welkom hier marit.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:45 schreef marit1978 het volgende:
Ondanks dat ik vanuit organisatie BV als éérste voedingsoptie moet aanbevelen,
(en ik daar heel reeel in blijf gelukkig) weet ik echt niet hoe ik dat bij mijn kindje zou doen hoor!
Het lijkt me lastig om iets aan te moeten bevelen als je zelf niet weet of je er wel achterstaat. Krijg je vanuit je organisatie wel goede voorlichting over borstvoeding en hoe je een moeder daarin het beste kunt begeleiden ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:45 schreef marit1978 het volgende:
Ondanks dat ik vanuit organisatie BV als éérste voedingsoptie moet aanbevelen,
(en ik daar heel reeel in blijf gelukkig) weet ik echt niet hoe ik dat bij mijn kindje zou doen hoor!
Voorlichters op zulk soort avonden staan vaak wel 100% achter bv hoor, maar er wordt nimmer de realiteit uit het oog verloren. Ik vind die zin (laat je niet overhalen door iemand die 100% voor de bv staat!) dan ook raar. Ik buig hem liever om naar 'laat je voorlichten door iemand die 100% voor de bv staat!' En doe je voordeel met betrouwbare, goede informatie waarmee je zelf aan de slag kunt. En dan liever door iemand die weet wat ze zegt en doet, dan iemand die ambivalente informatie geeft.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:45 schreef marit1978 het volgende:
laat je niet overhalen door iemand die 100% voor de bv staat!
(Snoopy, klinkt als fijne voorlichtingsavond! )
En om het leuk te laten lopen is een goede voorlichting, hulp en steun onontbeerlijk.quote:Bv is perfect, mits het allemaal ook 'leuk' loopt !
Problemen? Stuur een vrouw eens door naar de lactatiekundige. Weet de borstvoedingsorganisaties te vinden. Denk daarna pas eens aan kunstvoeding.quote:Problemen? Kunstvoeding is een perfect alternatief !
Inderdaad, gelukkig maar!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:12 schreef nebelung het volgende:
[..]
Voorlichters op zulk soort avonden staan vaak wel 100% achter bv hoor, maar er wordt nimmer de realiteit uit het oog verloren. [..]
En om het leuk te laten lopen is een goede voorlichting, hulp en steun onontbeerlijk.
[..]
Ik verwijs ouders inderdaad naar een lactatiekundige als blijkt dat mijn kunde niet toereikend is.quote:Problemen? Stuur een vrouw eens door naar de lactatiekundige. Weet de borstvoedingsorganisaties te vinden. Denk daarna pas eens aan kunstvoeding.
Helaas wel ja,quote:Van mij hoeft niemand vreselijk ver te gaan of ten koste van haarzelf, of zelfs perse bv geven, maar er ligt een vreselijk onontgonnen gebied, met name voor de CB's.
Ja, je bent als ouder mooi de klos als je hulp nodig hebt en deze krijg je niet of te laat.quote:In Nederland is borstvoeding (hoegeheten) de norm, maar je wordt vaak geflest met de begeiding.
*Linkje zoeken gaatquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:39 schreef nebelung het volgende:
Oh ja vampje, ik herken dat wel over dat wel of niet honger hebben.
Ken je de hongersignalen? Bewegen met het lijfje, hapbewegingen, kreunen, smakgeluidjes, zoeken naar de handjes, sabbelen op handjes en als allerlaatste signaal huilen. Ergens hierboven staat ook een link met een filmpje met een baby die hongersignalen geeft.
het gaat mij meer omhet idee...huilen....honger?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:12 schreef bixister het volgende:
marit, het is gewoon niet altijd zo simpel te bepalen op welk moment het ten koste gaat van jezelf. soms wordt stress ook ten onrechte aan BV toegeschreven, en blijkt na de overstap dat flesvoeding niet de verlichting geeft die gehoopt was. borstvoeding kost niet alleen energie, je krijgt er ook verplichte rustmomenten voor terug plus die befaamde 'verliefdheids'hormonen waar 't al wel eens over gegaan is.natuurlijk ben ik het met je eens dat je het mensen niet koste wat 't kost moet opdringen, maar het bepalen waar de grens ligt is gewoon niet zo simpel als het lijkt, en de beslissing moet m.i. voornamelijk bij de moeder liggen. die dan hopelijk wel zo goed mogelijk geinformeerd is over mogelijke problemen en oplossingen en alternatieven etc.
spreekuur-planning kun je toch ook aanpassen op die paar keer dat je moet kolven? je hebt er in principe recht op.
vamperotica, oe dat komt me zo bekend voor, ik interpreteerde ook elk huiltje als honger/dorst. misschien is af en toe wegen een geruststellend middel voor jou? heeft bij mij wel goed gewerkt.
dat klinkt idd heel fijn kozakken, want als je het mij vraagt heeft het dan ook nog de meeste kans van slagenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:22 schreef kozakken het volgende:
Vandaag ook nog even met vk gesproken over het hele bv verhaal.
Afgesproken dat ik 'gewoon' ga beginnen met bv en evt. bijvoeden met kv. Dit om de onzekerheid rondom het 'genoeg krijgen' weg te nemen. (ervanuit gaande dat emotionele rust ook kan zorgen voor rust rondom voeden en bv)
Het gaf me een fijn gevoel dat ik serieus werd genomen en dat er gewoon werd meegedacht over oplossingen zonder meteen alleen maar te blijven hameren op bv alleen.
-nu maar zien hoe de praktijk gaat werken-
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:48 schreef sjak het volgende:
Ik vind het nu al een heerlijk moment tusssen mij en Jetske. Wat intiem zeg!
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:50 schreef Belana het volgende:
Vind dit zo'n mooie foto... hier wordt Ezra voor het eerst aangelegdDat reflex, goed he!
[afbeelding]
Inderdaad... Soms lijkt ie zo ontzettend hongerig Maar is na 3 seconden tiet sabbelen heerlijk in dromenland...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:59 schreef Belana het volgende:
[..]
dat klinkt idd heel fijn kozakken, want als je het mij vraagt heeft het dan ook nog de meeste kans van slagenik ga voor je duimen dat het je lukt op een manier waar je je prettig bij voelt
Ik heb dus inmiddels de ervaring dat het best lastig is en een hoop geduld en doorzettingsvermogen vergt. Bij anderen zal het met gemak gaan misschien, maar de prille verhalen die ik hier gelezen heb zijn toch meestal wat moeizaam. Wel heel fijn als het lukt dan, dat wel. Ezra eet inmiddels goed, pakt beide tepels goed, drinkt lekker door
de "laatste" voeding (of 1e nachtvoeding, net hoe je het ziet) om 1 uur geven we hem een flesje, omdat ik dan ook even rust heb. Bovendien ben ik steeds een uur bezig met hem en om 1 uur is dat toch lastig. meestal ga ik een uur of half 12 slapen namelijk. zo bevalt het ons goed en hem ook wel zo lijkt het
vamperotica, ik vind "de tekenen" ook nog wel eens dubbel hoor. Net een uur lang goed gedronken en dan toch niet willen slapen. Ik noem mezelf al wel eens de "inslaapval fabriek" maarja, daar heb ik ook niet altijd zin in. Hoewel het door velen wordt afgeraden geef ik soms ff een speentje voor het in slaap vallen. tot op heden geen verwarring gezien hier.
Een hele mooie foto Belanaquote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:50 schreef Belana het volgende:
Vind dit zo'n mooie foto... hier wordt Ezra voor het eerst aangelegdDat reflex, goed he!
[afbeelding]
Ik ben jaloers.... Kendahl doet het dan weer wel met tepelhoedje, dan weer zonder en vaak valt hij tijdens het voeden in slaap.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:50 schreef Belana het volgende:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |