. De waarheid was namelijk nog tenenkrommender:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
1 van de jongens zei letterlijk "waarom zou ik werken als ik een uitkering krijg"
quote:Interviewster: "Jouw moeder heeft geen werk. De vriend van je moeder heeft geen werk. Jij hebt geen werk. Hoe komt dat?"
Gozer (zonder gêne): "Omdat we een uitkering hebben."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |