abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39701288
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik zat erover te lezen ( er staan er hier twee, een zo'n parker brothers geval , wat verkocht werd als een spel, en eentje uit charmed, die er geweldig uitziet)

Ik heb nog eigelijk nergens een forum gevonden waar je iets kan vragen erover , Alleen overal waarschuwingen maar echt duidelijk is niemand. "er gebeuren enge dingen"

Vraag je door, dan wil niemand zeggen wát voor enge dingen.Ik vind het hartstikke interessant maar ik wil geen enge dingen, ik weet niet eens óf ik ze wel wil gebruiken...ik wil eerst eens mensen met ervaring vragen hoe of wat...wat voor enge dingen en wat voor waarschuwingen....en misschien ook "succesverhalen"

Ik ga er van uit dat er echt wel iemand is die het kent.
pi_39701369
quote:
Vraag je door, dan wil niemand zeggen wát voor enge dingen
Je hebt dus duidelijk NIET gezocht hier op Fok.
Hier staan al diverse reacties van mij over hoe of wat waar ik haarfijn uit de doeken gedaan heb wat er gebeurde

Anyway, ik geloof sindsdien dat er toch echt wel meer is tussen hemel en aarde dan wat wij denken, en als ik ergens geen verstand van heb dan laat ik het met rust
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_39701376
Er is niets om bang voor te zijn. Je 'bestuurt' het namelijk zelf, ook al heb je dat niet in de gaten. Het zogenaamde Carpenter-effect.
pi_39701416
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:41 schreef Croupouque het volgende:
Er is niets om bang voor te zijn. Je 'bestuurt' het namelijk zelf, ook al heb je dat niet in de gaten. Het zogenaamde Carpenter-effect.
Ja da's haske leuke kroepoek, maar hoe verklaar je dan een glas vol rook en een sigaret die in een teug opgerookt word en daarna een pikzwart hakenkruis verschijnt in de filter?
vosss is de naam,
pi_39701433
En nee we waren niet onder invloed van het een of het ander en minstens 8 mensen waren erbij; ik denk ik zeg het maar alvast
vosss is de naam,
pi_39701438
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier staan al diverse reacties van mij over hoe of wat waar ik haarfijn uit de doeken gedaan heb wat er gebeurde

Anyway, ik geloof sindsdien dat er toch echt wel meer is tussen hemel en aarde dan wat wij denken, en als ik ergens geen verstand van heb dan laat ik het met rust
Wel gezocht, maar ik zie net dat ik op ouja gezocht heb Ga ik maar even overdoen dan.Ben nml best benieuwd en op OUIJA vind ik misschien ook nog wat

Enne, het carpenter effect?? ( ik heb wel eens erbij gezeten,maar zelf niks gedaan, dus ik heb geen flauw idee wat je bedoeld)
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 20:43:45 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39701451
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Klopt, er zijn al verschillende topics over geweest of het is besproken in andere topics.

Misschien straks even zoeken.

Verder geeft het niks om het nog eens ter sprake te brengen. Wellicht zijn er users met ervaringen die nog niet gereageerd hebben.
pi_39701506
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja da's haske leuke kroepoek, maar hoe verklaar je dan een glas vol rook en een sigaret die in een teug opgerookt word en daarna een pikzwart hakenkruis verschijnt in de filter?
Een hele levendige verbeelding, sterk beïnvloed door de omstandigheden en spanningen. Ik begrijp dat dat moeilijk is om te accepteren, het is ook niet bedoeld om je op de kast te jagen. Maar je hersenen zijn in staat om je verschrikkelijk te bedriegen.
pi_39701519
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Wow, ik moet echt even gaan zoeken naar jou postings hierover!
Een hakenkruis, gatverdamme.....
Het enige dat ik kan vertellen was "iets"of "iemand"die zei : Artikel 3, vers 5 regel 4, daarna bijbel en daarna nog iets van Genesis.....Dat ben ik gaan opzoeken en daar bleek iets te staan over te weten wat goed en wat fout was, haha......Met andere woorden: dit is fout, Maar goed, die "persoon"had het alleen over god en religie en zo..Ik wilde alleen kijken, niet meedoen maar ik vond het wel frappant, die tekst
pi_39701568
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:45 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Een hele levendige verbeelding, sterk beïnvloed door de omstandigheden en spanningen. Ik begrijp dat dat moeilijk is om te accepteren, het is ook niet bedoeld om je op de kast te jagen. Maar je hersenen zijn in staat om je verschrikkelijk te bedriegen.
8 man die tegelijk EXACT hetzelfde zien? Dat wil zeggen een sigaret die aangestoken word en dwars boven op het glas gelegd word binnen 5 seconden helemaal op zien zuigen en alle rook in het glas terecht zien komen?

Mij maakt het allemaal niet uit hoor, maar je maakt mij gewoon NIET wijs dat we ons met zn achten EXACT hetzelfde verbeelden.
vosss is de naam,
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 20:47:59 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39701589
quote:

[..]

Dat is wellicht jouw overtuiging en er valt ook genoeg voor te zeggen, maar heb je het zelf wel eens geprobeerd?
pi_39701604
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:46 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Wow, ik moet echt even gaan zoeken naar jou postings hierover!
Dat was het wel zo een beetje hoor. Daarna zijn we er mee gestopt en ik heb nou niet echt de behoefte om het nog eens te doen
vosss is de naam,
pi_39701751
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:47 schreef vosss het volgende:

[..]

8 man die tegelijk EXACT hetzelfde zien? Dat wil zeggen een sigaret die aangestoken word en dwars boven op het glas gelegd word binnen 5 seconden helemaal op zien zuigen en alle rook in het glas terecht zien komen?

Mij maakt het allemaal niet uit hoor, maar je maakt mij gewoon NIET wijs dat we ons met zn achten EXACT hetzelfde verbeelden.
Dat respecteer ik ook. En natuurlijk kan ik je dat niet wijsmaken, het was voor jou en de anderen vast heel erg realistisch. En doodeng, dat geloof ik graag.
Het lijkt me ook bijzonder om een keer te doen, alleen dan vanuit een ander oogpunt en lettend op de verhalen en gebeurtenissen die er aan vooraf gaan. Dingen die mijn gedachten, handelingen en uiteindelijk waanvoorstellingen beïnvloeden.
pi_39701784
Zeg je dat ik waanvoorstellingen heb? !
vosss is de naam,
pi_39701810
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat was het wel zo een beetje hoor. Daarna zijn we er mee gestopt en ik heb nou niet echt de behoefte om het nog eens te doen
Als ik het woord goed intyp met zoeken vind hij inderdaad een stuk meer,
Sorry voor het "oprakelen"van iets dat al overduidelijk een paar keer hier gestaan heeft
pi_39701838
ANyway, OT.
Ik was er ook altijd heel sceptisch over en met het bewegen van het glas dacht ik ook jaja dikke lul, iemand zit gewoon met zn vingertje te duwen!

Totdat er gevraagd werd of meneer een sigaret wilde en we die dwars op het glas legde.
Dan kijk je toch ineens heel anders er tegenaan, want dat is gewoon niet te truuken
vosss is de naam,
pi_39701877
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:54 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Sorry voor het "oprakelen"van iets dat al overduidelijk een paar keer hier gestaan heeft
Maakt niet uit hoor; ik gebruik die kutsearch van fok al jaren niet meer
Zelfs als ik 100% zeker weet dat een onderwerp al is langsgeweest hier dan open ik er gewoon stug nóg een topic over als ik het erover wil hebben.

Of me dat in dank afgenomen word weet ik niet (en het maakt me eik ook niet uit )
vosss is de naam,
pi_39701940
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is wellicht jouw overtuiging en er valt ook genoeg voor te zeggen, maar heb je het zelf wel eens geprobeerd?
Op een heel 'amateuristisch' niveau heb ik ooit zoiets soortgelijks geprobeerd. Met een glas over de letters van het alfabet heen schuiven, zoekend naar het antwoord op een vraag. En ondanks mijn nuchtere inslag kwam er toch een woord uit.
Het woord dat ik al die tijd eigenlijk achterin mijn hoofd had zitten en waarvan de eerste letters heel moeizaam 'onthuld' werden. Natuurlijk stuurde ik dat zelf, zeker toen de eerste paar letters eenmaal aangewezen werden en het al duidelijk was om welk woord het ging. Toen vloog het glas van letter naar letter.
pi_39702039
Ik zie net iemand die zelfs wiejie bord zegt, ja dan kan het zelfs zonder tiepvouten moeilijk zoeken zijn

Ik weet niet wat ik moet geloven,voor ik met mijn vingers op die plank ga zitten wil ik eerst meer erover weten,maar ik kom alleen negatieve verhalen tegen waarvan geen een echt duidelijk is.

Wat ik eigelijk wil weten ook nog, als je er alleen "bij"zit maar je doet verder niks, kan je dan ook ergens last van krijgen? of moet je echt "meedoen"
  maandag 10 juli 2006 @ 21:01:44 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39702062
quote:

[..]

Geeft niet hoor ik vind de ervaring van vosss erg interessant, ik zou er zelf nooit aan durven beginnen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 10 juli 2006 @ 21:02:57 #21
78780 deedeetee
pi_39702104
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:01 schreef Tammymara het volgende:
Ik zie net iemand die zelfs wiejie bord zegt, ja dan kan het zelfs zonder tiepvouten moeilijk zoeken zijn

Ik weet niet wat ik moet geloven,voor ik met mijn vingers op die plank ga zitten wil ik eerst meer erover weten,maar ik kom alleen negatieve verhalen tegen waarvan geen een echt duidelijk is.

Wat ik eigelijk wil weten ook nog, als je er alleen "bij"zit maar je doet verder niks, kan je dan ook ergens last van krijgen? of moet je echt "meedoen"
Aanwezig zijn is voldoende om eventuele problemen te krijgen
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 21:03:21 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39702118
quote:

[..]

Maakt niet uit zei ik immers al.

Persoonlijk heb ik het nog nooit gedaan trouwens. Tijdens mijn middelbare schooltijd was het een tijdje erg populair, maar op een of andere manier heb ik altijd afstand gehouden. Misschien de restanten van mijn christelijke opvoeding ofzo. Maar ik ga geen advies geven of je het wel of niet moet uitproberen.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:04:34 #23
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_39702173
Het allereeste wat ik over Ouija hoorde was dat j eniet mag vragen wanneer je dood gaat? Omdat je dan dood gaat ofzo

Dat ga ik toch echt niet geloven

Verder hoor ik vrijwel alleen negatieve dingen over Ouija idd, misschien zegt dat al genoeg?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_39702244
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aanwezig zijn is voldoende om eventuele problemen te krijgen
Hmmm, das minder, en ik maar roepen: als er zeik van komt dan zijn jullie tenminste de zak en niet ik... ( ik ben niet zo heel bang aangelegd maar wel met dingen die ik niet begrijp,daar ben ik voorzichtig mee)

ik irriteer me alleen eraan...dat ik bij de bibliotheek bijvoorbeeld een boek erover wilde pakken,en die man daar me vertelde "dat moet je niet doen,daar moet je niet aan beginnen, ik weet waar ik over praat"en toen ik vroeg waarom dan niet, kreeg ik als antwoord "ik wil alleen maar zeggen dat je het niet moet doen..wat er dan gebeurd...." en meer liet ie niet los.Zeg dan niks....

"ervaringen"vind je bijna nooit...
pi_39702308
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:04 schreef Queen_Bee het volgende:
Het allereeste wat ik over Ouija hoorde was dat j eniet mag vragen wanneer je dood gaat? Omdat je dan dood gaat ofzo

Dat ga ik toch echt niet geloven

Verder hoor ik vrijwel alleen negatieve dingen over Ouija idd, misschien zegt dat al genoeg?
Ja, dat heb ik dus ook gehoord...Vroeg ik nog gisteren aan die personen die het deden, of ze dat wilden vragen maar niemand durfde, Hahahaha. Ik zag het ook voor me, hij vraagt "wanneer ga ik dood"en dan valt er een rotsblok uit het niets uit de lucht of zo....Ajbwib....
En inderdaad, dat bedoel ik, je hoort alleen negatieve dingen..Maar de meeste zijn "heb ik gelezen"of "heb ik gehoord"en niemand die echt antwoord geeft, Ik hoopte hier mss iemand tegen te komen
pi_39702353
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:06 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Hmmm, das minder, en ik maar roepen: als er zeik van komt dan zijn jullie tenminste de zak en niet ik... ( ik ben niet zo heel bang aangelegd maar wel met dingen die ik niet begrijp,daar ben ik voorzichtig mee)

ik irriteer me alleen eraan...dat ik bij de bibliotheek bijvoorbeeld een boek erover wilde pakken,en die man daar me vertelde "dat moet je niet doen,daar moet je niet aan beginnen, ik weet waar ik over praat"en toen ik vroeg waarom dan niet, kreeg ik als antwoord "ik wil alleen maar zeggen dat je het niet moet doen..wat er dan gebeurd...." en meer liet ie niet los.Zeg dan niks....

"ervaringen"vind je bijna nooit...
Mensen zijn voordat ze ermee beginnen al dusdanig angstig, dat op dat moment het halve (en meest belangrijke)werk al gedaan is. En een gebrek aan scepsis helpt ook niet echt mee.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:10:20 #27
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_39702388
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er (gelukkig) ook geen ervaringen mee heb, als ik meestal zo lees wat de gevolgen kunnen zijn dan pas ik liever

Heb menigmaal topics hierover gelezen, maar dan meer over het "glaasje draaien", weet niet of het Ouija-board ook zo gevaarlijk is, maar zelf zou ik er iig nooit aan beginnen! En mocht je toch nieuwsgierig zijn dan zou ik het alleen doen met een zeer maar dan ook zéér ervaren medium die precies weet hoe te handelen als het misgaat.
Dit account heb ik opgeheven en ga verder onder een andere naam.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:13:01 #28
150152 Queen_Bee
pi_39702485
Ik geloof echt wel dat er veel gevallen zijn waarbij 't the mind playing tricks is oid. Maar ik denk wel dat er ook wat meer is, en dat sommige dingen wel iets bovennatuurlijks of whatever kunnen zijn. En ondanks het feit dat ik weet dat the mind je veel dingen kan flikken, ben ik vaak heel bang Ech t niet normaal. Als ik 's nachts naar beneden loopt gaat elke lamp aan die ik tegenkom. En als ik de trap op ga krijg ik gedachtes dat ineens iets vanuit het niets hard aan komt vliegen ofzo recht in mn rug

Maar, ook al ben ik zo een schijterd, het is niet dat ik altijd wat zie. Als 't the mind is, waarom zie ik dan vrijwel nooit wat als ik mezelf toch hartstikke bang zit te maken
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 21:14:18 #29
150152 Queen_Bee
pi_39702522
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:10 schreef BONG4002 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er (gelukkig) ook geen ervaringen mee heb, als ik meestal zo lees wat de gevolgen kunnen zijn dan pas ik liever

Heb menigmaal topics hierover gelezen, maar dan meer over het "glaasje draaien", weet niet of het Ouija-board ook zo gevaarlijk is, maar zelf zou ik er iig nooit aan beginnen! En mocht je toch nieuwsgierig zijn dan zou ik het alleen doen met een zeer maar dan ook zéér ervaren medium die precies weet hoe te handelen als het misgaat.
Wat is nou het verschil tussen glaasje draaien en Ouija, bij een Ouija kun je toch ook n glas gebruiken?
I'm super sonic man
pi_39702592
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:09 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Mensen zijn voordat ze ermee beginnen al dusdanig angstig, dat op dat moment het halve (en meest belangrijke)werk al gedaan is. En een gebrek aan scepsis helpt ook niet echt mee.
Dat bedoel ik dus, met al die verhalen die je erover hoort en iedereen die maar wil vertellen hoe gevaarlijk het is, dan denk je vanzelf al "er gaat iets gebeuren"....En als het echt zo is dat je onderbewuste die boel "stuurt"dan lijkt het me ook een kans dat het ook echt mis gaat.

Ik ben erg sceptisch met dingen waar ik niks van weet, en na het doorlezen van toch wat van die topics vind ik het niet meer zo heel grappig en de volgende keer dat ze het doen ga ik toch maar in bed liggen tot ik zelf beslis of ik het wil doen of niet

Wat ik wel stom vond, Ik zei iets aan een vriend die ermee bezig was,en ik kreeg "antwoord"via dat bord, toen ik hem vroeg "zou het dat of dat zijn"en dat ding ging naar JA.Kan natuurlijk ook een van die vrienden zijn.

Maar ja, ik ben nou eenmaal erg nieuwsgierig, ik wil alles weten
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 21:17:16 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39702638
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:14 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wat is nou het verschil tussen glaasje draaien en Ouija, bij een Ouija kun je toch ook n glas gebruiken?
Glaasje draaien is zeg maar de huis, tuin en keuken uitvoering. Een glas heeft iedereen, stuk papier met letters en je kunt aan de slag.

Een Ouija board is er voor gemaakt.

pi_39702659
Zelfs als het allemaal onzin is kun je behoorlik overstuur raken als je gevoelig bent voor dat soort zaken.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  † In Memoriam † maandag 10 juli 2006 @ 21:20:02 #33
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39702773
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:17 schreef Adfundum het volgende:
Zelfs als het allemaal onzin is kun je behoorlik overstuur raken als je gevoelig bent voor dat soort zaken.
Daarom heb ik het ws nooit gedaan.
pi_39702848
Die van dat plaatje hierboven die heb ik dus ,maar bruin..Zal deze ook wel zijn, dat de foto alleen anders is gemaakt en de andere kreeg ik van mijn ouders als cadeau,Die is 100 keer mooier.
( ik kan geen fotos plaatsen geloof ik,maar deze: http://www.museumoftalkingboards.com/charmedspiritboard.html )

Die van hierboven op dat plaatje word in amerika gewoon verkocht als "spel" en dat zou toch ook niet gebeuren als het echt gevaarlijk was? en die onderste word verkocht als film merchandise...
  maandag 10 juli 2006 @ 21:22:16 #35
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_39702849
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Glaasje draaien is zeg maar de huis, tuin en keuken uitvoering. Een glas heeft iedereen, stuk papier met letters en je kunt aan de slag.

Een Ouija board is er voor gemaakt.
Ah duidelijk Wist ik namelijk ook nog niet

Dan neem ik dus zomaar aan dat een Ouija bord gevaarlijker is of maakt dat weinig uit?
pi_39702900
quote:

[..]

Ik heb niks tegen mensen die sceptisch zijn, maar dit slaat toch echt alles.
pi_39702961
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:16 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, met al die verhalen die je erover hoort en iedereen die maar wil vertellen hoe gevaarlijk het is, dan denk je vanzelf al "er gaat iets gebeuren"....En als het echt zo is dat je onderbewuste die boel "stuurt"dan lijkt het me ook een kans dat het ook echt mis gaat.

Ik ben erg sceptisch met dingen waar ik niks van weet, en na het doorlezen van toch wat van die topics vind ik het niet meer zo heel grappig en de volgende keer dat ze het doen ga ik toch maar in bed liggen tot ik zelf beslis of ik het wil doen of niet

Wat ik wel stom vond, Ik zei iets aan een vriend die ermee bezig was,en ik kreeg "antwoord"via dat bord, toen ik hem vroeg "zou het dat of dat zijn"en dat ding ging naar JA.Kan natuurlijk ook een van die vrienden zijn.

Met je instelling is in ieder geval niets mis. En ja, het kan goed misgaan als je er teveel in gelooft. De vraag is wat je er mee wilt bereiken, een vorm van amusement lijkt me de enige verstandige reden. Als je in contact wilt treden met iemand sta je er al teveel voor open, dan wil je het té graag. En dan ga je jezelf voor de gek houden op een manier die me niet zo gezond lijkt.
pi_39703153
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:25 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Met je instelling is in ieder geval niets mis. En ja, het kan goed misgaan als je er teveel in gelooft. De vraag is wat je er mee wilt bereiken, een vorm van amusement lijkt me de enige verstandige reden. Als je in contact wilt treden met iemand sta je er al teveel voor open, dan wil je het té graag. En dan ga je jezelf voor de gek houden op een manier die me niet zo gezond lijkt.
Ik wilde eigelijk wel praten met mijn opa, daarom was ik nieuwsgierig,maar dat was het eerste was ik las, je kan er nooit zeker van zijn dat het die persoon ook is, en dat je bijna nooit contact krijgt met iemand die je WIL spreken maar met iemand die toevallig jou wil spreken ( dat lees ik he, wil niet zeggen dat ik erin geloof ) ALS het waar zou zijn, zou ik graag mijn opa spreken ja,maar als toch al overal staat dat het niet kan, waarom dan die moeite doen en "zelf"antwoorden geven en zo..

ja ik word vaag, hahaha!
  maandag 10 juli 2006 @ 21:30:02 #39
150152 Queen_Bee
pi_39703185
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:16 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Zo heb ik in 't idd ook, ik wil alles weten, maar weet niet of het wel zo slim is om te doen
I'm super sonic man
pi_39703251
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:30 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Zo heb ik in 't idd ook, ik wil alles weten, maar weet niet of het wel zo slim is om te doen
En daar zit ik dus ook mee haha, vandaar dat me inviel toen ik op FOK keek dat daar ook een forum was over dit soort dingen ( dit dus) en ik dacht, daar zit vast wel iemand met "ervaring" Verstandig lijkt het me nu ook niet meer....
  maandag 10 juli 2006 @ 21:31:52 #41
150152 Queen_Bee
pi_39703268
Ja ik hoorde ook eens dat alleen "slechte geesten" via zo'n weg bezig zouden gaan ofzo en ze hun zichzelf ook voordoen als degene die je wil spreken
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 21:32:51 #42
150152 Queen_Bee
pi_39703306
Ik had trouwens wel eens een zelf gemaakt Ouija bord gebruikt. Paar vragen stellen, en ineens begon dat bord te roken. Ik heb m weggegooid en ben keihard weggefietst heheh
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 21:33:53 #43
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_39703341
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:31 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja ik hoorde ook eens dat alleen "slechte geesten" via zo'n weg bezig zouden gaan ofzo en ze hun zichzelf ook voordoen als degene die je wil spreken
Klopt, en dat schijnt dus het grote gevaar te zijn omdat die "geesten" je dan niet meer met rust laten (dat is wat ik erover heb gelezen, zelf ben ik niet zo in dat soort zweverij) maar ik geloof weldegelijk dat het bestaat
pi_39703351
quote:
En er even van uitgaande dat het allemaal wel kan en je wel geesten "eraan"kan krijgen....
Dan staat er dat je een vraag moet stellen die alleen de echte persoon die je wil spreken dat weet....Ja en dan denk je daaraan ( en je leest overal dat "ze"ook je gedachten kunnen lezen) en dan kan "het"toch ook in je gedachten het antwoord op die vraag zien?

Jaja, ik heb er genoeg over gelezen maar dan nog, antwoorden vind ik nergens
  maandag 10 juli 2006 @ 21:38:43 #45
150152 Queen_Bee
pi_39703512
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:34 schreef Tammymara het volgende:

[..]

En er even van uitgaande dat het allemaal wel kan en je wel geesten "eraan"kan krijgen....
Dan staat er dat je een vraag moet stellen die alleen de echte persoon die je wil spreken dat weet....Ja en dan denk je daaraan ( en je leest overal dat "ze"ook je gedachten kunnen lezen) en dan kan "het"toch ook in je gedachten het antwoord op die vraag zien?

Ja maar 't is ook alles behalve duidelijk. Mensen kunnen zoveel zeggen, 't is maar net of je 't wil geloven of niet.

Heb dat idd ook wel eens gehoord of gelezen ja, dat ze meer weten dan wij denken dat ze weten
I'm super sonic man
pi_39703515
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:29 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Ik wilde eigelijk wel praten met mijn opa, daarom was ik nieuwsgierig,maar dat was het eerste was ik las, je kan er nooit zeker van zijn dat het die persoon ook is, en dat je bijna nooit contact krijgt met iemand die je WIL spreken maar met iemand die toevallig jou wil spreken ( dat lees ik he, wil niet zeggen dat ik erin geloof ) ALS het waar zou zijn, zou ik graag mijn opa spreken ja,maar als toch al overal staat dat het niet kan, waarom dan die moeite doen en "zelf"antwoorden geven en zo..

ja ik word vaag, hahaha!
Het lijkt me dus een dikke afrader, aangezien je heel graag wilt dat er nog een manier is om contact te krijgen met je overleden opa. Hoop doet leven, zou ik bijna zeggen.
Accepteren dat je niet overal een antwoord op zult krijgen lijkt me beter dan zelf antwoorden verzinnen.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:42:15 #47
150152 Queen_Bee
pi_39703649
Hoe zit het dan me als je zegt dat je er niet voor open staat, of dat ze weg moeten gaan, dat ze dan ook niet bij je komen
I'm super sonic man
pi_39703756
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:38 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Het lijkt me dus een dikke afrader, aangezien je heel graag wilt dat er nog een manier is om contact te krijgen met je overleden opa. Hoop doet leven, zou ik bijna zeggen.
Accepteren dat je niet overal een antwoord op zult krijgen lijkt me beter dan zelf antwoorden verzinnen.
Nou, dat zie je verkeerd. Ik heb geroepen dat als dit waar was, ik dan wel met mijn opa wilde praten.Niet per se de reden dat ik het wil dus,maar "als"het zou kunnen zou ik dat leuk vinden maar ik geloof er niet helemaal in..Kan er niks aan doen,maar ik twijfel te veel.En ik zou zeer zeker geen antwoorden gaan verzinnen, Ik heb me erbij neergelegd, Mijn opa is overleden,die "spreek"ik nooit meer, maar fantaseren mag altijd, toch? zolang ik niet ga geloven dat het allemaal waar is en dat het allemaal kan...
  maandag 10 juli 2006 @ 21:49:00 #49
150152 Queen_Bee
pi_39703923
En weet iemand waarom 't Ouija bord heet? Waar slaat Jaja op
I'm super sonic man
pi_39704013
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:49 schreef Queen_Bee het volgende:
En weet iemand waarom 't Ouija bord heet? Waar slaat Jaja op
Ook dat kan ik dus niet vinden, er staat alleen overal dat het van OUI en JA komt maar dat wist ik dus al......Jaja zoals jij zegt....
  maandag 10 juli 2006 @ 21:54:02 #51
150152 Queen_Bee
pi_39704128
Ik ga ook maar eens googlen
I'm super sonic man
pi_39704309
Heb er leuke ervaringen mee:

Deuren die spontaan open vliegen, tv die stuk gaat. Dag ernaar de koelkast die het begeeft. Drie dagen later het gasfornuis. Vergeet ik eraan toe te voegen dat op het moment dat ik het gedaan heb, ook een leeg longdrink glas kapot sprong.

Jaja. Het was me een avontuur. Daarna de shizzle maar opgeborgen.
pi_39704350
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:58 schreef Devlinsect het volgende:
Heb er leuke ervaringen mee:

Deuren die spontaan open vliegen, tv die stuk gaat. Dag ernaar de koelkast die het begeeft. Drie dagen later het gasfornuis. Vergeet ik eraan toe te voegen dat op het moment dat ik het gedaan heb, ook een leeg longdrink glas kapot sprong.

Jaja. Het was me een avontuur. Daarna de shizzle maar opgeborgen.
Het is maar net wat je leuk noemt

( en ja, ik ben bekend met het fenomeen sarcasme )
  maandag 10 juli 2006 @ 22:02:27 #54
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39704436
Wist jullie al dat "Ouija" een handelsmerk is van Parker Brothers (bekend van o.a. Monopoly)? Alleen officiële Ouija-borden van Parker mogen Ouija genoemd worden. De rest zijn talking boards. Geinig toch.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_39704598
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:02 schreef soylent het volgende:
Wist jullie al dat "Ouija" een handelsmerk is van Parker Brothers (bekend van o.a. Monopoly)? Alleen officiële Ouija-borden van Parker mogen Ouija genoemd worden. De rest zijn talking boards. Geinig toch.
Hahaha, dat wist ik niet, Dan heb ik inderdaad een ouija board en een talking board..Nu je het zegt, op de link die ik eerder gegeven heb met mijn bord erop , staat bij die ene inderdaad talkingboards en die andere is dus wel een "echt"ouija board.

Er is genoeg over te vinden, alleen niet wat ik wil lezen
pi_39704695
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:59 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Het is maar net wat je leuk noemt

( en ja, ik ben bekend met het fenomeen sarcasme )
Heel goed

Ik ken mensen die door soortgelijke ervaringen compleet de pan zijn uitgeflipt en een paar jaar later is opgenomen in een psych ziekenhuis.

Rechtsboven in deze pagina vind je ZOEKEN. Zoek is op OUIJA bord, glaasje draaien en geestenoproepen. Genoeg leesvoer wat allang is gediscussieerd op FOK!
  maandag 10 juli 2006 @ 22:12:52 #57
150152 Queen_Bee
pi_39704882
Mensen die niet sterk in hun schoenen staan moet 't zeker niet doen nee. Of het nu geesten zijn of mind tricks. Dan kom je makkelijk in een gesticht ja
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 22:15:36 #58
150152 Queen_Bee
pi_39704995
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 23:07:26 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_39707218
Was er al opgemerkt dat geblinddoekte mensen er geen fatsoenlijk bericht uit kunnen krijgen? Ze moeten wel een beetje zien waar ze naartoe gaan blijkbaar. (Skeptici zeggen: Dat is omdat je zelf d.m.v. het al genoemde Carpenter of ideomotoreffect onbewust beweegt, en zo het woord onbewust 'afmaakt', maar daarvoor moet je het wel kunnen zien wat er is gebeurd.)

Als het om ja/nee vragen gaat, en je draait stiekem het bord om, dan ziet de geest dat ook niet als de mensen geblinddoekt zijn, de geest gaat dan naar de verkeerde hoeken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_39707410
Doe het nooit...
  maandag 10 juli 2006 @ 23:14:27 #61
150152 Queen_Bee
pi_39707504
Omdat }:O
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 23:15:20 #62
150152 Queen_Bee
pi_39707535
Charles Kennard called the new board Ouija (pronounced wE-ja) after the Egyptian word for good luck. Ouija is not Egyptian for good luck, but since the board reportedly told him it was during a session, the name stuck

Daarom dus Ouija Wat een sukkel
I'm super sonic man
pi_39707598
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:14 schreef Queen_Bee het volgende:
Omdat }:O
Omdat het doodlink is.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:26:26 #64
150152 Queen_Bee
pi_39707965
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:16 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Omdat het doodlink is.
OMDAT?

Geef dan ook redenen Iedereen en alles zegt niet doen, maar niemand gaat er verder op in. Dit topic is juist om meer antwoorden te krijgen
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 23:32:37 #65
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_39708189
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:26 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

OMDAT?

Geef dan ook redenen Iedereen en alles zegt niet doen, maar niemand gaat er verder op in. Dit topic is juist om meer antwoorden te krijgen
Croupouque ried het je niet af. Misschien dat je het voor de goede orde geblinddoekt wilt doen met iemand die je vertrouwt die de antwoorden opschrijft? Dan weet je in ieder geval dat mensen niet zo makkelijk kunnen sturen. (Spreek ook af dat het bord pas neergelegd wordt als je geblinddoekt bent.) Ik denk dat het wel losloopt met de gekkigheid.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:39:01 #66
150152 Queen_Bee
pi_39708397
Heet jij Dansemacabre
I'm super sonic man
  maandag 10 juli 2006 @ 23:44:07 #67
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_39708539
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:39 schreef Queen_Bee het volgende:
Heet jij Dansemacabre
Niet helemaal, ik reageerde ook meer op je 'alles en iedereen'. Maar ja, ik was te lui om helemaal te knippen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:15:09 #68
150152 Queen_Bee
pi_39709552
Ik zie niet in wat jouw post met mijn vraag te maken heeft

Ik vraag dansemacabre om een reden, die niemand ooit geeft.

Ineens kom jij met Croupouetc, waar ik eerder in dit topic al gezegd heb dat ik gedeeltelijk met hem eens ben, en nu zeg je dat ik zeg dat hij zegt dat je t niet moet doen? Dat heeft hij niet gezegd en ik ook niet

Nja goed.

[ Bericht 77% gewijzigd door Queen_Bee op 11-07-2006 00:20:41 ]
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:20:56 #69
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_39709706
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:15 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zie niet in wat jouw post met mijn vraag te maken heeft
Negeer hem dan maar, dat lijkt me het makkelijkst voor iedereen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:31:33 #70
150152 Queen_Bee
pi_39709990
Wokkeuhh
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 03:06:41 #71
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_39712341
goede draad zonder ad je weet wel ! ga ff verder lezen maar heb hetzelfde als voss meegemaakt ...ik doe HET NOOIT WEER !...was medium verklaard ook nog !

ik wilde elke keer quoten maar eigenlijk word alles in een Truth goede manier gebracht.

ode...minus die paar !

quote TS
quote:
...................................................

met het woord van onze goede Croupouque (en ik meen het !!! )
quote:
Tammymara
quote:
Nou, dat zie je verkeerd. Ik heb geroepen dat als dit waar was, ik dan wel met mijn opa wilde praten.Niet per se de reden dat ik het wil dus,maar "als"het zou kunnen zou ik dat leuk vinden maar ik geloof er niet helemaal in..
dan komt hij naar jouw toe in je slaap , zo is de weg ! ga niet zoeken naar dwaalwegen !
quote:
Was er al opgemerkt dat geblinddoekte mensen er geen fatsoenlijk bericht uit kunnen krijgen? Ze moeten wel een beetje zien waar ze naartoe gaan blijkbaar. (Skeptici zeggen: Dat is omdat je zelf d.m.v. het al genoemde Carpenter of ideomotoreffect onbewust beweegt, en zo het woord onbewust 'afmaakt', maar daarvoor moet je het wel kunnen zien wat er is gebeurd.)
was mijn eerste gedachtengang na hetgeen wat ik deed (zelfs zonder finger op het glas).

kon het ook met een blindoek ! (medium gestalte wat de geest zij maakt je meer helderziend ???)

wijzelf hadden een pentagram wat met het glaasje met een enorme snelhijd over de tafel ging (terwijl we gedronken hadden ! )

volgende dag met z'n allen datgene weer proberen zonder board,alcohol en wel fingers...geen effect

je zult zeggen ..het was de alcohol..neen dat had tegeneffect gehad !

mischien de drugs want we hadden hasj en weed

hetzelfde als voss....teveel mensen die het gezien hebben !

mijn conclusie...ik raad het je niet aan

[ Bericht 21% gewijzigd door merlin693 op 11-07-2006 03:40:38 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:11:18 #72
78780 deedeetee
pi_39714271
quote:
Niet slecht maar zielen die nog niet zover in hun ontwikkeling zijn. Die hebben er nog lol an om mensen voor de gek te houden ofsow.
Hoger ontwikkelde zielen hebben belangrijker zaken om zich mee bezig te houden.

Ga maar na wie er in een drukke stad zal reageren als je de deuren wijd open gooit en roept * we vervelen ons wie wil er binnen komen om ons te amuseren ? *
De kans is groot dat je dan een stelletjes loltrappers/hangjongeren binnen krijgt.
Mensen die betere bezigheden hebben lopen je dan gewoon voorbij op weg naar andere bestemmingen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:34:00 #73
150152 Queen_Bee
pi_39714607
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niet slecht maar zielen die nog niet zover in hun ontwikkeling zijn. Die hebben er nog lol an om mensen voor de gek te houden ofsow.
Hoger ontwikkelde zielen hebben belangrijker zaken om zich mee bezig te houden.

Ga maar na wie er in een drukke stad zal reageren als je de deuren wijd open gooit en roept * we vervelen ons wie wil er binnen komen om ons te amuseren ? *
De kans is groot dat je dan een stelletjes loltrappers/hangjongeren binnen krijgt.
Mensen die betere bezigheden hebben lopen je dan gewoon voorbij op weg naar andere bestemmingen.
En bedankt, nu wil ik die betere bezigheden weten waar ik dus nooit achter zal komen in dit leven
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:01:51 #74
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39715159
Voor iedereen die interesse heeft om het zelf te proberen heb ik nog drie originele ouija boards te koop.
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:04:22 #75
150152 Queen_Bee
pi_39715217
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:01 schreef Cuban-necktie het volgende:
Voor iedereen die interesse heeft om het zelf te proberen heb ik nog drie originele ouija boards te koop.[afbeelding]
Wat moet je met 3 van die dingen
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:06:38 #76
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39715271
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:04 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Wat moet je met 3 van die dingen
Ik ben de grootste verzamelaar van Nederland...ik heb alle soorten en maten. 27 in totaal.
Zo een beetje alle types die op museum of talking boards staan
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:07:26 #77
150152 Queen_Bee
pi_39715291
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:06 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

Ik ben de grootste verzamelaar van Nederland...ik heb alle soorten en maten. 27 in totaal.
Zo een beetje alle types die op museum of talking boards staan
Waarom

Gebruik je ze ook?
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:14:14 #78
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39715451
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:07 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Waarom

Gebruik je ze ook?
tsja, waarom verzamel je dingen. Ik vind ze prachtig, hou van de tekeningen en de verhalen erachter.

Ik gebruik ze regelmatig, gewoon leuk. Niks geen mysterie. Zoals al eerder gezegd is het een ideomotor effect. Zonder zicht of spierkracht gebeurt er niks. Ook bij mensen die bewusteloos zijn of op een andere manier beperkt zijn in het verwerken van reacties zal er niks gebeuren.
Blijft de vraag over of bij 'normale' mensen het iets is wat ontstaat vanuit de persoon zelf of dat er daadwerklijk meer is tussen hemel en aarde.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:16:08 #79
150152 Queen_Bee
pi_39715499
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:14 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

tsja, waarom verzamel je dingen. Ik vind ze prachtig, hou van de tekeningen en de verhalen erachter.

Ik gebruik ze regelmatig, gewoon leuk. Niks geen mysterie. Zoals al eerder gezegd is het een ideomotor effect. Zonder zicht of spierkracht gebeurt er niks. Ook bij mensen die bewusteloos zijn of op een andere manier beperkt zijn in het verwerken van reacties zal er niks gebeuren.
Blijft de vraag over of bij 'normale' mensen het iets is wat ontstaat vanuit de persoon zelf of dat er daadwerklijk meer is tussen hemel en aarde.
Dus je verzamelt borden die er zijn om contact te zoeken met geesten en whatnot, maar je gelooft er zelf niet in?
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:23:38 #80
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39715670
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:16 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Dus je verzamelt borden die er zijn om contact te zoeken met geesten en whatnot, maar je gelooft er zelf niet in?
ik heb nergens gezegd dat ik contact zoek met gene zijde. Ik verzamel zo omdat ik ze mooi vindt en de mythes eromheen interessant acht.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:25:04 #81
150152 Queen_Bee
pi_39715718
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:23 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

ik heb nergens gezegd dat ik contact zoek met gene zijde. Ik verzamel zo omdat ik ze mooi vindt en de mythes eromheen interessant acht.
Je zegt dat je ze gebruikt. Waar dienen ze volgens jou voor dan?
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:26:19 #82
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39715754
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:25 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Je zegt dat je ze gebruikt. Waar dienen ze volgens jou voor dan?
voor fun, misschien contact met je onderbewustzijn. Ik neem het niet al te serieus.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:27:18 #83
150152 Queen_Bee
pi_39715784
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:26 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

voor fun, misschien contact met je onderbewustzijn. Ik neem het niet al te serieus.
Aha okay
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:30:22 #84
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39715853
pssssst heej, heej, jij daar....psst kope?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:49:10 #85
78780 deedeetee
pi_39718069
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:30 schreef Cuban-necktie het volgende:
pssssst heej, heej, jij daar....psst kope?
Ga dat maar in V&A proberen
pi_39718685
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:26 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

OMDAT?

