En voor antilianen die nederlanders in elkaar slaan moeten we begrip hebben he. Want ze worden toch gediscrimineerd?quote:Op maandag 10 juli 2006 04:27 schreef cultheld het volgende:
Geef die neo-nazi's een neo-nekschot a.u.b.
Eerste wat ik ook dacht iddquote:Op maandag 10 juli 2006 06:34 schreef pc-fr34k het volgende:
Hij werd opgewacht? Dat zal er al wel iets voor hebben gespeelt, anders ahdden ze net zo goed een willekeurige neger kunnen grijpen toch?
quote:Racistische mishandelg; Duitse neonazi met Aktiefront actief in Papendrecht
PAPENDRECHT
Een 49-jarige Antilliaan is op 20 mei op het Westeind in Papendrecht zwaar mishandeld door zes neonazi’s, onderwie de beruchte extreem-rechtse Duitser Michael K. Het slachtoffer werd buiten een café opgewacht en zo geschopt en geslagen dat hij zwaar gewond raakte en met onder meer gebroken ribben naar het ziekenhuis moest.
Dat meldde het NOS-journaal gisteravond. Ook woordvoerder Peter van Gent van de anti-fasistische groep Kafka zou hebben vernomen dat de neonazi’s van het Aktiefront Zuid-Holland Zuid en de beruchte Duitser K. betrokken was bij de racistische mishandeling.
Justitie in Dordrecht wil nog geen uitspraken doen over de achtergrond van de mishandeling en over de zes verdachten van wie er vijf nog vastzitten.
Justitie maakte pasop een maand later melding van de gebeurtenis en maakte toen ook bekend dat er zes mensen waren opgepakt. Het ging om een 22-jarige man uit Alblasserdam, een 24-jarige Papendrechter, een 22-jarige man uit Beuningen, een 29-jarige man met onbekende woonplaats, een 27-jarige inwoner van Breda en een 17-jarige jongen uit Papendrecht. De laatste is geschorst door de rechter-commissaris. De 24-jarige Papendrechtse verdachte zou Robbie G. zijn, die wordt gezien als een van de drijvende krachten achter het Aktiefront Zuid-Holland Zuid.
Deze extreem radicale groep werft via internetsites en affiches medestanders ’tegen de opdringerige multicultuur’. Volgens de website is het een onafhankelijke aktiegroepering die geen leden of leiders kent, voornamelijk uit deze regio voortkomt en deze regio ook als het ’voornaamste strijdterrein’ ziet. Het Aktiefront is bekend bij de AIVD. Die noemt de groep nog niet erg bedreigend.
Michael K. (29) die bij de mishandeling betrokken zou zijn, is een bekende neonazi in Duitsland. Hij is al eerder in Nederland gearresteerd en heeft in Duitsland vastgezeten vanwege het dragen van nazistische symbolen. Ook was hij actief in de extreem gewelddadige harde kern van de neonazibeweging in Noord-Rijn Westfalen.
Het is zomerrecces dus dat hoor je over 6 weken.....quote:Op maandag 10 juli 2006 01:43 schreef Super7fighter het volgende:
09 Juli 2006 19:26
Gaat Wilders hier nog kamervragen over stellen of wat?![]()
Waar haal je die wijsheid vandaan ?quote:Op maandag 10 juli 2006 06:57 schreef Allanon666 het volgende:
Goed dat men hier geen overhaaste conclusies willen trekken... Deed men dat ook eens als het net andersom was.
Werd dat maar wat vaker gedaan.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:08 schreef JohnDope het volgende:
Ik wacht nog even met een conclusie als je het niet erg vindt?
Waarom? Femke Halsema gaat ook geen kamervragen stellen.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:43 schreef Super7fighter het volgende:
Die was autoradios aan het rippen.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:45 schreef Dick-Schaffa het volgende:
wat is er met de andere helft van de man gebeurd?
Ik weet het niet. Voorlopig wordt er heel wat energie aan besteed, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld geestelijk minvermogende meisjes die in Amsterdam telkenmale weer door Marokkaanse lieverds worden verkracht.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:43 schreef Super7fighter het volgende:
Mogelijk is 'ie ''gesignaleerd'' en hebben ze hem daarom opgewacht. Het bericht biedt te weinig informatie om te kunnen bepalen waarom 'ie werd opgewacht.quote:Op maandag 10 juli 2006 06:34 schreef pc-fr34k het volgende:
Hij werd opgewacht? Dat zal er al wel iets voor hebben gespeelt, anders ahdden ze net zo goed een willekeurige neger kunnen grijpen toch?
tjah, blijkbaar zijn er nog steeds kneuzen die het tof vinden:quote:Op maandag 10 juli 2006 10:13 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Negers in elkaar slaan omdat ze neger zijn is toch iets uit de jaren '80?
quote:Op maandag 10 juli 2006 10:11 schreef Little_Meanie het volgende:
eindelijk eens wat goed nieuws
nee voor mij zijn onschuldigen op nummer 1quote:Op maandag 10 juli 2006 06:59 schreef RZero het volgende:
Als het andersom was dan zou Meki het wel goed praten
Welnee, slechte jeugd gehad. Stigmatisering in de politiek en media van neo-nazis, Halsema verantwoordelijk stellen hiervoor, clubhuis en meer stageplaatsen voor neo-nazis.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Pracissor het volgende:
Een voorbeeld stellen voor alle neo-nazi's, flinke straffen uitdelen. Poging tot moord, 12 jaar lijkt mij gepast.
Volkert vd Graaff heeft 12 jaar gekregen voor een koelbloedige moord, wat moest die dan krijgen volgens jou?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Pracissor het volgende:
Een voorbeeld stellen voor alle neo-nazi's, flinke straffen uitdelen. Poging tot moord, 12 jaar lijkt mij gepast.
Inderdaad. Blij dat de daders zijn opgepakt!quote:Op maandag 10 juli 2006 10:11 schreef Little_Meanie het volgende:
eindelijk eens wat goed nieuws
18 jaar bedoel jequote:Op maandag 10 juli 2006 11:22 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Volkert vd Graaff heeft 12 jaar gekregen voor een koelbloedige moord, wat moest die dan krijgen volgens jou?
Levenslang, without parole.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:22 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Volkert vd Graaff heeft 12 jaar gekregen voor een koelbloedige moord, wat moest die dan krijgen volgens jou?
ik denk dat volkert niet veel meer doet dan aftrekken.quote:
m'n waddeneilandenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Pracissor het volgende:
Maar dit soort figuren kunnen mooi in de strafkampen die we moeten oprichten op de waddeneilanden, alle kutmarokkanen, steekantillianen, neo-nazi's en andere londsdaletokkies bijelkaar. Zware lichamelijke arbeid, ze moeten wel met elkaar omgaan, dus gelijk multicultureel verantwoord.
Heel goed. Ik zeg al jaren dat TerscHELLing een ideale strafkamplek in NL is.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Pracissor het volgende:
Maar dit soort figuren kunnen mooi in de strafkampen die we moeten oprichten op de waddeneilanden, alle kutmarokkanen, steekantillianen, neo-nazi's en andere londsdaletokkies bijelkaar. Zware lichamelijke arbeid, ze moeten wel met elkaar omgaan, dus gelijk multicultureel verantwoord.
Ik stem ook voor.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Pracissor het volgende:
Ben je helemaal ?....veels te grootquote:Op maandag 10 juli 2006 12:04 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Heel goed. Ik zeg al jaren dat TerscHELLing een ideale strafkamplek in NL is.
Ben je niet bekend met die uitdrukking ?quote:Op maandag 10 juli 2006 13:41 schreef ErXtiO het volgende:
He? Halfdood? Hoe kan dat nou weer..
Hmmm, ik denk dat we dan beter de mijnen in Limburg weer kunnen heropenen. Ten eerste produceren ze dan ook nog wat en ten tweede worden de Waddeneilanden niet verpest.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Pracissor het volgende:
EN je ziet ze nietquote:Op maandag 10 juli 2006 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmmm, ik denk dat we dan beter de mijnen in Limburg weer kunnen heropenen. Ten eerste produceren ze dan ook nog wat en ten tweede worden de Waddeneilanden niet verpest.
Dus omndat een onschuldige Nederlander door Antilianen in elkaar wordt geslagen moeten neo nazi's maar onschuldige Antilianen meppen? Lekker hypocriet.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:10 schreef Bombardier het volgende:
Ach. Ik denk dat er dagelijks een onschuldige Nederlander door een groep Antillianen wordt mishandeld. Ze zijn dan misschien niet lid van een of andere obscure nationalistische groepering, maar de strekking lijkt me verder hetzelfde. Even weinig respect voor andere etniciteiten.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Pracissor het volgende:
Nee, Wilders zal alleen kamervragen gaan stellen als een groep Marokkanen een Nederlandse man aftuigen.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:43 schreef Super7fighter het volgende:
Neo-nazi's tuigen Antilliaan af
En daarom mogen we voor dit incident wel een oogje toe doen? En volgens mij zou een dergelijke mishandeling door Antilianen ook wel in het nieuws komen denk ik....quote:Op maandag 10 juli 2006 10:10 schreef Bombardier het volgende:
Ach. Ik denk dat er dagelijks een onschuldige Nederlander door een groep Antillianen wordt mishandeld.
Een nieuw SBS6 ,Veronica of Talpa programma misschien ?quote:Op maandag 10 juli 2006 18:09 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Of ze freefights (tot de dood) laten houden, hebben we nog vermaak ook.
Kutmarokkaan vs neo nazi, maakt het uit wie er verliest?
Dan zaten we inmiddels op deel 3.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:20 schreef maartena het volgende:
[..]
En daarom mogen we voor dit incident wel een oogje toe doen? En volgens mij zou een dergelijke mishandeling door Antilianen ook wel in het nieuws komen denk ik....
Als de ribben je long perforeren ben je al aardig op weg. Nee, inderdaad wat een walgelijke stemmingmakerij toch weerquote:Op maandag 10 juli 2006 09:41 schreef Lucille het volgende:
Met een stel gebroken ribben ben je natuurlijk niet halfdood. Maar het blijft wel triets dat dit soort dingen gebeuren.
Nee, dan moeten we gaan stemmen via SMS wie er wint, end an blijkt de winnaar al van te voren bekend.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:33 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Een nieuw SBS6 ,Veronica of Talpa programma misschien ?
Neo-nazi naast een oma's-tasjes-rover in de boom.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als de ribben je long perforeren ben je al aardig op weg. Nee, inderdaad wat een walgelijke stemmingmakerij toch weer![]()
Neo nazi's moet je niet oppakken maar lynchen. Maar da's mijn mening maar
Over structuele problemen mogen best Kamervragn gesteld worden.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, Wilders zal alleen kamervragen gaan stellen als een groep Marokkanen een Nederlandse man aftuigen.![]()
Inderdaad.... een topic wat over Antilianen zou gaan die een Nederlander half dood slaan zou intussen al een paar volle reeksen gehad hebben. Dat zegt denk ik toch wel iets over de algemene gevoelens die er heersen onder Nederlanders jegens mensen van niet-Nederlandse afkomst.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:39 schreef gelly het volgende:
Dan zaten we inmiddels op deel 3.
Dan word het ook eens tijd dat er over voetbalrellen kamervragen gesteld gaan worden.... die zijn nog veel vaker voorkomend dan een paar lastige Marokkanen.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:16 schreef Kadesh het volgende:
Over structuele problemen mogen best Kamervragn gesteld worden.
Dat slaat nergens op. Ik denk eerder dat omdat er meer Nederlanders op dit forum zijn dat een Nederlands slachtoffer meer aandacht krijgt. Het staat dichter bij je als het bij iemand uit 'je eigen kring' gebeurt he. Of wil jij zeggen dat je hier even heftig op reageert als dat bv een kennis van het het slachtoffer is?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad.... een topic wat over Antilianen zou gaan die een Nederlander half dood slaan zou intussen al een paar volle reeksen gehad hebben. Dat zegt denk ik toch wel iets over de algemene gevoelens die er heersen onder Nederlanders jegens mensen van niet-Nederlandse afkomst.
Lijkt me niet vaker, voetbalrellen zijn er hooguit in het seizoen eens in de week, algemene probleemn(dus ook die met kutmarokkanen) zijn van dagelijkse orde.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan word het ook eens tijd dat er over voetbalrellen kamervragen gesteld gaan worden.... die zijn nog veel vaker voorkomend dan een paar lastige Marokkanen.
Is dat zo?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan word het ook eens tijd dat er over voetbalrellen kamervragen gesteld gaan worden.... die zijn nog veel vaker voorkomend dan een paar lastige Marokkanen.
Daar kom je toch niet nu pas achter ?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Inderdaad.... een topic wat over Antilianen zou gaan die een Nederlander half dood slaan zou intussen al een paar volle reeksen gehad hebben. Dat zegt denk ik toch wel iets over de algemene gevoelens die er heersen onder Nederlanders jegens mensen van niet-Nederlandse afkomst.
Ik lees in de landelijke berichtgeving vaker over voetbalopstootjes dan over een Marokkaan die iets uitvreet.quote:
Eens!quote:Op maandag 10 juli 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan word het ook eens tijd dat er over voetbalrellen kamervragen gesteld gaan worden....
Omdat er vaak geen afkomst bij staat, en niet elk incident komt in de berichtgeving of wordt bij de politie gemeld.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik lees in de landelijke berichtgeving vaker over voetbalopstootjes dan over een Marokkaan die iets uitvreet.
1. lijkt me sterk, zal je selectieve geheugen zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik lees in de landelijke berichtgeving vaker over voetbalopstootjes dan over een Marokkaan die iets uitvreet.
Wellicht. Maar omdat we geen afkomst bij staat denken we automatisch maar dat het dus maar een buitenlander was? Alsof Nederlanders zelf van die brave rakkers zijn die geen vlieg kwaad doen....quote:Op maandag 10 juli 2006 19:41 schreef pc-fr34k het volgende:
Omdat er vaak geen afkomst bij staat, en niet elk incident komt in de berichtgeving of wordt bij de politie gemeld.
He, hij is maar halfdood, als het Marokkanen waren geweest, zou die helemaal dood zijn geweest...quote:Op maandag 10 juli 2006 01:43 schreef Super7fighter het volgende:
Neo-nazi's tuigen Antilliaan af
Een groep neo-nazi's heeft in mei een 49-jarige man van Antilliaanse afkomst ernstig mishandeld. Justitie heeft nu pas de racistische achtergrond van de mishandeling in Papendrecht bevestigd.
De Antilliaanse man werd opgewacht toen hij een café uitkwam. Hij werd zo zwaar mishandeld dat hij naar het ziekenhuis moest voor behandeling.
In de weken erna heeft de politie vijf mensen gearresteerd van het Aktiefront Zuid Holland Zuid. Twee zitten nog vast. Ook een beruchte Duitse neo-nazi zit nog in de cel vanwege betrokkenheid. Het Aktiefront is bekend bij de AIVD. Die noemt de groep nog niet erg bedreigend.
Bron: nos
Wellicht. Maar als ik dan lees dat een stelletje (Hollandse, blanke) idioten die Ajax een leuke voetbalclub vinden het jeugdhonk van Ado Den Haag bestormen en vervolgens een stel anderen die toevallig Ado Den Haag wel een leuke voetbalclub vinden gaan neersteken, en het halve honk kort en klein gaat slaan..... dan denk ik toch echt wel dat het niet alleen buitenlanders zijn die voor problemen zorgen.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
1. lijkt me sterk, zal je selectieve geheugen zijn
De media geeft sowieso een slecht beeld van wat er gebeurd, daar kom je niet omheen. Zij schrijven met een ondertoon van hun eigen voorkeur, en dat verkleurd een verhaal al snel.quote:2. de landelijke berichtgeving geeft volgens jou een goed beeld van alles wat er gebeurt?
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar omdat we geen afkomst bij staat denken we automatisch maar dat het dus maar een buitenlander was? Alsof Nederlanders zelf van die brave rakkers zijn die geen vlieg kwaad doen....![]()
Dat zijn 2 dingen die je opnoemt. Noem eens alle voetbalrellen van dit jaar op en daarna alle berichtgevingen over een marokkaan die wat doet. Dat heeft niks met afkomst te maken, niet elke dag is er voetbal(of voetbal dat een rel veroorzaakt) elke dag zijn er wel idioten, waaronder dus ook Marokkanen, Nederlanders en andere mensen die andere misdrijven plegen.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar als ik dan lees dat een stelletje (Hollandse, blanke) idioten die Ajax een leuke voetbalclub vinden het jeugdhonk van Ado Den Haag bestormen en vervolgens een stel anderen die toevallig Ado Den Haag wel een leuke voetbalclub vinden gaan neersteken, en het halve honk kort en klein gaat slaan..... dan denk ik toch echt wel dat het niet alleen buitenlanders zijn die voor problemen zorgen.
Nee, die zijn druk bezig bommetjes te bouwen voor een terroristische aanslag.quote:Ik heb in ieder geval nog geen horden Marokkaanse fans van FC Marakech (ofzo) een gebouw van Ajax zien bestormen ofzo.
quote:Maar denk niet dat het iedere keer maar weer Marokkanen of Antilianen zijn die voor problemen zorgen. Nederlanders zijn zelf ook niet altijd even onschuldig.
Het ene sluit het andere niet uit wat nu erger is doet wat mij betreft niet terzakequote:Op maandag 10 juli 2006 19:21 schreef maartena het volgende:
[..]
En de Marokkanen die bij die voetbalrelletjes betrokken zijn ?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef maartena het volgende:
[..]
JIJ zegt dat ...quote:Op maandag 10 juli 2006 20:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar omdat we geen afkomst bij staat denken we automatisch maar dat het dus maar een buitenlander was?
Wie zegt dat dan ?...dus omdat sommige Nederlanders het niet zijn mogen wij niets over de Marokkanen zeggen ?quote:Alsof Nederlanders zelf van die brave rakkers zijn die geen vlieg kwaad doen....![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar als ik dan lees dat een stelletje (Hollandse, blanke) idioten die Ajax een leuke voetbalclub vinden het jeugdhonk van Ado Den Haag bestormen en vervolgens een stel anderen die toevallig Ado Den Haag wel een leuke voetbalclub vinden gaan neersteken, en het halve honk kort en klein gaat slaan..... dan denk ik toch echt wel dat het niet alleen buitenlanders zijn die voor problemen zorgen.
En ook geen PSV-ers, VVV-ers ,MMV-ers enz...dus wat wil je nu zeggen ?quote:Ik heb in ieder geval nog geen horden Marokkaanse fans van FC Marakech (ofzo) een gebouw van Ajax zien bestormen ofzo.
Ja dat klopt ...maar dat is ALTIJD en Overal zo wat wil je daaraan doen maar het blijft beperkt want anders zou je in elke krant totaal iets anders lezen over hetzelfde onderwerpquote:2. de landelijke berichtgeving geeft volgens jou een goed beeld van alles wat er gebeurt?
De media geeft sowieso een slecht beeld van wat er gebeurd, daar kom je niet omheen. Zij schrijven met een ondertoon van hun eigen voorkeur, en dat verkleurd een verhaal al snel.
Nogmaals...nou en ?...de evt fouten van de ene zijn geen excuus voor de fouten van de anderenquote:Maar denk niet dat het iedere keer maar weer Marokkanen of Antilianen zijn die voor problemen zorgen. Nederlanders zijn zelf ook niet altijd even onschuldig.
Omdat er met regelmaat gesuggereerd word bij berichten over geweld dat het "wel weer Marokkanen zullen zijn" etc. Het is blijkbaar het eerst wat veel mensen denken bij een negatief bericht. Fiets gejat? Zal wel weer een Turk zijn.... etc.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:16 schreef pc-fr34k het volgende:. Wederom, waarom altijd roepen als er iets gezegt wordt over marokkanen of andere buitenlanders dat Nederlanders ook geen lievertje zijn?
.
Op Fok is dat zoiets als een hond proberen succesvol te laten beleggen.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:14 schreef maartena het volgende:
En als je dan in dit topic berichten ziet als "eindelijk eens wat goed nieuws" en het afdoen met opmerkingen als "ach, er zijn dagelijks wel antilianen die nederlanders in elkaar meppen", dan denk ik toch dat we eraan herrinnerd moeten worden dat het echt niet alleen de immigranten/buitenlanders zijn die problemen veroorzaken.
Hij heeft ook niet door dat die eerste post duidelijk een grap was. NWS of niet, ONZ-replies krijg je toch wel. De hum,or erin houden heet zoiets.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Op Fok is dat zoiets als een hond proberen succesvol te laten beleggen.
Ik kan er niet echt om lachen.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:03 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Hij heeft ook niet door dat die eerste post duidelijk een grap was. NWS of niet, ONZ-replies krijg je toch wel. De hum,or erin houden heet zoiets.
Betreffende user is vaker gebanned vanwege racistische uitspraken. Waarom ie steeds terug mag komen mag Joost weten.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:03 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Hij heeft ook niet door dat die eerste post duidelijk een grap was. NWS of niet, ONZ-replies krijg je toch wel. De hum,or erin houden heet zoiets.
Ah, ok.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Betreffende user is vaker gebanned vanwege racistische uitspraken. Waarom ie steeds terug mag komen mag Joost weten.
Denk je dat die opmerking ook maar iets helpt ?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:47 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ah, ok.
Maar om na 2 replies op een forum te zeggen dat Nederlanders maar altijd zeggen dat een marokkaan het heeft gedaan is net zo idioot als gelijk denken dat een marokkaan het heeft gedaan.
Dat het gebeurd is, is niet sneu, maar heel erg. Altijd als er misstanden optreden in een samenleving zal er een belangenvereniging naar voren stappen en opkomen voor de slachtoffers. Dat het OCaN dat nu doet vind ik prima. Ik weet niet of jij ooit wel eens een kijkje hebt genomen op de website van het OCaN, maar dit is juist een organisatie die probeert de positie van deze mensen te verbeteren. Een verbeterde positie zal wellicht leiden tot minder gekut van deze groepen. Dan kun je wel gelijk negatief gaan zitten doen met je "sneu dat deze mensen nu hun muil opentrekken", maar wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken voordat je wat zegt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
kijk dat het gebeurd is, is heel kwalijk, maar om nou juist van de antillen te horen dat ze verbolgen zijn en nu ineens hun muil opentrekken vind ik persoonlijk wat sneu. zeker gezien het feit dat de maatschappij daar het vullis naar ons stuurt en verder geen enkele hand in boezem steekt. en laten we niet vergeten dat die jongens en meisjes zorgen voor heel veel ellende in nederland.
'heel kwalijk' is iets anders dan 'sneu'. wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken als je iets leest. waarom hoor ik die organisatie niet als een stel antillianen 'kaasies' te grazen nemen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat het gebeurd is, is niet sneu, maar heel erg. Altijd als er misstanden optreden in een samenleving zal er een belangenvereniging naar voren stappen en opkomen voor de slachtoffers. Dat het OCaN dat nu doet vind ik prima. Ik weet niet of jij ooit wel eens een kijkje hebt genomen op de website van het OCaN, maar dit is juist een organisatie die probeert de positie van deze mensen te verbeteren. Een verbeterde positie zal wellicht leiden tot minder gekut van deze groepen. Dan kun je wel gelijk negatief gaan zitten doen met je "sneu dat deze mensen nu hun muil opentrekken", maar wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken voordat je wat zegt.
Om dezelfde reden dat je Geert Wilders niet hoort wanneer ´kaasies´ Antillianen te grazen nemen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'heel kwalijk' is iets anders dan 'sneu'. wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken als je iets leest. waarom hoor ik die organisatie niet als een stel antillianen 'kaasies' te grazen nemen?
Trouwens, wel makkelijk om over een woord te vallen. Veel makkelijker natuurlijk dan op de essentie van het bericht reageren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'heel kwalijk' is iets anders dan 'sneu'. wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken als je iets leest. waarom hoor ik die organisatie niet als een stel antillianen 'kaasies' te grazen nemen?
jij viel toch over een woord, dat je ook nog eens verkeerd gelezen had?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Trouwens, wel makkelijk om over een woord te vallen. Veel makkelijker natuurlijk dan op de essentie van het bericht reageren.
Daar maak je een fout. Ik las inderdaad iets verkeerd, maar mijn bericht stond en viel niet met het verkeerd quoten van jouw zin, al doe jij dat graag wel zo voorkomen. Mijn essentie, waar je trouwens nog steeds niet op hebt gereageerd, staat nog steeds.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij viel toch over een woord, dat je ook nog eens verkeerd gelezen had?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6A4B893FA5F92.htmlquote:Antillianen boos na mishandeling
Het Antilliaanse overlegorgaan van de overheid, OCaN, dient een klacht in bij het Landelijk Bureau Racismebestrijding na de mishandeling van een Antilliaan. De 49-jarige man werd in mei door een groep ultrarechtse jongeren in elkaar geslagen in Papendrecht.
Het overlegorgaan is verbolgen dat de mishandeling niet eerder naar buiten is gebracht. Voorzitter Pieters is boos omdat minister Verdonk en Kamerleden nog steeds niet hebben gereageerd.
Als een Antilliaan een misdaad begaat, staat dat meteen in de krant, maar als iemand het slachtoffer is van racisme, zwijgt iedereen, vindt Pieters.
Die hadden ze toch wel gehouden - met of zonder dit incident - voor al het andere werk wat ze doen, dus doe nou maar niet zo stoer en populistisch.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6A4B893FA5F92.html
Ja man het is allemaal racisme. En het Antilliaanse overlegorgaan van de overheid, OCaN heeft zich met dit berichtje ook weer in de kijker gezet om de subsidie's op gang te houden.
Je vergeet nog het andere modewoordje, "onderbuikgevoelens".quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die hadden ze toch wel gehouden - met of zonder dit incident - voor al het andere werk wat ze doen, dus doe nou maar niet zo stoer en populistisch.
Uhm, als het maar gemeld wordt is het incident minder erg? Wat een rare conclusie, 't is allebei erg, daar gaan we geen keuzes in maken hoor, pffft. Daarbij, er worden uit allerlei bevolkingsgroepen mensen in elkaar geramd, kan me niet voorstellen dat Antillianen daarop een uitzonderiing vormen. En nog wat, ook even naar de eigen foutjes kijken: Verdonk zet terugsturen Antillianen door Kortom, het moest allemaal niet mogen.quote:Het baart OCaN zorgen dat het incident is doodgezwegen door politiek Den Haag, de burgemeester van Papendrecht, de bestuurders van de Antillen-gemeenten en de verantwoordelijken van politie en justitie. "Waarom horen we niets van de bestuurders? Waarom geven zij geen signaal af?", vraagt voorzitter Roy Pieters zich af.
Volgens hem is ontkennen van het incident tien keer erger dan de actie op zich. "Dit was geen gewone vechtpartij. Deze man is met gebroken ribben en andere verwondingen het ziekenhuis in geslagen. Wij verwachten dezelfde bescherming als iedere andere Nederlander." nu.nl
Wat een kul. Heel Nederland sprak er schande van toen Kerwin Duijnmeijer werd vermoord of toen dat Antilliaanse jochie in Rotjeknor na het sneeuwbalgooien werd doodgeschoten. Waarbij de dader overigens ook een Antilliaan was, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
11 Juli 2006 10:13
Als een Antilliaan een misdaad begaat, staat dat meteen in de krant, maar als iemand het slachtoffer is van racisme, zwijgt iedereen, vindt Pieters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |