abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39794119
Degene bij wie ik ze gekocht heb reageerd niet op mijn mailtjes. Ik heb hem even verzocht contact op te nemen met mij en heb zijn email adres 50x in de BCC gegooid. Je zou zeggen dat ie er zo niet meer over heen kan lezen...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_40076443
Jesus ik snap er geen hol meer van. Ik heb vandaag 2x 1024MB geheugen gekocht van Samsung en in dat moederbord geduwd maar ik krijg gewoon hetzelfde gelazer.
Hij start gewoon niet op.

In de handleiding van het moederbord staat duidelijk dat er 2x 1 gig in kan. Ik snap er geen hol van
  zaterdag 22 juli 2006 @ 16:35:51 #28
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_40078633
bios update doen zodat het wel werkt?
pi_40079794
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 16:35 schreef Magneet het volgende:
bios update doen zodat het wel werkt?
Had ik voordat ik het erin deed al gedaan...
pi_40083363
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:25 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Jesus ik snap er geen hol meer van. Ik heb vandaag 2x 1024MB geheugen gekocht van Samsung en in dat moederbord geduwd maar ik krijg gewoon hetzelfde gelazer.
Hij start gewoon niet op.

In de handleiding van het moederbord staat duidelijk dat er 2x 1 gig in kan. Ik snap er geen hol van
Wat zijn de partnumbers van die Samsung modules die je nu hebt? Het schijnt dat je in dit moederbord alleen 2x1 GB kunt gebruiken in dual channel mode, waarvoor je dus een setje van twee gematchte modules nodig hebt, en niet twee 'losse' 1GB modules.
pi_40086198
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 19:25 schreef Riparius het volgende:

[..]

Wat zijn de partnumbers van die Samsung modules die je nu hebt? Het schijnt dat je in dit moederbord alleen 2x1 GB kunt gebruiken in dual channel mode, waarvoor je dus een setje van twee gematchte modules nodig hebt, en niet twee 'losse' 1GB modules.
Ik weet het partnr niet. Waar kan ik dat vinden wat jij net zegt?

En wat is Dual Channel precies...

Het zijn wel 2 identieke modules
pi_40087071
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:06 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

[..]

Moeilijk. P4P8T schijnt alleen als barebones systeem te zijn geleverd, en op de website van Kingston (waar je na kunt kijken welke modules geschikt zijn, inclusief datasheets als PDF) staat dit type er niet bij. Maar Asus heeft verder wel een P4P8X, en dat is kennelijk hetzelfde moederbord, maar dan los (?). Welnu, volgens Kingston kan 2x1 GB alleen in een dual channel configuratie bij de P4P8X.

Als het goed is zitten er vier memory slots op je moederbord, twee blauwe en twee zwarte. De modules moet je in ieder geval in twee gelijk gekleurde slots stoppen, dus óf in de beide blauwe, óf in de beide zwarte.
quote:
Lees even dit artikel op Wikipedia.
quote:
Ja, maar dat betekent niet automatisch dat ze voor dual channel mode geschikt zijn ...
pi_40087787
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:06 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

[..]

2 gelijke Samsung repen moeten geen probleem geven in Dual-channel.
Werkt 2x 512 MB wel goed?
pi_40088967
Wanneer mag je nou eigenlijk spreken van Marched Pairs?
Ik heb 2x 512 merkloos besteld bij dezelfde winkel, ik neem aan dat die gewoon identiek aan elkaar zijn verder?
pi_40089015
TS: je PC boot dus wel met de normale reepjes die er eerst inzaten?
Test die ook nog even..
Heb je een andere pc staan waarin je de nieuwe reepjes kan testen?
pi_40103289
"Ook staat er: This motherboard only supports x4 x8 x16 chips per module DDR dims"
kijk, dit is je probleem.. tegenwoordig wordt 95% van de RAM sticks met x32 gemaakt, wat, volgens die regel, dit moederbord niet ondersteunt..
pi_40104144
Kijk eens hier voor de specs van een aantal geheugenmodules die gegarandeerd WEL werken met het Asus P4P8T moederbord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')