Waarom denk je dat ze een remake van deel 2 hebben gemaakt?... Juist door de vlaggetjes en de gameplay daarom heen! Vlaggetjes!!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:03 schreef mschol het volgende:
wat vinden jullie van de remake van settlers 2?
ik heb zelf nooit de originele 2 gespeeld, wel 3 & 4
ik vind em grafisch erg oke
alleen die vlaggetjes om wegen aan te leggen vind ik zwaar klote..
en de time limit in de demo is ook redelijk nutteloos, je hebt immers maar 1 map die je kan spelen
Haha, inderdaad dat is wel een mega fout eigelijk, ik deed het ook altijd tegen de computer, maar in de multiplayer kan ik wel begrijpen dat het dan onwinbaar wordt.quote:O ja, en dat je je kastelen kan verbranden als je wordt aangevallen. Beter niemand een kasteel, dan mijn broer mijn kasteel. Dus: de fik erin. En dat dan over en weer. Zat je op een gegeven moment met lege bergen, geen soldaatjes meer en de grenzen kilometers uit elkaar.
Geweldig spel
die vlaggetjes beperken je erg in je bouw-bewegingsvrijheid (je moet immers een pad via iets laten lopen soms, wat resulteert in hele stukken land die je niet meer kan gebruikenquote:Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze een remake van deel 2 hebben gemaakt?... Juist door de vlaggetjes en de gameplay daarom heen! Vlaggetjes!!![]()
![]()
Deel 3 & 4![]()
Oh yeah!quote:
Ja, settlers 2 dus, dat is juist zo mooi die vlaggetjes!quote:Op zondag 9 juli 2006 20:52 schreef mschol het volgende:
[..]
die vlaggetjes beperken je erg in je bouw-bewegingsvrijheid (je moet immers een pad via iets laten lopen soms, wat resulteert in hele stukken land die je niet meer kan gebruiken
demo kan je naar engels veranderen, zie games.fok.nlquote:Op maandag 10 juli 2006 00:52 schreef JK het volgende:
Ik heb deel 1 op de Amiga gespeeld. Deel 2 nooit gespeeld, de rest ook niet. Grafisch ziet het er leuk uit, is de demo wel Engels ? Ik haat Duits
die nieuwe settlers 2 vind ik niet oke, leuke graphics, maar de gameplay is verneukt... (door die vlaggetjes en dus je hele grote beperking...quote:Op maandag 10 juli 2006 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wacht wel op de volledige game en die koop ik, II is beste settlers van de serie.
3 &4 waren gewoon bullcrap...
De Engelse versie is intussen ook al uit.quote:Op maandag 10 juli 2006 07:51 schreef mschol het volgende:
[..]
demo kan je naar engels veranderen, zie games.fok.nl
Dan doe je iets niet goedquote:Op zondag 9 juli 2006 20:52 schreef mschol het volgende:
[..]
die vlaggetjes beperken je erg in je bouw-bewegingsvrijheid (je moet immers een pad via iets laten lopen soms, wat resulteert in hele stukken land die je niet meer kan gebruiken
quote:
Prachtig, ik ga hem even proberen. Zal wel tegenvallenquote:Op maandag 10 juli 2006 10:03 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De Engelse versie is intussen ook al uit.
Klik
die vlaggetjes die horen in settlers 2 dus ook in de remakequote:Op maandag 10 juli 2006 07:52 schreef mschol het volgende:
[..]
die nieuwe settlers 2 vind ik niet oke, leuke graphics, maar de gameplay is verneukt... (door die vlaggetjes en dus je hele grote beperking...
Exactly, als je vlaggetjes niet leuk vind ben je niet settler-waardigquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:30 schreef dekkered het volgende:
[..]
die vlaggetjes die horen in settlers 2 dus ook in de remake
ga jij nou maar weer 3 en 4 spelen zonder je vlaggetjes
2 rulessquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Exactly, als je vlaggetjes niet leuk vind ben je niet settler-waardig![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Exactly, als je vlaggetjes niet leuk vind ben je niet settler-waardig![]()
Settlers 4 heeft alleen weinig meer met het idee en de kracht van settlers te maken, voor de rest is het een aardige niet-settlers game in mijn ogen...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]sure
* settlers 4 opstart
en misschien zie ik wel eens de originele 2 te downen, maar ik gok dat het idee
van niet de vrijheid hebben om zelf te bepalen waar je iets wilt zetten me erg tegen zal gaan staan... en 90 minuten is ook wel korte demo (zeker als je F12 gebruikt)
vertel me dan eens wat de kracht en idee van settlers zou zijnquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:23 schreef McGilles het volgende:
[..]
Settlers 4 heeft alleen weinig meer met het idee en de kracht van settlers te maken, voor de rest is het een aardige niet-settlers game in mijn ogen...
Ach, als je niet beter weet en settlers 2 nooit had gespeeld boeit het ook geen zak
vlaggetjesquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
vertel me dan eens wat de kracht en idee van settlers zou zijn
Dat is meer een gevoel, maar in woorden is het meer de simpelheid tegenover het zeer goed uitgewerkte resource systeem (vlaggetjes), ik heb settlers 2 zeker een paar honderd uur gespeeld, daarentegen was settlers 4 na 5 a 10 uurtjes al saai...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:30 schreef mschol het volgende:
[..]
vertel me dan eens wat de kracht en idee van settlers zou zijn
Een paar honderd uur maar??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is meer een gevoel, maar in woorden is het meer de simpelheid tegenover het zeer goed uitgewerkte resource systeem (vlaggetjes), ik heb settlers 2 zeker een paar honderd uur gespeeld, daarentegen was settlers 4 na 5 a 10 uurtjes al saai...
Een ruime schatting, ik weet nog wel een keer dat ik een dual screen potje had gespeeld van 8 uur langquote:
idd; moderne jeugd kan niet eens langer dan 10min intensief nadenken en leren omgaan met zoiets simpels als die vlaggetjes; wat moet er toch van ons worden met hen als degenen die voor ons moeten zorgen als we oud zijnquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:30 schreef dekkered het volgende:
[..]
die vlaggetjes die horen in settlers 2 dus ook in de remake
ga jij nou maar weer 3 en 4 spelen zonder je vlaggetjes
ik speel zowie so langzaam, ben naamelijk geen aanvallen type (dus bij ieder rts spel wacht ik vrij lang totdat ik een echt goede resource stroom en./of grootleger heb, dit laatste is het geval bij settlers 3 & 4)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:16 schreef nietzman het volgende:
En dát is nou de echte Settlers.
Als je een langere aandachtsspanne hebt dan vijf seconden zijn al die moderne meukspellen geen kont aan, ik ben blij dat ze teruggaan naar het oude systeem en dat je een spel niet meer in een dag uitspeelt.
tja een spelletje is voor de ontspanning en niet om intensief na te denken (imo) , dit doe ik wel op school/werk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:36 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
idd; moderne jeugd kan niet eens langer dan 10min intensief nadenken en leren omgaan met zoiets simpels als die vlaggetjes; wat moet er toch van ons worden met hen als degenen die voor ons moeten zorgen als we oud zijn
Settlers 2 was gewoon zo snel mogelijk doorbikkelen naar de mijnen en zo efficient mogelijk omgaan met je resources, als je ging wachten ga je ten onder!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:33 schreef mschol het volgende:
[..]
ik speel zowie solangzaam, ben naamelijk geen aanvallen type (dus bij ieder rts spel wacht ik vrij lang totdat ik een echt goede resource stroom en./of grootleger heb, dit laatste is het geval bij settlers 3 & 4)
maar ik ga settlers 2 nog wel een kansje geven, alleen dan de originele versie (aangezien daar geen tijds limiet opzit)
[..]
tja een spelletje is voor de ontspanning en niet om na te denken (imo) , dit doe ik wel op school/werk.
arme jij..![]()
mja ik zie dan wel, ik heb me twijfels of mij dat dan echt gaat trekkenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Settlers 2 was gewoon zo snel mogelijk doorbikkelen naar de mijnen en zo efficient mogelijk omgaan met je resources, als je ging wachten ga je ten onder!
Ps, het is sowieso, dus niet zowie so
mailen mag toch altijd??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:58 schreef Kptelmo het volgende:
Jammer van de 90min limiet, dit soort spellen hebben meer tijd nodig. Maar goed het is een demo.
Ik kwam er trouwens via een Duits Siedler2 forum erachter dat een of andere gast namens Magichack de 90min limiet gehackt heeft. Ik ga er eens vanuit dat ik geen linkje mag plaatsen...doe ik dus ook niet.
Ik heb het aan de paus gevraagd en hij vond dat dat wel moest kunnen. You've got mail.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:38 schreef mschol het volgende:
[..]
mailen mag toch altijd??
*zich aanmeld als ontvanger
De paus heeft je emailadres niet.quote:Eh.. ik wil dat mailtje ook wel ontvagen.
--edit--quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:01 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Ik heb het aan de paus gevraagd en hij vond dat dat wel moest kunnen. You've got mail.
[..]
De paus heeft je emailadres niet.
Die is er en die kan je hier vinden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:02 schreef McGilles het volgende:
Is er trouwens ook een engelstalige demo? En zoja, waar?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | CALLSTACK ----------------------------------------------------------------------- EXCEPTION_BREAKPOINT (0x80000003) at 7C901230 : eax: 00000003 | ebx: 015e3978 | ecx: 7c91056d | edx: 00a30002 ebp: 0000000f | eip: 7c901230 | esi: 015e39ac | esp: 0012fb1c (0x7C901230) DbgBreakPoint() |
Ik zou ook graag een mailtje willen ontvangen met die crack/hack op Michielmango@hotmail.comquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:01 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Ik heb het aan de paus gevraagd en hij vond dat dat wel moest kunnen. You've got mail.
[..]
De paus heeft je emailadres niet.
ikzit AT chello PUNT nlquote:
quote:Ik zou ook graag een mailtje willen ontvangen met die crack/hack op Michielmango@hotmail.com
Dank!
veni vidi emailiquote:En ik ben ineens een gelovend man geworden.
Groot gelijk, dat laatste deel is een enorme mislukking.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:17 schreef Hathor het volgende:
Zit nu effe die demo te downen, ben wel benieuwd. Settlers 2 vind ik zo'n beetje het meest verslavende spel aller tijden, en ik heb er toch heel wat gespeeld. Als de gameplay exact hetzelfde is wil ik hem wel gaan kopen, ander laat maar. De versies die na S2 uitkwamen vond ik ook al helemaal niks, met als absoluut dieptepunt die laatste, Heritage of Kings geloof ik. Die was binnen een dag alweer van mijn harde schijf af, zo'n baggerspel vond ik dat.
Het had ook eigenlijik helemaal niks meer met de originele gameplay te maken, het spel deed me nog het meest denken aan Warcraft 3, maar dat was tenminste nog leuk om te doen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:55 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Groot gelijk, dat laatste deel is een enorme mislukking.
Die was inderdaad ook briljant.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:00 schreef JackHerrer het volgende:
Is de soundtrack hetzelfde?
mail mij ook even s.v.p. dr.dunno [at] gmail [punt] comquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:01 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
[..]
ok....ik stop ermee.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:02 schreef pkwarts het volgende:
Ok, vanaf nu stoppen maar met die time-limit crack. Ook time-limit van een demo afhalen keuren we niet goed hier.
quote:
dat krijg ik dus ook, gedownload van gamershellquote:
Idd, zowel de duitse als de engelse versie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat krijg ik dus ook, gedownload van gamershell![]()
bij mij wil die autorun steeds m'n symantec antivirus modificeren/deïnstalleren, ipv dat spel setuppenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:09 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Idd, zowel de duitse als de engelse versie.
bij mij door de beide autorun files te kopieëren naar de bin-dir en die af te spelen... het spel heeft iig nog steeds gare programmering, net als vroeger gewoon was in die tijdquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef Pracissor het volgende:
ik verplaatste de data dir naar de bin dir, toen werkte ie bij mij weer.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:19 schreef dr.dunno het volgende:
en nu doet hij het wel (mits niet autorun gebruikt voor setup, wel voor afspelen! )
werkende versie: http://www.gamedaily.com/download/info/?packageid=0078701404
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
bij mij door de beide autorun files te kopieëren naar de bin-dir en die af te spelen... het spel heeft iig nog steeds gare programmering, net als vroeger gewoon was in die tijd
Alle 3 gedaan/geprobeerd. nog die kut error!quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef Pracissor het volgende:
ik verplaatste de data dir naar de bin dir, toen werkte ie bij mij weer.
Dat dusquote:System Requirements Demo:
CPU: 1,4 GHz Intel Pentium IV or AMD (SSE) Athlon XP (3 GHz recommended)
RAM: 512 MB (1024 recommended)
3D Graphics Card: DirectX 9 compatible graphics card with 64 MB + 64 MB AGP aperture size, Shader 2.0 (128 MB, Shader 3.0 recommended)
Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card
Komt door je GeForce 4. Het spel heeft minstens een DirectX9 kaart nodig.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:23 schreef jackson het volgende:
Geen idee wat de specs zijn als je deze game soepel wil draaien maar mijn AMD XP 2600 met 1 GB geheugen en een matige GF4 wil het niet
[ code verwijderd ]
Ah tof... een kenner in het huisquote:Op zondag 16 juli 2006 22:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Komt door je GeForce 4. Het spel heeft minstens een DirectX9 kaart nodig.
Ligt aan je budget. Als je een vrij groot budget hebt is een GeForce 7800 GS wel een goed. Andere kaarten waar je naar kan kijken zijn de Radeon X1600Pro, Radeon X8xx serie of iets uit de GeForce 6800 serie. Verder heb je vrij weinig keus, aangezien er niet veel kaarten meer voor AGP worden gemaakt.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:29 schreef jackson het volgende:
[..]
Ah tof... een kenner in het huis. Zelf wist ik jarenlang van de hoed en de rand maar nu kan ik zelfs de rand niet meer vinden. Mijn vraag dan ook.... Wat voor nieuwe videokaart zal ik kopen
?
Jah klopt... ik moet wel een AGP kaartje hebben. Ik zal eens rondkijkenquote:Op zondag 16 juli 2006 22:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ligt aan je budget. Als je een vrij groot budget hebt is een GeForce 7800 GS wel een goed. Andere kaarten waar je naar kan kijken zijn de Radeon X1600Pro, Radeon X8xx serie of iets uit de GeForce 6800 serie. Verder heb je vrij weinig keus, aangezien er niet veel kaarten meer voor AGP worden gemaakt.
Beter niet bezuinigen op de graphic card jacksonquote:Op zondag 16 juli 2006 22:44 schreef jackson het volgende:
[..]
Jah klopt... ik moet wel een AGP kaartje hebben. Ik zal eens rondkijken![]()
Bedankt!
wat voor foutmelding?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:02 schreef Mister_T het volgende:
Krijg hem niet werkend, iemand een idee?
Gillesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Beter niet bezuinigen op de graphic card jackson
Ik heb toen de 6800 serie uitkwam meteen er 1 aangeschaft en nog steeds veel plezier van!
Gaat het worden.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:42 schreef ElmarO het volgende:
GeForce 6800 serie.
dat heeft helemaal geen zin met een xp 2600+ ; al kon je er 10 SLI kaarten in duwen, die proc en beperkte systeembus blijven de beperkende factoren.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ligt aan je budget. Als je een vrij groot budget hebt is een GeForce 7800 GS wel een goed. Andere kaarten waar je naar kan kijken zijn de Radeon X1600Pro, Radeon X8xx serie of iets uit de GeForce 6800 serie. Verder heb je vrij weinig keus, aangezien er niet veel kaarten meer voor AGP worden gemaakt.
Lang leve de 6800 seriequote:Op donderdag 20 juli 2006 08:49 schreef jackson het volgende:
Ik heb nu een 6800 en in die 2min die ik getest heb gister leek het prima te draaien. Zoals eerder gezegd speel ik nagenoeg geen spellen maar heb deze kaart voor 100 euro kunnen kopen
. Niet teveel en het is een puik ding.
Volgens mij geen GT, nieuw kost hij 180 euro meen ik die kaart die ik heb. 128mb zit erop maar dat boeit verder weinig, als de snelheid er maar inzitquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Lang leve de 6800 serieis het een GT, 128 or 256mb?
heb hier de 6800 AGP (128MB) en die doet het echt als een zonnetjequote:Op donderdag 20 juli 2006 09:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Lang leve de 6800 serieis het een GT, 128 or 256mb?
Same herequote:Op donderdag 20 juli 2006 10:22 schreef mschol het volgende:
[..]
heb hier de 6800 AGP (128MB) en die doet het echt als een zonnetje![]()
December 2006 als ik het goed heb!quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:43 schreef jackson het volgende:
Er is nog geen datum bekend wanneer de volledige release uitkomt ofwel ?! Ben erg benieuwd namelijk en kon het laatst nog niet vinden
Hoezo een remake? Deel II! Behalve dat het spel ultiem gaaf is, is het verhaal ook erg tof. Maar goed, eerst DIII...quote:Nu nog een StarCraft 1 remake
Een remake in de zin van dat de basisgameplay hetzelfde blijft, verhaal mag van mij best een opvolging zijn hoorquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:11 schreef AgLarrr het volgende:
Beter! Settlers 3 & 4 zogen compleet. Ik heb me uren vermaakt met 2.
[..]
Hoezo een remake? Deel II! Behalve dat het spel ultiem gaaf is, is het verhaal ook erg tof. Maar goed, eerst DIII...
dat was de multiplayer functie van settlers 2, split screen en 2 muizenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:31 schreef Zebbie het volgende:
Ook een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb. Ik heb hem toevallig een paar weken geleden binnen gehaald en ben nog steeds bezig met de wereld veroveren en nieuwe strategieen bedenken. Ik hoor hier mensen ook praten over het spelen met 2 muizen ofzo, wat houdt dat in?
2 was inderdaad geniaal!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:43 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat was de multiplayer functie van settlers 2, split screen en 2 muizen![]()
Helemaal met je eens. Deel 3 & 4 waren helemaal niks vergeleken met deel2. Het is dat ik met theme hospital bezig ben maar anders zou ik spontaan deel 2 weer gaan spelenquote:Op maandag 10 juli 2006 00:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wacht wel op de volledige game en die koop ik, II is beste settlers van de serie.
3 &4 waren gewoon bullcrap...
die liep bij mij vast en toen waren al mijn save games wegquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:36 schreef Rouser het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Deel 3 & 4 waren helemaal niks vergeleken met deel2. Het is dat ik met theme hospital bezig ben maar anders zou ik spontaan deel 2 weer gaan spelen
Bedoelde natuurlijk wel de Engelse versiequote:Op donderdag 14 september 2006 15:17 schreef killerman85 het volgende:
Duitse versie is al te koop in Duitsland en mischien online shops.
Plaatje is van een Nintendo DS spel (die er, mits goede reviews op dit spel, waarschijnlijk dus gaat komenquote:
Bij GCshop.nl hebben ze 21 september als datum staan.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:24 schreef Keltie het volgende:
Wanneer gaat de definitieve versie in de verkoop eigenlijk?
Heb'em hier maar besteldquote:Op donderdag 14 september 2006 18:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bij GCshop.nl hebben ze 21 september als datum staan.
iemand hem nog goedkoper gezien dan 34,50 + 2 euro verzendkostenquote:Op donderdag 14 september 2006 18:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bij GCshop.nl hebben ze 21 september als datum staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
Ben zelf, ondanks ik hem op PC heb besteld. ook erg beniewd naar de DS versiequote:Op maandag 18 september 2006 15:19 schreef Ericjuh het volgende:
bah.. wat kloten dat alles langer moet duren!! moet halve week wachten voordat ik hem in huis heb!! wil hem niet downloaden!
Je moet geen watchtower hebben maar zo'n ander dingquote:Op maandag 18 september 2006 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Bij het spel; hoe kun je nou *&^$#%*^$ torens bouwen? Dat moest toch altijd om te expanden, of kun je dat sowieso niet in level 1?
Dat je dat openbaar durft toe te gevenquote:Op maandag 18 september 2006 23:28 schreef DrDentz het volgende:
[en ik maar een beetje zat te wachten totdat de settlers eens in beweging kwamen]
Ik zou gewoon de demo even downloaden van een gewone site.quote:Op maandag 18 september 2006 23:57 schreef VrijeVal het volgende:
hey als ik em van torrentspy wil downloaden werkt ie niet? kan iemand me helpen ?
Volgens mij kan het ook met een ander gebouw. Ben vanavond pas laat thuis maar ik zal het ff checken. Wellicht kan je in die campain dat gebouw nog niet bouwen ofzoquote:Op maandag 18 september 2006 23:54 schreef DrDentz het volgende:
je moet gewoon barracks bouwen ipv torens, die expanden je gebied
Military Towers werkt het ook mee...quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:49 schreef jackson het volgende:
[..]
Volgens mij kan het ook met een ander gebouw. Ben vanavond pas laat thuis maar ik zal het ff checken. Wellicht kan je in die campain dat gebouw nog niet bouwen ofzo![]()
Bij settlers 2 kon je je gebied uitbreiden met: Baracks, Guardhouse, Guardtower en van die kastelen wat me opviel bij de demo was dat in tegen stelling tot bij het origineel, hoe groter het gebouw (van barack tot kasteel) hoe meer land je bij krijgt.quote:Op maandag 18 september 2006 23:54 schreef DrDentz het volgende:
je moet gewoon barracks bouwen ipv torens, die expanden je gebied
Gewoon Engels...quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:56 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Bij settlers 2 kon je je gebied uitbreiden met: Baracks, Guardhouse, Guardtower en van die kastelen wat me opviel bij de demo was dat in tegen stelling tot bij het origineel, hoe groter het gebouw (van barack tot kasteel) hoe meer land je bij krijgt.
Oh en als je geen guardtowers kan bouwen. Je hebt 3 verschillende soorten huisjes, de kleinste, het huisje met zo een er tegen aan en het kasteel. Guard towers kunnen alleen bij de laatste 2 en dus niet op de gewone huisjes, dan zal je het met guardhouse of barack moeten doen.
Als jullie trouwens nu al de hele game hebben spelen jullie dan de duitse of wat?
Wanneer is die dan uitgekomen?quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gewoon Engels...
Het is een Multi-lingual cd: daar staat Engels, Duits, Spaans en nog een paar talen op.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:33 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Wanneer is die dan uitgekomen?
Niemand?quote:Op maandag 18 september 2006 18:43 schreef SuperUli het volgende:
Zucht, hoe krijg je ook alweer goederen in je schip zodat je ze kunt verschepen naar een andere haven?
Ik kan alleen dingen weigeren of uit het storehouse wegsturen? Maar als ik al m'n storehouses op weigeren zet, transporteren ze nog niks richting m'n kolonie. Apart.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:14 schreef Keltie het volgende:
Volgens mij op dezelfde manier als dat je bepaalde dingen in een storehouse krijgt?
Aanklikken op het gebouw?
Eh,quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:17 schreef Keltie het volgende:
Je hebt de volledige versie, zit er geen boekje bij? Of zeg ik nu hele domme dingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op woensdag 20 september 2006 15:09 schreef Frag_adder het volgende:
Die intro is echt geweldigdie verklaring heb ik niet gezien/gelezen/gehoord..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
Deel het met ons.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:03 schreef Dulk het volgende:
hmm die schepen was nog ff kutten, maar dat werkt best aardig als je eenmaal je 2e harbour hebt
ze zijn ineens verdwenen en daarom moeten ze naar de andere kant van de wereld, en dat was het ^^ lekker droogquote:Op woensdag 20 september 2006 19:20 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
die verklaring heb ik niet gezien/gelezen/gehoord..
die heb ik ook altijd zonder problemen gespeeld onder xpquote:Op donderdag 21 september 2006 10:01 schreef Hari-Bo het volgende:
Ik speel weer het orginele Settlers 2 Gold Edition zonder problemen onder XP![]()
Klopt ja... had alleen tering veel van die donkeys in voorraad en ze lopen niet overal... dat stoort me nogalquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:53 schreef Frag_adder het volgende:
ik meen dat donkeys kwamen als er op een weg een bepaalde hoeveelheid goederen vervoerd werdene en niet gewoon random
Ach zijn mooie screenshotsquote:Op woensdag 20 september 2006 22:28 schreef Dulk het volgende:
zie hier mijn stappen plan![]()
je bouwt een "shipyard" hierin zet je de knop "vlotten/schepen" om
nu worden er schepen gebouwd.
[afbeelding]
je bouwt een "harbour" (dit kan alleen op speciale plaatsen)
en kiest bij het derde tabblad "prepare expedition"
[afbeelding]
je klikt nu je schip aan en kiest dan een windrichting
[afbeelding]
het schip vaart er dan naartoe
[afbeelding]
en dan ben je op de nieuwe locatie en kies je de optie "build harbour"
en nu kan je spulletjes heen en weer laten varen en een nieuwe settlement starten
[afbeelding]
of was dit al duidelijk![]()
zie settlers 3 + 4 ?quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:36 schreef DrDentz het volgende:
Dat hele doorgeefsysteem werkt ook voor geen meter, het zou veel sneller gaan als een enkele settler het voorwerp helemaal zelf zou dragen
dat idee heb ik ook idd..quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:40 schreef DrDentz het volgende:
Dat gaat toch ook veel efficienter in die spellennu moet een settler die in het midden van het weggetje staat terug lopen om iets op te pakken, het weer neer leggen, dan met een andere weer terug lopen
Ik vind dat juist een dimensie toevoegen aan het spel, je moet goed nadenken over je wegennetwerkquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:40 schreef DrDentz het volgende:
Dat gaat toch ook veel efficienter in die spellennu moet een settler die in het midden van het weggetje staat terug lopen om iets op te pakken, het weer neer leggen, dan met een andere weer terug lopen
Die settlers wordt ook pas "getriggert" op het moment dat het voorwerp er ligt, dan begint hij dus pas ernaar toe te lopen ;'(quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:40 schreef DrDentz het volgende:
en wat zijn die spellen? inderdaad, niet leuk.. In tegenstelling tot Settlers IIquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:40 schreef DrDentz het volgende:
daar verschillen de menigen heel erg over (lees: ik ben het niet met je eens..)quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
en wat zijn die spellen? inderdaad, niet leuk.. In tegenstelling tot Settlers II
5 heb ik gespeeld maar daar was voor ij de settlers feeling van 3 & 4 af...quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:31 schreef DrDentz het volgende:
ik vind alle settlers leuk, ook deel 3 en 4
heritage of kings heb ik nooit gespeeld want die zag er niet gezellig uit![]()
Dat zegt genoeg over je bovenstaande post.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:37 schreef mschol het volgende:
[..]
5 heb ik gespeeld maar daar was voor ij de settlers feeling van 3 & 4 af...
2 heb ik eigenlijk de remake alleen van gespeeld
wat zegt dat dan????quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:26 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over je bovenstaande post.
De originele Settlers II had een "feeling" die nooit meer terug is gekomen.
De remake komt in de buurt, maar heeft dat gevoel ook niet echt
true kan niet, maar in real life ben je niet gelimiteerd tot een rasterquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:14 schreef Keltie het volgende:
(
Hoe is het in het echt? Ken je daar een gebouw neerpleuren zonder dat je er een weg neer heen ken leggen? Nee, inderdaad.. Heel raar dat dit dan in een spelletje wordt gestopt.
Ook raar dat ze dit in een remake stoppen, terwijl dit juist de bedoeling bij het origineel was.
)
Bij alle Settlers versies kon je overal binnen je grenzen bouwen, dus niet per sé in de buurt van andere gebouwen. En inderdaad, S2 is de beste uit de reeksquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:48 schreef Keltie het volgende:
Bij Settlers 3&4 kon je ook niet eindeloos uit elkaar bouwen?
Bij C&C trouwens ook niet, daar moest je ook in de buurt van een ander gebouw bouwen, meen ik.
Och, boeiend.. Het is toch algemeen bekend dat Settlers II de beste uit de reeks was
bij settlers 3+4 was je gebonden aan je terretorium en een veeel kleiner raster (wat gewoon het bouwen veel soepeler maakt.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:48 schreef Keltie het volgende:
Bij Settlers 3&4 kon je ook niet eindeloos uit elkaar bouwen?
Bij C&C trouwens ook niet, daar moest je ook in de buurt van een ander gebouw bouwen, meen ik.
Och, boeiend.. Het is toch algemeen bekend dat Settlers II de beste uit de reeks was
Mjah, weet niet meer.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Bij alle Settlers versies kon je overal binnen je grenzen bouwen, dus niet per sé in de buurt van andere gebouwen. En inderdaad, S2 is de beste uit de reeks
je moet idd zo snel mogelijk beginnen met militaire productiequote:Op maandag 25 september 2006 16:07 schreef Jurrio het volgende:
TVP!
Ik heb alleen Settlers 3 4 gespeeld volgens mij....maar die versie vond ik wel supervet! (en als die al mooi is, ben ik best benieuwd naar deel 2) En ik ben ook wel benieuwd naar dat wegengebeuren....bij 4 had je dat niet.
Al staat me nog wel iets van een andere versie bij, 3 denk ik....
Supermooi spel inderdaad.
Wat ik me nog steeds herinner van versie 4, is dat ik level 1 van de Vikings nooit kon halen. Dan was ik net lekker aan het opbouwen (ging om de een of andere reden niet zo snel, er waren weinig resources denk ik) en dan banjerden die Maja's (of hoe heetten ze?) al weer door mijn land en was ik weer dood...
perfect, spel speelt heerlijk zie mijn caps een paar berichten omhoogquote:Op donderdag 28 september 2006 01:12 schreef Mister_T het volgende:
Hoe bevalt de volledige versie? Ik heb hem net maar besteld
Hij voelt niet net als de oude.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:43 schreef ErikT het volgende:
Ik heb m mn broer cadeau gedaan, maar zelf nog niet gespeeld. Ik geloof ook dat mn computer m niet trekt. Maar ik hoorde van mn broer dat het oude vertrouwde Settlers 2 gevoel wel terug is
De boten varen dit keer wel naar je eigen havens?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij voelt niet net als de oude.
Hij is voor de helft anders
Er zijn niet eens boten meer (als het goed is)quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:52 schreef ErikT het volgende:
[..]
De boten varen dit keer wel naar je eigen havens?
welke dan wel?quote:
Blijkbaar geen oldskoolerquote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:30 schreef mschol het volgende:
[..]
welke dan wel?
imho vind ik 2 ook niet prettig spelen, liever 3 of 4, 5 was ruk en 6 wel aardig..
We zijn het helemaal eensquote:Op vrijdag 8 februari 2008 01:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Blijkbaar geen oldskooler
Settlers zijn kleine mannetjes die klap voor klap een huis bouwen, goederen vervoeren over paadjes en het bij een vlaggetje neerleggen. Een hele economie opbouwen met tientallen boerderijen. Het volgen van je muntstukken naar een barak om aldaar je poppetjes te laten promoveren
. Je poppetjes ten strijde te zien trekken tegen de koele Vikingen, de angstaanjagende negers of de mythische Oosterlingen
. Bij elk gevecht gaan tellen hoeveel klappen iedereen al heeft gehad zodat je weet wie er aan het winnen is
. Het zien van bordjes met ''Coal'' en ''Gold'' zodat je weet dat je gebakken zit
. Als je een scout erop uit stuurt dat je dan hele vlakken in één keer ontdekt ipv dat alles vloeiend gaat
. Als je inzoomt dat je de pixels kan tellen
. Jagers die konijntjes afschieten
. Ezels die je werkertjes helpen zodat het sneller gaat
. Een map hebben waar je kan zien wat je allemaal kan bouwen
.
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Settlers was na deel 2 al dood. Deel 5 gaat totaal nergens over, dat kan je beter Age of Empires noemen![]()
nee hoor tuurlijk nietquote:
deel5 was idd ruk..quote:Settlers was na deel 2 al dood. Deel 5 gaat totaal nergens over, dat kan je beter Age of Empires noemen![]()
Het gata er niet om dat er betere vormen zijn, het gaat erom dat het geen Settlers meer is zonder paadjes en vlaggetjesquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:17 schreef mschol het volgende:
[..]
nee hoor tuurlijk niet
ongeloofelijke fan is van simcity 1, c&c 1 en AOE1
[..]
deel5 was idd ruk..
maar deel 2 is veels te overhyped..
het micro/macro (weet et nooit) genre kent in de tussentijd veel betere vormen...
imho maken de paadjes + vlaggetjes niet het tot settlers,sterker nog, ik vind dat 1 van de minder belangrijke onderdelen uit heel settlersquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het gata er niet om dat er betere vormen zijn, het gaat erom dat het geen Settlers meer is zonder paadjes en vlaggetjes![]()
En een oldskool Settlers fan ben je niet en dat bedoelde ik zoals je wel kon raden
Het is juist het belangrijkste! Dat maakt Settlers Settlers. Dat je je poppetjes niet zelf kan besturen, maar enkel kan leiden, door aan je instellingen te sleutelen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:29 schreef mschol het volgende:
[..]
imho maken de paadjes + vlaggetjes niet het tot settlers,sterker nog, ik vind dat 1 van de minder belangrijke onderdelen uit heel settlers
Jij hebt Settlers 1 en 2 niet gedaanquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:29 schreef mschol het volgende:
[..]
imho maken de paadjes + vlaggetjes niet het tot settlers,sterker nog, ik vind dat 1 van de minder belangrijke onderdelen uit heel settlers
Bij Settlers 3 en 4 ging het nog wel maar Settlers 5 is gewoon Age of Empiresquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het is juist het belangrijkste! Dat maakt Settlers Settlers. Dat je je poppetjes niet zelf kan besturen, maar enkel kan leiden, door aan je instellingen te sleutelen.
Zo snel als je de soldaatjes beet kon pakken en ergens heen kon sturen werd het veel te C&C/Warcraft.
Ja maar je mocht met je soldaatjes lopen. Dat is toch niet Settlers.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:51 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Bij Settlers 3 en 4 ging het nog wel maar Settlers 5 is gewoon Age of Empires
Bij 3 en 4 had je ook nog steeds die materialen die gebracht moesten worden en kon je zien hoe ze een huisje timmerden.
Klopt, maar toen was het niet zo erg als dat jij steltquote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:56 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja maar je mocht met je soldaatjes lopen. Dat is toch niet Settlers.
1 niet nee, 2 wel en dat was veels te beperkt qua mogelijkheden...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Jij hebt Settlers 1 en 2 niet gedaan!
Dat maakt het wel Settlers want daarmee is het begonnenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:15 schreef mschol het volgende:
[..]
1 niet nee, 2 wel en dat was veels te beperkt qua mogelijkheden...
daarbij vind ik dat settlers niet gaat om de vlaggetjes en wegen maar juist om je economie zo efficent mogelijk te laten draaien, en dat ze dachten dat vlaggetjes daarbij hoorde, oke maar dat maakt settlers niet settlers..
komt dit topic opeens weer in mijn AT haha,quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat maakt het wel Settlers want daarmee is het begonnen!
Kleine mannetjes die van vlag naar vlag lopen, hét kenmerk van Settlers.
En die economie was juist veel uitgebreider dan die van de delen erna![]()
![]()
!
De indruk die ik tot nu toe heb (heb 2 missies gespeelt) is wel goed.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:55 schreef MaxMark het volgende:
Kheb deel 6 een tijdje geleden uitgespeeld. Het was nog steeds niet geweldig, maar beter te doen dan 5 ().
Nee dat klopt.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:32 schreef MaxMark het volgende:
Dat hele gedoe met die hoofdpersonen staat me niet zo aan. Als spel op zich wel, maar ik vind het niet passend voor de Settlers-sfeer.
Ik ookquote:Op zondag 10 februari 2008 11:00 schreef Ericjuh het volgende:
ben op dit moment met settlers 6 bezig, maar moet toch toegeven dat ik hem persoonlijk één van de betere vind. natuurlijk gaat er niks boven 2 en deze heb ik ook helemaal plat gespeelt, maar met settlers 6 heb ik toch veel meer plezier gehad dan settlers 2 10th A.
ja... d'r zitten wel wat bugs in en het is volgens mij ook niet zo efficent in elkaar gezet! zelfs op een nieuwe pc hapert hij soms iets..quote:
Moet je een torrentlink hebben?quote:Op zondag 10 februari 2008 18:32 schreef S-Two het volgende:
Door deze schop ga ik deel 6 ook maar even downloaden denk ik.
quote:
Er zijn automatische updates maar ik weet niet of die het bij mij doenquote:Op zondag 10 februari 2008 12:18 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ja... d'r zitten wel wat bugs in en het is volgens mij ook niet zo efficent in elkaar gezet! zelfs op een nieuwe pc hapert hij soms iets..
je zult wel gedownloade versie hebben, wat ik ook heb. Ik ken iemand die hem gekocht heeft, maar enige wat ik zie in de updates is dat je in één van de updates de tijd kan versnellen. dat kan in de gedownloade versie niet (zonder updates).quote:Op zondag 10 februari 2008 21:31 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Er zijn automatische updates maar ik weet niet of die het bij mij doen![]()
Info hierover?
Geen bug fixes?quote:Op maandag 11 februari 2008 00:48 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
je zult wel gedownloade versie hebben, wat ik ook heb. Ik ken iemand die hem gekocht heeft, maar enige wat ik zie in de updates is dat je in één van de updates de tijd kan versnellen. dat kan in de gedownloade versie niet (zonder updates).
Ik heb nergens last van, alleen wat haperigquote:Op maandag 11 februari 2008 02:00 schreef DennisMoore het volgende:
Pfff, deel 6 (gedownload) crasht mij te regelmatig.
dan zijn ze OF aan het staken OF the pakhuis is vol OF je doet iets verkeerdquote:Op maandag 11 februari 2008 11:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik heb nergens last van, alleen wat haperig
Wat ik raar vind bij 6 is dat er maar 9/9 in je bedrijfjes kan zitten en het dan nie naar het pakhuis gaat
Ik bedoel de worstenfabriek enzo hé, de grondstoffen brengen ze wel gewoon naar het pakhuis.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:14 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
dan zijn ze OF aan het staken OF the pakhuis is vol OF je doet iets verkeerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |