PC3200 is toch 400mhz.. of ben ik nou gek.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:57 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik heb het boekje van het moederbord even open geslagen, en er staat een lijstje met merken en modules die succesvol zijn getetst op dit moederbord, er staan jammer genoeg geen modules bij van 1gig.
Er staat dat een pc3200 module 800 mHz moet zijn. Hoe kom ik er nu achter of de mijne dat is...
Ook staat er: This motherboard only supports x4 x8 x16 chips per module DDR dims
Volgens mij wel, ik heb ze er nu in totaal 5x uitgehaald en weer erin gezet. Anders zou ie ook gaan piepen als het niet helemaal goed zou zitten toch...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:57 schreef Droopie het volgende:
Is ie goed ingeklikt. Ik denk niet dat je dom bent maar
ondergetekende noob heeft dat al twee keer mee gemaakt.
De geheugenmodules die je hebt gekocht zijn niet compatibel met je moederbord. Bekijk deze tabel maar eens goed:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:12 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Je advies toch maar even opgevolgd en ze er een keer helemaal goed ingestoken, maar het probleem blijft nog steeds...
Nou lekker dan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
De geheugenmodules die je hebt gekocht zijn niet compatibel met je moederbord. Bekijk deze tabel maar eens goed:
http://www.hexon.com.sg/h(...)DDRCompatibility.PDF
In ieder geval bedankt voor je hulpt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
De geheugenmodules die je hebt gekocht zijn niet compatibel met je moederbord. Bekijk deze tabel maar eens goed:
Ik snap eigenlijk niet zoveel van dat lijstje, wanneer is ie nou compatible? Onderaan staat, dat een vinkje betekend dat je moederbord niet hoger dan 512mb kan. Ik zie ook verschillende vinkjes; dikken en dunnequote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, er staat niet dat een vinkje betekent dat het moederbord niet hoger kan dan 512 MB, dat is ook afhankelijk van de opbouw van de module. Compatible zijn alleen de modules waarbij in de rij van jouw moederbord een vinkje staat zonder sterretje. Ik zie verder maar één soort vinkjes. En in de kolom van de 1GB DDR400 128Mx4 modules staat bij jouw moederbord een vette B, en dat betekent "Unable to boot". Einde verhaal dus.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:52 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zoveel van dat lijstje, wanneer is ie nou compatible? Onderaan staat dat een vinkje betekent dat je moederbord niet hoger dan 512mb kan. Ik zie ook verschillende vinkjes; dikke en dunne![]()
Had ik voordat ik het erin deed al gedaan...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:35 schreef Magneet het volgende:
bios update doen zodat het wel werkt?
Wat zijn de partnumbers van die Samsung modules die je nu hebt? Het schijnt dat je in dit moederbord alleen 2x1 GB kunt gebruiken in dual channel mode, waarvoor je dus een setje van twee gematchte modules nodig hebt, en niet twee 'losse' 1GB modules.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:25 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Jesus ik snap er geen hol meer van. Ik heb vandaag 2x 1024MB geheugen gekocht van Samsung en in dat moederbord geduwd maar ik krijg gewoon hetzelfde gelazer.
Hij start gewoon niet op.
In de handleiding van het moederbord staat duidelijk dat er 2x 1 gig in kan. Ik snap er geen hol van
Ik weet het partnr niet. Waar kan ik dat vinden wat jij net zegt?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:25 schreef Riparius het volgende:
[..]
Wat zijn de partnumbers van die Samsung modules die je nu hebt? Het schijnt dat je in dit moederbord alleen 2x1 GB kunt gebruiken in dual channel mode, waarvoor je dus een setje van twee gematchte modules nodig hebt, en niet twee 'losse' 1GB modules.
Moeilijk. P4P8T schijnt alleen als barebones systeem te zijn geleverd, en op de website van Kingston (waar je na kunt kijken welke modules geschikt zijn, inclusief datasheets als PDF) staat dit type er niet bij. Maar Asus heeft verder wel een P4P8X, en dat is kennelijk hetzelfde moederbord, maar dan los (?). Welnu, volgens Kingston kan 2x1 GB alleen in een dual channel configuratie bij de P4P8X.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:06 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ik weet het partnr niet. Waar kan ik dat vinden wat jij net zegt?
Lees even dit artikel op Wikipedia.quote:En wat is Dual Channel precies...
Ja, maar dat betekent niet automatisch dat ze voor dual channel mode geschikt zijn ...quote:Het zijn wel 2 identieke modules
2 gelijke Samsung repen moeten geen probleem geven in Dual-channel.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 21:06 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ik weet het partnr niet. Waar kan ik dat vinden wat jij net zegt?
En wat is Dual Channel precies...
Het zijn wel 2 identieke modules
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |