abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 mei 2007 @ 23:30:21 #226
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49050121
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:25 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb werkelijk geen idee. de brandweerkazerne is vlakbij, maar aan de andere kant is de snelweg ook dichtbij en die sirenes hoor je eigenlijk heel de dag.
gelukkig hebben de kippen er geen last van.
ze hebben zelfs geen trauma aan de verhuizing overgehouden: de vaart qua leggen zit er goed in; het begint lopendebandwerk te lijken

zeer binnenkort worden de nieuwe pluizebollen verwacht.
ik kreeg gisteren mail dat de plek waar ze nu zitten klaargemaakt moet worden voor grut dat binnenkort naar buiten mag.
dus tussen nu en heel snel wordt het hier lekker druk in de soop.
ik laat luca overigens maar geen namen verzinnen die is op het ogenblik helemaal into pokemon.
heb ik straks kippen die pikachu en psyduck heten
Ha ha ha, daarom hebben wij hier nu ook Yoshi en Link
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 6 mei 2007 @ 08:44:43 #227
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_49055555
zo te lezen gaat het prima met de kippen Leuk om die verhalen weer eens te lezen
patat ftw :)
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 16:57:30 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49066336
natuurlijk heb ik weer geen foto's maar wel weer een update

aangezien het ineens rotweer schijnt te gaan worden, heb ik de sloop en wederopbouw van het kippenhok maar niet afgewacht, maar de nodige noodrenovaties en aanpassingen gedaan, zodat de dames ondanks het rotweer toch nog plezier kunnen hebben.
zo was ik weken geleden al begonnen met 3 lagen beton weg te halen uit het achterste gedeelte.
dat heb ik vandaag afgemaakt en vervolgens kwamen daar 2 (!) lagen tegels onder vandaan.

nu zijn die ook weg en heb ik de slechte achterwand voor nood verstevigd door stoeptegels op zin kant te zetten.
vervolgens kwam er een kwart groencontainer aan allerlei wortelwerk naar boven, maar nadat die eruit getrokken waren, had ik een geweldig indoor-zandbad over.
de andere kant heeft twee verdiepingen.

op de bovenste verdieping heb ik een luik van weggehaald hom er een open zoldertje van te maken. hier staan nu de kippenspullen (zaagsel, kranten, voer en graan).
de eerste verdieping is de slaapverdieping. die heb ik helemaal dicht gemaakt met een opening om er te komen natuurlijk en het oude trappetje van het vorige hok.
op de begane grond staan nu de legnesten (waarvan er één door heep in gebruik is genomen, want die is weer eens broeds ).

de rest van de tegels is gewoon loopruimte.
heep zit dus al heel de middag in het hok in dr mandje, maar de rest van het stel is zonet vanzelf naar binnengewandeld om eens te kijken wat daar allemaal te doen valt.
ik hoop dat ze straks spontaan besluiten om in hun nieuwe nachthok te gaan slapen.
ik hoef dan alleen de buitendeuren te sluiten.
de volgende morgen kunnen ze dan zelf hun nachthok uit en naar de voer- en drinkbak en zelfs lekker graven of desnoods een zandbad nemen.
alles is nu overdekt en wind en (hoop ik) waterdicht.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 17:16:09 #229
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49066965
hebben jullie even mazzel !
ik vond zonet het fototoestel en heb even wat vastgelegd voor het nageslacht

zicht van buiten:

de indoor-zandbak (let niet op de rommel achterin, onze eigen schuur is nog in aanbouw)

zo zit hepie er nu dus bij

zo zie je dus heel goed alle verdiepingen

aangezien sjaan en lies ziekelijk nieuwsgierig zijn, komen die ook even kijken wat ik aan het doen ben

en als het nieuwtje eraf is, is buiten rondschooien weer veel interessanter.

en toen waren de batterijen leeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 mei 2007 @ 17:37:11 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49067838
Het ziet er gaaf uit, wat een ruimte hebben de dames nu zeg!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 6 mei 2007 @ 18:27:38 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_49069864
Zoooo, echt leuk geworden zeg

Oeps, dit was bloes dus, op golfers pc
Heeft hij ook eens een F&F topic in zijn actives
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 18:34:10 #232
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49070069
ja ho even !

dit is maar voor tijdelijk hoor.
het is wel de bedoeling dat op termijn een geheel nieuw hok neergezet gaat worden.
wel met dezelfde bouw overigens, want ik vind de openslaande ramen en de klompjes erboven heel knus en gezellig ogen.
ook zullen er rood/wit geruite gordijnen voor de ramen komen (ik hou van overdrijven )
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 18:34:41 #233
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49070086
hahaha ik vroeg me al af wat golfer in de soop kwam doen
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 20:36:58 #234
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49075245
ik ben benieuwd.
de dames gaan hun eerste nacht in hun nieuwe slaaphok doorbrengen.
ook met de deuren dicht waren ze heel relaxed en scharrelden gewoon door.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 22:18:13 #235
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49081045
jaaaaaaaaa, ze zijn braaf op stok gegaan
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:45:32 #236
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49132774

Hoe was het humeur toen ze weer wakker werden?
Geen één met de verkeerde poot van stok gegaan? Het is immers een 'vreemde' / nieuwe stok.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 09:53:39 #237
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49132963
neeee, dat zie je verkeerd, de oude zitstokken zijn meegegaan naar het nieuwe hok.
ik heb gisteren de verzorging over moeten laten aan (ik ben gisteren aan mijn knie geopereerd en moet nu een tijdje krukken )
ik heb nog wel gisterochtend in de regen de deuren van het verblijf open gedaan. de dames waren al opgestaan en liepen heerlijk binnen te scharrelen.
geen veer aan hun lijf die er aan dacht om in dat rotweer buiten te gaan lopen
toen mijn gisteravond de deuren weer ging sluiten, waren allen, op lies na (die stond tegen het oude hok op te springen) keurig in het nieuwe nachtverblijf gegaan.
ik kruk er zo nog even heen om te kijken wat iedereen aan het uitvoeren is. dan laat ik luca straks wel de verzorging doen en de eieren rapen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:43:10 #238
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49134494
was de operatie gisteren! Ik wist wel dat je geopereerd zou worden maar niet dat dat nu al was.
Beterschap!

Och Lies wou het oude hok in? Maar ze zijn al helemaal gewend dus.
Maxi, Midi & Mini
pi_49137741
Dat Zaanse huisje! Erg kneuterig (en dat is positief bedoeld) Eigenlijk moet er een feestelijke opening zijn van het nieuwe hok met de nieuwe sterren (of nieuwe sterren met oud hok). Met traktaties voor ze enzo! en slingers
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 12:19:28 #240
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49137930
zaterdag gaan we de nieuwe pluizebolletjes halen
die gaan tijdelijk in het zaanse huisje wonen totdat iedereen aan elkaar gewend/gewaagd is
pi_49190765
Wat gezellig er zijn weer kippen verhalen!
♥ Love is Love ♥
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 08:39:34 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49214193

en vanaf zaterdag met 5 nieuwe actrices
ow ik verheug me er zo op
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 mei 2007 @ 09:05:55 #243
13151 crew  Rewimo
pi_49214570
En hoe gaan ze nou heten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 10:55:30 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49217432
geen idee nog.
ik wil ze eerst zien, dan komen de namen vanzelf.
de namen moeten wel bij de beestjes passen vind ik.
heep bijvoorbeeld, had geen betere naam kunnen hebben, het is een echte hepie
pi_49221211
Ben erg benieuwd hoe de nieuwe actrices gaan heten!!
♥ Love is Love ♥
  zaterdag 12 mei 2007 @ 12:25:43 #246
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49296787
Zaterdag!

Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 12 mei 2007 @ 16:56:49 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49303325
ja ja ja ja, hou er even rekening mee dat we er een eind voor hebben moeten rijden

maar eh...... ze zijn er hoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:56:31 #248
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49305218
Hoera! Het jeugdige grut is ter plaatse!

Wat vinden ze van hun nieuwe stekkie, en is er al enigzins kennis gemaakt met de regerende soopsterren?
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 mei 2007 @ 18:47:43 #249
13151 crew  Rewimo
pi_49306758
Fotoooooooooooooooooooooooo's!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:18:38 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49309422
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 12 mei 2007 @ 21:53:28 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49312979
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:56 schreef Noli. het volgende:
Hoera! Het jeugdige grut is ter plaatse!

Wat vinden ze van hun nieuwe stekkie, en is er al enigzins kennis gemaakt met de regerende soopsterren?
alle zijdehoenderdames zijn broeds dus die hebben zich verschansd in de legmandjes en zijn er met geen 10 paarden af te krijgen.
alleen heep heeft zich buiten begeven en baande zich oorvijgen uitdelend door de piepende menigte, oftewel hepie vond het niet leuk
rosa probeert zich ondertussen in dr eentje te vermaken. met een scheef oog houdt ze de puberjtes in de gaten.
die zijn gelukkig met vijf vrouw sterk en schuiven rustig een bakje kuikenvoer naar binnen.
vervolgens is het hele spul de prutbak ingedoken en besloten ze dat de buxusjes nodig aan een snoeibeurt toe waren.
kortom, ze zijn lekker bezig geweest.

nu ligt het hele spul in het oude zaanse huisje en de dames liggen verdeeld over de twee legmandjes.
dat had ook nog even wat voeten in de aarde. in het ene mandje liggen heep en lies gezellig zij aan zij en in hetandere ligt een tot enorme proporties opgeblazen sjaan, die zelfs gromt als je in de buut komt.
rosa wou een ei gaan leggen en had dus het probleem dat in het ene mandje een kip lag met pitbullneigingen en in de andere lag al een duo.
ze heeft dat heel adequaat opgelost door het duo te negeren en daar gewoon bovenop te gaan kruipen.
dat dat niet paste bleek wel toen ik al snel het mandje openmaakte: lies lag met ademnood half geplet onder rosa en ook hepie was enigszins verfromfraaid en hoogst verontwaardigd.
uiteindelijk zijn toch lies en heep bij sjaan in het mandje geschoven en heeft rosa een mandje voor zichzelf gekregen, want het werd een beetje link zo.

morgen maar eens kijken hoe de pluisjes de eerste nacht hebben doorgebracht en of de rest van de dames elkaar niet geplet heeft

en natuurlijk op zoek naar batterijen, want dit vraagt om fotooooooos

ze zijn zooooo leuk
  Moderator zaterdag 12 mei 2007 @ 21:57:10 #252
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49313147
Wat klinkt dat heerlijk
  † In Memoriam † zondag 13 mei 2007 @ 12:40:35 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49327067
rosa is nu ook broeds
die ligt nu massaal te wezen in een legmandje.
toen ik vanochtend het hok opendeed liepen lies en heep door het hok te schooien.
al gauw bleek de ware reden dat ze van het nest waren: zowel sjaan als rosa verdedigen hun mandje met verve (getuige het dreigende gegrom uit beide mandjes.
na wat gescharrel zette lies zich over haar angst heen en probeerde aan te schuiven bij één van de dames.
dat is uiteindelijk gelukt bij sjaan (rosa vult gewoon in dr eentje het hele mandje )
toen was heep in dr eentje over, tezamen met de jonge pluizebollen.

heep heeft vreselijk dr best gedaan om aansluiting te vinden: ze ging op 30 cm afstand een zandbad nemen, toen het grut weer buxusjes begon te snoeien, ging ze meedoen, ze ging kloekgeluidjes maken als ze ging eten, maar alles tevergeefs: de kinders waren de oorvijgen van gister nog niet vergeten en vonden heep maar eng.

heep heeft ondertussen wel dr favorieten uitgekozen. het enige zwartje is favoriet, gevolgd door het zwart met grijsje. het kleinste witje (de enige die kleiner is dan heep) kan werkelijk geen goed doen.

ik ben erg benieuwd hoe groot ze gaan worden. heep, sjaan en lies zijn krielen en dit zijn 'grote' .
maar ze zijn echt enorm leuk. vooral die zwart met grijze. die heeft echt een enorme pruik, waarbij je denkt: zou het dier wel wat kunnen zien?

over de namen wordt nog druk nagedacht. op het ogenblik staan marian, annie en jet erg hoog.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 18:16:59 #254
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49410260
en hier zijn ze dan: de nieuwe soopies:

http://media.putfile.com/scharrelkuikens

en de rolverdeling:

de namen zijn dus geworden : griet, toos en bep, marian en pien
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 mei 2007 @ 18:20:12 #255
13151 crew  Rewimo
pi_49410360
Toch Bep en Toos
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 07:45:59 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49430302
de nieuwe meisjes lijken al groot, maar ze moeten nog groeien. in tegenstelling tot de oude lichting zijn dit grote zijdehoenders (heep en consorten zijn krielen).
ze zijn echt beeldschoon. ze komen uit eieren van tentoonstellingskippen. maar goed, hier wordt niet aan tentoonstellingen gedaan (hoewel hun leven eigenlijk via deze realitysoop ook op straat ligt )

hoe ik aan de namen gekomen ben?

