quote:
En daar dan én Logician én het ziekenhuis + personeel in betrekken voor de foto's... Ik ben bril-jant
![]()
.
Maar nee, helaas, alhoewel een mindfuck waarschijnlijk wel minder pijn gedaan zou hebben
![]()
.
Naja, maar eens bij het begin beginnen:
Afspraak stond om 8:45, maar
omdat we eerst nog even koffie en een peuk wilden doen vanwege het gebrek aan parkeerplaatsen kwamen we 9:00 pas binnen.
Achteraf gezien kwam dat goed uit, aangezien we 9:15 pas aan de beurt waren.
Hup, plaatsnemen in het onderzoekskamertje, fotootje voor het verslag schieten:
![]()
Ziet u die mooie blauwe tafel? Daar diende ik op plaats te nemen van de (jonge) dokter... Een raadsel waarom aangezien hij slechts m'n tepel voelde, maar toch, ik was net wakker dus op zich niet zo'n probleem.
Ook vrij frapant dat hij de 1e van 3 chirurgen was die ook m'n oksels (jaja, beide) ging controleren op knobbels, maar dat terzijde.
Anyway, hij was klaar en vroeg: "Ah, ik lees dat hij sinds het begin wel in omvang is afgenomen?
Kasta: Euuuuh, nee
![]()
.
Dokter: Oh, dat had de vorige chirurg in het dosier genoteerd
![]()
.
*Kasta kijkt*
Kasta: Euuuh, er staat
niet...
Niet in omvang afgenomen...
![]()
.
Dokter: Oh verrek, inderdaad...
![]()
. Naja, ik ga even navragen wat we er mee gaan doen...
Dokter komt terug met een leuk briefje in zijn hand en zegt "Hier, een briefje, moet je maar even een afspraak maken met de afdeling in Enschede om een echogeleide biopsie te maken

.
Kasta:
![]()
. Euuuuh, dat kreeg ik inderdaad te vorige keer ook al te horen en bij het maken van de afspraak verwezen ze me weer hier naar toe om dat alles in 1 keer te doen...
Dokter:
![]()
.
![]()
. Oh... Even navragen...
Naja, kennelijk was er alom verwarring aangezien de communicatie tussen beide ziekenhuizen niet echt succesvol (lees: niet) verlopen was, maar na even overlegd te hebben kwam hij inderdaad terug met de boodschap dat het inderdaad wel mogelijk was.. Dit in verband met het kankerknobbelspreekuur dat ze die dag hadden ofzo...
Zeg maar een Woensdag gehaktdag, maar dan voor ziekenhuizen... En dan met kanker in plaats van gehakt...
Anyway, ik naar de mammografie afdeling
![]()
.
Daar aangekomen mocht ik uiteraard m'n shirt weer uittrekken, babbelden we even met het zustertje en ging ik met m'n tiet in het apparaat en Logic en co achter de computer om het allemaal te aanschouwen.
Nah, tiet zat er kennelijk vrij grappig tussen geklemd dus Logic kwam op het idee om een fotootje te schieten.
L: "Is het een probleem als we even fotootjes schieten?"
En wat zegt die zuster?
![]()
.
Z: "Wacht ff dan, zet ik de lamp wat feller
![]()
."
En hoppa, een goed belichte foto van m'n plat geperste tiet als resultaat:
![]()
Op zich ook best een prestatie, moeizaam staand terwijl je tiet erbij ligt alsof ie door een waswringer wordt gehaald...
Voor de beeldvorming:![]()
En dan toch nog zo blij kijken
![]()
.
Naja, laten we het er maar op houden dat ik tegen Logic's schattige hoofdje aan zat te kijken
![]()
.
Na beiden tieten geplet gekregen te hebben (K:
"Euuh, waarom die andere?" Z:
"Vergelijkingsmateriaal hé?
." en het ook nog eens diagonaal over gedaan te hebben, begon Logician enthousiast te kirren dat de knobbel wel heel mooi in beeld kwam.
Op speciaal verzoek toverde de alleraardigste en behulpzame zuster na enige moeite ("Whehehe, da's de verkeerde tiet...) de betreffende foto terug, werd de camera weer uit de broekzak gehaald en werd uiteraard ook daar een foto van gemaakt:
![]()
Waarna we plaats konden nemen in de wachtkamer aangezien de chirurgen even moest overleggen over het hoe nu verder...
Duurde toch nog een behoorlijke tijd aangezien de chirurg ging lunchen met de kweekjes, maar met een spelletje "Ik zie, ik zie wat jij niet ziet.... EEN DEUR!" kwamen we de tijd wel door.
Uiteindelijk ging Logic toch maar even vragen hoelang het nog ging duren, waarop de behoorlijk lekkere zuster haar kans schoon zag en me snel meenam naar het omkleedhok en me vroeg me uit te kleden
![]()
.
Logic, uiteraard niet voor 1 gat te vangen, had die sneaky feeks echter wel door en kwam gelukkig al snel achter me aangehold voor de broodnodige mentale bijstand
![]()
.
En nadat de chirurg een paar minuten later ook gearriveerd was en we het meubilair en de vrolijk beschilderde muren besproken hadden konden we dan eindelijk beginnen...
Echootje doen? Ja joh, is goed
![]()
.
Nah, hij vond het er allemaal wel vrolijk uitzien en op een gegeven moment vroeg hij toch maar eens: "Maarreuh, slik jij weleens? (hihihihi
![]()
. ) Pillen of andere substanties?"
Kasta: Whehehe, nou nee... Nou ja, op penicilline in verband met m'n hart na niets nee...
(Penicilline dien ik voor elke chirurgische ingreep te nemen gezien een jeugdige hartkwaal en het daarbij horende infectiegevaar...
Maar Kasta, kasta!!!! Dit was toch een chirurgische ingreep?!!?!?I know kinders, maar zolang meneer de chirurg er verder geen rekening mee houdt, wie ben ik dan om er wel over te gaan zeuren?)
Chirurg: "Naja, zolang je er geen last van hebt is zo'n knobbeltje niet zo'n ramp natuurlijk..."
Kasta: Nou euuh, hij doet pijn, dus tja, geen last, geen last...
Chirurg: "Hmmmmz, volgens mij zit het wel goed, maar laten we dan het zekere voor het onzekere maar nemen..."
En hop, het jodium werd op de borst gesmeerd waarna gevraagd werd of ik eventueel allergisch was voor jodium (briljante volgorde overigens
![]()
. ) en vervolgens kreeg ik er een leuk verdovinkje in.
Chirurg: "Nah, de verdoving zou nu wel moeten werken" en stak *prik* een naald in Kasta's tepel...
Kasta: Euuuuuh, wtf?!?!
![]()
. AU!
![]()
.
Chirurg: "Hmmmmz, ik doe er nog wel wat bij...
![]()
.
En aangezien ik de verdovingszooi op een gegeven moment over m'n borst voelde stromen was het voldoende...
...Althans, dat dacht ik toen nog, maar daarover zometeen meer
![]()
.
Chirurg tegen de zuster: "Wat vind jij? Gaan we het afdekken?"
Zuster: "Och... Hmmmmz..."
Chirurg: "Nah, laten we maar doen
![]()
."
Waarna ik een leuk groen topje aangemeten kreeg en alles steriel verpakt werd... Helaas kon ik het vanaf toen niet meer volgen, maar ach, ik heb een grafhekel aan spuiten dus op zich nog niet eens zo'n slecht plan.
Hup, spuit erin (voorzichtige schatting, zo'n 5mm doorsnee) en hé, check het scherm, je kunt hem zien!
Op zich best grappig, zo'n naald in je borst heen en weer zien porren zonder iets te voelen en ik was op dat moment ook in de veronderstelling dat dat het al was, maar nee...
Chirurg: "Als het goed is (
![]()
. ) zou je niets moeten voelen, maar ik weet niet zeker of het bij de knobbel zelf ook geheel verdoofd zal zijn.."
Waarna hij een leuke schietconstructie op de naald bouwde...
![]()
.
*kedeng* naald in m'n knobbel...
En nee lieve lezertjes, de knobbel was niet geheel verdoofd
![]()
.
Anyway, op dat moment had ik de schotpoging al achter de rug, so hé, fuck it
![]()
.
Totdat hij dus zei: "Ah, voor de zekerheid nemen we nog even een monstertje..."
Ah joy
![]()
. En nogmaals werd Guus Meeuwis' grootste hit ingezet... *kedeng*
Helaas voor jullie, zag ik tijdens het schiettentgebeuren geen kans om de camera uit m'n broekzak te halen en aangezien Logic's maagje zich ook nogal omdraaide in verband met het bloed kwam het er niet echt meer van...
Bloed? Joah, bloed
![]()
.
Op zich sowieso niet echt prettig om een naald waar het bloed afdruppelt uit je lichaam te zien komen, maar toen de zuster ook nog vroeg of ik me even op m'n zij wilde draaien aangezien er op m'n rug ook nog bloed zat was het toch wel tijd voor een pleistertje.
En na de belofte van Logic dat ik er van haar een mooie Assepoester pleister bovenop kreeg en de briljante voorlopige conclusie van de chirurg ("Kijk, kijk, het drijft, dus het is vast niets ernstigs!") gingen we maar weer terug naar de balie om een afspraak te maken voor de uitslag...
Diezelfde nog in te werken en nog steeds consequent verwarde stagaire van de vorige keer zat er nog en na m'n uitleg over de uitslagafspraak stak ze een vaag verhaal af over een of andere zuster die me ook nog wilde spreken...
Kasta: Euuuh, ik heb alles al achter de rug dus ze is nogal te laat...
Zuster:
![]()
. Nouhou, ze wilde je gewoon nog even spreken!
Kasta: Maar waarvoor dan
![]()
.
Zuster: Weet ik niet
![]()
. Maar neem maar even plaats in de wachtkamer...
Aangekomen bij Logic:
Logic: Nou?
Kasta: Weet ik veel, iets over een zuster die me nog wilde spreken
![]()
.
Logic: Waarvoor
![]()
. We zijn al klaar
![]()
.
Kasta: Tja, euuuh, dat weet niemand
![]()
.
Logic: Domme lul, ga even terug dan...
![]()
.
Zo gezegd, zo gedaan en samen met de ervaren, zwangere en inwerkende vrouw liep ik mee naar de betreffende zuster.
(Logic: Wie is dat nu weer? Kasta: Fans
![]()
.)
Long story short, ik moest smiddags om 15:30 weer terugkomen voor een gesprek met die zuster...
Kasta: Wrom
![]()
.
Zuster: Dat hoort erbij...
Kasta: Waar gaat het over dan
![]()
.
Z: Over je mammografie, nabespreking, hoort erbij, begeleidend gesprekje doen alle vrouwen die borstonderzoek hebben gehad, etc. etc.
K: Euuuh, nah, komt vrij slecht uit, ik wilde zometeen weer naar m'n werk gaan en ik blijf niet heen en weer rijden...
Z: Maar iedereen komt even terug voor een nagesprekje!
![]()
.
K: Nah, geloof me maar gewoon, ik ben daar vrij nuchter in, hoeft echt niet...
Z: Maar het hoort erbijhij!
![]()
.
K: Kan die uitslag niet gewoon even telefonisch dan
![]()
.
Z: Neehee, begeleidend gesprekje! Doet iedereen! Half 4!
K:
![]()
.
K: Nah, laat ik het zo stellen; is het
verplicht?
Z: Euuh, nee, tuurlijk niet...
K: Okidokie dan
![]()
.
![]()
.
![]()
.
En hup, daar trippelden kasta en logic al weer terug naar de afspraakbalie
![]()
.
Komende maandag 16:30 kan ik de uitslag van de punctie en de mammografie ophalen, dus aanbiedingen voor eventuele nazorg (Persoonlijke voorkeuren: Massage, Ben & Jerry's, bedloungen, etc.) dienen vóór maandag binnen te zijn
![]()
.
[ Bericht 1% gewijzigd door kastanova op 28-09-2006 22:15:17 ]