abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39596448
Filmpje van de replica van de Messerschmidt Me262 op een luchtvaartshow in Dld : *klik*
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:22:22 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39596886
Bloedmooi toestel maar in handen van een ongeoefende piloot een vliegende tijdbom om mee te vliegen. Zeker als je meeneemt dat de motoren slechts een levensduur hadden van 24 uur (vanwege het gebrek van chroomlegeringen aan het einde van de oorlog).

IL2 - Sturmovik is een behoorlijk realistische flight sim waarmee je ook met een ME-262 kunt vliegen. De praktijk is echter dat je meer bezig bent met het vlieg-managment van het toestel (om de motoren niet op te blazen). Dan dat je actief het luchtgevecht kunt controleren. Bijzonder moeilijk toestel om te vliegen. Maar in handen van een ervaren piloot een uiterst dodelijk luchtwapen (Walter Novotny - 258 Kills).


Feit blijft wel dat het een jager was die zijn tijd ver vooruit was (5 jr). De Gloster Meteor en de P-80 die later in dienst kwamen van de geallieerde luchtmacht hadden slechtere vliegprestaties.
pi_39597139
Ik neem aan dat ze de BMW motoren niet hebben nagebouwd, maar betere hedendaagse hebben gebruikt

Het toestel was inderdaad vernieuwend, vooral op aerodynamisch gebied. Pijlvleugels bv had nog nooit iemand gebruikt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:38:51 #4
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39597156
Nr.G is een fan van dit soort toestellen?
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:50:59 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39597399
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Maar in handen van een ervaren piloot een uiterst dodelijk luchtwapen (Walter Novotny - 258 Kills).
Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:53:05 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39597442
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:37 schreef Nr.G het volgende:
Ik neem aan dat ze de BMW motoren niet hebben nagebouwd, maar betere hedendaagse hebben gebruikt
Mwah, de russen hebben nog vrij lang de jumbo-004 motoren gebruikt (ook nagebouwd) voor hun eigen vliegtuig ontwikkeling. Niet altijd even succesvol.
quote:
Het toestel was inderdaad vernieuwend, vooral op aerodynamisch gebied. Pijlvleugels bv had nog nooit iemand gebruikt.
Klopt dat concept is snel overgenomen door de Amerikanen met de ontwikkeling van de F-86 Sabre (1947/1948).
pi_39597520
leuk filmpje, alleen wat lang
vage titel van dat filmpje trouwens. Als ik 't goed hoor is deze nagebouwd met originele onderdelen en nieuwe motoren omdat er geen exemplaren van de originele meer waren.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:59:53 #8
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39597552
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:50 schreef Gunner het volgende:
Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Klopt.... Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Ik noemde bewust W.Novotny omdat zijn squadron als eerste werd uitgerust met ME-262's, en hij zou later ook sterven in de ME-262 (waarschijnlijk doordat het toestel spontaan in brand vloog, i.p.v. een luchtgevecht).

Erich Hartmann is altijd trouw gebleven aan zijn ME109 (tot het einde van de oorlog).
pi_39597603
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Klopt.... Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Ik noemde bewust W.Novotny omdat zijn squadron als eerste werd uitgerust met ME-262's, en hij zou later ook sterven in de ME-262 (waarschijnlijk doordat het toestel spontaan in brand vloog, i.p.v. een luchtgevecht).

Erich Hartmann is altijd trouw gebleven aan zijn ME109 (tot het einde van de oorlog).
kan ook zijn dat 'ie is neergeschoten bij het uitvoeren van een landing, die was nl. 'een beetje' lastig.
quote:
Het gebrek aan stuwkracht bij lage snelheid was een bijkomend probleem voor de nieuwe motor en het kostte een grote hoeveelheid brandstof vooraleer het toestel zijn draai vond. Daarbij kwam zoveel hitte vrij dat delen van de motor letterlijk wegsmolten.

Het toestel was om deze redenen ook moeilijk aan de grond te zetten en geallieerde jagers vielen het dan ook bij het landen aan. Het grote brandstofverbruik had als bijkomend nadeel dat het maar korte missies kon vliegen.
Bron: Wikipedia
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:05:02 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39597653
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mwah, de russen hebben nog vrij lang de jumbo-004 motoren gebruikt (ook nagebouwd) voor hun eigen vliegtuig ontwikkeling. Niet altijd even succesvol.
Maar dan wel met hardere metalen?
Vampire Romance O+
pi_39597732
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Lees dat artikel nog eens?:O
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:11:47 #12
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39597770
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:03 schreef bas-beest het volgende:
kan ook zijn dat 'ie is neergeschoten bij het uitvoeren van een landing, die was nl. 'een beetje' lastig.
Toen de duitsers doorkregen wat er met hun high-tech speelgoed gebeurde. Gingen ze de vliegvelden beschermen met conventionele toestellen. Om er voor te zorgen dat ze nog wel een kans hadden om veilig te kunnen landen.

Maar ook in een volwaardig luchtgevecht was de P-51D zeker niet de mindere. Die kon het qua snelheid in het luchtgevecht nog redelijk bijbenen. Hoewel de responstijd vrij kort was.
pi_39597979
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:09 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Lees dat artikel nog eens?:O
dit stukje?

In September 1944 he was made commander of the specialist unit dubbed Kommando Nowotny, flying the new Messerschmitt Me 262 out of airfields near Osnabrück. Nowotny had achieved three victories in his temperamental aircraft (two B-24s and a P-51)

[ Bericht 1% gewijzigd door bas-beest op 07-07-2006 10:39:06 ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:27:28 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39598136
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:09 schreef Snuwerd het volgende:

[..]

Lees dat artikel nog eens?:O
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:48:48 #15
107594 Nr.G
m411007
pi_39598734
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Adolf Galland is toch wel iets bekender dacht ik
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:50:01 #16
107594 Nr.G
m411007
pi_39598768
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:38 schreef Natalie het volgende:
Nr.G is een fan van dit soort toestellen?
Ik heb een master degree in aerospace engineering
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:59:07 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39599032
Bekender misschien, maar Novotny heeft meer kills
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:00:29 #18
107594 Nr.G
m411007
pi_39599068
niet in de Me262

Novotny-3
Galland-7
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:11:49 #19
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39599370
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:48 schreef Nr.G het volgende:
Adolf Galland is toch wel iets bekender dacht ik
Nice one.
Niet zozeer qua kills, maar wel op de manier waartegen hij de kills heeft gemaakt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:16:04 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39599496
What if.... als de duitsers hun luchtmacht nog een jaar hadden kunnen doorontwikkelen.
Deze site is wel grappig - Project '46..

Je zou bijna zweren dat de ontwerpers aan de drugs hebben gezeten om met zulke exotische ontwerpen naar buiten te komen.
pi_39599529
quote:
De Messerschmitt Me 262 bijgenaamd Schwalbe was het eerste operationele jachtvliegtuig aangedreven door straalmotoren. Het toestel werd door de Luftwaffe in beperkte mate ingezet tijdens de Tweede Wereldoorlog.
En een van de plekken waar het gevlogen heeft is het front rondom Roermond en in Noord Limburg rond november 1944 !
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:29:25 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39599882
Wellicht iets onbekender. De jappen hebben hadden ook een ME-262.
  • Ki-201 Karyu (Fire Dragon) een rechtstreekse copy.
  • Nakajima J8N1 Kikka (Orange Blossom) een kleinere uitvoering.
    Maar die zijn nooit het prototype stadium voorbij gekomen.
  •   vrijdag 7 juli 2006 @ 11:33:52 #23
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_39600038
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef Drugshond het volgende:
    What if.... als de duitsers hun luchtmacht nog een jaar hadden kunnen doorontwikkelen.
    Deze site is wel grappig - Project '46..

    Je zou bijna zweren dat de ontwerpers aan de drugs hebben gezeten om met zulke exotische ontwerpen naar buiten te komen.
    Ze hadden wel meer vreemde dingen.. zo ook bijvoorbeeld een straaljager die op steenkoolgruis vloog. Ik ga vanmiddag even wat meer info zoeken, ik vind het een grappig concept.
    Vampire Romance O+
    pi_39617632
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 09:53 schreef Drugshond het volgende:

    Klopt dat concept is snel overgenomen door de Amerikanen met de ontwikkeling van de F-86 Sabre (1947/1948).
    en later ook overgenomen door de Russen (MiG-21)
    en doordat ze beiden dezelfde info hadden afgekeken en gejat v/d Duitsers leken ze nogal op elkaar
      vrijdag 7 juli 2006 @ 23:56:55 #25
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_39622560
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 21:04 schreef A.West het volgende:

    [..]

    en later ook overgenomen door de Russen (MiG-21)
    en doordat ze beiden dezelfde info hadden afgekeken en gejat v/d Duitsers leken ze nogal op elkaar
    Ik denk dat je de Mig-15 en de Mig-17 bedoelt.
    Waarbij de Mig-15 eerder operationeel was dan de F-86. (Korea oorlog). Ironisch was wel dat beide toestellen min-of-meer gelijkwaardig aan elkaar waren. In die tijd zonder geavanceerde wapensystemen maakte de piloot grotendeels het verschil. Tegenwoordig is de rol van de piloot veel meer ondergeschikt geworden. En de volgende generatie gevechtsvliegtuigen zou wel eens onbemand kunnen zijn.

    Wat ik me wel afvraag is of er bepaalde speciale versies van de ME-262 in dienst waren die werkten met licht-optische sensors waarmee explosieven vanuit de vleugel afgeschoten konden worden. (Lees onder een bommenwerper vliegen om hem neer te kunnen halen).
    Sommige versies van de ME-163 had deze techniek wel...... maar ik weet niet of ze dit ook bij de ME-262 hebben toegepast.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')