grietje is vernoemd naar de oma van mijn . dat is een klein broos oud vrouwtje, maar met een pittig karakter. onze grietje heeft dat ook (al is ze dan niet oud). ze is de kleinste van het stel, maar heeft zoveel pit en ondernemingsdrang dat ze in twee dagen tijd al 2 keer uitgebroken is. ze is gewiekst in het zoeken naar de kleinste opening in de afrastering en is vreselijk nieuwsgierig.
ze had ook als eerste door hoe je een trappetje afloopt en toen ze dat doorhad heeft ze achter elkaar trappetje op - trappetje af gelopen .
's ochtends komt zij als eerste naar buiten stuiven en springt dan als een jonge hond al fladderend en kwetterend door de tuin.
de rest is wat bezadigder en vindt het wel best. die zie je vaak op een kluitje bij elkaar liggen terwijl er een druk grietje omheen loopt te rennen (dat zie je ook op het filmpje hierboven)

bep en toos hadden net zo goed jut en jul kunnen heten. het zijn net twee kakelende buurvrouwen.
zijn vaak samen in de weer.
ze zijn trouwens de enige die wat terug durven doen als er gepikt wordt door de oudere dames.

marian is naar onze overleden buurvrouw genoemd. ik denk dat ze dat best leuk had gevonden, ze was altijd zo gek op de kippies.

pien vind ik gewoon een leuke naam. pien is diepzwart met een flinke pruik. ze lijkt wat op sjaan.

ze hebben nog echt groepsgevoel: gaat er één iets doen, dan volgt de rest meteen: eten doen ze met zijn 5-en tegelijk, buxux-slopen doen ze met zijn allen en ook poetsen en slapen doen ze op een kluitje.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:37:58 #257
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49432077
Wat een super stel!

Grietje is stoer! ADHD-kippie Op het filmpje zie je zelfs dat ze even probeert of de openingen van het hekje ook groot genoeg zijn om tussendoor te kruipen.

Marian is dus de zwart met grijze? Die vind ik zo leuk! Bij die eerste foto's viel ze me al op. Wat een gigantische pruik heeft die zeg!

Klopt het dat Pien iets kleiner is dan Bep, Marian en Toos?

En toch Bep en Toos! Als het net twee kakelende buurvrouwen zijn dan past het toch perfect bij ze!
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 19:54:58 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49455222
pien is idd iets kleiner dan bep, marian en toos, maar griet is toch echt duidelijk de kleinste.
marian heeft, net als pien trouwens een gigantische bos haar op dr koppie (lijken wel afrokapsels )
als rewimo weer eens deze richting opwaait, zal ik dr heel vriendelijk vragen of ze wat portretjes kan schieten (met het fototoestel dan )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 mei 2007 @ 12:04:09 #259
13151 crew  Rewimo
pi_49474019
Tuurlijk wil ik dat
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:46:55 #260
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49492696
Jaaa!
Mooie pruiken foto's!

Ik hoorde vandaag toevallig een naam en moest meteen aan je denken. Had ook wel tussen deze namen gepast.. Namelijk: Riet. Ook zo'n lekker ouderwetse degelijke naam.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2007 @ 19:24:16 #261
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49519342
en ja hoor, vandaag had ze het weer voor elkaar

ik ging terwijl het eten opstond nog even snel bij de kips kijken; ik had ze een stuk komkommer gebracht en ik wilde weten of heep het stuk niet alleen voor zichzelf wilde houden (zoals ze ook af en toe de voerbak met dr leven verdedigt )
bij het snavels tellen, miste ik er één: en ja hoor, de kleine griet was hem weer eens gesmeerd.
na even zoeken, bleek ze fanatiek en enthousiast een groot perk aan het omspitten te zijn.
snel het eten laaggezet en met mijn hebben we de jacht geopend.
onder luid protest is ze de kippenhoek weer ingegaan.
ik moet er stiekum wel om lachen, ze is het kleinste van allemaal, maar is het brutaalste en het pittigste.
iedere ochtend als ik de deur van het hok opendoe, staat er altijd een groter kuiken te twijfelen bovenaan de trap.
niet voor lang overigens, want griet duwt de betreffende collega gewoon opzij en rent naar beneden. iedere ochtend is zij de eerste
pi_49584654
Cool! Nieuwe sterren met klinkende namen Hoe reageren de "oudjes" op dit spul intussen? Is Rosa of Heep al aan het moederkloeken? Hoe vinden je nieuwe buren het kippenspul?
pi_49617228
Weer helemaal bij
Wat een leuke namen, stoere griet, toos en bep, marian en pien !
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2007 @ 22:03:52 #264
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49625027
ze doen het prima. heep kan de jeugd steeds beter velen, maar de kleine griet blijft haar intrigeren/irriteren.
zo kan griet echt minutenlang met iets eetbaars zitten priegelen. heep kan dat absoluut niet uitstaan en regelt het drastisch door het af te pikken en meteen op te eten, een beteuterd grietje achterlatend
maar griet zit nooit lang bij de pakken neer die vindt zo weer een ander eetbaar iets om mee te jutteren.

de kippen hebben trouwens voor het eerst tomaat gegeten
de oudgedienden hebben hier nooit wat ingezien, maar het gespuis vond het heerlijk
dat konden de oudjes niet op zich laten zitten en in een oogwenk was de tomaat verdwenen.

zo is het wel heel leuk om nieuw eten te introduceren: de kleintjes zijn nieuwsgierig en zij overal voor in, de ouderen zijn vooral kieskeurig, maar stikjaloers en kunnen alleen maar denken: wat het ook is, die kleintjes mogen het niet hebben.
pi_49652344
En zo leert de versche generatie de oudjes ook weer wat
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 17:38:09 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49652534
daar geloof ik echt geen bal van hoor.
tot gisteren moesten de dames echt geen tomaat, sterker nog, daar gooiden ze nog het liefst zand overheen.
een halve appel, daar kon het viertal rustig een week over doen.
vandaag is er al een kwart krop ijsbergsla, een hele appel, een stukje komkommer, kattenvoer en een pomodoro doorheengedraaid.
ze stonden net metzijn drieën om de tomaat heen: heep, sjaan en lies. en denk maar niet dat de kleintjes een hapje mochten die mochten kwijlend toekijken.
straks geef ik ze wel een stukje als ze in hun slaaphok zijn.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:17:52 #267
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_49654002
Ik ben benieuwd hoe de oude garde daar over denkt als de kiekens een stuk groter als zij zijn.

Maxi, Midi & Mini
pi_49671295
De kiekens

Ik ben wel benieuwd naar wat fotootjes *zeurt*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 mei 2007 @ 07:09:27 #269
13151 crew  Rewimo
pi_49673258
Ja, foto's
pi_49677787
kiekjens van de kuikjens
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 22:33:39 #271
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49705210
ik had het nogal druk overdag, maar na het eten ben ik even in de tuin gaan zitten om wat kippen te schieten (figuurlijk dan )

de afgelopen nacht heeft alles in 1 nachthok geslapen, maar ik geloof niet dat de kleintjes het erg leuk gevonden hebben. sterker nog, ze durfden het nachthok niet meer uit, want heep stond als een kenau onderaan het trapje en die heeft nog steeds de wind er flink onder.

lies en heep beginnen nu een klein beetje aan de jongedames te wennen; soms gaat het zomaar eventjes goed, maar sjaan kan de jeugdige horde niet uitstaan.
het lijkt erop dat hepie het leuk vindt om de nieuwelingen schrik aan te jagen en soms moet ik daar zo vreselijk om lachen.

zo ook vanavond dus. toos en bep stonden voorover uit de kuikenmeelbak te eten en hadden niet in de gaten dat hepie aan kwam lopen.
die deed eigenlijk weinig, maar trok in het voorbij lopen heel stiekem aan een staartveer van toos.
die sprong van schrik zo'n 20 cm omhoog, maar heep liep door alsof ze van niks wist.

maar goed, nu wat foto's van het gespuis dus. sommige zijn wat wazig, want ze zijn nog niet zo goed in stilzitten

pi_49705459
Leuk!
Kippen schieten

Wat voor satéprikker zit er nou in dat houtblok?
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 22:45:28 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49705753
dat is een barbequespies.
daar prik ik altijd de komkommer, appel of wat voor groente of fruit er op het menu staat op.
anders schoppen de dat door heel de ren en maken ze er een enorme zooi van.
ze hebben nu eenmaal geen handjes om het vast te houden en dit werkt heel goed.
zo goed, dat als ik de pen uit de grond trek, de kippen al aan komen rennen. (de nieuwelingen hadden dat na een paar dagen al door )

ik had trouwens vanmiddag een zakje meelwormen meegebracht om bij het grut te introduceren.
ik had toch al eens verteld dat hepie het geluid van zo'n zakje van een kilometer afstand herkent?
die zat toevallig op dat moment in een legnest toen ik ermee aankwam.
ze hoorde het zakje en kwam zo van het nest afstuiven (het ei kennelijk even afknijpend ofzo )
en toen de meelwormen opwaren ging ze weer terug.
de kleintjes hebben gesmuld. in het begin vonden ze het maar rare dingetjes, maar toen ze de oudjes uit hun pan zag gaan, deden ze al snel mee
pi_49706178
Geconditioneerde heep
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 mei 2007 @ 07:22:54 #275
13151 crew  Rewimo
pi_49712738
Ze zijn echt leuk! Die verhalen, geweldig
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 11:37:24 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49718293
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:38 schreef Bluezz het volgende:
Wat voor satéprikker zit er nou in dat houtblok?
het nut van een barbequespies

en nee, die helicopter was niet voor opnamen van bovenaf
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:25:50 #277
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_49722439
sterf komkommer, sterf!!!!
fantastisch gezicht
Knoei
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 13:58:13 #278
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49762579

zonet ging ik uit gewoonte maar weer eens snavels tellen en verdomd: grietje was 'm weer eens gesmeerd.
het was even zoeken, want de flora tiert welig op het ogenblik, maar op een gegeven moment zag ik een wit kontje uit mijn radijzenbed steken.
gezien de puinhoop om dat kontje heen, had ze het al een behoorlijk tijdje enorm naar dr zin gehad en gezien de hele rij onthoofde radijsplantjes, hoefde ik me niet af te vragen of kippen van radijsloof houden.
grietje zelf had het heel druk. ze was fanatiek aan het graven en de aarde en resten van radijsplantjes vlogen rond.
ze had het zo druk dat ze me niet eens hoorde aankomen; ik kon haar dus heel makkelijk pakken.
griet schoot onmiddellijk in de "maar ik ben toch schattig, op mij kun je niet boosworden- stand"
en ja, op die manier kan ik eigenlijk niet boos worden.
ik heb dr weer bij dr gezusters gezet en heb me vervolgens lopen afvragen hoe ze me dit kunstje nou weer geflikt had, want deze keer was er nergens een kiertje te bekennen en had ze niet onder het gaas door gegraven.
kennelijk is grietje toch een minder goede naam voor haar.

zal ik 'm wijzigen in houdini?
pi_49773682
Leuk filmpje, handig idd
Grietje kan makkelijk in Prison Break meespelen als ik het zo lees
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 09:24:47 #280
7074 moussy
kuttekop
pi_49877859
Wat zien ze er mooi uit lady-wrb

Wij hebben nu 5 kuikens in huis zitten onder een lamp, omdat we een moeder hadden die niet moederde maar de kuikens dood maakte als ze uit het ei kwamen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 10:16:10 #281
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49879098
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:24 schreef moussy het volgende:

Wij hebben nu 5 kuikens in huis zitten onder een lamp, omdat we een moeder hadden die niet moederde maar de kuikens dood maakte als ze uit het ei kwamen
Aah heb je ook foto's Moussy?
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 10:41:15 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49879819
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:24 schreef moussy het volgende:

ja ze zijn echt heel mooi. ik had ze kunnen laten ringen voor tentoonstellingen.
maar aangezien ik daar toch niet aan doe en ze van mij rustig in de prut mogen rollen zijn ze ringloos.

wat zielig voor die kuikens zeg, maar wel gezellig in huis natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 11:48:38 #283
7074 moussy
kuttekop
pi_49882442
hier zijn onze eigen fokjes ook ringloos hoor. Ik heb nu zelfs een 'neukfoutje' er tussen lopen, dat is een mixje tussene en zijdehoender en een hollandse baardkuifkriel, maar wel een schatje, dus die blijft. Net zoals de kuikens die nu in mijn decoleté zitten. de lamp was uitgedaan door Cas, dus ze zijn wat koud

dit is de kleinste en de jongste

als surrogaatmoeder hebben ze een paashaas.

[ Bericht 41% gewijzigd door moussy op 29-05-2007 11:53:40 ]
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 12:56:34 #284
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49885444
Wat lievvv
Die paashaas, ik zou hem niet herkend hebben hoor

Enneh wrbtje, die beessies moeten lekker vies kunnen worden en door de drek rollen, dat is leuker voor ze dan de mooisten van het land zijn.
Ze hebben toch geen spiegel
  Moderator dinsdag 29 mei 2007 @ 13:46:36 #286
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49886664
Wat lief moussy!
De kids zullen het ook wel geweldig vinden denk ik?
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2007 @ 18:37:16 #287
7074 moussy
kuttekop
pi_49897847
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:46 schreef senesta het volgende:
Wat lief moussy!
De kids zullen het ook wel geweldig vinden denk ik?
Cas vindt ze eng terwijl hij gister een slang geaaid heeft

Ik begin alleen wel wat veel kippen te krijgen zo, we hebben nu 14 kuikens
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 09:55:14 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50322194
hier is weer wat nieuws van het pluimveefront.
heep gaat weer naar het tweede streepjestopic
ik heb zonet broedeitjes voor haar besteld.
zowel heep als ik hebben er weer helemaal zin in
  maandag 11 juni 2007 @ 22:26:15 #289
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50352064
Ik heb sinds vrijdag ook zijdehoentjes. Ze zijn nog best jong en iedere keer dat ik naar ze kijk lach ik me scheel. Tis net de Muppetshow
Saartje
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 23:00:27 #290
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50354049
zijdehoentjes zijn zooooooo leuk.
griet is echt helemaal handtam.
die heb ik gisteren een half uur in de tuin laten werken. ze heeft heerlijk gegraven en heel wat ongedierte opgegeten en er is geen plantje verdwenen.

zou ze het dan eindelijk snappen?
  maandag 11 juni 2007 @ 23:02:31 #291
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50354167
Goed bezig Griet
Ik heb hier een krielhaantje, die is zo gek als een deur! Loopt continue achter me aan, probeert m`n tenen op te eten, loopt rustig mee naar binnen en blijft zitten als ik hem op m`n schouder zt. Geweldige beesten!
Saartje
pi_50357110
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:00 schreef lady-wrb het volgende:
zijdehoentjes zijn zooooooo leuk.
griet is echt helemaal handtam.
die heb ik gisteren een half uur in de tuin laten werken. ze heeft heerlijk gegraven en heel wat ongedierte opgegeten en er is geen plantje verdwenen.

zou ze het dan eindelijk snappen?
Kuikenarbeid

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juni 2007 @ 07:18:59 #293
13151 crew  Rewimo
pi_50360973
Geen houdiniverhalen meer?

Oja, volgende week de buxusjes halen? Woensdagmiddag? We krijgen morgen de sleutel
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 08:45:25 #294
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50361864
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 07:18 schreef Rewimo het volgende:
Geen houdiniverhalen meer?
had ik niet ergens verteld dat sjaan vorige week samen met griet de kuierlatten genomen had?

die had de grote verdwijntruc op de paarse petunia's uitgevoerd.
de roze stonden er nog.
kennelijk zijn paarse lekkerder

of ze houdt niet van paars
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2007 @ 09:49:47 #295
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 17:48:58 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50457740
kijk eens wat er vandaag bij de post zat !

heep heeft zich er liefdevol over ontfermd. (soort van ivf met donoreitjes dus)
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:07:46 #297
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50458412
Spannend!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_50458606
Leuk! Ik ben benieuwd wat ze er van gaat maken (ja, kuikentjes waarschijnlijk )

Dit zijn trouwens mijn pluizebollen
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 18:31:21 #299
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50459095
wow dat zijn knapperds
heb je ook hanen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 juni 2007 @ 18:32:28 #300
13151 crew  Rewimo
pi_50459127
Versturen ze die eitjes per post? Vind je dat niet doodeng?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')