Omdat een paar vriendinnen het een keer hebben gedaan.. Die zijn daarna compleet doorgeflipt.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:14:36 #87
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39718739
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ga dat maar in V&A proberen
been there, done that
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:16:15 #88
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_39718793
Je hebt trouwens ook een online versie van een Ouija Board, is al een hele tijd geleden dat ik daar eens ben geweest, kan zo de link even niet meer oprakelen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:18:45 #89
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39718874
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:27:54 #90
128015 BONG4002
Account gesloten.
pi_39719142
quote:
Die bedoelde ik idd
pi_39719369
quote:
Voor iedereen die interesse heeft om het zelf te proberen heb ik nog drie originele ouija boards te koop.[afbeelding]
Ik heb dus precies dít bord, alleen heb ik een andere doos en staat er bij mij geen fuld maar parker brothers op.... nu weet ik wel dat die het hebben overgenomen,maar toch raar dat het bord dan precies hetzelfde blijft maar de doos veranderd
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:21:41 #92
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39720701
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:35 schreef Tammymara het volgende:

[..]

Ik heb dus precies dít bord, alleen heb ik een andere doos en staat er bij mij geen fuld maar parker brothers op.... nu weet ik wel dat die het hebben overgenomen,maar toch raar dat het bord dan precies hetzelfde blijft maar de doos veranderd
ook het bord is qua materiaal anders. Waarschijnlijk heb jij een kartonnen bord met een goedkope all-plastic planchette. Ik heb ze met een glazen kijkglaasje met messing spijkertje en hardboard bord.
pi_39722484
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:21 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

ook het bord is qua materiaal anders. Waarschijnlijk heb jij een kartonnen bord met een goedkope all-plastic planchette. Ik heb ze met een glazen kijkglaasje met messing spijkertje en hardboard bord.
Het bord is een soort plank, geen karton, er zit echt hout onder.Op dat hout zit een soort sticker met die afbeelding erop.De planchette is inderdaad van plastic en ook het kijkglaasje is van plastic, geen spijkertje maar plastic staafje.Maar het bord is dus wel van hardboard en niet van karton
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:57:33 #94
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39723822
oh wacht, ik haal twee dingen door elkaar. Jij hebt ook de blauwe monnik op de voorkant maar dan met parker brothers? Niet degene met de handen erop...dan klopt het.
pi_39727094
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:57 schreef Cuban-necktie het volgende:
oh wacht, ik haal twee dingen door elkaar. Jij hebt ook de blauwe monnik op de voorkant maar dan met parker brothers? Niet degene met de handen erop...dan klopt het.
Ik heb de twee handen erop staan op de planchette en parker brothers op de zijkant.de "plaat"is hetzelfde als die op de foto mar zoals ik al zei, is die van hout met een plastic planchette en niet van karton, precies zoals op de foto
pi_39786258
quote:
Ik heb wel interesse. Hoeveel vraag je voor één exemplaar?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_39787781
ik heb zelf ook enkele keren ervaring gehad met glaasje draaien, alleen nog nooit echt met een ouija bord zelf, als is het bijna hetzelfde, ik zal er opzich wel 1 willen kopen cuban-necktie, hoeveel vraag je ervoor? add me effe op msn, zie onderschrift.. thnx
pi_39797619
Lijkt mij dat de persoon in kwestie zelf naar de letters stuurt. Met wat ook al weer? Ik lees hier overal met 'n glas, maar ik dacht dat er gewoon houtjes bij zaten ofzo, zo'n driehoek die dan zogenaamd door .. geesten? .. naar letters wordt geduwd?

Ik heb lichtelijk kunnen ervaren hoe je jezelf zo kan bedriegen dat 't echt lijkt, en ik denk dat dat zeker 't geval is bij zo'n ouija-board. Kortom, het kan dus geen kwaad lijkt me, zolang je je eigen hoofd maar 'n beetje nuchter houdt. Probeer 't 's met 'n sceptische houding; dan lukt 't natuurlijk niet, want je moet er voor open staan, en dat is nu precies wat ik bedoel; it's in your head.
pi_39799125
Cuban, Een vriend van mij heeft ook wel interesse in ééntje dus als je even zou willen laten weten wat je ervoor wil hebben, zou hij wel blij zijn.......
  vrijdag 14 juli 2006 @ 08:48:14 #100
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39812303
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:33 schreef Tammymara het volgende:
Cuban, Een vriend van mij heeft ook wel interesse in ééntje dus als je even zou willen laten weten wat je ervoor wil hebben, zou hij wel blij zijn.......
Ik heb hem een mailtje gestuurd, maar nog niks gehoord...
pi_39818029
1. Laat iemand op straat drie woorden van maximaal 6 letters opschrijven zonder dat jij het ziet.
2. Laat hem/haar deze in een envelop stoppen en verzegelen.
3. Neem een groepje ervaren ouija gebruikers die erin geloven deelnemen aan een ouija sessie.
4. Laat de "geest" de drie woorden uitspellen.
5. Vraag hem maar direct de envelop te openen, moet lukken toch, ze kunnen blijkbaar roken, met deuren gooien, katten wegjagen, etc.

Oh en je mag het opnemen op camera hoor.

"Jamaar dat kan niet want dan beledig je het spook!"
"Jamaar negatieve sceptische trillingen, dan lukt het niet!"

pi_39818174
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:41 schreef Blue-eagle het volgende:
1. Laat iemand op straat drie woorden van maximaal 6 letters opschrijven zonder dat jij het ziet.
2. Laat hem/haar deze in een envelop stoppen en verzegelen.
3. Neem een groepje ervaren ouija gebruikers die erin geloven deelnemen aan een ouija sessie.
4. Laat de "geest" de drie woorden uitspellen.
5. Vraag hem maar direct de envelop te openen, moet lukken toch, ze kunnen blijkbaar roken, met deuren gooien, katten wegjagen, etc.

Oh en je mag het opnemen op camera hoor.

"Jamaar dat kan niet want dan beledig je het spook!"
"Jamaar negatieve sceptische trillingen, dan lukt het niet!"

Heb je het eigenlijk zelf al eens geprobeerd?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_39818378
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:48 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

Ik heb hem een mailtje gestuurd, maar nog niks gehoord...
kan kloppen, toen ie gisteren naar huis ging is hij naar bed gegaan en ik denk dat ie vanmorgen niet gekeken heeft .Hij wil m in elk geval hebben, dus als je m even vast zou willen houde, graag! hij gaat zeker reageren!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:53:24 #104
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_39818417
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Heb je het eigenlijk zelf al eens geprobeerd?
Daar gaat zijn voorstel toch niet om?
pi_39818590
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:53 schreef Extend het volgende:

[..]

Daar gaat zijn voorstel toch niet om?
Nee.
Maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat hier veel mensen alleen "wijsheid uit een boekje hebben".
Mag, maar ga dan niet zo denigrerend te werk tegen mensen die wel ervaring hebben.

Het is net als in de "echte" wereld he, bij sollicitaties bijv. wordt ook bijna altijd ervaring gevraagt.
Daar kom je meestal ook niet echt ver met alleen "wijsheid uit een boekje".

[ Bericht 1% gewijzigd door Lilith-Wicca op 14-07-2006 13:04:24 ]
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:16:10 #106
88849 Extend
Nee vast niet...
pi_39820991
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:59 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Nee.
Maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat hier veel mensen alleen "wijsheid uit een boekje hebben".
Mag, maar ga dan niet zo denigrerend te werk tegen mensen die wel ervaring hebben.

Het is net als in de "echte" wereld he, bij sollicitaties bijv. wordt ook bijna altijd ervaring gevraagt.
Daar kom je meestal ook niet echt ver met alleen "wijsheid uit een boekje".
Volgens mij moet je de ervaring die je hebt bij een sollicitatie ook kunnen bewijzen (dmv waar je daarvoor gewerkt hebt), en dat is toch wat hij vraagt. En met hem duizenden anderen. Bewijs van het paranormale.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:59:49 #107
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39822268
Bewijzen en paranormale gebeurtenissen zijn niet elkaars vrienden. Per definitie snijden ze elkaar.
Wat mij vaak opvalt dat felle tegenstanders van het paranormale gebied nooit een ouija board hebben gebruikt en dat voorstanders snel vaag en zweverig worden. Waarom wordt het fenomeen nou zo weinig wetenschappelijk benaderd met mensen die kennelijk een talent voor het hanteren ervan hebben? Neem nou zo een type als Char, waarvan de dingen die ze zegt op zijn minst raadselachtig zijn, maar wetenschappelijk nooit en te nimmer bewezen kunnen worden.
pi_39823195
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:16 schreef Extend het volgende:

[..]

Volgens mij moet je de ervaring die je hebt bij een sollicitatie ook kunnen bewijzen (dmv waar je daarvoor gewerkt hebt), en dat is toch wat hij vraagt. En met hem duizenden anderen. Bewijs van het paranormale.
Er zijn bewijzen genoeg hoor, waarom zou de wetenschap er anders mee bezig zijn?

Lees eens www.verkenuwgeest.nl

En of die borden echt werken weet ik ook niet, heb er geen.
Ik werk liever met eigen gemaakt materiaal.
Dus middagje creatief bezig geweest, alfabet getekent, zelf ingekleurd, uitgeknipt e.d.
Dat leg ik dan in een cirkel en dat is mijn bord.

Ook ben ik van mening dat het niet perse s'avonds hoeft, of bij volle maan.
Ik werk er ook gewoon overdag mee.
pi_39853894
Ik heb het vroeger wel eens gedaan, maar ik begin steeds skeptischer te worden en ik was ook gewoon uitgepraat. Lekker communiceren is het namelijk niet oftewel, ik heb er geen geduld meer voor, en het meeste dat eruit kwam was raar gebazel. Dat neemt niet weg date r weleens rare dingen gebeurd zijn, vooral toen een vriendin en ik toen we 16 waren ofzo er mee liepen te klieren. Onlangs heb ik het weer gedaan met een andere vriendin, en dan serieus, dus niet vragen 'is pietje verliefd op me', maar ik heb gewoon niks emer te vragen. ik vind het steeds vager worden.
Wat wel leuk was, was die keer ongeveer 2 jaar terug, dat we heel geconcentreerd bezig waren naar de letters die uitgespeld werden, en er ineens een mobieltje overging
Ik lag te stuiptrekken op de vloer. Ik ben echt nog nooit zo hard geschrokken.
Tap tap tap
pi_39871730
Cherrylips, Ik heb ook nog een mooie,Jaar of zes geleden,Bij een vriendin thuis, maar dan ook met blaadjes met letters.Deuren op slot gedaan,gordijnen dicht..Zijn we net een uur "bezig"word er keihard op de deur gebonkt..Mijn vriendin over de rooie, ik bijna een hartaanval......We lagen zowat onder de tafel...

Was het haar vader die er niet inkwam omdat ze de deur op slot had gedaan
( ouders wonen in de straat en vader kwam even vragen of wij ook iets wilden van de snackbar )
pi_41007828
Ik heb wel eens spookverhalen hierover gehoord dat mensen echt dood gingen na het glaasje draaien en ze daarbij hadden gevraagd wanneer ze dood zouden gaan.
pi_41509277
hey ik heb ook zo een bord. hehe scheen populair spel te zijn in de 60ts en 1880 Nooit iets mee gedaan , weet wel dat wat iemand net zei over sigaretten in 1 teug enz meer klinkt als een goocheltruc dan als geestenoproepen. Ik zou dus eerder nagaan of 1 van die personen in de kamer een goochelverleden had aangezien ik zelf ook goochel en ook in dat soort effecten zit. Laat ik t zo zegen , ik zou t zo kunnen doen met een ouija bord een glas en een peuk Als er geen goochelaar erbij zat zou ik idd aan iets anders denken maar ik zou eerst elke mogelijkheid uitlsuiten.

Over t ouija bord. of channeling board. Tis gewoon een houten plank met een planchette eraan. Het is niet kwaadaardig ofzo gewoon een bord. Precieze bescgrijvingen vind je vast wel op internet.

[ Bericht 1% gewijzigd door ZaphodBeeblebroX op 05-09-2006 10:57:54 ]
Life is a witch and then u fly
pi_41509514
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:59 schreef Cuban-necktie het volgende:
Bewijzen en paranormale gebeurtenissen zijn niet elkaars vrienden. Per definitie snijden ze elkaar.
Wat mij vaak opvalt dat felle tegenstanders van het paranormale gebied nooit een ouija board hebben gebruikt en dat voorstanders snel vaag en zweverig worden. Waarom wordt het fenomeen nou zo weinig wetenschappelijk benaderd met mensen die kennelijk een talent voor het hanteren ervan hebben? Neem nou zo een type als Char, waarvan de dingen die ze zegt op zijn minst raadselachtig zijn, maar wetenschappelijk nooit en te nimmer bewezen kunnen worden.
klopt precies. Btw heb je nog zo een brod te koop. Ik had graag een houten planchette gehad en wat is de prijs ervan? Je kan me mailen op michiel_tummers@hotmail.com

bij voorbaat dank
Life is a witch and then u fly
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')