Antillianen, Koninkrijk der Nederlanden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
Ook is dit niet bedoeld om te buitenlanderbashen maar ik ben benieuwd naar de mening van andere fokkers hierover
Ik zie het helemaal voor me.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:15 schreef mirelia het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte
Probleem is alleen dat deze mensen aangaven gewoon NIET te gaan werken
Dus als je hun uitkering afpakt gaan ze gewoon nog meer roven en stelen dan ze nu al doen
Moet je je voorstellen: deze jongen had zijn vader al een tijdje niet gezien, komen ze elkaar tegen in de gevangenis pffffff
Net de uitzending gezien, ik vind het maar een verdomd enge gedachte dat ons land voller en voller met dat soort mensen komt te zitten eigenlijk.. En dan doel ik niet eens zozeer op afkomst, maar zeker wel op mentaliteit, (totaal gebrek aan) normen en waarden en niveauquote:Op woensdag 12 juli 2006 01:25 schreef BlueEyed het volgende:
Ik ga t zo even kijken, commentaar volgt
http://player.omroep.nl/?aflID=2982254&md5=e09e1f9e3f30b9334ac156c81a52eec6quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:13 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Net de uitzending gezien, ik vind het maar een verdomd enge gedachte dat ons land voller en voller wordt met dat soort mensen komt te zitten eigenlijk.. En dan doel ik niet eens zozeer op afkomst, maar zeker wel op mentaliteit, (totaal gebrek aan) normen en waarden en niveau![]()
Dat en meer.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:29 schreef BlueEyed het volgende:
Kan die link helaas niet bekijken hier (@work) , maar ben bang dat de globale inhoud zich wel laat raden
En onze Kees, tja, daar is alles wel over gezegd inmiddels denk ik
Ik denk dat iedereen dat wel bekend is ja. En als het dat nog niet was dan heeft iedereen wel eens naar Probleemwijken gekeken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:57 schreef cultheld het volgende:
Wisten jullie dat er ook zulke blanken bestaan in Nederland? Ik noem een Duindorp, ik noem een Klarendal, ik noem een 's-Heerenberg......
Dat ik me stoor aan bepaalde onderbuik reacties in dit topic.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:59 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel bekend is ja. En als het dat nog niet was dan heeft iedereen wel eens naar Probleemwijken gekeken.
Maar wat is je punt?![]()
Sinds wanneer ga jij politiek correct reageren?quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:57 schreef cultheld het volgende:
Wisten jullie dat er ook zulke blanken bestaan in Nederland? Ik noem een Duindorp, ik noem een Klarendal, ik noem een 's-Heerenberg......
Dat idee had ik al, maar ik vind het in dit topic nog reuze meevallen, vandaar de vraagquote:Op woensdag 12 juli 2006 03:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat ik me stoor aan bepaalde onderbuik reacties in dit topic.
Graag, met een koekje erbij.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:25 schreef JohnDope het volgende:
Kopje thee iemand?
Afgezien van het snuiven heb ik me ook reuze vermaakt in mijn werkloze tijd. Niet lang een uitkering gehad trouwens (het was eigenlijk nóg erger: een betaalde baan op kosten van de soos waarbij ik niet iets hoefde te doen, niet eens ergens te komen opdagenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:01 schreef Ippon het volgende:
Nog even dit.
Ikzelf denk vaak met heimwee terug naar een deel van mijn jeugd toen ook ik lekker a-sociaal was, niet werkte, ook niet wilde werkte, me suf zoop en snoof en alleen maar dingen deed die ik leuk vond... Wat een heerlijke tijd was dat!
Maar op een of andere manier ben ik terecht gekomen in een baan en een milieu van brave burgers dat me volledig verstrikt heeft en gevangen houdt. Het is echt niet zo makkelijk om uit dat kleingeestige burgermilieu te ontsnappen als je er eenmaal in opgenomen bent! Wat een ellende... Heeft dit onontkoombare brave, werkende leven van mij wel zin?![]()
Antillianen zijn Nederlanders. Dat zijn ze al zo'n 400 a 500 jaar. Jammer dat je ze ziet als buitenlanders, maar dat toont wel het integratieprobleem aan, wat dus niet alleen bij de allochtone Nederlander ligt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
Het ging over een antilliaans gezin in Rotterdam
Als we dan dit soort figuren tollereren in nederland zijn we verkeerd bezig
Ook is dit niet bedoeld om te buitenlanderbashen maar ik ben benieuwd naar de mening van andere fokkers hierover
Ik heb er met een half oog naar kunnen kijken, maar ik naar wat ik heb gezien, hebben die lui andere bronnen van inkomsten dan alleen de uitkering. Als je via de belasting hun auto'tje niet helpt te onderhouden, dan vinden ze wel een manier waarop je kunt meebetalen. Ik ken mensen die van een bijstandsuitkering rond moeten komen, en die hebben geen auto meer, gaan naar de aldi en de dirk en kopen vrijwel niks. Ik denk niet dat je ruim kunt leven van een bijstandsuitkering zonder dat op de een of andere manier aan te vullen, via zwartwerk of de criminaliteit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:22 schreef Jarno het volgende:
Tsja, begrijp me niet verkeerd he, ik ben prima tevreden met m'n baan, zou ook niet anders willen en voel me absoluut niet gevangen in wat voor situatie dan ook. Maaaarrrrr, ik zie mensen bij ons in de buurt die gewoon de hele dag thuis zitten, die kunnen óók hetzelfde flatje betalen waar ik in woon, die doen óók hun boodschappen bij de Appie, die rijden ook een autotje, etc, etc. Good for them hoor, maar kennelijk wordt werken niet genoeg beloond of (chronisch) thuiszitten wordt niet genoeg bestraft denk ik dan...
Rijksgenoten. Maar aangezien ik nietzomaar op de antillen kan gaan wonen vind ik het niet gek dat wij ook voor de Antillianen toegangseisen stellen. Wat dat betreft kan je ze in het integratieprobleem wel op een hoop gooien met "de buitenlanders". Het is bizar dat Antillianen, die kennis hebben van Nederlandse taal en cultuur, het zoveel slechter doen dan bijv Chinezen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:26 schreef Vhiper het volgende:
Antillianen zijn Nederlanders. Dat zijn ze al zo'n 400 a 500 jaar. Jammer dat je ze ziet als buitenlanders,
Wat is dus met deze post probeer aan te geven, de Nederlanders betitelen dit als slecht, zelf vinden ze dit niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef Napalm het volgende:Het is bizar dat Antillianen, die kennis hebben van Nederlandse taal en cultuur, het zoveel slechter doen dan bijv Chinezen.
Ik ken ook mensen met uitkering. Die zwartwerken noch crimineel zijn. Maar wel een autotje rijden (gedeeld loop- of sloopauto'tje) en boodschappen ook bij de AH doen. Geen kinderen, dat scheelt een slok op een borrel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:26 schreef slaveloos het volgende:
Ik ken mensen die van een bijstandsuitkering rond moeten komen, en die hebben geen auto meer, gaan naar de aldi en de dirk en kopen vrijwel niks. Ik denk niet dat je ruim kunt leven van een bijstandsuitkering zonder dat op de een of andere manier aan te vullen, via zwartwerk of de criminaliteit.
En het verbaast je dat die mensen er zijn?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
1 van de jongens zei letterlijk "waarom zou ik werken als ik een uitkering krijg"
Pcies. Honderd jaar geleden had je mensen die te lam waren om te werken en op de 1 of andere manier de kantjes er van af liepen, en over 100 jaar zullen die mensen er nog zijn gok ik zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
En het verbaast je dat die mensen er zijn?
V.
Rijksgenoten, medelanders, allochtonen, welk naampje je er ook aan wilt geven, het zijn Nederlanders en of jij of zij dat nou willen of niet, ze zijn het wel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef Napalm het volgende:
Rijksgenoten. Maar aangezien ik nietzomaar op de antillen kan gaan wonen vind ik het niet gek dat wij ook voor de Antillianen toegangseisen stellen. Wat dat betreft kan je ze in het integratieprobleem wel op een hoop gooien met "de buitenlanders". Het is bizar dat Antillianen, die kennis hebben van Nederlandse taal en cultuur, het zoveel slechter doen dan bijv Chinezen.
Klopt. Schokkend cultuurverschil. Ook het feit dat een strafblad er vaak juist als stoer gezien wordt ipv als erg. Ik neem aan dat je geen discussie wil over of de positie van de antillianen "anders maar gelijkwaardig" is?quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:41 schreef frankium het volgende:
Wat is dus met deze post probeer aan te geven, de Nederlanders betitelen dit als slecht, zelf vinden ze dit niet.
Het zijn rijksgenoten geen landgenoten of jij dat nu wil of niet. Dit omdat de Antillen geen onderdeel uitmaken van Nederland doch wel van het Koninkrijk der Nederlanden..quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:51 schreef Vhiper het volgende:
Rijksgenoten, medelanders, allochtonen, welk naampje je er ook aan wilt geven, het zijn Nederlanders en of jij of zij dat nou willen of niet, ze zijn het wel.
En laat nou het Nederlandse paspoort geen paspoort van Nederland, maar van het Koninkrijk der Nederlanden zijn. Aangezien iedereen met een Nederlands paspoort als Nederlander wordt bestempeld, zijn ze dus Nederlander, met dezelfde rechten en plichten als elke Nederlander, of ie nou van de Antillen of uit Nederland komt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
[..]
Het zijn rijksgenoten geen landgenoten of jij dat nu wil of niet. Dit omdat de Antillen geen onderdeel uitmaken van Nederland doch wel van het Koninkrijk der Nederlanden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |