Tot nog toe ben ik er altijd bij gebleven als ze naar buiten gingen. Dan zitten ze een beetje in de tuin, wat rondrennen, in de zon liggen, vlinders vangen, dat soort spul. Vandaag ging eentje dus voor het eerst onder de schutting door naar de buren. Op zich kan ik wel zand voor het gat leggen, maar dan springen ze er wel een keertje overheen. Waar een wil is...
![]()
.
En ze weten ook wel waar "thuis" is; als ze ergens van schrikken of als ze geen zin meer hebben om buiten te zijn, dan komen ze vrolijk weer de keukendeur in rennen. Dat zit dus wel goed.
Eén van de twee katten is gechipt en ze dragen alletwee een halsbandje met een kokertje eraan.
Het enige probleem voor mij is dat mijn katten geen vaste etenstijd hebben. Mijn jongste kat heeft blaasproblemen en die mag alleen maar speciaal voer, blaasgruisvoorkomend. Dat zijn brokjes en die staan er gewoon de hele dag door. Ze krijgen dus geen vlees of aanvullende voeding. Maar in principe krijgen ze natuurlijk wel een keer honger.
En ik ben een beetje bang dat die jongste kat een keer in haar enthousiasme een vogel achterna gaat "jagen", twee tuinen verderop uitkomt, en geen idee meer heeft waar ze naartoe moet. Zou zoiets vaak gebeuren?
En Lienekien, wat doe jij dan als je kat een keer 's avonds voor het eten niet terug komt?