abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:23:17 #251
103793 kozakken
Living the life
pi_40039173
Zit hier nog steeds erg in dubio mbt bv geven. Het was gewoonweg zo'n drama bij Jonne en daarnaast is de borstoperatie gewoonweg een complicerende factor.
Met de lactatiedeskundige gesproken die me een aantal hele wijze vragen stelde. Vnl. mbt motivatie en hoe belangrijk ik het vind dat het lukt.
tja... daar ben ik dus nog steeds niet over uit.
Ze nam rustig de tijd en heeft me nog wat extra info toegestuurd over bv na een borstverkleining. Maar dat ik nu echt het gevoel heb dat ik daardoor meer gemotiveerd ben..
Waarschijnlijk zou het meest haalbare scenario in de richting van borstvoeding en bijvoeden zijn. Ik weet het gewoonweg echt niet meer.
Heb een beetje het gevoel dat ik het misschien gewoon op z'n beloop moet laten en dan gewoon maar moet 'zien' hoe het gaat. Beginnen met bv en dan vanaf dat moment m'n stappen bepalen.
Wat ik een hele goede tip vond van de lactatiedeskundige was trouwens het bepalen van mijn grenzen vooraf. Tot hoever ben ik bereid te gaan om het te laten slagen (voor zover het mogelijk is, want dat is echt een serieuze vraag door mijn operatie). Wat wil ik wel en waar leg ik de grens.
pi_40039226
Kozakken, ik denk dat het idd de beste optie is om gewoon te beginnen met bv en dan kijken hoe het gaat. Zo te lezen wil je het wel graag proberen toch? Dan kan je altijd nog besluiten om een combi te doen of helemaal op flesvoeding over te stappen.

Gisteren op de bv-avond vond ik het ook fijn om te horen dat het echt persoonlijk is hoever je wil/kan gaan. Het stond toch wel voorop dat zowel moeder als kind zich er prettig bij moeten voelen. En alleen jij weet wat wel of niet prettig is. Dat kan niemand anders voor jou bepalen denk ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40039504
Hallo dames, ik lees al tijden mee .. begin behoorlijk te rammelen, dus ook daar ben ik aktief gaan schrijven.
Aangezien ik werk op een consultatieburo, ben ik erg geinteresseerd in de ervaringen etc. die hier staan.
Ik ben zo vrij ook eens wat te typen

Ik merk op het werk dat erg vaak enorme verschillen zitten tussen de "hulpverleners" en hun ideeën over bv.
Vergeet nooit: het gaat om wat JIJ wil!
laat je niet overhalen door iemand die 100% voor de bv staat!
(Snoopy, klinkt als fijne voorlichtingsavond! )

Bv is perfect, mits het allemaal ook 'leuk' loopt !
Problemen? Kunstvoeding is een perfect alternatief !

Het is trouwens schrikbarend hoe slecht sommige huisartsen op de hoogte zijn spruw-behandeling.
Vaak wordt kindje wel behandeld, maar moeder niet!
Zelf in de gaten houden dus.

Ondanks dat ik vanuit organisatie BV als éérste voedingsoptie moet aanbevelen,
(en ik daar heel reeel in blijf gelukkig) weet ik echt niet hoe ik dat bij mijn kindje zou doen hoor!
pi_40039838
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 09:45 schreef marit1978 het volgende:
(en ik daar heel reeel in blijf gelukkig) weet ik echt niet hoe ik dat bij mijn kindje zou doen hoor!
welkom hier marit. wat bedoel je precies met dat laatste?

kozakken, je insteek lijkt me heel redelijk. ik vind 't al heel dapper dat je toch weer een serieuze poging wil wagen, na de vorige ervaring. ik hoop van harte dat het dit keer beter gaat. bij mij ging 't de tweede keer ook stukken beter. wie weet! succes.

snoopy, ben 't met je eens, dat zou eigenlijk standaard informatie van de verloskundige moeten zijn.
pi_40039970
ik bedoel dat ik daar niet in doordraaf, zoals anderen weleens doen

ik adviseer uiteraard bij bv gevende ouders,
maar bv is niet heilig
pi_40040019
Het klinkt gewoon alsof je er goed over hebt nagedacht en je goed hebt voorbereid Kozakken. Ik hoop voor je dat het meevalt maar ik vind het erg goed dat je het iig wilt gaan proberen! En goede tip idd om vooraf je grenzen te bepalen, dat voorkomt hopelijk een beetje dat je die steeds gaat oprekken en dan later met een soort faalgevoel erop terugkijkt (omdat je je steeds hoger gelegde doel toch niet kon halen). Succes en fijn dat je goede hulp hebt gevonden in die lactatiekundige.

Snoopy, er wordt wel aan gewerkt om die info-avonden te centraliseren dacht ik (nu geven in sommige plaatsen en de verloskundigen en de bv-organisaties en de thuiszorg en de kraamzorgorganisaties allemaal aparte informatie-avonden) maar zo ver is 't allemaal nog niet.. Misschien tegen de tijd dat we kleinkinderen krijgen wel

O en Lewis, ik had nog niet gereageerd. jammer dat je om medicijnen moet afbouwen (je huisarts/apotheker kan evt bellen met http://www.rivm.nl/preven(...)formatie_Service.jsp voor info daarover, in engeland is vast ook wel zoiets). Hoeveel extra energie afbouwen je gaat opleveren weet ik niet, 'ze' zeggen dat dat na een jaar voeden niet zo veel is gewoonlijk omdat je lichaam helemaal gewend is aan melk aanmaken en daar nauwelijks extra energie voor nodig heeft. Maar dat merk je pas in de praktijk natuurlijk.
En misschien helpt het als je Chantel veel andere knuffel-en-aandachtmomenten biedt als vervanging voor het voeden.
Had ik eigenlijk al gezegd dat de LLL ook info heeft over het 'spenen' van een dreumes/peuter?
Moeilijke keus voor je, succes!

[ Bericht 29% gewijzigd door poemojn op 21-07-2006 10:14:18 ]
pi_40040163
O en Marit, welkom hier.
Kunstvoeding is idd het best verkrijgbare alternatief voor moedermelk, maar ik zou het geen perfect alternatief willen noemen. Daarvoor moeten ze er nog te veel aan sleutelen voorlopig. (maar er wordt geexperimenteerd met genetisch gemanipuleerde geiten las ik een jaar geleden ergens, om zo menselijke melk uit die geiten te krijgen.....)
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2006 @ 10:33:26 #258
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40040577
quote:

Het lijkt me lastig om iets aan te moeten bevelen als je zelf niet weet of je er wel achterstaat. Krijg je vanuit je organisatie wel goede voorlichting over borstvoeding en hoe je een moeder daarin het beste kunt begeleiden ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:45:52 #259
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40040923
Dat klinkt in mijn oren behoorlijk éng, Poemojn... maar goed, ik ben 'allergisch' voor de term 'genetisch gemanipuleerd' ...
pi_40041699
Ik vind het ook niet prettig klinken, maar het schijnt dat veel dingen die je binnenkrijgt (maïs) al genetisch gemanipuleerd zijn. Maar om het zo jong al te geven.. kweetnie.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:32:20 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_40042238
hier gaat het beter ik heb geen koorts meer en de roze vlekken zijn al bijna weg. wat een opluchting zeg, kan ik eindelijk gaan herstellen. Ik heb nog steeds een beetje een lui drinkertje soms, maar het volgende moment drinkt ie fanatiek beide borsten leeg. zal ook de warmte zijn denk ik. en gezien hoe veel hij aankomt, komt ie niet te kort
Ik ben iig blij dat ik nog steeds doorgezet heb en dat het lukt nu.

kozakken, ik kan me je twijfel voorstellen. zeker door hoe het bij Jonne is gegaan. Ik was ook wel bang door hoe het bij Liam is gegaan, maar werd er juist vastberaden door. Ik zou zeggen probeer het, maar staar je er niet op blind. Ik weet inmiddels zelf hoe zwaar het kan zijn. Ik moet wel zeggen dat ik het een beloning vind dat het nu zo goed gaat. succes met het maken van je keuze. laat je niet leiden door anderen, maar door jezelf
stormy waters...
sailin'
pi_40042773
Ik voel me gelukkig ook steeds zekerder worden....
Mormeltje groeit zienderogen ( veeeeel te snel zelfs, naar mijn mening)

De ene keer zuipt ie zich achterover , de andere keer is het drie slokjes en dan slapen.

En ik heb besloten om maar gewoon niet meer te denken aan jaaaaren geleden... Toen de oudste twee na een paar maanden niet genoeg leken te krijgen.. Ze bleven hongerig en ik kreeg er geen druppel meer uit, maar volgens de dames van t cb KON dat niet... En ik werd naar huis gestuurd...

En daarom werd ik nu natuurlijk weer erg onzeker door elke keer ... Hij heeft honger bij elk huiltje.

( Tenminste... Dat denk ik... Maar denken gaat niet zo lekekr meer met dit weer)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_40043317
nou, ik sta zeker wel achter borstvoeding als eerste keus
en er zijn gelukkig goede scholingen geweest ja, dus ook qua ondersteuning / advisering denk ik dat ik genoeg op de hoogte ben.

Máár; ik blijf het niet tot het uiterste aan ouders opdringen als het duidelijk is dat flesvoeding een betere optie is !
(wel bespreek ik kolf-mogelijkheid etc.)

Toevallig speelt er nu een probleem waarbij moeder zo gefixeerd is op het geven van 6maanden borstvoeding dat ze zichzelf totaal wegcijfert (en tevens haar depressie wegcijfert) omdat het kind het MOET hebben.
Kind is inmiddels bijna 5 maanden oud.
Belang van moeder vind ik dan toch belangrijker hoor!
Kind heeft alle meerwaardes van bv meegekregen, dus dan heb ik in dit geval (gelukkig moeder nu ook) dat het tijd wordt om ook voor zichzelf te gaan zorgen.

En wat mezelf betreft;
zal ik bv zeker proberen .. als het lukt, perfect!
gaat het ten koste van mezelf? no way
Ga ik weer werken, zal kolven zeker optie 1 zijn
maar; is dit niet haalbaar gezien spreekuur-planning etc. ? Dan afbouwen.
(zeg ik nu he! wie weet hoe ik opeens redeneer als ik met voeding verantwoordelijk ben voor groei/gezondheid/tevredenheid van zo'n klein mensje)
pi_40043637
marit, het is gewoon niet altijd zo simpel te bepalen op welk moment het ten koste gaat van jezelf. soms wordt stress ook ten onrechte aan BV toegeschreven, en blijkt na de overstap dat flesvoeding niet de verlichting geeft die gehoopt was. borstvoeding kost niet alleen energie, je krijgt er ook verplichte rustmomenten voor terug plus die befaamde 'verliefdheids'hormonen waar 't al wel eens over gegaan is. natuurlijk ben ik het met je eens dat je het mensen niet koste wat 't kost moet opdringen, maar het bepalen waar de grens ligt is gewoon niet zo simpel als het lijkt, en de beslissing moet m.i. voornamelijk bij de moeder liggen. die dan hopelijk wel zo goed mogelijk geinformeerd is over mogelijke problemen en oplossingen en alternatieven etc.

spreekuur-planning kun je toch ook aanpassen op die paar keer dat je moet kolven? je hebt er in principe recht op.

vamperotica, oe dat komt me zo bekend voor, ik interpreteerde ook elk huiltje als honger/dorst. misschien is af en toe wegen een geruststellend middel voor jou? heeft bij mij wel goed gewerkt.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:22:15 #265
103793 kozakken
Living the life
pi_40043991
Vandaag ook nog even met vk gesproken over het hele bv verhaal.
Afgesproken dat ik 'gewoon' ga beginnen met bv en evt. bijvoeden met kv. Dit om de onzekerheid rondom het 'genoeg krijgen' weg te nemen. (ervanuit gaande dat emotionele rust ook kan zorgen voor rust rondom voeden en bv)
Het gaf me een fijn gevoel dat ik serieus werd genomen en dat er gewoon werd meegedacht over oplossingen zonder meteen alleen maar te blijven hameren op bv alleen.
-nu maar zien hoe de praktijk gaat werken-
pi_40044312
Kozakken, een combinatie van bv en kv is zeer wel mogelijk. Ik ken diverse vrouwen die dat doen. Je hebt een fijne lactatiekundige getroffen zo te lezen. Dat gaat heus goed komen, denk ik. Je doet er nu al van alles aan, dat vind ik geweldig hoor

Vampje, 'hij drinkt zich achterover' die ga ik onthouden, prachtig

Belaan, fijn dat het weer de goede kant opgaat!
Variety is the spice of life
pi_40044572
Oh ja vampje, ik herken dat wel over dat wel of niet honger hebben.

Ken je de hongersignalen? Bewegen met het lijfje, hapbewegingen, kreunen, smakgeluidjes, zoeken naar de handjes, sabbelen op handjes en als allerlaatste signaal huilen. Ergens hierboven staat ook een link met een filmpje met een baby die hongersignalen geeft.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:59:34 #268
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40045080
goed zo Belana, fijn dat het goed gaat
pi_40045391
quote:

laat je niet overhalen door iemand die 100% voor de bv staat!
(Snoopy, klinkt als fijne voorlichtingsavond! )
Voorlichters op zulk soort avonden staan vaak wel 100% achter bv hoor, maar er wordt nimmer de realiteit uit het oog verloren. Ik vind die zin (laat je niet overhalen door iemand die 100% voor de bv staat!) dan ook raar. Ik buig hem liever om naar 'laat je voorlichten door iemand die 100% voor de bv staat!' En doe je voordeel met betrouwbare, goede informatie waarmee je zelf aan de slag kunt. En dan liever door iemand die weet wat ze zegt en doet, dan iemand die ambivalente informatie geeft.
quote:
Bv is perfect, mits het allemaal ook 'leuk' loopt !
En om het leuk te laten lopen is een goede voorlichting, hulp en steun onontbeerlijk.
quote:
Problemen? Kunstvoeding is een perfect alternatief !
Problemen? Stuur een vrouw eens door naar de lactatiekundige. Weet de borstvoedingsorganisaties te vinden. Denk daarna pas eens aan kunstvoeding.

Van mij hoeft niemand vreselijk ver te gaan of ten koste van haarzelf, of zelfs perse bv geven, maar er ligt een vreselijk onontgonnen gebied, met name voor de CB's.

In Nederland is borstvoeding (hoegeheten) de norm, maar je wordt vaak geflest met de begeiding.
pi_40046279
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:12 schreef nebelung het volgende:

[..]

Voorlichters op zulk soort avonden staan vaak wel 100% achter bv hoor, maar er wordt nimmer de realiteit uit het oog verloren. [..]

En om het leuk te laten lopen is een goede voorlichting, hulp en steun onontbeerlijk.
[..]
Inderdaad, gelukkig maar!
Dit is dan ook voorlichting door echte deskundigen
Dit is op een cb weleens anders, het woordje NIMMER is dan helaas niet van toepassing.
Realiteit wordt dan soms wel uit het oog verloren.
quote:
Problemen? Stuur een vrouw eens door naar de lactatiekundige. Weet de borstvoedingsorganisaties te vinden. Denk daarna pas eens aan kunstvoeding.
Ik verwijs ouders inderdaad naar een lactatiekundige als blijkt dat mijn kunde niet toereikend is.
Kunst van helpen is je eigen grenzen kennen
quote:
Van mij hoeft niemand vreselijk ver te gaan of ten koste van haarzelf, of zelfs perse bv geven, maar er ligt een vreselijk onontgonnen gebied, met name voor de CB's.
Helaas wel ja,
hetgeen ten koste gaat van de nieuwer-opgeleiden waarvoor het een meer bekend gebied is.
In iedergeval op het gebied van 'doorverwijzen' naar mensen die goed kunnen begeleiden.
quote:
In Nederland is borstvoeding (hoegeheten) de norm, maar je wordt vaak geflest met de begeiding.
Ja, je bent als ouder mooi de klos als je hulp nodig hebt en deze krijg je niet of te laat.
pi_40047203
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:39 schreef nebelung het volgende:
Oh ja vampje, ik herken dat wel over dat wel of niet honger hebben.

Ken je de hongersignalen? Bewegen met het lijfje, hapbewegingen, kreunen, smakgeluidjes, zoeken naar de handjes, sabbelen op handjes en als allerlaatste signaal huilen. Ergens hierboven staat ook een link met een filmpje met een baby die hongersignalen geeft.
*Linkje zoeken gaat
pi_40048707
En gevonden... Dat is wat ie ALTIJD doet... ook als de melk zn neusgaten uitloopt omdat ie helemaal vol zit....
pi_40048752
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:12 schreef bixister het volgende:
marit, het is gewoon niet altijd zo simpel te bepalen op welk moment het ten koste gaat van jezelf. soms wordt stress ook ten onrechte aan BV toegeschreven, en blijkt na de overstap dat flesvoeding niet de verlichting geeft die gehoopt was. borstvoeding kost niet alleen energie, je krijgt er ook verplichte rustmomenten voor terug plus die befaamde 'verliefdheids'hormonen waar 't al wel eens over gegaan is. natuurlijk ben ik het met je eens dat je het mensen niet koste wat 't kost moet opdringen, maar het bepalen waar de grens ligt is gewoon niet zo simpel als het lijkt, en de beslissing moet m.i. voornamelijk bij de moeder liggen. die dan hopelijk wel zo goed mogelijk geinformeerd is over mogelijke problemen en oplossingen en alternatieven etc.

spreekuur-planning kun je toch ook aanpassen op die paar keer dat je moet kolven? je hebt er in principe recht op.

vamperotica, oe dat komt me zo bekend voor, ik interpreteerde ook elk huiltje als honger/dorst. misschien is af en toe wegen een geruststellend middel voor jou? heeft bij mij wel goed gewerkt.
het gaat mij meer omhet idee...huilen....honger?

Groeien doet ie goed.... Plasluiers in overvloed...
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:59:47 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_40060614
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 12:22 schreef kozakken het volgende:
Vandaag ook nog even met vk gesproken over het hele bv verhaal.
Afgesproken dat ik 'gewoon' ga beginnen met bv en evt. bijvoeden met kv. Dit om de onzekerheid rondom het 'genoeg krijgen' weg te nemen. (ervanuit gaande dat emotionele rust ook kan zorgen voor rust rondom voeden en bv)
Het gaf me een fijn gevoel dat ik serieus werd genomen en dat er gewoon werd meegedacht over oplossingen zonder meteen alleen maar te blijven hameren op bv alleen.
-nu maar zien hoe de praktijk gaat werken-
dat klinkt idd heel fijn kozakken, want als je het mij vraagt heeft het dan ook nog de meeste kans van slagen ik ga voor je duimen dat het je lukt op een manier waar je je prettig bij voelt

Ik heb dus inmiddels de ervaring dat het best lastig is en een hoop geduld en doorzettingsvermogen vergt. Bij anderen zal het met gemak gaan misschien, maar de prille verhalen die ik hier gelezen heb zijn toch meestal wat moeizaam. Wel heel fijn als het lukt dan, dat wel. Ezra eet inmiddels goed, pakt beide tepels goed, drinkt lekker door
de "laatste" voeding (of 1e nachtvoeding, net hoe je het ziet) om 1 uur geven we hem een flesje, omdat ik dan ook even rust heb. Bovendien ben ik steeds een uur bezig met hem en om 1 uur is dat toch lastig. meestal ga ik een uur of half 12 slapen namelijk. zo bevalt het ons goed en hem ook wel zo lijkt het

vamperotica, ik vind "de tekenen" ook nog wel eens dubbel hoor. Net een uur lang goed gedronken en dan toch niet willen slapen. Ik noem mezelf al wel eens de "inslaapval fabriek" maarja, daar heb ik ook niet altijd zin in. Hoewel het door velen wordt afgeraden geef ik soms ff een speentje voor het in slaap vallen. tot op heden geen verwarring gezien hier.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:48:25 #275
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40071878
Ja, die speen hebben wij ook al gevonden. Jetske valt dan binnen een paar minuten in slaap, het haalt net de onrust wat weg.
Ik ga goed met de BV. Het doet wel zeer maar er komt volgens mij wel genoeg uit. We proberen op het moment wel wat gekolfde melk bij te geven af en toe (als ze niet wil slapen na de voeding) omdat ze te weinig plast. Ik wil ook de laatste voeding binnenkort aan Schanulleke overlaten maar ik wil eerst een aantal dagen wat regelmaat erin hebben qua eten en slapen.

Ik ga een dezer dagen dit topic eens heel goed ddorlezen, ik zie veel goede adviezen en ik merk dat het me erg fijn lijkt om BV te kunnen blijven geven. Ik vind het nu al een heerlijk moment tusssen mij en Jetske. Wat intiem zeg!
Lekker douchen!
pi_40072329
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:48 schreef sjak het volgende:

Ik vind het nu al een heerlijk moment tusssen mij en Jetske. Wat intiem zeg!

Voeden mag overigens geen pijn doen. Wat doet er precies zeer?
  zaterdag 22 juli 2006 @ 14:31:31 #277
24188 Belana
kloon van belana
pi_40074795
haai sjak

Hier is het eerste aanzuigen nog pijnlijk, daarna verdwijnt dat. het is gevoelig, maar dat is alles. Is dat bij jou ook zo sjak? of doet het echt de hele voeding zeer? want dat mag dan weer niet dus, dat drinkt Jetske misschien verkeerd.

Ezra is vandaag weer gewogen en zat nu op ongeveer 4000 gram, was dus weer 60 gram gebgroeid in 2 dagen en gaat goed
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:50:44 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_40077116
Vind dit zo'n mooie foto... hier wordt Ezra voor het eerst aangelegd Dat reflex, goed he!

stormy waters...
sailin'
pi_40080880
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:50 schreef Belana het volgende:
Vind dit zo'n mooie foto... hier wordt Ezra voor het eerst aangelegd Dat reflex, goed he!

[afbeelding]
pi_40080947
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 22:59 schreef Belana het volgende:

[..]

dat klinkt idd heel fijn kozakken, want als je het mij vraagt heeft het dan ook nog de meeste kans van slagen ik ga voor je duimen dat het je lukt op een manier waar je je prettig bij voelt

Ik heb dus inmiddels de ervaring dat het best lastig is en een hoop geduld en doorzettingsvermogen vergt. Bij anderen zal het met gemak gaan misschien, maar de prille verhalen die ik hier gelezen heb zijn toch meestal wat moeizaam. Wel heel fijn als het lukt dan, dat wel. Ezra eet inmiddels goed, pakt beide tepels goed, drinkt lekker door
de "laatste" voeding (of 1e nachtvoeding, net hoe je het ziet) om 1 uur geven we hem een flesje, omdat ik dan ook even rust heb. Bovendien ben ik steeds een uur bezig met hem en om 1 uur is dat toch lastig. meestal ga ik een uur of half 12 slapen namelijk. zo bevalt het ons goed en hem ook wel zo lijkt het

vamperotica, ik vind "de tekenen" ook nog wel eens dubbel hoor. Net een uur lang goed gedronken en dan toch niet willen slapen. Ik noem mezelf al wel eens de "inslaapval fabriek" maarja, daar heb ik ook niet altijd zin in. Hoewel het door velen wordt afgeraden geef ik soms ff een speentje voor het in slaap vallen. tot op heden geen verwarring gezien hier.
Inderdaad... Soms lijkt ie zo ontzettend hongerig Maar is na 3 seconden tiet sabbelen heerlijk in dromenland...
Maar ow wee als ik m dan lekker in zn bedje wil leggen!!

Speentje heeft ie hier ook al een tijdje idd...
  zaterdag 22 juli 2006 @ 18:58:06 #281
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40082676
Wat een mooie foto Belana
Ik vind dat ook zo mooi, het lijkt wel of ze me begrijpt als ik zeg dat ze verder open moet doen, zo lief.
Het aanleggen doet pijn, dat trekt gelukkig snel weer weg. In het ziekenhuis hebben ze me verkeerd aangelegd en het me niet goed uitgelegd, dus ik heb in de eerste twee dagen wat kloofjes opgelopen. Die lijken nu wat te genezen. Ik moet soms wel een paar keer aanleggen voor het goed gaat, maar het gaat gelukkig steeds beter

Vandaag heb ik voor het eerst een vrij strak schema aangehouden, qua voeden, slapen en wakker zijn. Het lijkt eigenlijk best fijn te werken. Voor ons in ieder geval... wij hebben het gevoel dat we meer rustmomenten hebben gedurende de dag. We hebben zelf net uitgebreid de tijd gehad om Jetske lekker te masseren. Dat alles maakte het een fijn voedingsdagje.
Lekker douchen!
pi_40082752
quote:

[afbeelding]
Een hele mooie foto Belana
Vooral ook wetende dat dat het moment was waar je zo naar toe geleefd heb.
Toen ik las dat hij idd gelijk op je buik gelegd werd kreeg ik vochtige oogjes.
ohja bv topic, daar hoor ik niet
  zaterdag 22 juli 2006 @ 19:12:13 #283
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40083039
Ik heb niet alles bijgelezen heb als sinds 30 juni geen internet meer
Maar ik heb wel meegekregen dat het bij Belana goed gaat! Wat fijn zeg!

Hier loopt de bv als een trein
Ik ben donderdag voor het eerst met Iris naar het cb geweest. Ze woog toen maar liefst 4280 gram (3130 bij de geboorte, nog geen 4 weken daarvoor). Het aanleggen gaat soms wat rommelig. Ze is een beetje een ongeduldige trien , maar als ze eenmaal beet heeft, gaat het prima.
Het gebeurt zelfs zo nu en dan dat ze een nachtje doorslaapt. (in de kraamweek zelfs al) Ze slaapt dan van ongeveer 12 uur tot 7 uur. En anders komt ze maar 1 keertje
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_40083048
Belana wat een mooie foto

Fijn dat het zo goed gaat LadyS!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 19:22:06 #285
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40083281
Wat klinkt dat goed sjak en LadyS. En Belana zo'n mooie foto.

Ik ben er eindelijk uit, maandag ga ik hier bij de thuiszorg een avent isis kopen. Het lijkt me toch wel handig als ik die voor de bevalling in huis heb. En dan kan ik nu het nog rustig is, vast proberen hoe alles in en uit elkaar moet. Gelukkig krijg ik wel korting met m'n pasje, scheelt weer. Van m'n schoonzusje (die hem weer van iemand anders heeft) heb ik de medela mini electric gehad, daar hoeft alleen nog basisset bij, maar dat durf ik toch niet na alles wat ik heb gelezen over melk in de motor.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 22 juli 2006 @ 19:22:28 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40083289
die foto van ezra!! geweldig !!!
inderdaad zeg, dat dat toch helemaal vanzelf gaat, dat happen prachtig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40083991
Prachtig, Belana

Owlet, jij mag bijna en YPPY ook effe wachte... effe wachte nog

En LadyS en Sjak gaan ook al zo goed! Super!
  zaterdag 22 juli 2006 @ 21:28:17 #288
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40086721
quote:

[afbeelding]
Ik ben jaloers.... Kendahl doet het dan weer wel met tepelhoedje, dan weer zonder en vaak valt hij tijdens het voeden in slaap.
Of hij wordt niet wakker wanneer het echt tijd is om te eten, omdat er anders teveel tijd tussen zit.
Maar ik voel me af en toe echt te kort doen, dat mijn tepel niet volstaat om hem goed te voeden. En het is echt zeer slepend dat voeden...

Met het aan gort zuigen valt het trouwens wel mee. Alleen ligt hij af en toe niet goed, dan doet het pijn.
En anders werkt het zalfje wel: Bepanthen.

Oh, ik hoor hem... volgens mij is het weer zover...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_40088511
PV, heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Een tepelhoedje is geen langdurige oplossing en waarschijnlijk kan een LC je een par adviezen geven waarmee je kan werken aan voeden zonder hoedje.
  zondag 23 juli 2006 @ 08:23:26 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_40096574
PV, erg herkenbaar van met Liam. Ze moeten zoveel kracht zetten met zo'n tepelhoedje dat ze snel moe zijn, het kost meer energie dan het opbrengt. Dat je het als slepend ervaart kan ik me dus voorstellen. praat erover met een deskundige en ga bedenken wat je wilt. het kan met goeie begeleiding denk ik best nog lukken namelijk. Ik heb ook hele vlakke tepels en dit keer lukt het wel. zowel jij als de baby moeten het leren.
Ik moet zeggen dat ik het ondanks dat het hier nu "gewoon" lukt ook nog steeds als slepend ervaar. De ene keer pakt Ezra zo en drinkt lekker door en de volgende keer lukt het apsoluut niet. Heel frustrerend. een aanslag op mijn geduld en emoties. gisteravond zat ik nog weer in tranen... ik kan er soms echt niet meer tegen dat ge-emmer. als ie eenmaal goed ligt en goed drinkt vind ik het prima, maar soms duurt dat zo lang!! Vanacht hebben we gelukkig wel lekker geslapen, van half 12 tot half 4 en daarna tot half 7. Maar dan ben ik dus net tussen kwart voor 7 en 8 uur bezig... en dan heeft ie maar 1 borst goed gedronken, die andere lukt dan weer helemaal niet, dus maar gekolfd en hem dat gegeven. ben blij dat het kolven zo goed gaat.
Maar ik vind het moeilijk hoor zo, slopend en vermoeiend. er wordt vaak gezegd, bv is makkelijk, heb je altijd bij je enzo... ja, dat is waar, maar als je kindje niet zo makkelijk drinkt is het knap lastig.
Ik heb nog steeds oms de dag een bv dip hoor.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 08:31:24 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_40096604
Nog eens een vraagje...
Ik voed nu altijd op bed, met 10.000 kussens om me heen, maar ik wil graag beneden ook kunnen voeden, zal ook wel moeten als ik straks alleen ben met hem en Liam. Maar hoe doe je dat? zonder al die kussens enzo?
stormy waters...
sailin'
pi_40096876
Gewoon pierballen kweken Belana
Heb je een voedingskussen? Ik zou het gewoon eens gaan proberen met zittend op de bank voeden. Desnoods met een heleboel kussens om je heen. Je komt vanzelf bij een een houding die je prettig vindt.
En voor je het weet ben je zo geoefend dat je zonder kussens lekker in de tuin kan voeden
  zondag 23 juli 2006 @ 11:20:07 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_40098396
voorlopig doe ik het wel boven op bed dan nog. Ik raak beneden, waar het niet lukt, aardig gefrustreerd. boven ook wel af en toe, maar daar lukt het toch sneller. Ik heb zo weinig geduld... en het is wel normaal he dat het sosm een kwartier duurt voordat het aanleggen lukt? ik word daar dus soms zo moedeloos van en dan heb ik er zo genoeg van...
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 11:27:18 #294
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40098528
Wat naar dat het niet zo makkelijk gaat, belana. Hier heb ik ongeduldige trien die te graag wil en dan in haar frustratie vergeet dat die tepel al lang en breed tot haar beschikking staat, zeg maar.

Iris drinkt eigenlijk nog wel steeds maar 1 borst eigenlijk. Af en toe wil ze na een uurtje nog wel even een 2e. Maar het is eigenlijk nooit zo dat ze 1 borst leeg drinkt en dan nog een toetje uit de andere wil. Maar ze gedijt er goed op, met ruim een kilo aankomen in nog geen 4 weken
Het aanleggen is hier soms ook nog wel eens gevoelig, dat wordt dan even wat heftiger (tsr?) en dan zakt het af en heb ik nergens last van
  zondag 23 juli 2006 @ 11:29:22 #295
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40098566
Ik voed trouwens in zo een beetje alle houdingen. Liggend in bed vind ik erg fijn. Heb ik met Amber nooit gedaan, omdat ik niet op mijn zij kon liggen ivm met de ks. Als ik beneden ben dan voed ik gewoon op de bank, al dan niet met een bv-kussen om me heen. (ideale dingen trouwens )
  zondag 23 juli 2006 @ 12:34:14 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_40100235
ik snap dus echt niet hoe iemand een kind liggend kan aanleggen Ik heb het al vele malen geprobeerd, maar ik zie echt niet wat ik doe.
het enige wat hier echt werkt is de rugby, en soms de madonna. het lijkt nogal nauw te steken hoe Ezra ligt, als het hem ook maar een mm niet bevalt blijft ie brullen.
Ezra is dus ook zo ongeduldig LadyS en daar raak ik dan helemaal van van de rel. Ik weet het, ik moet rustig blijven, maar met al die hormonen door mijn lijf zit ik nog steeds eerder te janken dan te lachen...
Die bv-kussens... ik vind het dus ondingen, of het zakt te veel in, of het is te dik.
Ik ben er nog lang niet voor mijn gevoel, de rust moet er echt nog inkomen, voor ons allebei.
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 juli 2006 @ 12:39:07 #297
640 snoopy
peanuts
pi_40100420
Pffff, ik herken dat wel van de vorige keer Belana. Maar blijkbaar is het een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik hoorde soortgelijk verhaal op de bv-avond. Maar na een maand bleek die vrouw haar kind bij wijze van spreken haar kind ondersteboven te kunnen voeden
De warmte zal ook niet meewerken bij jou? En hoe zit het met Liam? Eist hij veel aandacht op als je wil gaan voeden? Dat lijkt me nl. wel lastig straks.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 23 juli 2006 @ 12:48:14 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_40100694
Nu is Nick gelukkig nog thuis en kan ik rustig voeden als ik wil, maar ik zie daar idd wel tegenop. je bent toch iedere 3/4 uur ermee bezig. gelukkig blijft Nick nog even thuis, neemt echt zijn vakantie nu zeg maar. tegen de tijd dat hij weer gaat werken zijn we 2 weken verder, Ezra is dan ruim 3 weken en hopenlijk gaat het dan allemaal soepeler.
Het is echt zo'n test van mijn geduld en doorzettingsvermogen dit. regelmatig wil ik de handdoek in de ring gooien hoor, dan zit ik er helemaal doorheen, gemiddeld 2 keer per dag denk ik...
Maar dan ligt ie ineens weer goed te drinken en dan denk ik, tja, hij kan het wel, als ik maar ff geduld op breng... dus dan gaan we weer door.
ik kan dan wel een beeeetje pissig worden over opmerkingen als : bv is natuuuuuurlijk....
alsof het vanzelf gaat weet je wel. das dus niet waar. het vergt echt veel van je. mijn karakter werkt dan niet mee natuurlijk
nou ja, we gaan gewoon weer verder.
stormy waters...
sailin'
pi_40101925
Hier lopen de nachten even kloten. Merlijn kwam met die hitte vaak, om de twee uur af en toen en dronk dan ook echt even goed. Gelukkig was het vannacht maar twee keer. Om 0.15 de laatste voeding om 3.00 en rond 5.00 kwam hij nog een keer, daarna kwam hij pas rond 7.30 weer. Dus dat viel mee. Maar sinds een paar dagen heb ik ook pijn achter mijn tepel van mij rechterborst. Voel me daar nu wel klote onder, want Merlijn aanleggen is nu niet zo makkelijk meer en doet regelmatig even goed pijn tot hij goed ligt. Heb verder geen harde of rode plekjes op mijn borst en hoop dat de pijn wegtrekt. Wel merk ik een wit puntje op dat bovenop mijn tepel zit. Ik hoop niet dat het spruw is, maar gewoon een verstopt melkkannaaltje. Aan Merlijn is nog niets te merken. Bah wacht nog even af, maar zie het somber in omdat er verder niets te zien is.
pi_40102285
Randa, zoek op het bv-forum evenop 'melkblaar'. Je verhaal doet me daar aan denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')