Gevulde gepofte aardappelquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:21 schreef BwennieBren het volgende:
At laatst op een strandtentje een heerlijk rode currysoep met yakitori. Ik dacht: kom laat ik het een zelf maken naar eigen inzicht. Heel simpel en voor de pittige eters onder ons een heerlijke soep
Roomsoepbasis van Knorr
Yakitori (kant en klaar AH huismerk Excellent)
Stokbrood
Stronkje broccoli
Geconcentreerd kokoscreme (Santen)
Thai Red Curry Paste
theelepel suiker
eetlepel olijfolie
Olijfolie in pan, 2 eetlepels rode Thai curry paste aan toevoegen, theelepel suiker en half kopje water bijgieten. Broccoli in kleine roosjes erin, 1/4 deel blok santen, zacht laten koken. Roomsoepbasis van Knorr erbij. Let op: broccoli moet al dente zijn! Ondertussen kant en klare yakitori klaarmaken in magnetron. Soep opdienen in diep bord, 4 of 5 yakitori er omgeen schikken (half in de soep) en opdienen.
Ik zit het nu te eten en het is best heel lekker, hoewel.... soep in deze hitte....
Rarequote:
Soep is juist ideaal, je lichaam hoeft het niet op te warmen tot lichaamstemperatuur zoals bij koude drankjes (kost energie) en dus is het veel verkoelender dan bijv. een gazpacho.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:21 schreef BwennieBren het volgende:
Ik zit het nu te eten en het is best heel lekker, hoewel.... soep in deze hitte....
Ach zelfsspot vind ik naast mijn soeppie ook heerlijk! Je kent me toch al een beetje?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:01 schreef pos het volgende:
[..]
RareWas heerlijk, Bren...gehaald in de shopperhal
![]()
Je hebt gelijk, ondanks de pittigheid en de warmte van de soep viel het best wel mee. Ga je nu mijn soep ook eens uitproberen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Soep is juist ideaal, je lichaam hoeft het niet op te warmen tot lichaamstemperatuur zoals bij koude drankjes (kost energie) en dus is het veel verkoelender dan bijv. een gazpacho.
Kind, je leeft maar 1 keerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben nu pizza aan het eten en amaretto cola aan hjet zuipen, soulfood, veel vet, i need it
same here. beste chinees die ik ooit heb gehad (ni hao te groningen)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:26 schreef iamredleader het volgende:
Chinees, was te lui om te koken.
Hoe laat moeten we daar zijn?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:19 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga een hele berg saté maken met lekkere rijst en salades, en lekker in de tuin gezellig doen met mensen enzo.![]()
Veel plezierquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:19 schreef shmoopy het volgende:
Ik ga een hele berg saté maken met lekkere rijst en salades, en lekker in de tuin gezellig doen met mensen enzo.![]()
Er zijn nog 3 stokjes over, dus we gaan nu aan de wodka, proost.quote:
Heerlijke espressoquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:10 schreef iamredleader het volgende:
Net een heerlijke espresso gemaakt in de Nespresso, valt me alles mee met de kwaliteit, was best goed.
Heb je een vriezer? Neem water, wat siroop, mixen en in een fles, die fles elk half uur tot drie kwartier goed schudden tot het redelijk vastgevroren is, en voila! waterijs.quote:
Kan ik doen....duurt alleen zo langquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:22 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Heb je een vriezer? Neem water, wat siroop, mixen en in een fles, die fles elk half uur tot drie kwartier goed schudden tot het redelijk vastgevroren is, en voila! waterijs.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |