ow wat is het vorige bericht lang geleden
![]()
maar we hebben een geldig excuus: er zat een verhuizing tussen.
de dames zitten alweer een week op hun nieuwe stekkie en ik kan alleen maar concluderen: ze zijn er dolgelukkig mee, al is de boel nog steeds under construction.
de hependance is richting vuilstort gegaan en de dames zitten op het ogenblik zolang ze niet slapen in de frisse buitenlucht. dat dat uitstekend bevalt, is duidelijk te zien aan dames die de hele dag lopen te schooien.
er is nog niet getegeld, dus ze hebben een grote zandvlakte, die dagelijks met groot plezier omgespit wordt. de wortels die ik er niet uitgespit heb, kan ik dagelijks met een hark verwijderen, want de dames doen hun werk met groot plezier en precisie.
de prutbak is the place to be in de middag. er liggen dan 4 uitgezakte gevederde theemutsen in te woelen. ook wordt de prutbak gebruikt om ongegeneerd in te liggen slapen in de zon en als het te warm wordt, schuiven ze een stukkie op zodat ze in de schaduw van de kastanjeboom komen te liggen.
hoe het zover kwam is al een verhaal apart.
rosa is als eerste overgebracht. ik probeerde haar in een kattenmandje te proppen, maar daar had mevrouw geen zin in. ik besloot het er maar op te wagen en nam rosa onder mijn arm en stapte zo op de fiets.
het moet er wel heel komisch uitgezien hebben: ik op de fiets met zo'n grote dikke brahma onder mijn arm, die parmantig om zich heen zat te kijken of het de normaalste zaak van de wereld was.
ik heb rosa zo losgelaten in de tuin en ze begon meteen onkruid te rooien
![]()
het overgebleven komisch trio heb ik alsnog wel in een kattenmandje gekregen (ja inderdaad met zijn drieën in één mandje) en zo overgebracht.
zo waren ze al snel weer met zijn vieren op oorlogssterkte.
en een veldslag werd het inderdaad.
ik had de hekjes nog niet opgehaald en het kwartet besloot het niet alleen bij onkruid te houden.
al gauw vlogen mijn aardbeiplanten in het rond en waren ze bezig mijn bolletjes, die ik net een week in de grond had gepropt) op te graven.
ik gaf luca de opdracht op de kippen bij elkaar te houden en fietste snel terug naar het oude huis omde hekjes op te halen.
terwijl ik bezig was de hekjes te plaatsen, kwam de buuf van een paar huizen verder vragen of ik een kip miste: er liep een zwart exemplaar in de straat
![]()
luca had even niet goed opgelet en lies was hem gesmeerd. gelukkig was ze ongedeerd.
vanaf dat moment zitten ze veilig en wel op hun nieuwe terrein in hun oude huisje.
ik zal binnenkort wel foto's maken, we hebben het een beetje druk op dit moment