abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 september 2006 @ 15:36:04 #251
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_41482861
quote:
Of het daadwerkelijk tot wereldwijde sancties zal komen, is zeer te vraag. China en Rusland vinden niet dat alle wegen zijn bewandeld om tot een vergelijk met Iran te komen. Ook Frankrijk staat huiverig tegenover een harde lijn op dit moment. De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Frank-Walter Steinmeier zei in Finland de komende weken geen behoefte te hebben aan „een escalatie”.

Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties, die afgelopen dagen in Teheran was voor overleg met de Iraanse leiders, zei in een vraaggesprek met het Franse dagblad Le Monde dat hij niet gelooft dat sancties de oplossing voor alles zijn. „Er zijn tijden dat een beetje geduld effectiever is. Ik vind dat we dat vaker zouden moeten betrachten.”
Bron

Wat een verschrikkelijk slappe reacties, zeg... 'Geduld is een schone zaak'
pi_41483674
Het is duidelijk dat een aantal grote landen liever hebben dat de macht van de VS wat afbrokkelt en dat er andere sterke partijen worden getollereerd, mogelijk Iran. Interessant. Heeft de VS zijn hand overspeeld misschien?
pi_41484882
Niet zo vreemd na de onrechtmatige invasie van Irak waar belangrijke Europeese landen tegen waren .
pi_41513584
Ah, Iran gaat nu de universiteiten zuiveren van liberale en seculiere hoogleraren. Tja, hadden ze maar moslim moeten zijn, zo moeilijk is dat niet.

Ik vraag me alleen wel af hoe zich dit nu weer verhoudt met die zogenaamde drang naar kennis die de islam zou moeten herbergen. Ook vraag ik me af hoe men zichzelf ziet op het internationale toneel. Hoe radicaler je wordt, hoe moeilijker het wordt voor anderen om een beetje goede relatie met je te onderhouden.

Nou ja, is mijn probleem ook niet, ik woon niet in Iran.
pi_41514519
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:28 schreef -scorpione- het volgende:
Ah, Iran gaat nu de universiteiten zuiveren van liberale en seculiere hoogleraren. Tja, hadden ze maar moslim moeten zijn, zo moeilijk is dat niet.

Ik vraag me alleen wel af hoe zich dit nu weer verhoudt met die zogenaamde drang naar kennis die de islam zou moeten herbergen. Ook vraag ik me af hoe men zichzelf ziet op het internationale toneel. Hoe radicaler je wordt, hoe moeilijker het wordt voor anderen om een beetje goede relatie met je te onderhouden.

Nou ja, is mijn probleem ook niet, ik woon niet in Iran.
Alsof een moslim-leraar "slechter" is dan een liberale leraar Wie zegt dat die huidige seculiere en liberale hoogleraren in Iran niet moslims zijn dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_41514679
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alsof een moslim-leraar "slechter" is dan een liberale leraar Wie zegt dat die huidige seculiere en liberale hoogleraren in Iran niet moslims zijn dan?
Wie zegt dat ze beter zijn? Jij ondersteunt alleen maar mijn punt dat vanuit een algemeen kennisperspectief vervanging compleet nutteloos is. Blijkbaar wil men onderwijs dat dichter bij de religieuze waarheid ligt. Prima, het is niet mijn keuze, maar ik ben dan ook geen president van Iran en voorzitter van de culturele revolutie daar, geen probleem.

Punt 2: ze zijn blijkbaar niet moslim genoeg
pi_41514743
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:08 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze beter zijn? Jij ondersteunt alleen maar mijn punt dat vanuit een algemeen kennisperspectief vervanging compleet nutteloos is. Blijkbaar wil men onderwijs dat dichter bij de religieuze waarheid ligt. Prima, het is niet mijn keuze, maar ik ben dan ook geen president van Iran en voorzitter van de culturele revolutie daar, geen probleem.

Punt 2: ze zijn blijkbaar niet moslim genoeg
Vervanging is niet noodzakelijk nee, maar dat doet niets af aan mijn punt. Uit jouw betoog blijkt dat een Islamitische leraar als een minder goede leraar wordt gezien. Ik mis daar iets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_41515331
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vervanging is niet noodzakelijk nee, maar dat doet niets af aan mijn punt. Uit jouw betoog blijkt dat een Islamitische leraar als een minder goede leraar wordt gezien. Ik mis daar iets.
Ik zie het al voor me dat hier in nederland een hoogleraar biologie evolutie theorie gaat geven terwijl hij er niet in achter staat vanwege zijn geloof.

Sommige gebeiden van de wetenschap en het geloof bijten elkaar.
pi_41516702
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ie per definitie een minder goede leraar is dus jij ziet weer eens spoken. Ik stel wel dat hier een gedachte achter zit die sterk religieus getint is en dat dit invloed heeft op welke kennisdrang men wil hebben.
pi_41553487
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me dat hier in nederland een hoogleraar biologie evolutie theorie gaat geven terwijl hij er niet in achter staat vanwege zijn geloof.

Sommige gebeiden van de wetenschap en het geloof bijten elkaar.
precies scholen horen op veel gebieden neurtraal onderwijs te geven dat stukje geloofsinvulling doen ze maar bij cultuurgeschiedenis of levensbeschouwing
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41558153
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

precies scholen horen op veel gebieden neurtraal onderwijs te geven dat stukje geloofsinvulling doen ze maar bij cultuurgeschiedenis of levensbeschouwing
En hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan ?? met geweld afdwingen ??

Waar willen jullie naartoe met de stellingen over het onderwijs?

[ Bericht 0% gewijzigd door atmosphere1 op 06-09-2006 20:45:25 ]
pi_41558299
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:13 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

En hoe ga je dat voor elkaar krijgen dan ?? met geweld afdwingen ??

Waar willen jullie naartoe met de stellingen ove rhet onderwijs?
nee kijk als een school geloof wil verspreiden moet die dat zelf weten maar er moeten ook vrij scholen blijven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_41594793
Iran heeft donderdag een 900 kilo zware 'vliegende bom' getest. Het wapen, Qassed of Heraut geheten, is een geleide lucht-grondraket met een buitengewone explosieve kracht die speciaal ontworpen is om militaire, economische of strategische doelen diep onder de grond te treffen.

Dat heeft de vice-commandant van de Iraanse luchtmacht, generaal Amir Amini, voor de Iraanse staatstelevisie gezegd. Met de test besluit Iran zijn op 19 augustus begonnen militaire oefeningen. Het land is druk bezig zijn leger te versterken.

Tijdens de oefeningen heeft Iran verscheidene raketten, een luchtafweersysteem, gevechtsvliegtuigen en laserbommen getest. Woensdag toonde het ook een bommenwerper, de Saegheh, die het geheel op eigen kracht heeft ontworpen en gebouwd. Iran was tientallen jaren voor zijn bewapening aangewezen op aankopen in het buitenland, maar het kan nu steeds meer wapens zelf bouwen. Zelf zegt Iran voor meer dan honderd miljoen dollar per jaar wapens naar ruim vijftig andere landen te exporteren.

© AP
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
  Moderator donderdag 7 september 2006 @ 20:59:15 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41595219
quote:
een bommenwerper, de Saegheh, die het geheel op eigen kracht heeft ontworpen en gebouwd.

domme journalisten

het is een NF5 upgrade!!
vind ik ook nog best indrukwekkend maar dat is toch wel even iets anders dan een bommenwerper zelf voor 100% ontwikkelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41595317
Ze praten dan ook waarschijnlijk gewoon de Iraanse functionarissen na. Dat had wel wat duidelijker in de tekst mogen staan.
pi_41595401
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

[afbeelding]

domme journalisten
[afbeelding]

het is een NF5 upgrade!!
vind ik ook nog best indrukwekkend maar dat is toch wel even iets anders dan een bommenwerper zelf voor 100% ontwikkelen
geloof het zelf nf-5 upgrade.....
  Moderator donderdag 7 september 2006 @ 21:07:55 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41595536
dude, kijk dan naar die foto
pi_41595722
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:07 schreef sp3c het volgende:
dude, kijk dan naar die foto
ik zie geen enkel overeenkomst met de NF-5
pi_41595796
Ik zie anders ook wel overeenkomsten met de Bell X-1:

Moderator donderdag 7 september 2006 @ 21:17:50 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41595907
ja 2 vleugels en het vliegt, lijkt sprekend
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:13 schreef PrinceOfPerzia het volgende:

[..]

ik zie geen enkel overeenkomst met de NF-5
meen je dit nu serieus ... jij ziet geen vergelijkingen tussen beide toestellen op die foto?????
pi_41596168
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:47 schreef PrinceOfPerzia het volgende:

Iran heeft donderdag een 900 kilo zware 'vliegende bom' getest. Het wapen, Qassed of Heraut geheten, is een geleide lucht-grondraket met een buitengewone explosieve kracht die speciaal ontworpen is om militaire, economische of strategische doelen diep onder de grond te treffen.

Dat heeft de vice-commandant van de Iraanse luchtmacht, generaal Amir Amini, voor de Iraanse staatstelevisie gezegd. Met de test besluit Iran zijn op 19 augustus begonnen militaire oefeningen. Het land is druk bezig zijn leger te versterken.

Tijdens de oefeningen heeft Iran verscheidene raketten, een luchtafweersysteem, gevechtsvliegtuigen en laserbommen getest. Woensdag toonde het ook een bommenwerper, de Saegheh, die het geheel op eigen kracht heeft ontworpen en gebouwd. Iran was tientallen jaren voor zijn bewapening aangewezen op aankopen in het buitenland, maar het kan nu steeds meer wapens zelf bouwen. Zelf zegt Iran voor meer dan honderd miljoen dollar per jaar wapens naar ruim vijftig andere landen te exporteren.

© AP
Iran Upgrades Aging US-Made Jet
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_41596305
quote:
idd... "modified F-5 fighter jet" en geen NF-5
  Moderator donderdag 7 september 2006 @ 21:29:09 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41596441
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:26 schreef PrinceOfPerzia het volgende:

[..]

dat is hetzelfde??

die N staat voor Nederland
pi_41596467
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:26 schreef PrinceOfPerzia het volgende:

[..]

dat is 1 en hetzelfde vliegtuig
pi_41596638
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat is 1 en hetzelfde vliegtuig
laat die N weg dan.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')