Nee, het is zo precies goed. Auto's langzaam, motoren snelquote:Op zondag 9 juli 2006 20:02 schreef Alexxxxx het volgende:
heu Fulcrum, de PTA SC zit toevallig ook vol, open je voor ons ook even een nieuwe?
Alsjeblieft?quote:Op zondag 9 juli 2006 20:03 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Nee, het is zo precies goed. Auto's langzaam, motoren snel![]()
Inderdaad ja. Heb wel wat jaren overgeslagen, maja anders werd het wat een lange OPquote:Op zondag 9 juli 2006 20:13 schreef worldpimber het volgende:
Die van 2006 zijn nogal apart, wel mooi... maar moet er toch aan wennen. 2003 mag er best wezen wel het "strakst", ware het niet dat ze het design hebben gejat van Gawaine. Lusters
Mooi hequote:
Ja deze (vooral 2006-model) staat wel ergens bovenaan mijn lijstje van mooiste motoren.quote:
D'r zijn ook kuipen voor verkrijgbaarquote:Op zondag 9 juli 2006 20:31 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ja deze (vooral 2006-model) staat wel ergens bovenaan mijn lijstje van mooiste motoren.![]()
De GS500 blijft ook best mooi he.Alleen voor langere ritten en stunten is het niet zo'n ideale brommert.
quote:Op zondag 9 juli 2006 20:31 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ja deze (vooral 2006-model) staat wel ergens bovenaan mijn lijstje van mooiste motoren.![]()
De GS500 blijft ook best mooi he.Alleen voor langere ritten en stunten is het niet zo'n ideale brommert.
Inderdaad ja. En vanaf 1990 hadden die Gixxers al Upsidedown voorvorkenquote:Op zondag 9 juli 2006 20:32 schreef richardgie het volgende:
Wel leuk hoe je de evolutie van een motorfiets zo kan zien,met al die GSX en in de opp..
.
Was toen inderdaad een noviteit.Suzuki heeft ook nog heel lang vast gehouden aan een iets andere frame constructie.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:46 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
![]()
[..]
Inderdaad ja. En vanaf 1990 hadden die Gixxers al Upsidedown voorvorken![]()
Kontje misschien, maar de koplamp en spiegels/knippers vind ik helemaal nietsquote:
Nu moet ik nog snel een foto fiksenquote:
We zullen sterven.Joe barquote:Op zondag 9 juli 2006 21:01 schreef dunc het volgende:
[..]
Kontje misschien, maar de koplamp en spiegels/knippers vind ik helemaal niets![]()
'85 en '91 zijn gewoon echt klassiek mooi. Ik moet nog een duoseat cover regelen trouwens, als iemand iets tegenkomt, ik hou me aanbevolen.
[..]
Nu moet ik nog snel een foto fiksen![]()
Kan deze niet![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 juli 2006 21:01 schreef dunc het volgende:
[..]
Nu moet ik nog snel een foto fiksen![]()
Kan deze niet![]()
[afbeelding]
Ik heb nog geen vakantie. Dinsdag mijn laatste kans om mijn propedeuse te halen (althans voor dit studiejaar) en ik moet nog een heel werkstuk maken voor woensdag ofzoquote:Op zondag 9 juli 2006 21:07 schreef hicham het volgende:
Fulcrum heeft kennelijk ook vakantie![]()
![]()
Dit is al de vijfde keer op rij dat je een Fok!MC topic hebt geopend
Ahhh okquote:Op zondag 9 juli 2006 22:06 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dan gebruik je de verkeerde kant van de vork om je eten op te prikken![]()
nog ffquote:Op zondag 9 juli 2006 22:29 schreef -XX- het volgende:
Rustig rustig! wie heeft er gewonnen met voetbal!
Bij een normale voorvork zitten de dunne delen in je kroonplaat geschroefd,en de dikkere delen onderaan.Bij een UPSD voorvork zit het dikke gedeelte in je kroonplaat,dan dun,en vervolgens bij je wielas weer dik.Is iets stugger en wordt hoofzakelijk op sportmotoren toe gepast.Het voordeel is dat ze wat stugger zijn qua torsi krachtenquote:Op zondag 9 juli 2006 22:08 schreef -XX- het volgende:
[..]
Ahhh okdan weet ik dat ok weer
![]()
SCHKK, waarom worden mijn vragen nooit serieus genomen hierPffff ! Denk ik een beetje meer over motoren te weten te komen in zo'n topic,
![]()
![]()
Kijk daar heb ik wat aan!quote:Op zondag 9 juli 2006 22:37 schreef richardgie het volgende:
[..]
Bij een normale voorvork zitten de dunne delen in je kroonplaat geschroefd,en de dikkere delen onderaan.Bij een UPSD voorvork zit het dikke gedeelte in je kroonplaat,dan dun,en vervolgens bij je wielas weer dik.Is iets stugger en wordt hoofzakelijk op sportmotoren toe gepast.Het voordeel is dat ze wat stugger zijn qua torsi krachten.
Een UPSD voorvork is ook makkelijk te herkennen omdat het glimmende,blanke gedeelte,wat in de andere buis schuift,onderaan zit,en bij een normale voorvork bovenaan.
Als je ooit eens de kans krijgt om een bijvoorbeeld XJ Diversion en een GSX 600 of wat dan ook naast elkaar te zien,moet je maar eens kijken.Dan zal je het verschil wel zien.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:39 schreef -XX- het volgende:
[..]
Kijk daar heb ik wat aan!![]()
Nu alleen nog tig keer lezen wil ik het snappen
Ja, maar doe het dan goed ipv geblaat over dunner of dikkerquote:Op zondag 9 juli 2006 22:37 schreef richardgie het volgende:
Een serieuze vraag,mag ook wel wat serieuzer beantwoord worden.
Gracias compadrequote:
Ik wilde het niet al te technisch houden,maar gewoon hoe je het verschil kan zien.Ik kan wel gaan beginnen over onafgeveert gewicht,de voor en de nadelen etc,maar dan ziet ze door de bomen helemaal het bos niet meer.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:53 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ja, maar doe het dan goed ipv geblaat over dunner of dikker
Ik kan het ook niet goed uitleggen, maar bij een normale voorvork veert de gehele motor in een vork bevestigd aan het voorwiel, bij een USD veert het wiel in de vork die bevestigd is aan de motor min of meer. Geheel heeft hiermee te maken![]()
[afbeelding]
Bij een USD voorvork is het onafgeveerde gewicht kleiner...
Voor Pepijn betekent dat dat ie inene 3 minuten sneller de Ring rond gaat.![]()
Fotografeer nou eens een keer wat mooisquote:Op zondag 9 juli 2006 23:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Suzuki 125cc
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Biddinghuizen: Evenemententerrein bij Walibi World
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij het Mega Trucks Festival; te koop; bouwjaar 2001
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |