abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39596448
Filmpje van de replica van de Messerschmidt Me262 op een luchtvaartshow in Dld : *klik*
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:22:22 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39596886
Bloedmooi toestel maar in handen van een ongeoefende piloot een vliegende tijdbom om mee te vliegen. Zeker als je meeneemt dat de motoren slechts een levensduur hadden van 24 uur (vanwege het gebrek van chroomlegeringen aan het einde van de oorlog).

IL2 - Sturmovik is een behoorlijk realistische flight sim waarmee je ook met een ME-262 kunt vliegen. De praktijk is echter dat je meer bezig bent met het vlieg-managment van het toestel (om de motoren niet op te blazen). Dan dat je actief het luchtgevecht kunt controleren. Bijzonder moeilijk toestel om te vliegen. Maar in handen van een ervaren piloot een uiterst dodelijk luchtwapen (Walter Novotny - 258 Kills).


Feit blijft wel dat het een jager was die zijn tijd ver vooruit was (5 jr). De Gloster Meteor en de P-80 die later in dienst kwamen van de geallieerde luchtmacht hadden slechtere vliegprestaties.
pi_39597139
Ik neem aan dat ze de BMW motoren niet hebben nagebouwd, maar betere hedendaagse hebben gebruikt

Het toestel was inderdaad vernieuwend, vooral op aerodynamisch gebied. Pijlvleugels bv had nog nooit iemand gebruikt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:38:51 #4
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39597156
Nr.G is een fan van dit soort toestellen?
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:50:59 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39597399
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Maar in handen van een ervaren piloot een uiterst dodelijk luchtwapen (Walter Novotny - 258 Kills).
Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:53:05 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39597442
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:37 schreef Nr.G het volgende:
Ik neem aan dat ze de BMW motoren niet hebben nagebouwd, maar betere hedendaagse hebben gebruikt
Mwah, de russen hebben nog vrij lang de jumbo-004 motoren gebruikt (ook nagebouwd) voor hun eigen vliegtuig ontwikkeling. Niet altijd even succesvol.
quote:
Het toestel was inderdaad vernieuwend, vooral op aerodynamisch gebied. Pijlvleugels bv had nog nooit iemand gebruikt.
Klopt dat concept is snel overgenomen door de Amerikanen met de ontwikkeling van de F-86 Sabre (1947/1948).
pi_39597520
leuk filmpje, alleen wat lang
vage titel van dat filmpje trouwens. Als ik 't goed hoor is deze nagebouwd met originele onderdelen en nieuwe motoren omdat er geen exemplaren van de originele meer waren.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:59:53 #8
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39597552
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:50 schreef Gunner het volgende:
Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Klopt.... Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Ik noemde bewust W.Novotny omdat zijn squadron als eerste werd uitgerust met ME-262's, en hij zou later ook sterven in de ME-262 (waarschijnlijk doordat het toestel spontaan in brand vloog, i.p.v. een luchtgevecht).

Erich Hartmann is altijd trouw gebleven aan zijn ME109 (tot het einde van de oorlog).
pi_39597603
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Klopt.... Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Ik noemde bewust W.Novotny omdat zijn squadron als eerste werd uitgerust met ME-262's, en hij zou later ook sterven in de ME-262 (waarschijnlijk doordat het toestel spontaan in brand vloog, i.p.v. een luchtgevecht).

Erich Hartmann is altijd trouw gebleven aan zijn ME109 (tot het einde van de oorlog).
kan ook zijn dat 'ie is neergeschoten bij het uitvoeren van een landing, die was nl. 'een beetje' lastig.
quote:
Het gebrek aan stuwkracht bij lage snelheid was een bijkomend probleem voor de nieuwe motor en het kostte een grote hoeveelheid brandstof vooraleer het toestel zijn draai vond. Daarbij kwam zoveel hitte vrij dat delen van de motor letterlijk wegsmolten.

Het toestel was om deze redenen ook moeilijk aan de grond te zetten en geallieerde jagers vielen het dan ook bij het landen aan. Het grote brandstofverbruik had als bijkomend nadeel dat het maar korte missies kon vliegen.
Bron: Wikipedia
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:05:02 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39597653
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mwah, de russen hebben nog vrij lang de jumbo-004 motoren gebruikt (ook nagebouwd) voor hun eigen vliegtuig ontwikkeling. Niet altijd even succesvol.
Maar dan wel met hardere metalen?
Vampire Romance O+
pi_39597732
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Lees dat artikel nog eens?:O
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:11:47 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39597770
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:03 schreef bas-beest het volgende:
kan ook zijn dat 'ie is neergeschoten bij het uitvoeren van een landing, die was nl. 'een beetje' lastig.
Toen de duitsers doorkregen wat er met hun high-tech speelgoed gebeurde. Gingen ze de vliegvelden beschermen met conventionele toestellen. Om er voor te zorgen dat ze nog wel een kans hadden om veilig te kunnen landen.

Maar ook in een volwaardig luchtgevecht was de P-51D zeker niet de mindere. Die kon het qua snelheid in het luchtgevecht nog redelijk bijbenen. Hoewel de responstijd vrij kort was.
pi_39597979
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:09 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Lees dat artikel nog eens?:O
dit stukje?

In September 1944 he was made commander of the specialist unit dubbed Kommando Nowotny, flying the new Messerschmitt Me 262 out of airfields near Osnabrück. Nowotny had achieved three victories in his temperamental aircraft (two B-24s and a P-51)

[ Bericht 1% gewijzigd door bas-beest op 07-07-2006 10:39:06 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:27:28 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39598136
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:09 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Lees dat artikel nog eens?:O
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:48:48 #15
107594 Nr.G
m411007
pi_39598734
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Adolf Galland is toch wel iets bekender dacht ik
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:50:01 #16
107594 Nr.G
m411007
pi_39598768
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:38 schreef Natalie het volgende:
Nr.G is een fan van dit soort toestellen?
Ik heb een master degree in aerospace engineering
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:59:07 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39599032
Bekender misschien, maar Novotny heeft meer kills
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:00:29 #18
107594 Nr.G
m411007
pi_39599068
niet in de Me262

Novotny-3
Galland-7
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:11:49 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39599370
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:48 schreef Nr.G het volgende:
Adolf Galland is toch wel iets bekender dacht ik
Nice one.
Niet zozeer qua kills, maar wel op de manier waartegen hij de kills heeft gemaakt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:16:04 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39599496
What if.... als de duitsers hun luchtmacht nog een jaar hadden kunnen doorontwikkelen.
Deze site is wel grappig - Project '46..

Je zou bijna zweren dat de ontwerpers aan de drugs hebben gezeten om met zulke exotische ontwerpen naar buiten te komen.
pi_39599529
quote:
De Messerschmitt Me 262 bijgenaamd Schwalbe was het eerste operationele jachtvliegtuig aangedreven door straalmotoren. Het toestel werd door de Luftwaffe in beperkte mate ingezet tijdens de Tweede Wereldoorlog.
En een van de plekken waar het gevlogen heeft is het front rondom Roermond en in Noord Limburg rond november 1944 !
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:29:25 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39599882
Wellicht iets onbekender. De jappen hebben hadden ook een ME-262.
  • Ki-201 Karyu (Fire Dragon) een rechtstreekse copy.
  • Nakajima J8N1 Kikka (Orange Blossom) een kleinere uitvoering.
    Maar die zijn nooit het prototype stadium voorbij gekomen.
  •   vrijdag 7 juli 2006 @ 11:33:52 #23
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_39600038
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef Drugshond het volgende:
    What if.... als de duitsers hun luchtmacht nog een jaar hadden kunnen doorontwikkelen.
    Deze site is wel grappig - Project '46..

    Je zou bijna zweren dat de ontwerpers aan de drugs hebben gezeten om met zulke exotische ontwerpen naar buiten te komen.
    Ze hadden wel meer vreemde dingen.. zo ook bijvoorbeeld een straaljager die op steenkoolgruis vloog. Ik ga vanmiddag even wat meer info zoeken, ik vind het een grappig concept.
    Vampire Romance O+
    pi_39617632
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 09:53 schreef Drugshond het volgende:

    Klopt dat concept is snel overgenomen door de Amerikanen met de ontwikkeling van de F-86 Sabre (1947/1948).
    en later ook overgenomen door de Russen (MiG-21)
    en doordat ze beiden dezelfde info hadden afgekeken en gejat v/d Duitsers leken ze nogal op elkaar
      vrijdag 7 juli 2006 @ 23:56:55 #25
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39622560
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 21:04 schreef A.West het volgende:

    [..]

    en later ook overgenomen door de Russen (MiG-21)
    en doordat ze beiden dezelfde info hadden afgekeken en gejat v/d Duitsers leken ze nogal op elkaar
    Ik denk dat je de Mig-15 en de Mig-17 bedoelt.
    Waarbij de Mig-15 eerder operationeel was dan de F-86. (Korea oorlog). Ironisch was wel dat beide toestellen min-of-meer gelijkwaardig aan elkaar waren. In die tijd zonder geavanceerde wapensystemen maakte de piloot grotendeels het verschil. Tegenwoordig is de rol van de piloot veel meer ondergeschikt geworden. En de volgende generatie gevechtsvliegtuigen zou wel eens onbemand kunnen zijn.

    Wat ik me wel afvraag is of er bepaalde speciale versies van de ME-262 in dienst waren die werkten met licht-optische sensors waarmee explosieven vanuit de vleugel afgeschoten konden worden. (Lees onder een bommenwerper vliegen om hem neer te kunnen halen).
    Sommige versies van de ME-163 had deze techniek wel...... maar ik weet niet of ze dit ook bij de ME-262 hebben toegepast.
    pi_39671390
    quote:
    Wat een rare dingen staan daarop.
      maandag 10 juli 2006 @ 12:37:31 #27
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39686863
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef MouseOver het volgende:
    Ze hadden wel meer vreemde dingen.. zo ook bijvoorbeeld een straaljager die op steenkoolgruis vloog. Ik ga vanmiddag even wat meer info zoeken, ik vind het een grappig concept.
    Gevonden.
    pi_39689270
    Tov filmpje ! Ik vind het ook een ontzettend fascinerend toestel. Ik geloof dat met name het grote snelheidsverschil tussen bommenwerpers en de jager voor problemen zorgde; veel piloten waren het niet gewend om met zulke toestellen te vliegen. En dan die kannonnen: 30 mm Rheinmetall

    -edit: wikipedia over de kannonnen:

    MK108

    Plaatje:

    pi_39734126
    Ontzettend geil toestel Was er jaren geleden door gefascineerd. op mn toekomstige studie gaan ze 'm nabouwen ofzoiets
    pi_39755913
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 10:59 schreef Gunner het volgende:
    Bekender misschien, maar Novotny heeft meer kills
    Alfof hij in werkelijkheid meer dan 250 toestellen heeft neergeschoten. Nazi-propaganda noemen ze dat ook wel. De geallieerden deden hetzelfde maar de Duitsers overdreven toch wel een stuk meer. In de Battle of Brittain heeft de Luftwaffe "officieel" meer RAF-toestellen neergeschoten als er in dienst waren bij Fighter Command in de zomer van '40. Wel wat vreemd vind ik, maar ja, als iedere piloot een neerstortende Hurricane gaat claimen als kill, dan krijg je dit soort resultaten.
      woensdag 12 juli 2006 @ 17:38:55 #31
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39760184
    quote:
    Op woensdag 12 juli 2006 15:25 schreef LSS het volgende:

    [..]

    Alfof hij in werkelijkheid meer dan 250 toestellen heeft neergeschoten. Nazi-propaganda noemen ze dat ook wel. De geallieerden deden hetzelfde maar de Duitsers overdreven toch wel een stuk meer. In de Battle of Brittain heeft de Luftwaffe "officieel" meer RAF-toestellen neergeschoten als er in dienst waren bij Fighter Command in de zomer van '40. Wel wat vreemd vind ik, maar ja, als iedere piloot een neerstortende Hurricane gaat claimen als kill, dan krijg je dit soort resultaten.
    Mjah, dat zal altijd onderwerp van discussie blijven.
    quote:
    Bron : Erich Hartmann

    The question may be risen whether these enormous claims are to be taken seriously. It is extremely difficult to check every single claim made by Erich Hartmann against Soviet loss statistics. But it is a fact that the German fighters claimed a total of 8,501 Soviet aircraft shot down in 1944, while Soviet loss statistics show that 10,400 Soviet aircraft were lost in combat during the same year.

    Erich Hartmann survived the war with 352 confirmed victories, a higher total than any other fighter pilot in history. These victories were attained on 1,404 combat sorties, resulting in 825 aerial combats. Of his 352 victories, 260 were achieved against fighters - and seven against U.S. Fifteenth Air Force Mustangs.
    pi_39780282
    Me262 - een geweldig vliegtuig. Als ie vloog. En dan bedoel ik niet in brand vloog.

    Weer een typisch voorbeeld van waarom Duitsland de oorlog verloren heeft. Technologische vooruitgang op kleine schaal (kijk naar de Panther, Tiger en Königstiger op tankgebied, de Me262 en 163 met die belachelijke jagdfaust op vliegtuiggebied, de V1 en V2 op tactisch gebied en de FG42 en Stg44 op geweergebied) in plaats van kleine verbeteringen op grote schaal.
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
    pi_39780611
    Duitsland ging ook uit van een korte snelle oorlog, niet van een jarenlange uitputtingsslag. Zodoende waren ze tactisch erg sterk, maar strategisch niet voorbereid op zo een lange oorlog.
    Daar hadden ze gewoon de grondstoffen en mankracht niet voor.

    Ze hoopten dan ook met superwapens de oorlog snel tot een einde te kunnen brengen. Er werd veel geld en manuren gestoken in de ontwikkeling van die wapens. Daar kwamen redelijk wat vernieuwende dingen uit zoals de Me262 en V2, maar ook belachelijke dingen zoals een aantal monstertanks en kanonnen. Maar goed dat ze nooit veel aandacht aan atoomwapens geschonken hadden.
      donderdag 13 juli 2006 @ 11:25:34 #34
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39782699
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 10:13 schreef Nr.G het volgende:
    Duitsland ging ook uit van een korte snelle oorlog, niet van een jarenlange uitputtingsslag. Zodoende waren ze tactisch erg sterk, maar strategisch niet voorbereid op zo een lange oorlog.
    Daar hadden ze gewoon de grondstoffen en mankracht niet voor.

    Ze hoopten dan ook met superwapens de oorlog snel tot een einde te kunnen brengen. Er werd veel geld en manuren gestoken in de ontwikkeling van die wapens. Daar kwamen redelijk wat vernieuwende dingen uit zoals de Me262 en V2, maar ook belachelijke dingen zoals een aantal monstertanks en kanonnen. Maar goed dat ze nooit veel aandacht aan atoomwapens geschonken hadden.
    Het ontbreken van een strategische bommenwerper op lange afstand is daar een mooi voorbeeld van.
    Toen de russen hun productie capaciteit tot er achter de oral ging verplaatsen (ook zo'n leuke operatie) had de luftwaffe het nakijken. Soortgelijk probleem had je ook met de me-109 die alleen bedoelt was voor korte afstanden. De gehele luftwaffe is altijd uitgegaan van het concept van de blitzkrieg oorlog toen de oorlog qua tactiek begon te veranderen waren de troefkaarten op. De omslag dat de luftwaffe het luchtoverwicht kwijt was is ergens rond eind-1942, begin 1943.
    pi_39783003
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 10:13 schreef Nr.G het volgende:
    Duitsland ging ook uit van een korte snelle oorlog, niet van een jarenlange uitputtingsslag. Zodoende waren ze tactisch erg sterk, maar strategisch niet voorbereid op zo een lange oorlog.
    Daar hadden ze gewoon de grondstoffen en mankracht niet voor.

    Ze hoopten dan ook met superwapens de oorlog snel tot een einde te kunnen brengen. Er werd veel geld en manuren gestoken in de ontwikkeling van die wapens. Daar kwamen redelijk wat vernieuwende dingen uit zoals de Me262 en V2, maar ook belachelijke dingen zoals een aantal monstertanks en kanonnen. Maar goed dat ze nooit veel aandacht aan atoomwapens geschonken hadden.
    ze hebben er wel aandacht aan besteed, alleen nooit (goed) werkend gekregen

    Zie o.a.:
    http://en.wikipedia.org/wiki/German_nuclear_energy_project
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4598955.stm
    http://www.thebulletin.org/article.php?art_ofn=sep92goldberg
    - En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
    - Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
    - Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
      donderdag 13 juli 2006 @ 11:49:14 #36
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39783437
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 09:57 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
    Me262 - een geweldig vliegtuig. Als ie vloog. En dan bedoel ik niet in brand vloog.

    Weer een typisch voorbeeld van waarom Duitsland de oorlog verloren heeft. Technologische vooruitgang op kleine schaal (kijk naar de Panther, Tiger en Königstiger op tankgebied, de Me262 en 163 met die belachelijke jagdfaust op vliegtuiggebied, de V1 en V2 op tactisch gebied en de FG42 en Stg44 op geweergebied) in plaats van kleine verbeteringen op grote schaal.
    De Tiger en Königstiger waren wel uitmuntende tanks, maar het nadeel was dat ze een beetje veel dorstig waren. Met massaproductie van de Pz.Kpfw.IV (was qua ontwerp een goede chassis) inclusief brede banden + sloping armor waren ze een stuk verder gekomen.

    V1 en V2 zal altijd wel speelgoed blijven. Tenzij Hitler was gegaan voor de atoombom dan had de V2 nog wel het grote verschil kunnen maken. Er waren ook plannen voor een balistische raket die de kustlijn van Amerika kon halen. Maar toen was de oorlog al over.

    Qua automiache handwapens moesten de duitsers door ontwikkelen. Dat probleem werd zichtbaar in Rusland toen de MP-38/40 overklast werd door de PPSch-41. 32 kogels tegen een drum versie van 71 kogels + een beter wapen maakt wel degelijk een verschil uit.
    De MP43/44/Stg.44 was een voortreffelijk aanvalswapen die zijn tijd ver vooruit was. En deze heeft aan de basis gestaan voor de later zeer succesvolle AK-47 familie.
      donderdag 13 juli 2006 @ 11:49:59 #37
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39785070
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 11:49 schreef Drugshond het volgende:
    Ehmmm, we moeten gaan denken over een nieuwe TT.
    Hij was wél mooi, he, de 262
    Het enige mooie vliegtuig wat de Duitsers hebben gebouwd - de rest was zo lelijk als de nacht. Kijk maar na. Zit niets moois tussen behalve de 262.
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
      donderdag 13 juli 2006 @ 13:00:07 #39
    120777 Saabmobiel
    Hopsieflopsie!
    pi_39785642
    Ik ben zelf altijd onder de indruk geweest van de grond-lucht en lucht-lucht raketten: zoals de Rheintochter en de X-4

    Vanavond even de boekjes er weer bij pakken....
    U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
    The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
      donderdag 13 juli 2006 @ 13:08:11 #40
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39785883
    Nieuwe TT, dus nieuwe discussies

    Wat sowiezo van toepassing is, is de eerste atmosferische drukcabine in vliegtuigen.
    Weet alleen niet 1.2.3. wie daarmee het eerst op de proppen kwam ?
    Spitfire, Ar-234, FW-190/V12.
    pi_39786307
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 12:41 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

    [..]

    Hij was wél mooi, he, de 262
    Het enige mooie vliegtuig wat de Duitsers hebben gebouwd - de rest was zo lelijk als de nacht. Kijk maar na. Zit niets moois tussen behalve de 262.
    Smaak is natuurlijk persoonlijk.
    Ik vindt bijvoorbeeld de Horten IX erg mooi
    pi_39786710
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 13:08 schreef Drugshond het volgende:
    Nieuwe TT, dus nieuwe discussies

    Wat sowiezo van toepassing is, is de eerste atmosferische drukcabine in vliegtuigen.
    Weet alleen niet 1.2.3. wie daarmee het eerst op de proppen kwam ?
    Spitfire, Ar-234, FW-190/V12.
    Dat was een Boeing 307 Stratoliner, een commercieel vliegtuig.
    "The first pressurized flight, successfully accomplished by PAA NC19902 Clipper Rainbow, occurred on June 20, 1939. "
    bron
      donderdag 13 juli 2006 @ 13:36:38 #43
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39786744
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 13:35 schreef Nr.G het volgende:

    [..]

    Dat was een Boeing 307 Stratoliner, een commercieel vliegtuig.
    "The first pressurized flight, successfully accomplished by PAA NC19902 Clipper Rainbow, occurred on June 20, 1939. "
    bron
    [afbeelding]
    Zelfs nog voor de oorlog.... dat wist ik niet.
      donderdag 13 juli 2006 @ 14:00:31 #44
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39787381
    Ook een leuk concept. Deze keer russisch.
    De AG-2 aerial grenade.
    quote:
    Bron : PE-2
    One interesting detail concerning the Pe-2 was its use of the AG-2 aerial grenade. A store of them were carried in the tail, to be ejected and explode about 80 meters (260 feet) behind the aircraft and scatter shrapnel in the path of a pursuer. The Soviets claimed that about 1 out of every 5 aerial kills obtained by the Pe-2 were obtained with this weapon.
    Biljiant toestel overigens. Een echt werkpaard.
    pi_39789238
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 11:49 schreef Drugshond het volgende:

    [..]

    De Tiger en Königstiger waren wel uitmuntende tanks, maar het nadeel was dat ze een beetje veel dorstig waren. Met massaproductie van de Pz.Kpfw.IV (was qua ontwerp een goede chassis) inclusief brede banden + sloping armor waren ze een stuk verder gekomen.
    Precies. De Konigstiger kon trouwens in de West helemaal niet uit de voeten. Er waren weinig bruggen bestand tegen zijn gewicht en bovendien was hij in heuvelachtig terrein of op zompige weilanden nutteloos. Als ze nou gewoon 10 panthers hadden gebouwd in plaats van één Königstiger... maar liever niet, natuurlijk.
    Trouwens, over achterlijke tanks gesproken. Heb je wel eens van de Sturmtiger gehoord? Dit ding: .
    Een raketwerper van 380mm! Hoe KOMEN ze erop! En wat MOETEN ze ermee!
    quote:
    V1 en V2 zal altijd wel speelgoed blijven. Tenzij Hitler was gegaan voor de atoombom dan had de V2 nog wel het grote verschil kunnen maken. Er waren ook plannen voor een balistische raket die de kustlijn van Amerika kon halen. Maar toen was de oorlog al over.
    See? Waar sláát dat nou op.
    quote:
    Qua automiache handwapens moesten de duitsers door ontwikkelen. Dat probleem werd zichtbaar in Rusland toen de MP-38/40 overklast werd door de PPSch-41. 32 kogels tegen een drum versie van 71 kogels + een beter wapen maakt wel degelijk een verschil uit.
    Een beperkt verschil. De Duitsers namen het wapen gewoon over. Was eigenlijk verboden; wapens van de vijand dragen, maar de PPSch-41 (en 43) was gewoon veel beter uitgerust voor de taak dan de (trager schietende) MP-40. Bovendien deden de Yanks dat op hun beurt weer met de MP40, die ze beter vonden dan hun Tommy's.
    quote:
    De MP43/44/Stg.44 was een voortreffelijk aanvalswapen die zijn tijd ver vooruit was. En deze heeft aan de basis gestaan voor de later zeer succesvolle AK-47 familie.
    Precies. Kun je nagaan dat de Amerikanen pas zes jaar later hun eerste aanvalsgeweer hadden, wat eigenlijk gewoon een volauto versie van de Garand was (de M-14). De eerste Amerikaanse tegenhanger van de Stg-44 was de M-16...
    En dat bedoel ik nou. Er liepen een paar Duitsers rond met de Stg-44 en de rest had de ouwe Kar-98 (of de Schmeisser). Hadden de Duitsers die effort (en resources) in een verbetering van het standaard infanteriewapen gestoken (Kar-98), of in een draagbaar machinegeweer, dan had dat een heel ander effect gehad dan die paar Stg-44's.
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
    pi_39789333
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 13:23 schreef Nr.G het volgende:

    [..]

    Smaak is natuurlijk persoonlijk.
    Ik vindt bijvoorbeeld de Horten IX erg mooi
    [afbeelding]
    Hee, hadden ze er twee? Hier is er één van Gotha, de Go-229:
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
      donderdag 13 juli 2006 @ 15:34:22 #47
    123743 Gryphonne
    Ancient guardian
    pi_39790385
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 14:59 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

    [..]

    [quote]Precies. De Konigstiger kon trouwens in de West helemaal niet uit de voeten. Er waren weinig bruggen bestand tegen zijn gewicht en bovendien was hij in heuvelachtig terrein of op zompige weilanden nutteloos. Als ze nou gewoon 10 panthers hadden gebouwd in plaats van één Königstiger... maar liever niet, natuurlijk.
    Trouwens, over achterlijke tanks gesproken. Heb je wel eens van de Sturmtiger gehoord? Dit ding: [afbeelding].
    Een raketwerper van 380mm! Hoe KOMEN ze erop! En wat MOETEN ze ermee!
    [..]
    See? Waar sláát dat nou op.
    [..]
    Over de Panther ben ik het mee eens, dat was de beste tank uit de hele oorlog. punt. Niet van die grote bakbeesten (en de IS-2 was ook niet geweldig) maar een mobiele, goede tank met adequate bepanstering en zeer goed 75/L70 kanon. De Sturmtiger was overigens ontworpen om te vechten in stedelijke gebieden en is zeer succesvol geweest in zijn korte carriere. Het koste niet veel recourses dit ding te maken aangezien het afgedankte Tiger chassis waren en er slechts 14 van zijn gemaakt. De technologie voor de raketmortier was ook al beschikbaar van de Kriegsmarine.
    quote:
    Een beperkt verschil. De Duitsers namen het wapen gewoon over. Was eigenlijk verboden; wapens van de vijand dragen, maar de PPSch-41 (en 43) was gewoon veel beter uitgerust voor de taak dan de (trager schietende) MP-40. Bovendien deden de Yanks dat op hun beurt weer met de MP40, die ze beter vonden dan hun Tommy's.
    Zo geweldig was de PPSh-41 niet, daarbij had de standaard infanterist meestal niet eens een drum maar sikkel magazijnen en nog een zooi kogels los. de drums waren niet zo veel voorkomend als dat mensen denken. En zoals hieronder al is gezegd, een infanteriewapen gaat de oorlog niet veranderen. Dan moet er nog eens rekening worden gehouden met het feit dat het overgrote deel van alle eenheden misschien maar 1 of 2 van deze PPSh's heeft. Selchts de gemechaniseerde eenheden hebben dedicated SMG eenheden, en zo geweldig zijn deze nou ook weer niet op de lange afstand.

    [..]
    quote:
    Precies. Kun je nagaan dat de Amerikanen pas zes jaar later hun eerste aanvalsgeweer hadden, wat eigenlijk gewoon een volauto versie van de Garand was (de M-14). De eerste Amerikaanse tegenhanger van de Stg-44 was de M-16...
    En dat bedoel ik nou. Er liepen een paar Duitsers rond met de Stg-44 en de rest had de ouwe Kar-98 (of de Schmeisser). Hadden de Duitsers die effort (en resources) in een verbetering van het standaard infanteriewapen gestoken (Kar-98), of in een draagbaar machinegeweer, dan had dat een heel ander effect gehad dan die paar Stg-44's.
    Uhm, tegen het einde van de oorlog was de StG in redelijke massa productie en de TO&E van de Duitsers bevatte al sinds vroeg 1944 een aantal StG's per eenheid. Voor een Grenadier 44 Kompanie (1x Grenadier Zug, 2x Sturm Zug) waren dit er al 4 per eenheid (8-12 man) in de "Sturm Zug" In de eerste instantie werd de StG zelfs tegengewerkt door Hitler omdat hij vondt dat het nooit een succesvol wapen kon worden, totdat berichten van het front hem overhaalden. Maar om te zeggen dat de Duitsers een oorlog hadden kunnen winnen op basis van betere infanteriewapens? nay.. infanteriewapens maken maar heel weinig uit, het gaat om doctrine, discipline, leiderschap en ondersteunende wapens zoals artillerie. Het is niet voor niets dat het overgrote deel van alle omgekomen infanteristen slachtoffer is geweest van doodgewone artillerie.
    pi_39792687
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 15:02 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:

    [..]

    Hee, hadden ze er twee? Hier is er één van Gotha, de Go-229:
    [afbeelding]
    De Horten IX is de naam die de uitvinders (gebr. Horten) eraan gaven. Gotha was de fabriek die hem werkelijk zou bouwen en gaf er de naam Go-229 aan.
    De prototypes hebben ook echt gevlogen en het vliegtuig stond al op een assembly line toen de amerikanen de fabriek veroverden. Alle vliegtuigen zijn naar Northrop in de US verscheept en de rest in de fabriek is opgeblazen zodat de russen er niets aan hadden.
    Northrop heeft ze gebruikt om de B-35 te maken.


    Deze had echter stabiliteitsproblemen. In de jaren negentig is het project vernieuwd en zorgden computers voor de besturing. De uitkomst hiervan is de B-2 bomber.
    pi_39793080
    teeveepee
    Ik steek je moeder in de fik!
    pi_39793347
    canard: Henschel 87

    Hoezo Duitsers innovatief.....
    Ik steek je moeder in de fik!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')