Denken kan een straf zijn en tevens zinloos zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:57 schreef nokwanda het volgende:
Denken kan idd een straf zijn. Helemaal mee eens.
Hoef die negatieve lessen niet meer zonodig. Vind dat het tijd is voor positieve lessen. Geen zin om hard te zoeken naar de positiviteit in negatieve ervaringen en dat soort gelul.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Volgens mij is dat de eerste vraag die ter zake doet. Wie ben je. En daarna kun je beginnen met de vraag. Wat doe je hier.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
![]()
Je bent wel een knappe jongen als je er achter komt, mij is 't nooit gelukt![]()
Wat mij betreft : gewoon dóór ploeteren denk ik als ik de zin ervan ff niet zie zitten. Er komt meestal wel iets langs waar ik dan weer m'n handen aan vol heb en dan vergeet ik dat ik ff de weg niet meer zag of de kluts kwijt was.
Tja en je doet er zo weinig aan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:57 schreef nokwanda het volgende:
Denken kan idd een straf zijn. Helemaal mee eens.
Hoef die negatieve lessen niet meer zonodig. Vind dat het tijd is voor positieve lessen. Geen zin om hard te zoeken naar de positiviteit in negatieve ervaringen en dat soort gelul.
Ha ha ha dat heb ik eerder gehoord! Keertje of eeh....quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben niet bepaald een fan van Freud![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:19 schreef deedeetee het volgende:
Mensen hebben zich door de eeuwen heen afgevraagd : wie ben ik en wat doe ik hier.
Ik weet niet of dat nu echt nodig is. Volgens mij ben je beter af als je die vragen niet stelt. Daar schiet je in het algemeen weing mee op en je loopt de kans er door in de war te raken.
IK zette vroeger altijd een leuk muziekje op als ik in zo'n stemming was.
Bob Dylan die blert er mijn zijn schrapende stemgeluid wel meteen weer de scherpe kantjes van het leven vanaf.
Of Emmy-lou Harris lekker luisteren en meezingen ....![]()
Ik heb een ouderwetse smaak als het op muziek luisteren aankomt.![]()
Hoe komt dat zo ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben niet bepaald een fan van Freud![]()
Sommige mensen leven recht toe recht aan. Is niets mis mee. Maar als ik te maken krijg met kleine zaken die niet lijken te kloppen, dan moet ik dus weer bij mezelf te rade slaan waarom zoiets in mijn leven terecht komt. Waarom ik bepaalde mensen tegen kom, en waarom ik in bepaalde situaties bepaald gedrag vertoon.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja en je doet er zo weinig aan.
Sommige mensen schijnen gebeurtenissen ook gewoon te kunnen nemen voor wat ze zijn en er verder niet meer bij stil staan, of misschien lijkt het wel gewoon zo![]()
Ik heb ook wel eens gedacht:"En nu stop ik ermee!!".
Maar dan denk ik dus steeds dat ik niet aan het denken ben![]()
Ik vind het best lastig soms, af en toe zou ik ook wel een gewoon willen leven in plaats van altijd overal het fijne van te willen weten, maar goed ik kan het toch niet stopzetten en het levert ook wel weer een hoop inzichten op.
Hoe denk jij erover danquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik kan me niet vinden in veel van zijn uitspraken, maar laat dat je niet weerhouden om hem zelf wel goed te vinden hoor.
Ik ben nu eenmaal zeldzaam eigenwijs![]()
dat zie ik heel anders. Ik denk dat die levensvragen de mens ertoe drijven om op zoek te gaan naar wat is, en zichzelf op die manier ontwikkelen en bewust worden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:19 schreef deedeetee het volgende:
Mensen hebben zich door de eeuwen heen afgevraagd : wie ben ik en wat doe ik hier.
Ik weet niet of dat nu echt nodig is. Volgens mij ben je beter af als je die vragen niet stelt. Daar schiet je in het algemeen weing mee op en je loopt de kans er door in de war te raken.
....
da's ook waar. Toch hebben dit soort vragen mij altijd al wel gefascineerdquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:33 schreef nokwanda het volgende:
Ik stelde me die vragen helemaal niet. Maar het leven zelf douwt ze wel onder je neus. Of je dat wil of niet.
Jeezz, was jij er ook al zoeen. Ik was ook zo. Ook atheisten en ook wel bezig met dergelijke dingen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
da's ook waar. Toch hebben dit soort vragen mij altijd al wel gefascineerd![]()
Toen ik nog maar heel klein was, opgroeiend bij nogal atheistische ouders, wilde ik al over 'God nadenken en hem vragen stellen'. En ging dan (ik was een jaar of 5 denk ik) met mijn hoofd onder het boekenkastje liggen, tot groot vermaak van mijn ouders![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jeezz, was jij er ook al zoeen. Ik was ook zo. Ook atheisten en ook wel bezig met dergelijke dingen.
Onder het boekenkastje. Als bron van wijsheid?
Ik trok me vanaf mijn 3de of zo soms terug en had dan hele gesprekken in die trant. Kan me nog herinneren dat ik 5 was en me vanalles afvroeg over de figuur Jezus.
jah, ik zou ook wel es een weekje in retraite willen in een klooster ergensquote:Ik ging wel nog bij de nonnen naar school, ook al werd ik verder thuis niet godsdienstig opgevoed. Ik was ook het enige kindje dat niet meedeed met het massale ochtendgebed. Maar ik vond het erg leuk in dat klooster.
Misschien moet ik dat dan toch nog maar es overwegen
Lijkt me een zeer veilige oplossing. Geen gezeik van kerels ook niet![]()
In retraite........ aan de ene kant.... maar ja... aan de andere...... Ik moet wel sociaal bezig kunnen zijn. Niet helemaal in stilte afgesloten. Ik zou gek worden. Of nog gekker, dan. Maar de rust van geen gelazer aan je kop. Als je op zo'n manier in God kunt geloven dan heb je maar een relatie en dat is die relatie. ik kan niet op die manier geloven. maar het zou wel makkelijk zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:12 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
Heel herkenbaar! Toen ik als kleuter voor het eerst het kerstverhaal had gehoord, kwam ik diep onder de indruk thuis en heb het volgens mijn moeder nog weken over 'jesum, josum en maria gehad![]()
[..]
jah, ik zou ook wel es een weekje in retraite willen in een klooster ergens![]()
Mijn ouders waren anders, die vertelden me ook keihard dat God niet bestond en dat alles over was als je eenmaal dood ging. 't Grappige is, is dat ik dat dus nooit van ze heb willen aannemen.
Het heeft me wel aan het twijfelen gebracht later, maar daar ben ik ook weer overheen gegroeid![]()
Het lijkt mij wel lekker, voor een weekje ofzo. Maar ik mag dan ook graag alleen zijn en hou van rust.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
In retraite........ aan de ene kant.... maar ja... aan de andere...... Ik moet wel sociaal bezig kunnen zijn. Niet helemaal in stilte afgesloten. Ik zou gek worden. Of nog gekker, dan. Maar de rust van geen gelazer aan je kop.
Hoe bedoel je precies, 'op die manier in God geloven'?quote:Als je op zo'n manier in God kunt geloven dan heb je maar een relatie en dat is die relatie. ik kan niet op die manier geloven. maar het zou wel makkelijk zijn.
ik denk dat dat voor mij ook wel geldt...al heb ik ook momenten waarop ik denk te weten ipv geloven.quote:En dat laatste...... ik weet nog steeds niet of ik er op die manier in geloof. Het blijft bij geloven en komt niet tot weten. En geloven kan zo bedriegelijk zijn.
Als je daar mee uit de voeten kunt prima, maar als dat tot verwarring leid kun je 't maar beter ff uit je hoofd zetten.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:13 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat zie ik heel anders. Ik denk dat die levensvragen de mens ertoe drijven om op zoek te gaan naar wat is, en zichzelf op die manier ontwikkelen en bewust worden.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:30 schreef Marietje_34 het volgende:
De bel!! Geen visite hoop ik
![]()
be back later
Wat voor werk doe je danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:41 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen.
Ik moet straks even naar de dokter, mijn handen zijn vreselijk opgezet, ze jeuken en branden en er zitten plekken op, voorgaande jaren moest ik hiervoor ook stoppen met werken bij de boer, nu ziet het er naar uit dat het me weer niet gegund is![]()
Het is echt heel vervelend, ik werkte eerst met handschoenen en ik dacht dat het misschien aan de poeder in de handschoenen lag maar blijkbaar ligt het toch aan de bollen of de chemicalien waar ze mee ingespoten worden.
Chemtrailsquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:03 schreef coz het volgende:
daar moet een of ander hersenspoelend complot achter zitten![]()
Gewoon bollen pellen bij de boer.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:46 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dan
Klinkt inderdaad niet gezond zeg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |