abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39818029
1. Laat iemand op straat drie woorden van maximaal 6 letters opschrijven zonder dat jij het ziet.
2. Laat hem/haar deze in een envelop stoppen en verzegelen.
3. Neem een groepje ervaren ouija gebruikers die erin geloven deelnemen aan een ouija sessie.
4. Laat de "geest" de drie woorden uitspellen.
5. Vraag hem maar direct de envelop te openen, moet lukken toch, ze kunnen blijkbaar roken, met deuren gooien, katten wegjagen, etc.

Oh en je mag het opnemen op camera hoor.

"Jamaar dat kan niet want dan beledig je het spook!"
"Jamaar negatieve sceptische trillingen, dan lukt het niet!"

pi_39818174
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:41 schreef Blue-eagle het volgende:
1. Laat iemand op straat drie woorden van maximaal 6 letters opschrijven zonder dat jij het ziet.
2. Laat hem/haar deze in een envelop stoppen en verzegelen.
3. Neem een groepje ervaren ouija gebruikers die erin geloven deelnemen aan een ouija sessie.
4. Laat de "geest" de drie woorden uitspellen.
5. Vraag hem maar direct de envelop te openen, moet lukken toch, ze kunnen blijkbaar roken, met deuren gooien, katten wegjagen, etc.

Oh en je mag het opnemen op camera hoor.

"Jamaar dat kan niet want dan beledig je het spook!"
"Jamaar negatieve sceptische trillingen, dan lukt het niet!"

Heb je het eigenlijk zelf al eens geprobeerd?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_39818378
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:48 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

Ik heb hem een mailtje gestuurd, maar nog niks gehoord...
kan kloppen, toen ie gisteren naar huis ging is hij naar bed gegaan en ik denk dat ie vanmorgen niet gekeken heeft .Hij wil m in elk geval hebben, dus als je m even vast zou willen houde, graag! hij gaat zeker reageren!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:53:24 #104
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_39818417
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Heb je het eigenlijk zelf al eens geprobeerd?
Daar gaat zijn voorstel toch niet om?
pi_39818590
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:53 schreef Extend het volgende:

[..]

Daar gaat zijn voorstel toch niet om?
Nee.
Maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat hier veel mensen alleen "wijsheid uit een boekje hebben".
Mag, maar ga dan niet zo denigrerend te werk tegen mensen die wel ervaring hebben.

Het is net als in de "echte" wereld he, bij sollicitaties bijv. wordt ook bijna altijd ervaring gevraagt.
Daar kom je meestal ook niet echt ver met alleen "wijsheid uit een boekje".

[ Bericht 1% gewijzigd door Lilith-Wicca op 14-07-2006 13:04:24 ]
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:16:10 #106
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_39820991
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:59 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Nee.
Maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat hier veel mensen alleen "wijsheid uit een boekje hebben".
Mag, maar ga dan niet zo denigrerend te werk tegen mensen die wel ervaring hebben.

Het is net als in de "echte" wereld he, bij sollicitaties bijv. wordt ook bijna altijd ervaring gevraagt.
Daar kom je meestal ook niet echt ver met alleen "wijsheid uit een boekje".
Volgens mij moet je de ervaring die je hebt bij een sollicitatie ook kunnen bewijzen (dmv waar je daarvoor gewerkt hebt), en dat is toch wat hij vraagt. En met hem duizenden anderen. Bewijs van het paranormale.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:59:49 #107
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39822268
Bewijzen en paranormale gebeurtenissen zijn niet elkaars vrienden. Per definitie snijden ze elkaar.
Wat mij vaak opvalt dat felle tegenstanders van het paranormale gebied nooit een ouija board hebben gebruikt en dat voorstanders snel vaag en zweverig worden. Waarom wordt het fenomeen nou zo weinig wetenschappelijk benaderd met mensen die kennelijk een talent voor het hanteren ervan hebben? Neem nou zo een type als Char, waarvan de dingen die ze zegt op zijn minst raadselachtig zijn, maar wetenschappelijk nooit en te nimmer bewezen kunnen worden.
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
pi_39823195
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:16 schreef Extend het volgende:

[..]

Volgens mij moet je de ervaring die je hebt bij een sollicitatie ook kunnen bewijzen (dmv waar je daarvoor gewerkt hebt), en dat is toch wat hij vraagt. En met hem duizenden anderen. Bewijs van het paranormale.
Er zijn bewijzen genoeg hoor, waarom zou de wetenschap er anders mee bezig zijn?

Lees eens www.verkenuwgeest.nl

En of die borden echt werken weet ik ook niet, heb er geen.
Ik werk liever met eigen gemaakt materiaal.
Dus middagje creatief bezig geweest, alfabet getekent, zelf ingekleurd, uitgeknipt e.d.
Dat leg ik dan in een cirkel en dat is mijn bord.

Ook ben ik van mening dat het niet perse s'avonds hoeft, of bij volle maan.
Ik werk er ook gewoon overdag mee.
pi_39853894
Ik heb het vroeger wel eens gedaan, maar ik begin steeds skeptischer te worden en ik was ook gewoon uitgepraat. Lekker communiceren is het namelijk niet oftewel, ik heb er geen geduld meer voor, en het meeste dat eruit kwam was raar gebazel. Dat neemt niet weg date r weleens rare dingen gebeurd zijn, vooral toen een vriendin en ik toen we 16 waren ofzo er mee liepen te klieren. Onlangs heb ik het weer gedaan met een andere vriendin, en dan serieus, dus niet vragen 'is pietje verliefd op me', maar ik heb gewoon niks emer te vragen. ik vind het steeds vager worden.
Wat wel leuk was, was die keer ongeveer 2 jaar terug, dat we heel geconcentreerd bezig waren naar de letters die uitgespeld werden, en er ineens een mobieltje overging
Ik lag te stuiptrekken op de vloer. Ik ben echt nog nooit zo hard geschrokken.
Tap tap tap
pi_39871730
Cherrylips, Ik heb ook nog een mooie,Jaar of zes geleden,Bij een vriendin thuis, maar dan ook met blaadjes met letters.Deuren op slot gedaan,gordijnen dicht..Zijn we net een uur "bezig"word er keihard op de deur gebonkt..Mijn vriendin over de rooie, ik bijna een hartaanval......We lagen zowat onder de tafel...

Was het haar vader die er niet inkwam omdat ze de deur op slot had gedaan
( ouders wonen in de straat en vader kwam even vragen of wij ook iets wilden van de snackbar )
pi_41007828
Ik heb wel eens spookverhalen hierover gehoord dat mensen echt dood gingen na het glaasje draaien en ze daarbij hadden gevraagd wanneer ze dood zouden gaan.
pi_41509277
hey ik heb ook zo een bord. hehe scheen populair spel te zijn in de 60ts en 1880 Nooit iets mee gedaan , weet wel dat wat iemand net zei over sigaretten in 1 teug enz meer klinkt als een goocheltruc dan als geestenoproepen. Ik zou dus eerder nagaan of 1 van die personen in de kamer een goochelverleden had aangezien ik zelf ook goochel en ook in dat soort effecten zit. Laat ik t zo zegen , ik zou t zo kunnen doen met een ouija bord een glas en een peuk Als er geen goochelaar erbij zat zou ik idd aan iets anders denken maar ik zou eerst elke mogelijkheid uitlsuiten.

Over t ouija bord. of channeling board. Tis gewoon een houten plank met een planchette eraan. Het is niet kwaadaardig ofzo gewoon een bord. Precieze bescgrijvingen vind je vast wel op internet.

[ Bericht 1% gewijzigd door ZaphodBeeblebroX op 05-09-2006 10:57:54 ]
Life is a witch and then u fly
pi_41509514
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:59 schreef Cuban-necktie het volgende:
Bewijzen en paranormale gebeurtenissen zijn niet elkaars vrienden. Per definitie snijden ze elkaar.
Wat mij vaak opvalt dat felle tegenstanders van het paranormale gebied nooit een ouija board hebben gebruikt en dat voorstanders snel vaag en zweverig worden. Waarom wordt het fenomeen nou zo weinig wetenschappelijk benaderd met mensen die kennelijk een talent voor het hanteren ervan hebben? Neem nou zo een type als Char, waarvan de dingen die ze zegt op zijn minst raadselachtig zijn, maar wetenschappelijk nooit en te nimmer bewezen kunnen worden.
klopt precies. Btw heb je nog zo een brod te koop. Ik had graag een houten planchette gehad en wat is de prijs ervan? Je kan me mailen op michiel_tummers@hotmail.com

bij voorbaat dank
Life is a witch and then u fly
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')