abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:04:40 #151
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39762393
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

en dus moet je maar dood
Ja, als je niet wilt werken moet je maar dood.
pi_39762512
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 02:57 schreef cultheld het volgende:
Wisten jullie dat er ook zulke blanken bestaan in Nederland? Ik noem een Duindorp, ik noem een Klarendal, ik noem een 's-Heerenberg......
Niet op zo'n grote schaal als met antillianen. In s-Heerenberg zie ik het eigenlijk nauwelijks, je hebt er wel dom volk rondlopen, maar de meesten werken allemaal wel. Vergelijk dat maar eens met die antiliianen uit het filmpje of een stad als doesburg.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_39763395
Nou, in dit hele flatgebouw hier ben ik zowat de enige die werkt (ja, het wonen hier heeft mij ook een stuk rechtser gemaakt ) en er woont hier maar 1 Antilliaan. De rest is autochtoon Nederlander en ofwel aartslui, ofwel ervan overtuigd dat ze werken psychisch niet aankunnen.
pi_39763431
Ik heb het bekeken en vond het weinig schokkend, dit is al jaren zo. Zolang zulke gezinnen allemaal bij elkaaar in hetzelfde woningbouwstraatje worden "geplaatst" zal dit niet veranderen.
pi_39763555
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:08 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Niet op zo'n grote schaal als met antillianen. In s-Heerenberg zie ik het eigenlijk nauwelijks, je hebt er wel dom volk rondlopen, maar de meesten werken allemaal wel. Vergelijk dat maar eens met die antiliianen uit het filmpje of een stad als doesburg.
's-Heerenberg is één van de grootste pauperdorpen van Nederland. In de jaren 70 en 80 hebben ze daar allemaal goedkope nieuwbouw neergezet voor werklozen. Veel Lonsdale-drugsgebruikers met een uitkering, gezinnen met verschillende vaders, veel diefstal en andere kleine criminaliteit (om over de vele gejatte fietsen, oude bankstellen en tuinstoelen in de diverse woningbouwvoortuintjes nog maar te zwijgen: pure verpaupering). Die doen echt niet onder voor een wijk met Antillianen hoor. De enige redelijke manier waarmee je dit soort probleemgevallen op kunt lossen is spreiding.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:45:11 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39763679
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:37 schreef Conflict het volgende:
Ik heb het bekeken en vond het weinig schokkend, dit is al jaren zo. Zolang zulke gezinnen allemaal bij elkaaar in hetzelfde woningbouwstraatje worden "geplaatst" zal dit niet veranderen.
nee, versprijdt ze door villawijken, dat zal ze leren eens normaal te gaan werken! stel lapzwansen zijn het.

godzijdank ken ik meer hardwerkende dan dit soort profiterende randfiguren. er is genoeg te doen in nederland.

fuck demografie ff ok. overal in nederland krijg je kansen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:46:48 #157
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39763750
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef thaleia het volgende:
Nou, in dit hele flatgebouw hier ben ik zowat de enige die werkt (ja, het wonen hier heeft mij ook een stuk rechtser gemaakt ) en er woont hier maar 1 Antilliaan. De rest is autochtoon Nederlander en ofwel aartslui, ofwel ervan overtuigd dat ze werken psychisch niet aankunnen.
mag ik vragen waar je woont?
pi_39763785
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee, versprijdt ze door villawijken, dat zal ze leren eens normaal te gaan werken! stel lapzwansen zijn het.

godzijdank ken ik meer hardwerkende dan dit soort profiterende randfiguren. er is genoeg te doen in nederland.

ik zeg niet dat je die mensen door villawijken moet verspreiden, je moet ze gewoon niet allemaal bij elkaar zetten. Dan wordt zo'n manier van leven namelijk normaal voor die mensen en hoeven ze zich gewoon niet aan te passen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Conflict op 12-07-2006 20:04:42 ]
pi_39764363
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
mag ik vragen waar je woont?
Nijmegen. In op zich een prima wijk, alleen er staat 1 flatgebouw met de allergoedkoopste huurwoningen van de de hele stad. Daar woon ik
Als het aan mij ligt niet lang meer trouwens, ik word niet erg vrolijk van die mensen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:13:39 #160
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39764737
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:37 schreef Conflict het volgende:
Briljant, weer de schuld van de kapitalisten, niet van de arme paupers zelf.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39765265
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als al je buren uitkering trekken en crimineel zijn is die stap voor jou ook niet al te groot.

Kwestie van waarmee je omgaat wordt je mee besmet.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:32:33 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39765393
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef Conflict het volgende:

[..]

ik zeg niet dat je die mensen door villawijken moet verspreiden, je moet ze gewoon niet allemaal bij elkaar zetten. Dan wordt zo'n manier van leven namelijk normaal voor die mensen en hoeven ze zich gewoon niet aan te passen.
en waar zou je die mensen dan willen zetten? tussen mensen die wel werken en niet willen luieren en dus mooiere huizen en buurten hebben?

is dit niet een beetje sp gedacht?

weet je een beetje hoe irritant sociale huurwoningen, tussen mensen die het gekocht hebben, zijn?
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:37:13 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39765548
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Als al je buren uitkering trekken en crimineel zijn is die stap voor jou ook niet al te groot.

ik ken genoeg mensen die 'ontsnapt' zijn aan de ghetto bijlmer bijvoorbeeld. echt heel erg veel.

en als het zwartgemarkeerde gedeelte uit je tekst zo is, is die persoon crimineel omdat hij uitkering trekt terwijl dit een vangnet is voor mensen die echt niet kunnen werken.

dit schorem mag wat mij betreft lekker weer terug naar het geboorteland. op de stoomboot van sinterklaas weer lekker terug. capice? ik blijf niet betalen voor dit soort niksnutten, en heel veel werkende mensen met mij denken precies hetzelfde. steeds harder zelfs.
pi_39767328
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:30 schreef -IksRee- het volgende:
Wat heeft dat hiermee te maken? Wat heeft een serie hier mee te maken?
Niets. Helemaal... niets.
het heeft met de mentaliteit te maken .. dat het blijkbaar toch ergens leuk wordt gevonden als het door blanken gebeurd, maar als een allochtoon zoiets zegt is het hok te klein .. ik heb het dus over die dubbele moraal .. no matter wie het doet is het onaanvaardbaar, maar gek genoeg is het vanuit de carabische mentalitiet heel normaal om zo te doen, je zou voor hun eigenlijk andere regels moeten hebben .. juist blanken alá Tokkies, die dus in eerste instantie zo verheerlijkt werden, dat zijn de uitvreters
quote:
1. Ja, ik heb 's avonds gestudeerd terwijl ik overdag werkte. Helemaal zelf betaald.
2. Nee dus, zie 1.
3. De keuringsarts heeft je goedgekeurd, dus wat lul je? De regering keurt je niet hoor, dat doet hij.
4. Eens in het uur? Ik zie dat je tijdklokleesvaardigheden ook al aangetast zijn. Komt zeker door je 'ziekte'?
1. je basisschool en voortgezet onderwijs heeft zichzelf betaald dus .. zei ik toch al
2. wel even bijblijven hé, ik zei toch al dat ik je school niet betaald heb, dat ik mijn eigen premies opmaak
3. de keuringsartsen zijn het dus ook niet eens met de criteria die ze moeten hanteren
4. de term gemiddeld zegt je iets ?
quote:
Verder gaat dit nogal off-topic, dus als je me je nog verder wilt laten afbekken (wat ik graag met je doe) dan moet je naar de POL-SC komen.
moet je mij maar niet offtopic beginnen af te zeiken .. maar ja, is wel typisch, zal wel door een gebrek aan goede argumenten komen
pleased to meet you
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:44:25 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_39767823
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:32 schreef moussie het volgende:
no matter wie het doet is het onaanvaardbaar, maar gek genoeg is het vanuit de carabische mentalitiet heel normaal om zo te doen, je zou voor hun eigenlijk andere regels moeten hebben .. juist blanken alá Tokkies, die dus in eerste instantie zo verheerlijkt werden, dat zijn de uitvreters
Uitvreters zijn dat soort mensen sowieso, of ze nou uit het Caribische komen of uit de Klaploperspolder. En om in regionale termen te blijven: ik geloof niet dat bijv. Surinaamse hindoestanen zo veel moeite hebben met een hoog arbeidsethos.

Uiteindelijk is het vooral opvoedingsgebonden, en ligt het aan de manier waarop overheidsinstanties zich met je bemoeien. Zolang iemand als individu constant aangesproken wordt op zijn maatschappelijke achterstandspositie en men zo iemand maar met de gesubsidieerde paplepel blijft voeden, zal het nooit beter gaan.

Je moet de kans krijgen om zelfstandig rechtop te lopen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_39767966
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ze bij elkaar worden gezet? Er is helemaal geen instantie die KAN bepalen wie waar gaat wonen. Ze kunnen nu amper inkomsteneisen stellen na jarenlang getouwtrek en dat is dus pas sinds dit jaar.
pi_39768146
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ken genoeg mensen die 'ontsnapt' zijn aan de ghetto bijlmer bijvoorbeeld. echt heel erg veel.

en als het zwartgemarkeerde gedeelte uit je tekst zo is, is die persoon crimineel omdat hij uitkering trekt terwijl dit een vangnet is voor mensen die echt niet kunnen werken.

dit schorem mag wat mij betreft lekker weer terug naar het geboorteland. op de stoomboot van sinterklaas weer lekker terug. capice? ik blijf niet betalen voor dit soort niksnutten, en heel veel werkende mensen met mij denken precies hetzelfde. steeds harder zelfs.
jup, er zijn zeker mensen die eraan "ontkomen" echter ook veel die niet de middelen/wil daarvoor hebben.
Fiets
pi_39768207
quote:

[..]

het heeft met de mentaliteit te maken .. dat het blijkbaar toch ergens leuk wordt gevonden als het door blanken gebeurd, maar als een allochtoon zoiets zegt is het hok te klein .. ik heb het dus over die dubbele moraal .. no matter wie het doet is het onaanvaardbaar, maar gek genoeg is het vanuit de carabische mentalitiet heel normaal om zo te doen, je zou voor hun eigenlijk andere regels moeten hebben .. juist blanken alá Tokkies, die dus in eerste instantie zo verheerlijkt werden, dat zijn de uitvreters
Oh mijn god ben jij echt serieus?
Wat voor een verknipt zielig stuk mens moet je zijn om het bestaan van een serie als Flodder te vergelijken met mongolen die op TV verklaren mongolen te zijn en dat jij dat dan via Flodder op racisme gooit. Bravo. Dit is een nieuw record. Maar goed, we hebben het hier dan ook over mevrouw Prozac die 'kennissen heeft die door de sociale dienst midden in de nacht van bed gelift worden'. Ik zou toch maar je medicatie nemen zoals de doc het voorschrijft en die sherry laten staan.
quote:
1. je basisschool en voortgezet onderwijs heeft zichzelf betaald dus .. zei ik toch al
2. wel even bijblijven hé, ik zei toch al dat ik je school niet betaald heb, dat ik mijn eigen premies opmaak
3. de keuringsartsen zijn het dus ook niet eens met de criteria die ze moeten hanteren
4. de term gemiddeld zegt je iets ?
[..]

moet je mij maar niet offtopic beginnen af te zeiken .. maar ja, is wel typisch, zal wel door een gebrek aan goede argumenten komen
Inderdaad. Met je onweerlegbare stelling dat wij antillianen die geen flikker uitvoeren discrimineren omdat Flodder leuk is heb je me van de kaart geveegd.
pi_39768288
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

jup, er zijn zeker mensen die eraan "ontkomen" echter ook veel die niet de middelen/wil daarvoor hebben.
En als ze de wil niet hebben dan verdienen ze het.
pi_39768300
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:47 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ze bij elkaar worden gezet? Er is helemaal geen instantie die KAN bepalen wie waar gaat wonen.
Bouw allemaal goedkope woningen bij elkaar en binnen no-time heb je een probleem wijk.
Fiets
pi_39768372
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Onzin je doet nu net alsof ze er niets aan kunnen doen.

Criminaliteit is een gevolg van een keuze net zoals alcoholisme, drugsgebruik etc een gevolg zijn van een keuze.

Als je aankomt met ze kunnen er niets aan doen verschaf je ze een reden om zichzelf als slachtoffer te zien ipv als dader van het eigen falen. In het eerste geval krijg je mensen die in een vicieuze cirkel blijven. Ze kunnen er immers niets aan doen en zodoende blijven ze afhankelijk van de staat en in het tweede geval steken ze hand in eigen boezem en leren op eigen benen te staan door hun fouten onder ogen te zien en vandaar uit te leren. Fouten maken is menselijk maar zolang je die fouten niet onder ogen ziet zal je er ook nooit iets van leren.
pi_39768413
quote:

[..]
maar gek genoeg is het vanuit de carabische mentalitiet heel normaal om zo te doen, je zou voor hun eigenlijk andere regels moeten hebben .. juist blanken alá Tokkies, die dus in eerste instantie zo verheerlijkt werden, dat zijn de uitvreters
[..]
Wacht even, deze had ik nog niet eens goed gezien!
Mijn god het wordt debieler en debieler. Dus als ik het goed begrijp is dit gedrag door Antillianen dood normaal vanwege hun Caribische achtergrond en zou er voor hun andere regelgeving moeten zijn (laat me raden, die dit legitimeert vanuit culturele achtergrond?) en de Tokkies die hetzelfde doen zijn nog veel erger? WIE is hier nu de racist?
pi_39768460
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Bouw allemaal goedkope woningen bij elkaar en binnen no-time heb je een probleem wijk.
Je bedoelt de SP-woonwijken, de Sociale woningbouwwijken dus?
pi_39768752
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:00 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Je bedoelt de SP-woonwijken, de Sociale woningbouwwijken dus?
Wat heeft de SP met deze wijken te maken?
Fiets
pi_39768759
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wacht even, deze had ik nog niet eens goed gezien!
Mijn god het wordt debieler en debieler. Dus als ik het goed begrijp is dit gedrag door Antillianen dood normaal vanwege hun Caribische achtergrond en zou er voor hun andere regelgeving moeten zijn (laat me raden, die dit legitimeert vanuit culturele achtergrond?) en de Tokkies die hetzelfde doen zijn nog veel erger? WIE is hier nu de racist?
uhm .. Rita Verdonk .. dat is haar plan
pleased to meet you
pi_39769121
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Wat heeft de SP met deze wijken te maken?
Toen ik nog in Moerwijk Den Haag in zo'n wijk woonde vol met kansloos paupertuig (en ik me dus wel eraan ontfutseld heb) werd op een gegeven moment eindelijk wat gedaan aan die baggerwijk: al die oude huizen vol gaten en shit werden gesloopt en er kwamen eengezinswoningen voor in de plaats zodat eindelijk de neerwaartse spiraal omgedraaid kon worden.
Wat komt de SP doen? Demonstreren ertegen en ze hadden zelfs het lef in m'n portiek te komen staan en die shit uit te delen.
pi_39769149
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:08 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. Rita Verdonk .. dat is haar plan
Wat lul je nou dom?
Ben je nou dronken, groggy van de prozac of gewoon geestelijk minder begaafd?
pi_39769160
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:16 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Toen ik nog in Moerwijk Den Haag in zo'n wijk woonde vol met kansloos paupertuig (en ik me dus wel eraan ontfutseld heb) werd op een gegeven moment eindelijk wat gedaan aan die baggerwijk: al die oude huizen vol gaten en shit werden gesloopt en er kwamen eengezinswoningen voor in de plaats zodat eindelijk de neerwaartse spiraal omgedraaid kon worden.
Wat komt de SP doen? Demonstreren ertegen en ze hadden zelfs het lef in m'n portiek te komen staan en die shit uit te delen.
Ik neem folders van de SP altijd gretig aan. Je weet maar nooit wanneer je vergeet toiletpapier te kopen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39769215
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik neem folders van de SP altijd gretig aan. Je weet maar nooit wanneer je vergeet toiletpapier te kopen.
Ach, als je zo'n pauper/student/mongool die het altijd uitdeelt dan inhoudelijk van commentaar voorziet, namelijk of ze wel helemaal wijs waren om tegen het verbeteren van de wijk te zijn dan komt er niet meer uit dan eh... eh... maar... Jan zei....
pi_39769294
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:16 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En waarom kwamen ze daar demonstreren dan?
Niet toevallig omdat er voor deze mensen met een laag inkomen weinig andere goedkope huurwoningen waren?
Maar op zich is het slopen of opknappen van achterstandswijken om ervoor te zorgen dat de bewoners zich evenredig over de stad verdelen geen slecht plan.
Fiets
pi_39769390
Beetje pathetisch hoe jullie hier Kareltje_de_Grote aanvallen om zijn mening.
Graag op anoniem
pi_39769473
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En waarom kwamen ze daar demonstreren dan?
Niet toevallig omdat er voor deze mensen met een laag inkomen weinig andere goedkope huurwoningen waren?
Maar op zich is het slopen of opknappen van achterstandswijken om ervoor te zorgen dat de bewoners zich evenredig over de stad verdelen geen slecht plan.
Omdat de SP dogmatisch als de nete is. Ook al is het een goed plan (het enige realistische plan om die wijk weer normaal te maken) ze zullen tegen zijn onder valse voorwendselen over solidariteit, goedkoop wonen bla bla bla. En je kreeg notabene duizenden euros aan verhuispremie mee, en nog was het niet goed. Nee, wat heeft de SP toen zijn debiele gezicht laten zien zeg. En ze flikken het nog steeds. Heel Den Haag Zuid-West gaat op de schop en TELKENS weer gaan ze er tegen demonstreren. Iedereen is dolblij dat de buurten opgeknapt worden (behalve het Tokkie-tuig en co) maar dat boeit de SP niet.
pi_39769538
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:24 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Omdat de SP dogmatisch als de nete is. Ook al is het een goed plan (het enige realistische plan om die wijk weer normaal te maken) ze zullen tegen zijn onder valse voorwendselen over solidariteit, goedkoop wonen bla bla bla. En je kreeg notabene duizenden euros aan verhuispremie mee, en nog was het niet goed. Nee, wat heeft de SP toen zijn debiele gezicht laten zien zeg. En ze flikken het nog steeds. Heel Den Haag Zuid-West gaat op de schop en TELKENS weer gaan ze er tegen demonstreren. Iedereen is dolblij dat de buurten opgeknapt worden (behalve het Tokkie-tuig en co) maar dat boeit de SP niet.
Kwestie van doen wat je eigen achterban wil, desnoods tegen beter weten in.
pi_39769637
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom?
Ben je nou dronken, groggy van de prozac of gewoon geestelijk minder begaafd?
klik
pleased to meet you
pi_39769768
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef moussie het volgende:

[..]

klik
Dat zijn hele normale regels. Toen mijn ouders en ik zijn verhuisd naar Aruba moest er ook een borg betaald worden van een paar duizend gulden, en een garantie dat ze werk hebben en hadden. Als ze zich misdragen zouden hebben in de eerste paar jaar dat ze daar woonden, waren ze er gewoon uitgeflikkerd. En terecht, want aan dat tuig heb je niets.

(Daarom willen de Antillen ook zo graag dat we hun tuig hier houden. Het grootste deel van de Antillianen wat hier naartoe komt is volkomen kansloos, want mensen die daar een baan of opleiding hebben blijven lekker daar.)
pi_39771027
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef moussie het volgende:

[..]

klik
Dus daar staat, volgens jou, dat voor Antilianen andere regels gelden omdat het vanuit de Caribische achtergrond normaal is?

Heb je eigenlijk wel door wat je eerst gepost hebt en wat in de link staat die je nu geeft?

En wat vindt je er eigenlijk van dat het voor NLers nogal moeilijk is om de Antillen binnen te komen? Dan mogen er opeens wel regels gelden.
pi_39771982
inverhouding tot de gemiddelde nederlands getatoeerde meisje/vrouw, vond ik 'deze' meisje nog wel wat hebben
Het waren tenminste geen decadente tattoe(s) die je altijd standaard ziet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39772162
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef -IksRee- het volgende:
Dus daar staat, volgens jou, dat voor Antilianen andere regels gelden omdat het vanuit de Caribische achtergrond normaal is?

Heb je eigenlijk wel door wat je eerst gepost hebt en wat in de link staat die je nu geeft?
ik zeg dat die houding (live for the day) op een boel caribische eilanden bij bepaalde bevolkingsgroepen normaal is .. van daaruit zeg ik dat er voor de mensen uit de antillen andere eisen zouden moeten zijn .. feitelijk dus dezelde eisen als voor mij tellen als ik op de Antillen zou willen wonen ..
en dat artikel, het zijn andere woorden maar het komt op hetzelfde neer
quote:
En wat vindt je er eigenlijk van dat het voor NLers nogal moeilijk is om de Antillen binnen te komen? Dan mogen er opeens wel regels gelden.
dat die regels zouden dus omgekeerd ook zouden moeten tellen ..
alhoewel ik makkelijkere toelatingseisen op de antillen wel zou zien zitten .. daar een bedrijfje opzetten zou vast wel lukken ..
hmz, dat idee ga ik maar eens uitdiepen
pleased to meet you
pi_39773931
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zeg dat die houding (live for the day) op een boel caribische eilanden bij bepaalde bevolkingsgroepen normaal is .. van daaruit zeg ik dat er voor de mensen uit de antillen andere eisen zouden moeten zijn .. feitelijk dus dezelde eisen als voor mij tellen als ik op de Antillen zou willen wonen ..
en dat artikel, het zijn andere woorden maar het komt op hetzelfde neer
[..]

alhoewel ik makkelijkere toelatingseisen op de antillen wel zou zien zitten .. daar een bedrijfje opzetten zou vast wel lukken ..
Komt waarschijnlijk omdat je netwerk hebt gezien, nu wil je neger zijn.

Werkelijk, die tv redenatie van je!! Hulde.

Ik vind Seven een toffe film. Doe je vast aangifte?
pi_39796566
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:19 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk omdat je netwerk hebt gezien, nu wil je neger zijn.

Werkelijk, die tv redenatie van je!! Hulde.

Ik vind Seven een toffe film. Doe je vast aangifte?
ik heb anders in dit topic een aantal mensen zien verklaren dat ze ergens best wel een beetje jaloers zijn op de mentaliteit .. misschien dat daar het success van Flodder en de Tokkies vandaan komt en de vergelijking minder achterlijk is dan zo op het eerste gezicht lijkt

wat een vreemde vergelijking trouwens .. 7even en films en docu-soaps over gerommel met gemeenschapsgeld cq gratis geld .. denk dat "gratis geld" de meeste mensen toch wat meer aanspreekt dan ritueele moorden
pleased to meet you
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:19:23 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39796729
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef moussie het volgende:

[..]

ik heb anders in dit topic een aantal mensen zien verklaren dat ze ergens best wel een beetje jaloers zijn op de mentaliteit .. misschien dat daar het success van Flodder en de Tokkies vandaan komt en de vergelijking minder achterlijk is dan zo op het eerste gezicht lijkt

wat een vreemde vergelijking trouwens .. 7even en films en docu-soaps over gerommel met gemeenschapsgeld cq gratis geld .. denk dat "gratis geld" de meeste mensen toch wat meer aanspreekt dan ritueele moorden
ik vind je hele vergelijking in dit en meerdere topics vreemd. je vergelijkt autochtoon-schorem, wat elk land heeft, met allochtoon schorem.

vind ik raar. liever zou ik de vergelijking willen zien tussen nederlandse allochtonen en hun status in het buitenland. ik denk dat de antillen zich al jaren mogen rotschamen door hun troep hier te dumpen...
pi_39797448
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind je hele vergelijking in dit en meerdere topics vreemd. je vergelijkt autochtoon-schorem, wat elk land heeft, met allochtoon schorem.
uhm .. niet echt .. antillianen zijn wel gekleurd maar niet allochtoon ..
en dat is het hem nou juist .. dat was gewoon Tokkie in het zwart !!
quote:
vind ik raar. liever zou ik de vergelijking willen zien tussen nederlandse allochtonen en hun status in het buitenland. ik denk dat de antillen zich al jaren mogen rotschamen door hun troep hier te dumpen...
de oudere antillianen die ik ken schamen zich dan ook rot .. maar dat is de generatie die ook niet al te veel scholing had, er zijn gewoon geen/te weinig goede scholen op de Antillen, maar er was wel werk, zowel op de Antillen alsook hier
pleased to meet you
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:15:01 #193
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39800456
Het is ongelofelijk, Nederland heeft de afgelopen decennia 100'en miljoenen guldens/euro's naar die Nederlandse bananeneilanden gestuurd waar onkunde en corruptie welig tiert. Maar het onderwijs is een zooitje en ook de opvoeding van de ouders slaat helemaal nergens op.
pi_39802850
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef moussie het volgende:

[..]
Je was toch zo ziek en kon toch niet werken?
En nu kan je wel een eigen bedrijf opstarten?
pi_39807629
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Moeten we dan niet naar de kijkcijfers kijken?

OT:
Jij zegt dat het succes van tv-programma's afhangt van in hoeverre mensen zich kunnen identificeren met de karakters cq mensen graag eenzelfde leven zouden willen leiden als deze karakters.
Daarbij maak ik een vergelijking met de succesvolle film Seven. Dat is precies hetzelfde.
Het geeft alleen aan dat jouw vergelijking nergens op slaat.
pi_39810318
Ik heb de tv uitzending ook gezien. En moest ff braken, bah. Wat een mentalitiet van die mensen. Waarom zou ik gaan werken, ik hou niet van een baas die zegt wat ik moet doen, mijn jeugd verloopt anders niet zorgeloos: BAH. Spuugziek word ik van zulke personen. Maar het ergste zijn de personen die dit in stand houden, zoals linkse partijen. Bah, bah en nog eens bah.
pi_39810518
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:26 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Je was toch zo ziek en kon toch niet werken?
En nu kan je wel een eigen bedrijf opstarten?
ik zei niet dat ik niet kon werken .. ik heb een arbeidshandicap en daardoor beperkt in wat ik kan doen en ik heb een (onvoorspelbare) ziekte die mij voor elke werkgever niet bepaald aantrekkelijk maakt ..
en ik heb kinderen, dus werken trekt voor mij de armoedeval open .. als ik gezond was zou ik dat risico nemen, maar dat ben ik nu eenmaal niet
dus ja, eigen bedrijfje opzetten is zo'n beetje mijn enige optie om tussen de wal en het schip van wetgeving en realiteit vandaan te geraken ..
pleased to meet you
pi_39810879
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:44 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Moeten we dan niet naar de kijkcijfers kijken?

OT:
Jij zegt dat het succes van tv-programma's afhangt van in hoeverre mensen zich kunnen identificeren met de karakters cq mensen graag eenzelfde leven zouden willen leiden als deze karakters.
Daarbij maak ik een vergelijking met de succesvolle film Seven. Dat is precies hetzelfde.
Het geeft alleen aan dat jouw vergelijking nergens op slaat.
euh ja, precies hetzelfde .. je ziet het op een scherm hetzelfde maar voor de rest toch niet, totaal ander genre ?
ik denk toch echt dat mensen zich een stuk makkelijker gaan identificeren met de "vrijbuiter" die de gemeente weer eens een hak zet dan met een ritueele moordenaar .. of iig hoop ik dat ..
maar ja, het success van iets wordt idd bepaald door in hoeverre je je kan identificeren met de inhoud .. bij 7even is het de angst voor religieuze waanzin die meesterlijk bespeeld wordt .. bij Flodder is het het oer-hollandse "ik moet geen overheidsbemoeienis en als ik ze een oor kan aannaaien zal ik dat zeker niet nalaten"
en zoals ik al zei, ook de Tokkies waren in het begin een daverend success, waarom ?
pleased to meet you
pi_39810905
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
1 van de jongens zei letterlijk "waarom zou ik werken als ik een uitkering krijg"
Dat zei hij niet letterlijk. De waarheid was namelijk nog tenenkrommender:
quote:
Interviewster: "Jouw moeder heeft geen werk. De vriend van je moeder heeft geen werk. Jij hebt geen werk. Hoe komt dat?"
Gozer (zonder gêne): "Omdat we een uitkering hebben."
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:22:38 #200
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_39831267
Je hebt gelijk..het was nog erger dan ik me herinnerde
Shuffle up and deal!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')