natuurlijk heb ik weer geen foto's
![]()
maar wel weer een update
![]()
aangezien het ineens rotweer schijnt te gaan worden, heb ik de sloop en wederopbouw van het kippenhok maar niet afgewacht, maar de nodige noodrenovaties en aanpassingen gedaan, zodat de dames ondanks het rotweer toch nog plezier kunnen hebben.
zo was ik weken geleden al begonnen met 3 lagen beton weg te halen uit het achterste gedeelte.
dat heb ik vandaag afgemaakt en vervolgens kwamen daar 2 (!) lagen tegels onder vandaan.
nu zijn die ook weg en heb ik de slechte achterwand voor nood verstevigd door stoeptegels op zin kant te zetten.
vervolgens kwam er een kwart groencontainer aan allerlei wortelwerk naar boven, maar nadat die eruit getrokken waren, had ik een geweldig indoor-zandbad over.
de andere kant heeft twee verdiepingen.
op de bovenste verdieping heb ik een luik van weggehaald hom er een open zoldertje van te maken. hier staan nu de kippenspullen (zaagsel, kranten, voer en graan).
de eerste verdieping is de slaapverdieping. die heb ik helemaal dicht gemaakt met een opening om er te komen natuurlijk en het oude trappetje van het vorige hok.
op de begane grond staan nu de legnesten (waarvan er één door heep in gebruik is genomen, want die is weer eens broeds
![]()
).
de rest van de tegels is gewoon loopruimte.
heep zit dus al heel de middag in het hok in dr mandje, maar de rest van het stel is zonet vanzelf naar binnengewandeld om eens te kijken wat daar allemaal te doen valt.
ik hoop dat ze straks spontaan besluiten om in hun nieuwe nachthok te gaan slapen.
ik hoef dan alleen de buitendeuren te sluiten.
de volgende morgen kunnen ze dan zelf hun nachthok uit en naar de voer- en drinkbak en zelfs lekker graven of desnoods een zandbad nemen.
alles is nu overdekt en wind en (hoop ik) waterdicht.