Nou ja, dit soort lijsten zijn altijd subjectief. Natuurlijk. Maar Louie Louie is toch wel een van de oer-nummers, een van de meest gecoverde nummers en waar de hele garage/alternatieve rock'n'roll mee begon. Toen ik die op 1 zag staan had ik niet het idee vanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:49 schreef schaap001 het volgende:
Nee, ik zie niet in waarom dit de "number 1 must have single of all time" zou moeten zijn...
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:15 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Country?
Da's idd yee-haw!quote:Een compleet festival met alles wat daarbij hoort, zoals:
* grote dansvloeren (op zodanige plaatsen dat het zicht op de podia niet ontnomen wordt)
* Een zeer uitgebreide muziek-en westernbraderie,
* Stands waar CD’s e.d. van optredende groepen te verkrijgen zijn,
* Duizenden zitplaatsen; diverse bars, koffiestand, grote barbecue, bistro e.d.
* Dat alles in de prachtige Floralia Showtuin waarin zich alles afspeelt en als een uniek decor dient voor Nederland’s grootste countrymusic-evenement.
Entreeprijs:
Zaterdag ¤ 8,- p/p.
Zondag ¤ 11,- p/p. geen voorverkoop… er is voldoende ruimte.
Kinderen tot 12 jaar, onder geleide, gratis
quote:The band get stage invasion at Hollywood Bowlended their biggest ever US gig with a stage invasion last night (June 6).
The band, who played Los Angeles' Hollywood Bowl, watched as sections of the 18,000 capacity crowd rushed on to join the group onstage as they played closing song
Singerlet excitement of the band's largest US show get the better of him at times, frequently stage-diving into the crowd, inviting an audience member on stage to dance with him for '
' and even went for an epic run during 2004 hit single '
'.
Ik zat meer te denken richting het historisch belang van een single als je het hebt over 'all time must have' en dus kwam ik uit bij Rock Around The Clock, Hound Dog, Love Me Do of eventueel God Save The Queen. Louie Louie had ik dan niet kunnen bedenken: dus ik vroeg me af wat de criteria waren bij het samenstellen van zo'n lijst. Hebben ze een enquette onder lezers en/of journalisten gehouden?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, dit soort lijsten zijn altijd subjectief. Natuurlijk. Maar Louie Louie is toch wel een van de oer-nummers, een van de meest gecoverde nummers en waar de hele garage/alternatieve rock'n'roll mee begon. Toen ik die op 1 zag staan had ik niet het idee vanwat ik bij andere lijsten wel vaak heb.
Er staat niet bij hoe de lijst is samengesteld. Mogelijk de 'experts' (journalisten dus).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:31 schreef schaap001 het volgende:
ik vroeg me af wat de criteria waren bij het samenstellen van zo'n lijst. Hebben ze een enquette onder lezers en/of journalisten gehouden?
Helemaal mee eens. Ik vind het maar een rare keuze.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:31 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken richting het historisch belang van een single als je het hebt over 'all time must have' en dus kwam ik uit bij Rock Around The Clock, Hound Dog, Love Me Do of eventueel God Save The Queen. Louie Louie had ik dan niet kunnen bedenken: dus ik vroeg me af wat de criteria waren bij het samenstellen van zo'n lijst. Hebben ze een enquette onder lezers en/of journalisten gehouden?
Ik vind de benoeming van Good Vibrations tot beste single ooit een stuk raarderquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:35 schreef GLO het volgende:
Helemaal mee eens. Ik vind het maar een rare keuze.
Wel in de juiste niche?quote:
quote:
Ik niet. Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar het is wel een plaat die vanuit muziekhistorisch oogpunt valt te billijken. Dat gaat een stuk minder op voor Louie Louie. Dat is toch weinig meer dan een van de vele rock & roll standards. Een opvallend veel gecoverde, dat wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind de benoeming van Good Vibrations tot beste single ooit een stuk raarder
We worden het toch niet eensquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:49 schreef GLO het volgende:
Ik niet. Niet dat het mijn keuze zou zijn, maar het is wel een plaat die vanuit muziekhistorisch oogpunt valt te billijken. Dat gaat een stuk minder op voor Louie Louie. Dat is toch weinig meer dan een van de vele rock & roll standards. Een opvallend veel gecoverde, dat wel.
ah, tis vrijdag he.... Radiohead?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Er zitten ook redelijk wat fans van deze band bij Trivia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |