Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Maar in handen van een ervaren piloot een uiterst dodelijk luchtwapen (Walter Novotny - 258 Kills).
Mwah, de russen hebben nog vrij lang de jumbo-004 motoren gebruikt (ook nagebouwd) voor hun eigen vliegtuig ontwikkeling. Niet altijd even succesvol.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:37 schreef Nr.G het volgende:
Ik neem aan dat ze de BMW motoren niet hebben nagebouwd, maar betere hedendaagse hebben gebruikt
Klopt dat concept is snel overgenomen door de Amerikanen met de ontwikkeling van de F-86 Sabre (1947/1948).quote:Het toestel was inderdaad vernieuwend, vooral op aerodynamisch gebied. Pijlvleugels bv had nog nooit iemand gebruikt.
Klopt.... Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:50 schreef Gunner het volgende:
Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
kan ook zijn dat 'ie is neergeschoten bij het uitvoeren van een landing, die was nl. 'een beetje' lastig.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt.... Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Ik noemde bewust W.Novotny omdat zijn squadron als eerste werd uitgerust met ME-262's, en hij zou later ook sterven in de ME-262 (waarschijnlijk doordat het toestel spontaan in brand vloog, i.p.v. een luchtgevecht).
Erich Hartmann is altijd trouw gebleven aan zijn ME109 (tot het einde van de oorlog).
Bron: Wikipediaquote:Het gebrek aan stuwkracht bij lage snelheid was een bijkomend probleem voor de nieuwe motor en het kostte een grote hoeveelheid brandstof vooraleer het toestel zijn draai vond. Daarbij kwam zoveel hitte vrij dat delen van de motor letterlijk wegsmolten.
Het toestel was om deze redenen ook moeilijk aan de grond te zetten en geallieerde jagers vielen het dan ook bij het landen aan. Het grote brandstofverbruik had als bijkomend nadeel dat het maar korte missies kon vliegen.
Maar dan wel met hardere metalen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah, de russen hebben nog vrij lang de jumbo-004 motoren gebruikt (ook nagebouwd) voor hun eigen vliegtuig ontwikkeling. Niet altijd even succesvol.
Lees dat artikel nog eens?:Oquote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Novotny heeft geen 258 kills in de ME262 gemaakt, slechts 3
Toen de duitsers doorkregen wat er met hun high-tech speelgoed gebeurde. Gingen ze de vliegvelden beschermen met conventionele toestellen. Om er voor te zorgen dat ze nog wel een kans hadden om veilig te kunnen landen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:03 schreef bas-beest het volgende:
kan ook zijn dat 'ie is neergeschoten bij het uitvoeren van een landing, die was nl. 'een beetje' lastig.
dit stukje?quote:
Adolf Galland is toch wel iets bekender dacht ikquote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar hij was wel de bekendste duitse ace die vloog met de ME262.
Nice one.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:48 schreef Nr.G het volgende:
Adolf Galland is toch wel iets bekender dacht ik![]()
En een van de plekken waar het gevlogen heeft is het front rondom Roermond en in Noord Limburg rond november 1944 !quote:De Messerschmitt Me 262 bijgenaamd Schwalbe was het eerste operationele jachtvliegtuig aangedreven door straalmotoren. Het toestel werd door de Luftwaffe in beperkte mate ingezet tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Ze hadden wel meer vreemde dingen.. zo ook bijvoorbeeld een straaljager die op steenkoolgruis vloog. Ik ga vanmiddag even wat meer info zoeken, ik vind het een grappig concept.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef Drugshond het volgende:
What if.... als de duitsers hun luchtmacht nog een jaar hadden kunnen doorontwikkelen.
Deze site is wel grappig - Project '46..
Je zou bijna zweren dat de ontwerpers aan de drugs hebben gezeten om met zulke exotische ontwerpen naar buiten te komen.
en later ook overgenomen door de Russen (MiG-21)quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:53 schreef Drugshond het volgende:
Klopt dat concept is snel overgenomen door de Amerikanen met de ontwikkeling van de F-86 Sabre (1947/1948).
Ik denk dat je de Mig-15 en de Mig-17 bedoelt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:04 schreef A.West het volgende:
[..]
en later ook overgenomen door de Russen (MiG-21)
en doordat ze beiden dezelfde info hadden afgekeken en gejat v/d Duitsers leken ze nogal op elkaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |