abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juli 2006 @ 19:49:51 #26
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39699637
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. Het onderwerp heeft m'n warme belangstelling, en buiten fok kan ik over dit soort onderwerpen best goed meepraten. Maar in C&H voel ik me altijd een enorme n00b.
Dat gebeurt idd wel eens... Maar houd je niet in, hoor. Als je eens iets niet begrijpt dan moet je 't gewoon posten. Mijn ervaring met de meeste users is dat ze 't alleen maar leuk vinden om iemand iets wijzer te maken
(Un)masking for the greater good.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:50:15 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39699657
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Jazeker.
En samenvoegen is geen optie?
Nee, is geen optie.
De fora lopen zelfstandig goed genoeg.
pi_39699658
Ik zou een andere benaming zoeken die meer bij historie past zonder dat het een saaie klank heeft...

bv Toen en Nu,
  maandag 10 juli 2006 @ 19:52:28 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39699741
Ik las je suggestie
We zijn zelf ook aan het denken over een naamswijziging. Eentje de de inhoud van het forum weerspiegelt.
pi_39699788
Cultuur: Vroeger & Nu
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 10 juli 2006 @ 19:56:17 #31
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39699857
Vroeger & Nu klinkt imho te 'vaag'. We proberen op FOK! juist dmv de forumnaam aan te geven wat de users kunnen verwachten. Aangezien C&H voornamelijk over het verleden en als mbt oorlog en historische personen/voorwerpen gaat. Is 'Nu' niet echt van toepassing.
pi_39700083
Culturele geschiedenis
Historische culturen & geschiedenis
Geschiedenis
Historie
Ich bin der Führer.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:05:26 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39700174
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:49 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat gebeurt idd wel eens... Maar houd je niet in, hoor. Als je eens iets niet begrijpt dan moet je 't gewoon posten. Mijn ervaring met de meeste users is dat ze 't alleen maar leuk vinden om iemand iets wijzer te maken
Nee, dat heb ik gemerkt. Vriendelijkheid van users is in die zin het punt ook niet. Toch weerhoudt het me vaak om actiever mee te doen, en dat zal vast voor meer mensen gelden.

Ik heb er vandaag nog eens over nagedacht, en misschien is het punt dat het gros van de topics wat betreft openingspost nogal "doortimmerd" is. Wat meer topics met een mindere openingspost zouden mensen van buiten de harde kern er misschien eerder toe aanzetten iets toe te voegen.
Vampire Romance O+
  maandag 10 juli 2006 @ 20:09:23 #34
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_39700313
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:00 schreef Napalm het volgende:
Ik zou Cultuur uit de naam mikken. Doet me veel denken aan TTK. Noem het gewoon Geschiedenis. Volgens mij laagdrempeliger.

Trouwens kwaliteit, geen kwantiteit.
Geheel mijn idee, ik ben het met beide stellingen eens. En als je dan toch de militaire onderwerpen wat extra aandacht wilt geven (zoals de defensietopics) kun je het ook "Geschiedenis en Krijgskunde" noemen. Al hoeft die nadruk op wapengekletter voor mij niet zo nodig.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 10 juli 2006 @ 20:27:31 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39700950
L_V en ik zaten te denken aan de naam: Historie, Oorlog & Cultuur

Aanvankelijk twijfelden we erg aan 'Cultuur' omdat het onderwerp nu niet echt lijkt te bloeien binnen het forum. Culturele dingen die in C&H horen, die komen hier toch wel terecht vanwege het historische element. Denk aan oude beschavingen etc. Om die reden toch besloten om 'm erin te laten.

We dachten aan 'Oorlog' omdat veel onderwerpen binnen dit forum daarover gaan of er verwant aan zijn. Toch heeft 'Oorlog' nooit in de forumnaam gestaan. Dat vonden we vreemd. Immers, moet de forumnaam niet weerspiegelen wat de inhoud v/h forum is?
Als je de forumindex bekijkt dan blijkt uit de naam 'C&H' niet meteen dat je dit onderwerp hier kunt vinden. Vandaar Oorlog in de naam.
Tweede reden is dat er in het verleden al vaker is gevraagd om een speciaal plekje voor het onderwerp. Door het in de naam te zetten hopen we voor eens en voor altijd duidelijk te maken dat het hier hoort. (en daar zijn we blij mee)

De FA's zijn zich momenteel aan het praten over een eventuele naamswijziging van dit forum. Wat het gaat worden? Geen idee
Ze nemen iig zeker de suggesties mee die hier gedaan worden.

(Ben dus stiekem alleen maar content met de disussie )

[ Bericht 6% gewijzigd door Natalie op 10-07-2006 20:33:49 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 20:28:53 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39700984
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik gemerkt. Vriendelijkheid van users is in die zin het punt ook niet. Toch weerhoudt het me vaak om actiever mee te doen, en dat zal vast voor meer mensen gelden.

Ik heb er vandaag nog eens over nagedacht, en misschien is het punt dat het gros van de topics wat betreft openingspost nogal "doortimmerd" is. Wat meer topics met een mindere openingspost zouden mensen van buiten de harde kern er misschien eerder toe aanzetten iets toe te voegen.
Dan lijkt het wat toegankelijker doordat neit alle info al in de OP staat
Dat heb ik ook wel vaker. Dan lees in de OP en denk: woei, ik blijf even lezen, anders zeg ik straks nog wat doms.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:33:47 #37
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39701141
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:52 schreef _The_General_ het volgende:
Toen en Nu,
* Nee, geen "Nu" in de Naam; nu is al in Nieuws en POL.

* Krijgskunde erbij klinkt niet logisch maar wellicht niet eens zo gek. Er zijn hier toch al veel mensen die heel veel van het leger afweten. Meer dan in de andere sub-fora. Moderne conflicten hebben vaak oude wortels dus die horen hier ook wel. Je ziet zelfs een PTA -achtig messerschmit-topic hier verschijnen.

* We kunnen ook een actief SC-topic maken; goed voor de postcount van dit subforum.

* "Historie, Oorlog & Cultuur" is bijna de huidige naam. En die werkte niet dus dan gaat dit ook niet helpen. Ik begrijp dat cultuur meer betekenissen heeft maar voor diegenen die hier nog niet zijn en die je wil aantrekken denk ik dat Cultuur voor hun = schilderijen kijken, musea bezoeken, etc. Niet = Farao`s en gebruiken in het Romeinse rijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 10-07-2006 20:48:38 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:35:19 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39701185
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

* We kunnen ook een SC-topic maken; goed voor de postcount van dit subforum.
Ik dacht dat alleen users daarop letten
Vampire Romance O+
  maandag 10 juli 2006 @ 21:06:01 #39
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_39702229
quote:
(...)
* Krijgskunde erbij klinkt niet logisch maar wellicht niet eens zo gek. Er zijn hier toch al veel mensen die heel veel van het leger afweten. Meer dan in de andere sub-fora. Moderne conflicten hebben vaak oude wortels dus die horen hier ook wel. Je ziet zelfs een PTA -achtig messerschmit-topic hier verschijnen.
Krijgskunde is een studierichting die voorzover ik weet nouw verwant is aan geschiedenis. Tegenwoordig wordt het geloof ik enkel nog maar door de KMA te Breda aangeboden maar vroeger was het ook mogelijk om het op normale 'burger'universiteiten te volgen. Het heeft niet alleen betrekking op moderne oorlogsvoering maar (in mijn voorstelling) vooral de oorlogvoering in de geschiedenis. De fijnere nuances van de tactieken die gebruikt zijn tijdens de slag bij Thermopylae, bijvoorbeeld...
quote:
* We kunnen ook een actief SC-topic maken; goed voor de postcount van dit subforum.
Mooi.. misschien, heel misschien dat ik me dan ook aan oneliners ga vergrijpen...
quote:
* "Historie, Oorlog & Cultuur" is bijna de huidige naam. En die werkte niet dus dan gaat dit ook niet helpen. Ik begrijp dat cultuur meer betekenissen heeft maar voor diegenen die hier nog niet zijn en die je wil aantrekken denk ik dat Cultuur voor hun = schilderijen kijken, musea bezoeken, etc. Niet = Farao`s en gebruiken in het Romeinse rijk.
HOC Klinkt leuk... Maar dan moet het feedbactopic uiteraard wel "Ad HOC" heten...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 10 juli 2006 @ 21:07:04 #40
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39702273
Ad HOC it wil be
Maar zover is het nog niet.

Vroeger & Nu zou ik iig niet adviseren. Het dekt de inhoud niet.
De toevoeging van Oorlog vind ik persoonlijk wel een strak idee.

Historie zou te 'zwaar/schoolachtig' zijn. Geschiedenis vinden jullie dus beter?
pi_39702687
Bommen & Granaten en ohja ook nog Cultuur (BGeoonC)
  maandag 10 juli 2006 @ 21:18:50 #42
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39702722
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:06 schreef Alecks het volgende:
Krijgskunde is een studierichting die voorzover ik weet nouw verwant is aan geschiedenis. Tegenwoordig wordt het geloof ik enkel nog maar door de KMA te Breda aangeboden maar vroeger was het ook mogelijk om het op normale 'burger'universiteiten te volgen. Het heeft niet alleen betrekking op moderne oorlogsvoering maar (in mijn voorstelling) vooral de oorlogvoering in de geschiedenis.
Nou, ik heb als burger wat vakjes @ de KMA gedaan. Ik vond het een grote groep sociologen daar die het vooral over de ongelijkheid en cultuurverschillen hadden in het buitenland.. Tevens heb ik in Engeland wat militaire vakjes gedaan en daar ging het wel over tanks hier en winstredenen daar.. Volgens mij geven ze aan de RUG nog wel e.e.a.

Ff een topic kapen
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:41:02 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39703589
quote:

[..]

We hebben een SC topic, hoor: Cultuur-Historisch SC café - De Michiel de Ruyter #2
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 juli 2006 @ 23:08:05 #44
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39707246
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We hebben een SC topic, hoor: Cultuur-Historisch SC café - De Michiel de Ruyter #2
actief
met begeerlijke vrouwen. Doet het altijd goed. Misschien wat van die belspel-chickies inhuren?

Of misschien een prikkelende poll op de FP en dan met verwijzingen naar dit forum?
Bijv: is WO II gewonnen aan :
a) Oostfront
b) Westfront
c) Beide

OF

Waarom is Nederland geen Duitse deelstaat of pleegde NL genocide in Indonesie of Was Berhard fout in de oorlog?
pi_39707340
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Volgens mij staat daar ook nog de kerstoptuigingen in?
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39707591
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

actief
met begeerlijke vrouwen. Doet het altijd goed. Misschien wat van die belspel-chickies inhuren?

Of misschien een prikkelende poll op de FP
Who won the war and who came second? Vind ik altijd een leuke
pi_39709400
Ik heb mijn mening al eens geventileerd, vrij recent nog (toen op miraculeuze wijze een post van mij verdween), in jullie FB-topic. Het probleem was al veel eerder gesignaleerd nl. Niemand nam echter de moeite daarop te antwoorden... . Wat typerend is.
I´m back.
pi_39709461
Zou je voor degene onder ons die het niet gezien hebben deze mening eens kunnen herhalen?
pi_39709528
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:11 schreef _The_General_ het volgende:
Zou je voor degene onder ons die het niet gezien hebben deze mening eens kunnen herhalen?
Ik kan hem wel linken, moment.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')